/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kyoto aftalen bliver hurtigere et problem
Fra : Benny Højvælde


Dato : 16-09-06 21:25

Når man ser sådanne biler som understående kan man godt forstå at den
globale opvarmning.

http://www.automotorundsport.de/news/auto_und_produkte/audi_q7_mit_ueber_diesel.124811.d_ams_news_special_ha.htm

Hørte at Portugal har så mange problemer med at overholde aftalen at de i
2010 ville indføre datokørsel for private biler. Surt men det kan jo blive
over alt i Europa.

Benny



 
 
jan@stevns.net (16-09-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 16-09-06 21:49

"Benny Højvælde" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev :

>Når man ser sådanne biler som understående kan man godt forstå at den
>globale opvarmning.


????

Der bliver vist ikke solgt så mange af den model, at den bidrager til
noget som helst, andet end lygtemænd


--
Jan_stevns

Klaus G. (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 16-09-06 23:05

> Når man ser sådanne biler som understående kan man godt forstå at den
> globale opvarmning.
>
>
http://www.automotorundsport.de/news/auto_und_produkte/audi_q7_mit_ueber_diesel.124811.d_ams_news_special_ha.htm
Tjaeh, den køre længere på literen en mange 4x4 biler som ses i dag på
benzin... Mener endda en herinde skrev noget om en Grand Vitara 2.0 Bezin og
aut gear køre 7km/l?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Jørgen M. Rasmussen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-09-06 06:45


"Benny Højvælde" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hørte at Portugal har så mange problemer med at overholde aftalen at de i
> 2010 ville indføre datokørsel for private biler. Surt men det kan jo blive
> over alt i Europa.
>
Jeg tror ikke at det vil "batte noget" at slå ned på denne, men det er
tænkeligt at man vil på privat-bilismen generelt. For man har ikke nosser
nok til at gribe ind der hvor det virkelig gør: Transportsektoren, skibe,
fly, tog, lastbiler etc. . For de "glemmer" sikkert at det mest af den
private kørsel sker ifbm arb., og den mindst del går op "hat & briller". Man
kan slet ikke undvære den, med de stigende krav om et "fleksibelt
arb.marked". Jan W. & Co. kan lige så godt glemme at lave et kollektivt
system, som lever op til det; så skal landet plastres til i skinner, og
køreplanen bliver tyk som en tlf.bog ;)).



Klaus D. Mikkelsen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-09-06 06:49

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Jan W. & Co. kan lige så godt glemme at lave et kollektivt
> system, som lever op til det; så skal landet plastres til i skinner, og
> køreplanen bliver tyk som en tlf.bog ;)).

Det er da bare et spørgsmål om at komme i gang


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jørgen M. Rasmussen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-09-06 07:10


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

>> Jan W. & Co. kan lige så godt glemme at lave et kollektivt
>> system, som lever op til det; så skal landet plastres til i skinner, og
>> køreplanen bliver tyk som en tlf.bog ;)).
>
> Det er da bare et spørgsmål om at komme i gang
>
Gav vide om cost-benefit bliver så det er rentabelt?. Husk på det "koster"
at etablere det, både økonomisk og i forbrug, udledning. af forurening. Det
er ikke helt så simpelt som når du kaster en modelbane op ;).



Klaus D. Mikkelsen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-09-06 07:57

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Gav vide om cost-benefit bliver så det er rentabelt?. Husk på det "koster"
> at etablere det, både økonomisk og i forbrug, udledning. af forurening.

Hvor meget koster det at holde i kø ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hr. Jensen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 17-09-06 10:22

Den Sun, 17 Sep 2006 08:56:48 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>>
>> Gav vide om cost-benefit bliver så det er rentabelt?. Husk på det "koster"
>> at etablere det, både økonomisk og i forbrug, udledning. af forurening.
>
>Hvor meget koster det at holde i kø ?

Og hvad koster det at vente på toget.

Det kommer jo tilsyneladende bag på DSB hvert år at sommervarmen
påvirker skinnerne, at efterårsblæsten sender blade på skinnerne og at
vinterkulden giver bøvl i sporskiftene.

Næh, hvis vi nu kunne beam'e fra ét sted til et andet, men det koster
jo sikkert også en ordentligt røvfuld energi.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

Klaus D. Mikkelsen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-09-06 13:25

"Hr. Jensen" skriver:
>
> Og hvad koster det at vente på toget.

Lige så meget, men så længe der ike investeres i togskinner, forbliver
ventetider et problem.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

tb (17-09-2006)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 17-09-06 14:38

>> Det er da bare et spørgsmål om at komme i gang
>>
> Gav vide om cost-benefit bliver så det er rentabelt?. Husk på det "koster"
> at etablere det, både økonomisk og i forbrug, udledning. af forurening.
> Det er ikke helt så simpelt som når du kaster en modelbane op ;).


cost-benefit. Det er en smart bemærkning fra smarte forretningsfolk, men
hvordan vil du lige gøre et miljø op? Skal der ske en forbedring, så må
alle til lommerne og betale det det koster - UANSET om det er dyere end at
svine...



Jørgen M. Rasmussen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-09-06 22:11


"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:450d4fc8$0$139

> cost-benefit. Det er en smart bemærkning fra smarte forretningsfolk, men
> hvordan vil du lige gøre et miljø op?

Kan det svare sig, det spilder, kræver energi, og giver ekstra forurening,
at skabe et net som kan erstatte vej-nettet- ellers skal der kun bruges rå
muskelkraft ;).. Mere end der "kommer igen".



ena (17-09-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 17-09-06 09:22



>> Jan W. & Co. kan lige så godt glemme at lave et kollektivt
>> system, som lever op til det; så skal landet plastres til i skinner, og
>> køreplanen bliver tyk som en tlf.bog ;)).
>
> Det er da bare et spørgsmål om at komme i gang
>




Og hvad skal togène køre på - vand??



Klaus D. Mikkelsen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-09-06 09:51

ena skriver:
>
> Og hvad skal togène køre på - vand??

El, fra vandkraft, soleceller, atomkraftværker, eller vindmøller


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ena (17-09-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 17-09-06 12:24


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:450D0C8C.F8D12735@du.kan.finde.den...
> ena skriver:
>>
>> Og hvad skal togène køre på - vand??
>
> El, fra vandkraft, soleceller, atomkraftværker, eller vindmøller
>
>
Atomkraft tror jeg ikke venstrefløjen vil acceptere - og de fleste DSB tog
kører på diesel



Klaus D. Mikkelsen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-09-06 13:29

ena skriver:
>
> Atomkraft tror jeg ikke venstrefløjen vil acceptere - og de fleste DSB tog
> kører på diesel

Kører de fleste DSB tog på Diesel ???
Hvis du tæller s-tog med er det vidst forkert.

Skal man til at plaster til med skinner og skal det være miljøveligt,
bliver det el....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Finn Guldmann (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-09-06 09:12

Jørgen M. Rasmussen skrev:
>> Hørte at Portugal har så mange problemer med at overholde aftalen at de i
>> 2010 ville indføre datokørsel for private biler. Surt men det kan jo blive
>> over alt i Europa.
> Jeg tror ikke at det vil "batte noget" at slå ned på denne, men det er
> tænkeligt at man vil på privat-bilismen generelt. For man har ikke nosser
> nok til at gribe ind der hvor det virkelig gør: Transportsektoren, skibe,
> fly, tog, lastbiler etc. . For de "glemmer" sikkert at det mest af den
> private kørsel sker ifbm arb., og den mindst del går op "hat & briller". Man
> kan slet ikke undvære den, med de stigende krav om et "fleksibelt
> arb.marked". Jan W. & Co. kan lige så godt glemme at lave et kollektivt
> system, som lever op til det; så skal landet plastres til i skinner, og
> køreplanen bliver tyk som en tlf.bog ;)).
>
Og hvis du ikke vil have landet plastret til i skinner, hvor havde du så
tænkt dig at godstransporten skulle foregå?

Så hvorfor ikke gribe ind netop der hvor det virkelig vil hjælpe noget,
og dekretere at privat kørsel morgen og aften kun må ske hvis der er to
eller flere personer i bilen?

Og lad os glemme alt om bøder. Bilen får lov at holde stille til
dekretet kan opfyldes (mindst to personer i) eller man kan dokumentere
at kørslen er en del af det arbejde man skal udføre (håndværkere m.v.).

(Og egentlig er det sjovt at "man" nævner lastbilerne, for for dem *er*
der allerede regler for hvilke emmissionskrav de skal opfylde og til
hvilken tid (EURO-normen).)

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Thomas H. (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 17-09-06 09:24


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:eej016$1pln$1@newsbin.cybercity.dk...

> Så hvorfor ikke gribe ind netop der hvor det virkelig vil hjælpe noget, og
> dekretere at privat kørsel morgen og aften kun må ske hvis der er to eller
> flere personer i bilen?

SKAL naboen så skifte arbejde, så han kan komme med der hvor jeg skal hen?
Eller skal jeg bruge 20 minutter på at køre rundt og hente og sætte folk af
?



Finn Guldmann (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-09-06 10:07

Thomas H. skrev:
>> Så hvorfor ikke gribe ind netop der hvor det virkelig vil hjælpe noget, og
>> dekretere at privat kørsel morgen og aften kun må ske hvis der er to eller
>> flere personer i bilen?
> SKAL naboen så skifte arbejde, så han kan komme med der hvor jeg skal hen?
> Eller skal jeg bruge 20 minutter på at køre rundt og hente og sætte folk af
> ?
>
Det vil blive dit problem.

Om du allierer dig med naboen eller om du "fylder op" på en eller anden
samleplads (eller selv bliver "opfylder") er noget det overlades til dig
at finde ud af. Blot du er klar over at hvis du er alene i bilen ved
bestemte punkter kommer du ikke længere før du ikke mere er alene i bilen.

Og så skriver jeg at vi lader det at du skal vente til den næste
"dropper i" vil være straf nok til at du nok lærer det efter nogle få
gange at havde måttet vente.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Jørgen M. Rasmussen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-09-06 09:47


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse news:eej016

> Og hvis du ikke vil have landet plastret til i skinner, hvor havde du så
> tænkt dig at godstransporten skulle foregå?
>
Jeg tænkte nok du kom på banen :). Jeg havde nu tænkt mig at se på fly og
skibstrafik, de er pt. ikke eksisterende, officielt ikke noget problem, i
den sammenhæng. Men det er de:((, skibe brænder TONS af den mest lousy og
forurenende olie af hver time. Skud fra hoften; et skib i gennem Storebælt,
forurener som din lastbil et helt år, og der går mange skibe igennem :(. Det
samme med fly, selv om det kun er petroleum de brænder, for der går noget
til.. Her kan man da tale om fråds, for det meste af trafikken er pga. folk
skal ned og spille fandango på en strand i Langtbortistan ;).



Finn Guldmann (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-09-06 10:12

Jørgen M. Rasmussen skrev:
>> Og hvis du ikke vil have landet plastret til i skinner, hvor havde du så
>> tænkt dig at godstransporten skulle foregå?
> Jeg tænkte nok du kom på banen :). Jeg havde nu tænkt mig at se på fly og
> skibstrafik, de er pt. ikke eksisterende, officielt ikke noget problem, i
> den sammenhæng. Men det er de:((, skibe brænder TONS af den mest lousy og
> forurenende olie af hver time. Skud fra hoften; et skib i gennem Storebælt,
> forurener som din lastbil et helt år, og der går mange skibe igennem :(. Det
> samme med fly, selv om det kun er petroleum de brænder, for der går noget
> til.. Her kan man da tale om fråds, for det meste af trafikken er pga. folk
> skal ned og spille fandango på en strand i Langtbortistan ;).
>
Naturligvis kommer jeg på banen, for som det oftest sker "skal" alle
tiltag jo ske uden at der sker indgriben i privatbilismen.

Men det er immervæk der det vil give det størst udbytte at regulere
forbruget.

Nu har jeg ikke så meget forstand på hverken hvad fly brænder af nu
eller hvad der kan gøres for at gøre det mindre. Så den del holder jeg
mig fra.

Med skibe stiller det sig vist lidt anderledes. Men da Storebælt jo er
international farvand bliver det nok svært at få noget gjort der.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Jørgen M. Rasmussen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-09-06 14:10


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg ikke så meget forstand på hverken hvad fly brænder af nu eller
> hvad der kan gøres for at gøre det mindre. Så den del holder jeg mig fra.
>
Hæve afgifterne, så de blev = dem som kastes over øvrige?

> Med skibe stiller det sig vist lidt anderledes. Men da Storebælt jo er
> international farvand bliver det nok svært at få noget gjort der.
>
Nemlig, derfor kaster regeringerne sig over hver deres lette ofre, for ingen
har nosser til at gribe ind :((. Samme problemstilling har lufttrafikken.



Finn Guldmann (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-09-06 14:13

Jørgen M. Rasmussen skrev:
>> Nu har jeg ikke så meget forstand på hverken hvad fly brænder af nu eller
>> hvad der kan gøres for at gøre det mindre. Så den del holder jeg mig fra.
> Hæve afgifterne, så de blev = dem som kastes over øvrige?
>
Du mener, hver gang SAS køber et fly skulle de betale det to gange mere
til staten?

>> Med skibe stiller det sig vist lidt anderledes. Men da Storebælt jo er
>> international farvand bliver det nok svært at få noget gjort der.
> Nemlig, derfor kaster regeringerne sig over hver deres lette ofre, for ingen
> har nosser til at gribe ind :((. Samme problemstilling har lufttrafikken.
>
Jeg ved at hvad angår EU-luftrum reguleres det samlet. Hvad det så
indebærer af miljøkrav ved jeg ikke. Men lastbiler og busser reguleres
også på EU-plan.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Jørgen M. Rasmussen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-09-06 22:17


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse news:eejhl9

> Du mener, hver gang SAS køber et fly skulle de betale det to gange mere
> til staten?
>
Nu vil man på EU-plan gerne have afgifterne lagt om så det er afh. af
forbrug/forurening. Men noget i den retning, hvorfor skal en 747 slippe lige
så billigt som dig, mig, når den ved en takeoff forurener lige så meget som
dig på ~1 år, som mig på 10?.



Hr. Jensen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 17-09-06 10:38

Den Sun, 17 Sep 2006 10:12:22 +0200 sendte Finn Guldmann <n@a.invalid>
følgende røgsignaler:

>(Og egentlig er det sjovt at "man" nævner lastbilerne, for for dem *er*
>der allerede regler for hvilke emmissionskrav de skal opfylde og til
>hvilken tid (EURO-normen).)

Ja, sådanne regler skal personbiler jo ikke opfylde....

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

Finn Guldmann (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-09-06 11:46

Hr. Jensen skrev:
>> (Og egentlig er det sjovt at "man" nævner lastbilerne, for for dem *er*
>> der allerede regler for hvilke emmissionskrav de skal opfylde og til
>> hvilken tid (EURO-normen).)
> Ja, sådanne regler skal personbiler jo ikke opfylde....
>
Men det var måske en idé at gøre noget på det område?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Hans L. Jørgensen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 17-09-06 13:27


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:fp5qg2d2vmdc4tg7l5nmslufo312uv3h0i@4ax.com...
>
> Ja, sådanne regler skal personbiler jo ikke opfylde....
>

Fra hvornår er de da blevet fritaget for at overholde gældende miljøkrav??



--
MVH Hans



Hr. Jensen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 17-09-06 13:44

Den Sun, 17 Sep 2006 14:27:11 +0200 sendte "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> følgende røgsignaler:

>
>"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
>news:fp5qg2d2vmdc4tg7l5nmslufo312uv3h0i@4ax.com...
>>
>> Ja, sådanne regler skal personbiler jo ikke opfylde....
>>
>
>Fra hvornår er de da blevet fritaget for at overholde gældende miljøkrav??

Smiley'en skulle have indikeret ironien...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

Hans L. Jørgensen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 17-09-06 15:00


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:vmgqg2d7rc7g8hml1do814e17v8gebcglv@4ax.com...
> Den Sun, 17 Sep 2006 14:27:11 +0200 sendte "Hans L. Jørgensen"
> <hansjo@XXXget2net.dk> følgende røgsignaler:
>
>>
>>"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
>>news:fp5qg2d2vmdc4tg7l5nmslufo312uv3h0i@4ax.com...
>>>
>>> Ja, sådanne regler skal personbiler jo ikke opfylde....
>>>
>>
>>Fra hvornår er de da blevet fritaget for at overholde gældende miljøkrav??
>
> Smiley'en skulle have indikeret ironien...
>

Sorry - havde overset din smiley ;-/



--
MVH Hans



Finn Guldmann (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-09-06 13:48

Hans L. Jørgensen skrev:
>> Ja, sådanne regler skal personbiler jo ikke opfylde....
> Fra hvornår er de da blevet fritaget for at overholde gældende miljøkrav??
>
Nu er de miljøkrav, svjv, ikke meget i forhold til dem der stilles
overfor lastbilerne.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Hans L. Jørgensen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 17-09-06 15:04


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:eejg6h$20ov$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Nu er de miljøkrav, svjv, ikke meget i forhold til dem der stilles overfor
> lastbilerne.
>

Ha - der fik jeg dig Finn.

Med de sidste stramninger for lastbilmotorer, nærmer de sig kravene for
småmotorer, tidligere har de været mindre restriktive, specielt omkring
emissionskravene.




--
MVH Hans



Finn Guldmann (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-09-06 21:07

Hans L. Jørgensen skrev:
>> Nu er de miljøkrav, svjv, ikke meget i forhold til dem der stilles overfor
>> lastbilerne.
> Ha - der fik jeg dig Finn.
> Med de sidste stramninger for lastbilmotorer, nærmer de sig kravene for
> småmotorer, tidligere har de været mindre restriktive, specielt omkring
> emissionskravene.
>
Du har måske set dieselpersonbiler med tilsætning?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Thomas H. (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 17-09-06 09:23


"Benny Højvælde" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:450c5d9e$0$870$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Når man ser sådanne biler som understående kan man godt forstå at den
> globale opvarmning.
>
> http://www.automotorundsport.de/news/auto_und_produkte/audi_q7_mit_ueber_diesel.124811.d_ams_news_special_ha.htm


Ja det passer meget godt på den misundelsesmentalitet der hærger for tiden,
at tro at en bil der sælges i 200 eksemplarer forurener hele verden, fordi
det bruger den samme mængde brændstof som 400 Golf 1,8 ...at der så bliver
solgt 500.000 Golf'er er åbenbart ikke vigtigt.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408883
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste