Orange olielampe vs. Rød olielampe
Fra : Michael Lund

Dato : 17-09-06 15:44

Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.

Mvh,
Michael

Fra : Anders Christensen

Dato : 17-09-06 15:44

Michael Lund skrev:
> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.

Den ene er orange, den anden rød.

...Sorry, den lå bare lige til højrebenet, så jeg kunne ikke lade være

Fra : Michael Lund

Dato : 17-09-06 15:51

Nå ja - det er sgu' da også rigtig

Mic.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-06 15:48

Michael Lund skriver:

> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.

RTFM, det står der.....

Har du den ikke, vil jeg komme med et kvalificeret gæt:

Rød = alarm, stop motoren

Orange = nu skal u til at gøre noget, ellers ender du i en "rød lampe".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Lund

Dato : 17-09-06 15:54

> Michael Lund skriver:

> RTFM, det står der.....

Nope, desværre

> Har du den ikke, vil jeg komme med et kvalificeret gæt:
>
> Rød = alarm, stop motoren
>
> Orange = nu skal u til at gøre noget, ellers ender du i en "rød lampe".

Kunne det mon være noget olietryk?

Oliepinden kan fint nå - med andre ord, der er nok olie på, men den orange
er begyndt at lyse 20 - 30 sek. for derefter at slukke igen.

Mic.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-09-06 15:51

> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
>
> Mvh,
> Michael

Den var vist oppe for nogle måneder siden, den gule er vist olieniveau og
den røde olietryk.
Er ikke 100% sikker, men mener det var hvad der blev skrevet.

Niels

Fra : Michael Lund

Dato : 17-09-06 15:56

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Den var vist oppe for nogle måneder siden, den gule er vist olieniveau og
> den røde olietryk.
> Er ikke 100% sikker, men mener det var hvad der blev skrevet.

Kunne det mon være omvendt?

Mic.

Fra : Brian

Dato : 17-09-06 16:19

Michael Lund wrote:

> Kunne det mon være omvendt?

Næppe, rød betyder stop, gul er første advarsel.

Det ene afhænger jo af det andet - hellere lav oliestand, end manglende
olietryk.

/Brian

Fra : Bo Velschow

Dato : 17-09-06 19:59

> Næppe, rød betyder stop, gul er første advarsel.
>
> Det ene afhænger jo af det andet - hellere lav oliestand, end manglende
> olietryk.

Lidt googling på "oil pressure warning yellow red" giver bl.a.
http://www.trustmymechanic.com/newsletter2.html
"Treat check engine light, and all dash lights like traffic signals"

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 16:35

Michael Lund wrote:
> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant
> 94.

På min tidligere Seat var gul = olieniveuv, mens rød var = olietryk.

På min supra har jeg også både olieniveuv og olietryk.

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 17-09-06 20:34

On Sun, 17 Sep 2006 16:43:40 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
>
>Mvh,
>Michael

På min mitsubishi L400 er den gule = lav oliestand
dne røde er lav olietryk.

Vh.
Klaus

Fra : Mogens...

Dato : 17-09-06 21:36

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.

Gul betyder, niveau'et er lavt, mens rød betyder ingen tryk.
Og de 2 er væsentlige at holde øje med, idet motoren er
konstrueret til at _skulle_ bruge olie mellem olieskiftene. På
den måde forlænges såvel oliens som motorens levetid jvf.
Autobild...

/Mogens
tidligere ejer af 2 stk spritnye Galant 2.0 - dejlig vogn...