Topstykke defekt...
Fra : SFJ

Dato : 18-09-06 07:20

Hej i NG,

Vores lille Nissan KingVan Minibus står akut og mangler en ny top... Jeg har
prøvet gennem www.dataophug.dk, men tilsyneladende er der rift om topstykker
til netop denne motor.

Har I et forslag til hvor jeg kan finde et topstykke til en fornuftig pris
(brugt/renoveret/nyt)?

Bilen er fra 1991, og det er en 2,5D.

PFT Søren F. Johansen

Fra : alexbo

Dato : 18-09-06 08:26

"SFJ" skrev

> Har I et forslag til hvor jeg kan finde et topstykke til en fornuftig pris
> (brugt/renoveret/nyt)?

Det er svært at finde noget godt brugt, det er gerne et defekt topstykke der
sender en lille diesel på kirkegården.

Men her er et godt bud.
http://www.oestjysk-motor.dk/

mvh
Alex Christensen

Fra : SFJ

Dato : 18-09-06 11:01

> Men her er et godt bud.
> http://www.oestjysk-motor.dk/

Tak for budet. Her kunne jeg få et nyt topstykke og slibesæt ingen
problemer. Prisen var den samme som ved Nissan (faktisk 100 kr. dyrere).

Er der andre bud - evt. i Tyskland?

MVH Søren

Fra : alexbo

Dato : 18-09-06 11:07

"SFJ" skrev

> Tak for budet. Her kunne jeg få et nyt topstykke og slibesæt ingen
> problemer. Prisen var den samme som ved Nissan (faktisk 100 kr. dyrere).
>
> Er der andre bud - evt. i Tyskland?

Du skal lægge mærke når du undersøger priser om det er med eller uden
ventiler og lign.
Nogle nye topstykker er helt tomme, uden ventiler, styr eller lign, nærmest
direkte fra støberiet.
Andre er stort set komplette, lige til at montere.

Når man ikke ved hvilken pris du sammenligner med er det ikke nemt at finde
noget billigere.

mvh
Alex Christensen

Fra : SFJ

Dato : 18-09-06 11:36

> [...]
> nærmest direkte fra støberiet.
> Andre er stort set komplette, lige til at montere.

Østjysk Motor & Dieselservice tilbød et komplet topstykke med dyser og
forkammer etc. for kr. 5900,- + moms. De nødvendige pakninger skulle koste
kr. 790,- + moms.

> Når man ikke ved hvilken pris du sammenligner med er det ikke nemt at
> finde noget billigere.

Det er helt ok, jeg ville bare gerne have lidt at vælge imellem - samt evt.
nogle www-adresser m.m. fra Tyskland eller andre steder hvor disse
reservedele typisk er billegere end her i DK.

MVH Søren

Fra : tom

Dato : 18-09-06 17:41

> Det er helt ok, jeg ville bare gerne have lidt at vælge imellem - samt
> evt. nogle www-adresser m.m. fra Tyskland eller andre steder hvor disse
> reservedele typisk er billegere end her i DK.

Svaret er det samme uanset hvad du skal bruge : Ebay.de

Det er ikke kun brugte dele, men også nye dele du kan finde der. Og der
findes forhandlere der driver en slags netbutik via ebay. Til min fandt jeg
syv forhandlere der havde noget, og til en brøkdel af dk priser...

Fra : Mads Stetter

Dato : 18-09-06 19:30

SFJ wrote:
> [...]
> rift om topstykker til netop denne motor.
>
> Har I et forslag til hvor jeg kan finde et topstykke til en fornuftig

Hvad med det her?

http://cgi.ebay.de/Zylinderkopf-Nissan-King-Cab-Pick-up-Urvan-2-5D-TD-i_W0QQitemZ8066510538QQihZ019QQcategoryZ61370QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Fra : SFJ

Dato : 19-09-06 07:38

Tak til både Mads og Tom for ebay-linkene.

Desværre er der ikke meget at spare: 699 Euro for et topstykke uden ventiler
+ 28,50 Euro i transport = ca. 5450 kroner.
Her i DK kan jeg få et komplet topstykke for 7250 inkl. moms. Men hvad vil
det koste at sætte ventiler i det 'tyske' topstykke? Jeg er bange for der
ikke er meget at spare....

MVH Søren

Fra : SFJ

Dato : 19-09-06 08:09

Til gruppen kan jeg iøvrigt oplyse at jeg har fundet et par sider der så
spændende ud (bare ikke for mig):
www.carbay.de
www.bag-autoteile.de - lidt á la www.dataophug.dk. Siden er oversat til
flere sprog, bl. a. dansk!