>> Takker - Her står hvordan der måles - men umiddelbart kan jeg ikke se
>> hvor
>> > meget?
>>
> Defekt udstødning skal give omsyn, ifølge retningslinierne for syn. ;-(
> --
> MVH Hans
Hej Hans...
Så vidt jeg husker er der noget med du er ansat i en synshal, er det
korrekt?
Hvis ja, så har jeg lige et par spørgsmål
Ved en måling af dB-tallet for enten en mc eller bil, er jeg bekendt med
fremgangsmåden, jeg har nemlig selv prøvet det på min tidligere mc.
Jeg er ind i mellem involveret i støjmålinger gennem mit arbejde, og undrer
mig over hvordan bilinspektionen overhovedet kan udføre disse målinger så de
er lovlige!
Det er ihvertfald et faktum, at støjmålinger vi får foretaget IKKE kan
bruges til ret meget, selvom vi bruger et akkrediteret firma til opgaven.
Der skal blot lidt blæst, fuglekvidren, motorstøj eller andet til, så
afvises målingen af myndighederne, eller nye målinger bliver foretaget
indtil baggrundsstøjen er acceptabel, hvilket er _meget_ svært at få
fastlagt!
Ved synshallerne/synsstederne foregår målingen som regel udenfor, med et
simpelt apparat til få tusinde kroner. (sådan et har jeg også selv
investeret i, fordi jeg tog på banedage da jeg havde en RR-mc
Det forekommer mig at en sådan måling altid vil kunne anfægtes hvis man
ville, også selvom den blev udført inde i hallen.
Findes der ikke nogle krav til målingens "omgivelser"
Er der nogensinde nogen der har anfægtet en sådan måling, og hvis ja, hvad
var udfaldet så?
En af grundene til jeg spørger er det lovforslag der skulle komme ang.
"larmepotter", som jeg finder urimeligt når målingerne er så upræcise.
Det skal lige tilføjes at jeg ikke har mc længere, så jeg har ikke noget "i
klemme", men jeg er alligevel lidt på barrikaderne fordi jeg altid følte mig
forfulgt på mc, både af ordensmagten og i synshallerne.
(jeg blev stoppet 18 gange det første år jeg havde mc, uden at få en bøde)
Ydermere bliver jeg direkte irriteret og harm, når man har valgt at sætte
andre medtrafikanters helbred (og éns eget) højt, og derfor investerer i en
afgiftsfri motorcykel kun til baneræs, blot for at skulle køre til udlandet
for at kunne opfylde støjkravene, og dermed få afprøvet grænser på en
forsvarlig måde på mc!
Det allerbedste eksempel er nok Jyllandsringen. Da den blev anlagt blev der
senere (eller var det samtidigt?) anlagt en campingplads...til
Jyllandsringens gæster!
Disse gæster klager konsekvent over støj fra Jyllandsringen (originalpotter
eller ej!), med den følge at der i praksis ikke kan tilrettelægges en
trackday derude. Det er hykleri af værste skuffe, find en anden
campingplads....mener jeg!
(og med sidste sætning fik jeg lige lagt mig selv for had af campisterne i
gruppen, men det må jeg tage med
Mvh.
Mureren