Hvilken 4x4
Fra : none@nowhere.nowhere

Dato : 18-09-06 08:09

Hejsa

Jeg er på jagt efter en 4x4 hvor der er plads til en barnestol i mellem
forsæderne. Nogle bud ?

/HH

Fra : BJ Denmark

Dato : 18-09-06 10:23

none@nowhere.nowhere wrote:
> Hejsa
>
> Jeg er på jagt efter en 4x4 hvor der er plads til en barnestol i
> mellem forsæderne. Nogle bud ?

Ny eller brugt?
Kassevogn, MPV eller pickup?
Ca. 150.000 eller 500.000?

....ikke fordi jeg selv har de helt store bud, men det kunne nok være
relevant for andre, der vil deltage. Af mine bud ved jeg da, at flere af de
amerikanske pickupper (Chevrolet Silverado, Fort F250) har rigelig plad stil
et barnesæde og to voksne.

Se evt. www.usvan.dk eller www.carsareus.dk

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : none@nowhere.nowhere

Dato : 18-09-06 11:31

God pointe,

noget hilux/patrol-agtigt, ikke dyr, men brugt.

/HH

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 18-09-06 11:01

"none@nowhere.nowhere" <no@email.com> wrote in news:45b2e$450e460b$55da8011
$28256@news.galnet.dk:

> Hejsa
>
> Jeg er på jagt efter en 4x4 hvor der er plads til en barnestol i mellem
> forsæderne. Nogle bud ?
>
> /HH

Har haft en Toyota HJ60 med 2personers bænksæde til passagersiden,
fungerede helt fint

mvh fvmFJERN@DETTEnethotel.dk

Fra : none@nowhere.nowhere

Dato : 18-09-06 11:35

Hej, jeg har selv haft en HJ60, men syntes ikke det var muligt med
barnesæde og 2 voksne... Det blev LIDT for klemt.

/HH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-06 12:05

none@nowhere.nowhere wrote:
> Hejsa
>
> Jeg er på jagt efter en 4x4 hvor der er plads til en barnestol i mellem
> forsæderne. Nogle bud ?

Der holder en meget flot rød Dodge Ram V8 pickup truck hos en
forhandler lidt fra hvor jeg bor.
125.000 momsfri.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : N/A

Dato : 19-09-06 07:31

Fra : none@nowhere.nowhere

Dato : 19-09-06 07:31

Takker for budet, men den er der ikke meget plads i.....

Altså 'vare-plads'

/HH

Fra : Jimmi Bram

Dato : 19-09-06 12:42

> Jeg er på jagt efter en 4x4 hvor der er plads til en barnestol i mellem
> forsæderne. Nogle bud ?

Interessant spørgsmål, jeg er selv på jagt efter en 4x4 med plads til
barnestol i midten.
Men ved du hvad specs er for hvor meget plads sådan en stol skal bruge?
Og hvad med montering, er der isofix i de små sæder eller skal man bare
bruge selen?

Jeg har kigget lidt på Honda's CR-V, der er plads til tre sæder foran, hvis
man vælger versionen med automatgear, men jeg aner ikke om det midterste
sæde er bredt nok til et barnesæde.

Mvh
Jimmi

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 19-09-06 20:06

On Tue, 19 Sep 2006 13:41:52 +0200, "Jimmi Bram"
<jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> wrote:

> [...]
>Men ved du hvad specs er for hvor meget plads sådan en stol skal bruge?
>Og hvad med montering, er der isofix i de små sæder eller skal man bare

En af mine venner har monteret styrtbøjle i sin Land-Rover,
tværstiveren i bøjlen bliver så brugt som topbefæstigelse for 3
punktselen. På den måde kan han så ha' begge drengene (3 & 6 år) med,
det var faktisk grunden til at der skulle bur i bilen (eller det var
ihvertfald det der overtalte konen.....)

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : none@nowhere.nowhere

Dato : 20-09-06 07:33

> En af mine venner har monteret styrtbøjle i sin Land-Rover,
> tværstiveren i bøjlen bliver så brugt som topbefæstigelse for 3

Interreseant, hvilken landrover er der tale om ?

/HH

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 20-09-06 15:00

On Wed, 20 Sep 2006 08:32:55 +0200, "none@nowhere.nowhere"
<no@email.com> wrote:

>Interreseant, hvilken landrover er der tale om ?

En 90" fra 1986, men trick'et kan også bruges i 110" og også i
væsenligt nyere modeller.

Hvis man vil kan alt jo lade sig gøre, så ideen kan vel også bruges i
mange andre bil, det er vel kun et spørgsmål om hvor dyrt det bliver.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : none@nowhere.nowhere

Dato : 21-09-06 06:51

Hej Morten,

Så har jeg været ude og kigge land rover :)

Og ja, der ER plads. JEg tror dog ikke som du skriver 'kan bruges i
mange andre biler' da der jo sjælent er plads mellem forsæderne til at
klemme en barnestol ind.

(FYI: Forsøget var med en römer king plus barnestol)

/HH

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 21-09-06 09:24

On Thu, 21 Sep 2006 07:50:42 +0200, "none@nowhere.nowhere"
<no@email.com> wrote:

>Så har jeg været ude og kigge land rover :)
>
>Og ja, der ER plads.

Jeg har også set nogen der piller ryglænet af midtersædet så kan
barnestolen kommer 10-15 cm længere bagud og Junior får sværere ved at
sparke høj-lav gearstangen i frigear.

>JEg tror dog ikke som du skriver 'kan bruges i
>mange andre biler' da der jo sjælent er plads mellem forsæderne til at
>klemme en barnestol ind.

Jeg ved ikke lige hvad jeg tænkte på, sikkert at man kan sætte
styrtbøjle i alt muligt.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87