/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Helt OT: Fløj en tur med familien
Fra : Martin Bak


Dato : 17-09-06 16:47

Undskyld et helt uvedkommende indlæg, men jeg _må_ lige fortælle:

Vi havde fået et gavekort til en rundflyvning i bryllupsgave da vi blev gift
den 26. august. Gavekortet blev brugt i dag.

Vi fløj med en flink ung pilot i en tussegammel flyver, der indeni mest af
alt mindede om en gammel Saab 96.

Han fortalte, at maskinen var en 6 cyl. RR på 150 HK. Den havde den fedeste
lyd. Omdrejningerne lå det meste af tiden på omkring 2500.

Jeg sad foran ved siden af piloten. Konen og hendes datter på bagsædet.
Pludselig spørger han mig, om jeg ikke vil prøve at flyve den lidt.. (der
var rat i begge sider) Og det ville jeg da fælt gerne, he he.

Den reagerer sløvt sådan en. Når man ber den om at dreje, så gør den det
altså ikke lige med det samme.. Og hvis man både beder den om at dreje og
stige på en gang, så drejer den mere end hvis man bare flyver ligeud. Hvis
man beder den om at stige, men uden at korrigere sideværts, så drejer den
automatisk lidt til venstre på grund af propellens vridning.

He. Virkelig sjovt. Får helt lyst til at tage sådan et flyverkort ;)

Billede af maskinen her:

news:eejq1t$251t$1@newsbin.cybercity.dk...

--
Martin
www.martinbak.dk/



 
 
Michael Lund (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Michael Lund


Dato : 17-09-06 17:03


Godt I ikke blev stoppet mens du fløj

Prøvede det også selv Sankt Hans aften, hvor jeg var med oppe i en
motoriseret svæveflyver og ja, der er ikke meget high-tech over sådan en
maskine og din sammenligning med en Saab er meget nærliggende.

Fik også lov til at styre, men skulle ikke nyde noget med at hive for meget
i pinden, så det blev mest ligeud.

Det værste var da piloten ville vise mig hvordan han kunne starte motoren
ved egen hjælp bare ved at styrtdykke. Mens jorden nærmede sig faretruende -
syntes jeg - kunne jeg høre et forundret "nå det ville den ikke" fra piloten
hvorefter han hev i nogle store håndtag, som så endelig startede motoren.

Ret spændende sekunder

Mic.



Propellen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Propellen


Dato : 17-09-06 17:11

Martin Bak skrev:
> Noget om fly...

Hehe... En gammel Cessna 182 tror jeg. Climber ikke særlig godt. Ikke
nogen raket. Men stadig satans dyre i drift. Har vel lettet med så´n en
Cessna 206T (6 hullet turbo 300HK) en 170-180 gange. Og kun landet 3
gange med Cessna.
>


--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Martin Bak (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 17-09-06 20:52


"Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
news:450d738b$0$4156$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Martin Bak skrev:
>> Noget om fly...
>
> Hehe... En gammel Cessna 182 tror jeg. Climber ikke særlig godt. Ikke
> nogen raket. Men stadig satans dyre i drift. Har vel lettet med så´n en
> Cessna 206T (6 hullet turbo 300HK) en 170-180 gange. Og kun landet 3 gange
> med Cessna.
>>
>
>
Måske er det mig der ikke helt forstår... Men hvordan kom du ned de andre
gange?

Martin



Jørgen L. (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 17-09-06 21:01

> Måske er det mig der ikke helt forstår... Men hvordan kom du ned de andre
> gange?

Måske faldt han ned, kontroleret med en faldskærm.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Uffe Ravn (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 17-09-06 21:07

Martin Bak wrote:

>> Hehe... En gammel Cessna 182 tror jeg. Climber ikke særlig godt.
>> Ikke nogen raket. Men stadig satans dyre i drift. Har vel lettet med
>> så´n en Cessna 206T (6 hullet turbo 300HK) en 170-180 gange. Og kun
>> landet 3 gange med Cessna.
>>
> Måske er det mig der ikke helt forstår... Men hvordan kom du ned de
> andre gange?

Jeg er sådan set mere nysgerrig på at finde ud af hvorfor han ikke sprang ud
de sidste 3 gange

Alternativt kan han jo også bare være en meget uheldig pilot

Mvh. Uffe Ravn



Propellen (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Propellen


Dato : 18-09-06 05:50

Uffe Ravn skrev:

> Jeg er sådan set mere nysgerrig på at finde ud af hvorfor han ikke sprang ud
> de sidste 3 gange
>
Pga. skyer... Man skal kunne se jorden.




--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Leonard (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 17-09-06 21:14

Propellen <Not@Valid.Invalid> wrote:

>Hehe... En gammel Cessna 182 tror jeg. Climber ikke særlig godt. Ikke
>nogen raket. Men stadig satans dyre i drift. Har vel lettet med så´n en
>Cessna 206T (6 hullet turbo 300HK) en 170-180 gange. Og kun landet 3
>gange med Cessna.

Jeg troede også man loggede faldskærmsudspring ... ?

--
Leonard
Min Piper climber ret godt, den er bare pokkers svær at springe ud
af
http://oy-blu.dk/

Propellen (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Propellen


Dato : 18-09-06 05:51

Leonard skrev:

>
> Jeg troede også man loggede faldskærmsudspring ... ?
>
Det gør man osse.


Min Piper climber ret godt, den er bare pokkers svær at springe ud
af

Men det _kan_ lade sig gøre...
--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Leonard (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 18-09-06 08:07

Propellen <Not@Valid.Invalid> wrote:

>Min Piper climber ret godt, den er bare pokkers svær at springe ud
>af
>
>Men det _kan_ lade sig gøre...

Jeg ville ikke turde gøre forsøget.
Først er der problemet med at åbne døren og samtidig holde kursen på
flyveren,
dernæst kommer du ud ovenpå vingen uden någet at holde fast i, så
faldet bliver ikke specielt kontrolleret,
og endeligt er det spørgsmålet om du når ned under højderoret ...

--
Leonard

Uffe Ravn (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 17-09-06 21:02

Martin Bak wrote:

> vi
> blev gift den 26. august.

Tillykke!

> He. Virkelig sjovt. Får helt lyst til at tage sådan et flyverkort ;)

Jeps sådan har jeg også haft det, når jeg har været oppe i en helikopter.

> Billede af maskinen her:
>
> news:eejq1t$251t$1@newsbin.cybercity.dk...

Nice

Og for at holde os til emnet: Fik du synet din gamle Masda?

Mvh. Uffe Ravn



Martin Bak (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 17-09-06 21:09


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:450da97d$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Martin Bak wrote:
>>
>> news:eejq1t$251t$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Nice
>
> Og for at holde os til emnet: Fik du synet din gamle Masda?
>
> Mvh. Uffe Ravn
>
>
Yep! Men det kostede en ny bagbro og arme avs! Status er så nu: nt bagbro og
arme, nye bremser overalt. 4 nye hjullejer, ny køler, ny generator, ny
benzintank og påfyldningsrør.

Nu skulle den gerne holde lidt igen, selvom jeg ved at støddæmperne er modne
til udskiftning.

Martin




Jes Vestervang (29-09-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-09-06 22:26

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> writes:

> Jeg sad foran ved siden af piloten. Konen og hendes datter på
> bagsædet. Pludselig spørger han mig, om jeg ikke vil prøve at flyve
> den lidt.. (der var rat i begge sider) Og det ville jeg da fælt
> gerne, he he.

Jeg prøvede det samme da jeg var 14 - det var lidt noget andet end
hvad jeg var vant til dengang Jeg blev egentlig lidt overrasket
hvor meget flyet lænede sig indad når man drejede bare en smule på
styrepinden (eller hvad det nu lige hedder .
--
mvh Jes Vestervang

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste