|
| Orange olielampe vs. Rød olielampe Fra : Michael Lund |
Dato : 17-09-06 15:44 |
|
Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
Mvh,
Michael
| |
Anders Christensen (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Anders Christensen |
Dato : 17-09-06 15:44 |
|
Michael Lund skrev:
> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
Den ene er orange, den anden rød.
...Sorry, den lå bare lige til højrebenet, så jeg kunne ikke lade være
| |
Michael Lund (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Michael Lund |
Dato : 17-09-06 15:51 |
|
Nå ja - det er sgu' da også rigtig
Mic.
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-09-06 15:48 |
|
Michael Lund skriver:
>
> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
RTFM, det står der.....
Har du den ikke, vil jeg komme med et kvalificeret gæt:
Rød = alarm, stop motoren
Orange = nu skal u til at gøre noget, ellers ender du i en "rød lampe".
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Michael Lund (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Michael Lund |
Dato : 17-09-06 15:54 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:450D600E.1C3DEBF@du.kan.finde.den...
> Michael Lund skriver:
>>
>> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
>
> RTFM, det står der.....
Nope, desværre
> Har du den ikke, vil jeg komme med et kvalificeret gæt:
>
> Rød = alarm, stop motoren
>
> Orange = nu skal u til at gøre noget, ellers ender du i en "rød lampe".
Kunne det mon være noget olietryk?
Oliepinden kan fint nå - med andre ord, der er nok olie på, men den orange
er begyndt at lyse 20 - 30 sek. for derefter at slukke igen.
Mic.
| |
Niels Bengaard (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 17-09-06 15:51 |
|
> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
>
> Mvh,
> Michael
Den var vist oppe for nogle måneder siden, den gule er vist olieniveau og
den røde olietryk.
Er ikke 100% sikker, men mener det var hvad der blev skrevet.
Niels
| |
Michael Lund (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Michael Lund |
Dato : 17-09-06 15:56 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:450d60b9$0$20279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
>>
>> Mvh,
>> Michael
>
> Den var vist oppe for nogle måneder siden, den gule er vist olieniveau og
> den røde olietryk.
> Er ikke 100% sikker, men mener det var hvad der blev skrevet.
Kunne det mon være omvendt?
Mic.
| |
Brian (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 17-09-06 16:19 |
|
Michael Lund wrote:
>> Den var vist oppe for nogle måneder siden, den gule er vist
>> olieniveau og den røde olietryk.
>> Er ikke 100% sikker, men mener det var hvad der blev skrevet.
>
>
> Kunne det mon være omvendt?
Næppe, rød betyder stop, gul er første advarsel.
Det ene afhænger jo af det andet - hellere lav oliestand, end manglende
olietryk.
/Brian
| |
Bo Velschow (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Bo Velschow |
Dato : 17-09-06 19:59 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:450d673b$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
> Michael Lund wrote:
>
>>> Den var vist oppe for nogle måneder siden, den gule er vist
>>> olieniveau og den røde olietryk.
>>> Er ikke 100% sikker, men mener det var hvad der blev skrevet.
>>
>>
>> Kunne det mon være omvendt?
>
> Næppe, rød betyder stop, gul er første advarsel.
>
> Det ene afhænger jo af det andet - hellere lav oliestand, end manglende
> olietryk.
>
Lidt googling på "oil pressure warning yellow red" giver bl.a.
http://www.trustmymechanic.com/newsletter2.html
"Treat check engine light, and all dash lights like traffic signals"
--
Venlig hilsen
Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark
| |
Morten Fruergaard (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 17-09-06 16:35 |
|
Michael Lund wrote:
> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant
> 94.
På min tidligere Seat var gul = olieniveuv, mens rød var = olietryk.
På min supra har jeg også både olieniveuv og olietryk.
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Klaus Kjærgaard (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus Kjærgaard |
Dato : 17-09-06 20:34 |
|
On Sun, 17 Sep 2006 16:43:40 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:
>Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
>
>Mvh,
>Michael
>
På min mitsubishi L400 er den gule = lav oliestand
dne røde er lav olietryk.
Vh.
Klaus
| |
Mogens... (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-09-06 21:36 |
|
"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:450d5f1a$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
Gul betyder, niveau'et er lavt, mens rød betyder ingen tryk.
Og de 2 er væsentlige at holde øje med, idet motoren er
konstrueret til at _skulle_ bruge olie mellem olieskiftene. På
den måde forlænges såvel oliens som motorens levetid jvf.
Autobild...
/Mogens
tidligere ejer af 2 stk spritnye Galant 2.0 - dejlig vogn...
| |
|
|