/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Torpederet på motorvejen :(
Fra : Peter eller Line


Dato : 15-09-06 21:36

Hej alle

Fik den kedeligste oplevelse i mit liv i dag at blive blandet ind i et
harmonika sammenstød, og af de involverede biler var det min der trak den
største nitte.

Jeg er totalt blank, og nok stadigvæk en lille smule ved siden af mig selv,
hvad angår proceduren herfra.

Kort om ydre rammer for situationen skal nævnes at jeg er forsikret i GF
forsikring (med kasko), og min bil var/er en mazda 323 fra 1994 der har kørt
270000 km. Blev købt i 2003 for 29000 igennem en kollega. Har lige ofret
12000 for at få den igennem syn (august 2006), da mit kørselsbehov det næste
år, grundet uddannelse i København, vurderes til ca. 600 km om ugen (men mon
ikke de 12000 bare er tabt ud fra forsikringsmæssigt synspunkt)?

Sagen: Harmonikasammenstød, jeg var nummer 2 i rækken af i alt 4
indvolverede biler. Kort sker der det, at vi kører på motorvej, og jeg ser
bilerne længere fremme aktivere nødblinket. Jeg bremser automatisk ned, og
ser pludselig at bilen foran bremser væsentligt hårdre end jeg troede. Men
ingen problem, har trods alt ofret 12000 på bl.a. nye bremser og dæk. Nåede
det også, men det gjorde den store kassevogn bag mig ikke, og jeg blev
smækket op i bilen foran. Samlet heldigvis kun materiel skade, men temmeligt
chokerende.

Nu står min bulede og bøjede mazda ved afkørslen til Ejby på Fyn, og jeg er
ikke medlem af falck eller dansk autohjælp. Hvad gør jeg med følgende:

1. Transport af bilen til et værksted (og hvem skal betale det)?
2. Hvad skal der gøres med bilen når den havner ved et værksted? Skal de
give et tilbud, skal jeg have en taksator ud eller hvad?
3. Hvornår kan det betale sig at reparere en ældre bil, og hvornår kan det
ikke?
4. Hvem bærer skylden?
5. Jeg har alle de indvolveredes navne. Hvad skal jeg bruge dem til?
6. De udgifter jeg har haft i forbindelse med transport væk fra motorvejen
(både bilen og mig selv i taxi)
7. Gik på skadestuen i forbindelse med undersøgelse af muligt piskesmæld.
Fik en lettere inkompetent læge (mener jeg selv) der sagde at det var næsten
umuligt at få piskesmæld (men jeg havde faktisk ondt i nakken). Hvad er det
med forsikring og piskesmæld?

Håber I kan hjælpe en lettere chokeret bilist....faktisk tidligere
elitebilist men takket være et eller andet fjols ikke mere! (eller ryger men
ikke ned fra sit niveau hvis man er uskyldig)?

Venlig hilsen
Peter



 
 
Rasmus (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 15-09-06 21:54


"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in message
news:450b0ec8$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej alle
>
> Fik den kedeligste oplevelse i mit liv i dag at blive blandet ind i et
> harmonika sammenstød, og af de involverede biler var det min der trak den
> største nitte.
>
> Jeg er totalt blank, og nok stadigvæk en lille smule ved siden af mig
> selv, hvad angår proceduren herfra.
>
> Kort om ydre rammer for situationen skal nævnes at jeg er forsikret i GF
> forsikring (med kasko), og min bil var/er en mazda 323 fra 1994 der har
> kørt 270000 km. Blev købt i 2003 for 29000 igennem en kollega. Har lige
> ofret 12000 for at få den igennem syn (august 2006), da mit kørselsbehov
> det næste år, grundet uddannelse i København, vurderes til ca. 600 km om
> ugen (men mon ikke de 12000 bare er tabt ud fra forsikringsmæssigt
> synspunkt)?

Kort sagt rager det forsikringsselskabet hvad du lige har ofret på bilen
eller hvad du har købt bilen for, du har bare krav på at få penge til en
tilsvarende bil.
Kig engang på bilbasen eller dba og se hvad en tilsvarende nysynet bil
koster og hvis forsikringen tilbyder dig mindre så henvis til din kilde.

/Rasmus



Jasper Norman Ahrens~ (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 15-09-06 22:03

> 1. Transport af bilen til et værksted (og hvem skal betale det)?
Forsikringen dækker bugsering til værkstedet.

> 2. Hvad skal der gøres med bilen når den havner ved et værksted? Skal de
> give et tilbud, skal jeg have en taksator ud eller hvad?
De kontakter dit selskab. Det er muligt at de (døds)dømmer din bil ud fra
billeder.

> 3. Hvornår kan det betale sig at reparere en ældre bil, og hvornår kan det
> ikke?
Det vurderer selskabet.

> 4. Hvem bærer skylden?
Tja... det gør du! Selv om det er rasende uretfærdigt, "burde" du have holdt
større afstand til den forankørende. Jeg ved godt at det ikke holder i
virkeligheden

> 5. Jeg har alle de indvolveredes navne. Hvad skal jeg bruge dem til?
Selskabet skal bruge dem. I hvert fald ham, der bragede ind i dig. De skal
vide hvor de skal kradse pengene ind. Skidt med ham foran... hans selskab
skal nok henvende sig til dit selskab.

> 6. De udgifter jeg har haft i forbindelse med transport væk fra motorvejen
> (både bilen og mig selv i taxi)
Aner det ikke. Hvis du havde ringet til Falck, ville de have kørt dig hjem.

> 7. Gik på skadestuen i forbindelse med undersøgelse af muligt piskesmæld.
> Fik en lettere inkompetent læge (mener jeg selv) der sagde at det var
> næsten umuligt at få piskesmæld (men jeg havde faktisk ondt i nakken).
> Hvad er det med forsikring og piskesmæld?
Klogt af dig! Men sikke en tåbe af en læge. Det er klart at selskaberne er
meget, meget opmærksomme på piskesmæld, men som udgangspunkt tager man
_alle_ henvendelser alvorligt. Og der bliver _ikke_ set skævt til en der
henvender sig ang. sådan en skade. Det er klart, at de ikke slynger en check
på 200.000 over disken. (der er faktisk eks. på østeruopæiske "bander", der
har specialiseret sig i, at importere mennesker fra hjemlandet, der derefter
skulle have sig et piskesmæld i en figureret ulykke!). Men een ting er dit
eget selskab...der har du mulighed for at hente op til 15-20 % af summen på
din ulykkesforsikring.... ikke sådan at forstå at jeg håber det bliver
aktuelt Men noget helt andet er, at du fra modparten (som er fyren i
varevognen) har mulighed for at få erstatning for tabt arbejdsfortjeneste,
svie & smerte, tab af erhvervsevne (den er dyr), samt meget andet.
>
> Håber I kan hjælpe en lettere chokeret bilist....faktisk tidligere
> elitebilist men takket være et eller andet fjols ikke mere! (eller ryger
> men ikke ned fra sit niveau hvis man er uskyldig)?

Tjo...men du er i forsikringsøjne desværre _ikke_ uskyldig. Men hvis du
kører som elite er det ikke noget problem. Du rykker ikke ned ad stigen. GF
har dog den, i mine øjne, mærkelige regel, at de kun vil forsikre een
kasko-bil som "fastpræmie". Det vil sige, at hvis du har to biler med kasko
forsikret hos GF, er det kun den ene, der har fastpræmie. (rykker ikke ned
ved uheld)

Mht. de omtalte 12.000 i rep. udgifter... GF skal dække bilen som den stod
før ulykken. Så selv om taksator siger, at han kan skaffe en bil magen til
for 40.000,- skal du ikke tage til takke med det. Vis ham kvitteringen (hvis
du har en for alle de dele der er blevet skiftet, og de er nødt til at
hæve erstatningen for disse forbedringer. Selv en fuld tank med benzin skal
erstattes.

Jeg har dog, desværre for dig, hørt fra flere, at GF er ualmindeligt glade
for at bruge brugte eller uorig. dele til deres rep. Og sikkert også, når de
skal udregne erstatnigner.

Men held & lykke. Jeg håber at det hele kommer til at foregå problemfrit. Og
husk at det vigtigste er, at du ikke endte med at blive lam fra halsen og
nedefter. Det andet er trods alt kun penge!

Du er velkommen til at skive direkte til mig, hvis du vil have nogle gode
råd til at håndtere taksator. De kan nogle gange være nogle bisser

Mvh

Jasper



Ukendt (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-09-06 22:39


"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:450b14f2$0$822$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> 3. Hvornår kan det betale sig at reparere en ældre bil, og hvornår kan
>> det ikke?
> Det vurderer selskabet.

taksatoren

>> 4. Hvem bærer skylden?
> Tja... det gør du! Selv om det er rasende uretfærdigt, "burde" du have
> holdt større afstand til den forankørende. Jeg ved godt at det ikke holder
> i virkeligheden

Nej, han bærer da selvfølgelig IKKE nogen skyld hvis han har nået at bremse
op. Det er da så indlysende at det er manden bagved.....det manglede da
bare. Peters afstand har netop været tilstrækkelig når han har nået at
stanse. Det er også dette han skal oplyse forsikringsselskabet.


> Mht. de omtalte 12.000 i rep. udgifter... GF skal dække bilen som den stod
> før ulykken. Så selv om taksator siger, at han kan skaffe en bil magen til
> for 40.000,- skal du ikke tage til takke med det. Vis ham kvitteringen
> (hvis du har en for alle de dele der er blevet skiftet, og de er nødt
> til at hæve erstatningen for disse forbedringer. Selv en fuld tank med
> benzin skal erstattes.

Du tager ganske fejl. De erstatter hvad en TILSVARENDE bil i årgang og Km
koster på markedet. Rep. udgifter tæller ikke noget i den sammenhæng.
Men man kan kræve at den tilsvarende bil som minimum er i samme stand som de
total skadede.

> Jeg har dog, desværre for dig, hørt fra flere, at GF er ualmindeligt glade
> for at bruge brugte eller uorig. dele til deres rep. Og sikkert også, når
> de skal udregne erstatnigner.

De bruger branchens almindelig takseringer som også bilsælgere anveder,
såfremt at den dømmes total skadet.

--
Tom



Morten Fruergaard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 16-09-06 07:50

Tom wrote:
>>> 4. Hvem bærer skylden?
>> Tja... det gør du! Selv om det er rasende uretfærdigt, "burde" du
>> have holdt større afstand til den forankørende. Jeg ved godt at det
>> ikke holder i virkeligheden
>
> Nej, han bærer da selvfølgelig IKKE nogen skyld hvis han har nået at
> bremse op. Det er da så indlysende at det er manden bagved.....det
> manglede da bare. Peters afstand har netop været tilstrækkelig når
> han har nået at stanse. Det er også dette han skal oplyse
> forsikringsselskabet.

Enig!

Og som vidne kan han have bilen foran...

Mærkede han eet eller to bump...

>> Mht. de omtalte 12.000 i rep. udgifter... GF skal dække bilen som
>> den stod før ulykken. Så selv om taksator siger, at han kan skaffe
>> en bil magen til for 40.000,- skal du ikke tage til takke med det.
>> Vis ham kvitteringen (hvis du har en for alle de dele der er
>> blevet skiftet, og de er nødt til at hæve erstatningen for disse
>> forbedringer. Selv en fuld tank med benzin skal erstattes.
>
> Du tager ganske fejl. De erstatter hvad en TILSVARENDE bil i årgang
> og Km koster på markedet. Rep. udgifter tæller ikke noget i den
> sammenhæng. Men man kan kræve at den tilsvarende bil som minimum er i
> samme stand
> som de total skadede.

Nemlig, dvs. nye bremser osv.
..

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Broegger (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 16-09-06 11:56

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev
news:450b9eaf$0$75031$14726298@news.sunsite.dk:

> Tom wrote:
>>>> 4. Hvem bærer skylden?
>>> Tja... det gør du! Selv om det er rasende uretfærdigt, "burde" du
>>> have holdt større afstand til den forankørende. Jeg ved godt at det
>>> ikke holder i virkeligheden
>>
>> Nej, han bærer da selvfølgelig IKKE nogen skyld hvis han har nået at
>> bremse op. Det er da så indlysende at det er manden bagved.....det
>> manglede da bare. Peters afstand har netop været tilstrækkelig når
>> han har nået at stanse. Det er også dette han skal oplyse
>> forsikringsselskabet.
>
> Enig!

Ikke enig. Det bliver 50/50. Bilen bagved er ansvarlig for skader på
egen forvon samt din bagvogn da han ikke har holdt fornøden afstand.
Du er ansvarlig for egen forvogn og forankørendes bagperron da du ikke
har holdt tilstrækkelig afstand. Og det har du ikke hvis du ikke har
forudset at klaphatten bagved ikke kan køre bil. Det er p*sse
uretfærdigt, men eftersigende er det sådan det er.


<snip>

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Steen Holm Pedersen (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Steen Holm Pedersen


Dato : 16-09-06 12:29


"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9840838225B03tbr@130.225.247.90...
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev
> news:450b9eaf$0$75031$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Tom wrote:
>>>>> 4. Hvem bærer skylden?
>>>> Tja... det gør du! Selv om det er rasende uretfærdigt, "burde" du
>>>> have holdt større afstand til den forankørende. Jeg ved godt at det
>>>> ikke holder i virkeligheden
>>>
>>> Nej, han bærer da selvfølgelig IKKE nogen skyld hvis han har nået at
>>> bremse op. Det er da så indlysende at det er manden bagved.....det
>>> manglede da bare. Peters afstand har netop været tilstrækkelig når
>>> han har nået at stanse. Det er også dette han skal oplyse
>>> forsikringsselskabet.
>>
>> Enig!
>
> Ikke enig. Det bliver 50/50. Bilen bagved er ansvarlig for skader på
> egen forvon samt din bagvogn da han ikke har holdt fornøden afstand.
> Du er ansvarlig for egen forvogn og forankørendes bagperron da du ikke
> har holdt tilstrækkelig afstand. Og det har du ikke hvis du ikke har
> forudset at klaphatten bagved ikke kan køre bil. Det er p*sse
> uretfærdigt, men eftersigende er det sådan det er.
>

Det er også sådan jeg har hørt det - og ja PISSE HAMRENDE uretfærdigt..

Fuck hvor ville jeg bare være ærgelig hvis jeg selv hang på sådan en


--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
Google er din ven



Henrik Stidsen (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 16-09-06 12:43

Steen Holm Pedersen presented the following explanation :
>> Ikke enig. Det bliver 50/50. Bilen bagved er ansvarlig for skader på
>> egen forvon samt din bagvogn da han ikke har holdt fornøden afstand.
>> Du er ansvarlig for egen forvogn og forankørendes bagperron da du ikke
>> har holdt tilstrækkelig afstand. Og det har du ikke hvis du ikke har
>> forudset at klaphatten bagved ikke kan køre bil. Det er p*sse
>> uretfærdigt, men eftersigende er det sådan det er.
>>

> Det er også sådan jeg har hørt det - og ja PISSE HAMRENDE uretfærdigt..
> Fuck hvor ville jeg bare være ærgelig hvis jeg selv hang på sådan en

Gad vide hvordan en sag ville ende hvis man trak forsikringen i retten
for sådan en skyldsfordeling.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Niels Bengaard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 16-09-06 14:39

> Gad vide hvordan en sag ville ende hvis man trak forsikringen i retten for
> sådan en skyldsfordeling.

Indtil sagen var afgjort ville du nok ikke få lavet din bil, men mindre du
selv betalte.

Niels



Henrik Stidsen (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 16-09-06 15:52

Niels Bengaard laid this down on his screen :
>> Gad vide hvordan en sag ville ende hvis man trak forsikringen i retten for
>> sådan en skyldsfordeling.

> Indtil sagen var afgjort ville du nok ikke få lavet din bil, men mindre du
> selv betalte.

Hvilket er 250% irelevant i forhold til hvordan sagen ville blive
afgjort i retten...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Niels Bengaard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 16-09-06 16:48

>> Indtil sagen var afgjort ville du nok ikke få lavet din bil, men mindre
>> du selv betalte.
>
> Hvilket er 250% irelevant i forhold til hvordan sagen ville blive afgjort
> i retten...

Men nok langt fra irrelevant at vide for den der ville føre en sag, og
dermed undvære at have en bil i måneder, ja måske år.

Niels



Hans Kjaergaard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 16-09-06 15:56

On Sat, 16 Sep 2006 13:42:48 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Steen Holm Pedersen presented the following explanation :
>>> Ikke enig. Det bliver 50/50. Bilen bagved er ansvarlig for skader på
>>> egen forvon samt din bagvogn da han ikke har holdt fornøden afstand.
>>> Du er ansvarlig for egen forvogn og forankørendes bagperron da du ikke
>>> har holdt tilstrækkelig afstand. Og det har du ikke hvis du ikke har
>>> forudset at klaphatten bagved ikke kan køre bil. Det er p*sse
>>> uretfærdigt, men eftersigende er det sådan det er.
>>>
>
>> Det er også sådan jeg har hørt det - og ja PISSE HAMRENDE uretfærdigt..
>> Fuck hvor ville jeg bare være ærgelig hvis jeg selv hang på sådan en
>
>Gad vide hvordan en sag ville ende hvis man trak forsikringen i retten
>for sådan en skyldsfordeling.
Regresaftalen, som er forsiksselskabernes indbyrdes
skyldsfordelingsaftale, bygger bla. på retspraksis.
Og den er udgangspunktet for skyldsfordelingen.

Skal der en afvigende skyldsfordeling til, skal man have meget gode
argumenter, og stort set alle impliserede skal have enslydende
forklaringer på hendelsen.

/Hans

Hans Kjaergaard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 16-09-06 12:44

On 16 Sep 2006 10:55:38 GMT, Broegger
<thomas@removethisbroeggerklanen.dk> wrote:

>"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev
>news:450b9eaf$0$75031$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Tom wrote:
>>>>> 4. Hvem bærer skylden?
>>>> Tja... det gør du! Selv om det er rasende uretfærdigt, "burde" du
>>>> have holdt større afstand til den forankørende. Jeg ved godt at det
>>>> ikke holder i virkeligheden
>>>
>>> Nej, han bærer da selvfølgelig IKKE nogen skyld hvis han har nået at
>>> bremse op. Det er da så indlysende at det er manden bagved.....det
>>> manglede da bare. Peters afstand har netop været tilstrækkelig når
>>> han har nået at stanse. Det er også dette han skal oplyse
>>> forsikringsselskabet.
>>
>> Enig!
>
>Ikke enig. Det bliver 50/50. Bilen bagved er ansvarlig for skader på
>egen forvon samt din bagvogn da han ikke har holdt fornøden afstand.
>Du er ansvarlig for egen forvogn og forankørendes bagperron da du ikke
>har holdt tilstrækkelig afstand. Og det har du ikke hvis du ikke har
>forudset at klaphatten bagved ikke kan køre bil. Det er p*sse
>uretfærdigt, men eftersigende er det sådan det er.
Der er mindst 2 varianter over temaet, se evt.
http://aabendel.b2b.dk/upload/regresaftalen.pdf om køsammenstød.
Læg mærke til at det er erstatningsansvarets placering der er tale om,
ikke ansvar ift. færdselsloven.

/Hans

Broegger (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 16-09-06 13:27

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev
news:mhong21q2ouglpl46ehsbpsv9d4kcur72b@4ax.com:

> On 16 Sep 2006 10:55:38 GMT, Broegger
> <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> wrote:
>
>>"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev
>>news:450b9eaf$0$75031$14726298@news.sunsite.dk:
>>
>>> Tom wrote:
>>>>>> 4. Hvem bærer skylden?
>>>>> Tja... det gør du! Selv om det er rasende uretfærdigt, "burde" du
>>>>> have holdt større afstand til den forankørende. Jeg ved godt at det
>>>>> ikke holder i virkeligheden
>>>>
>>>> Nej, han bærer da selvfølgelig IKKE nogen skyld hvis han har nået at
>>>> bremse op. Det er da så indlysende at det er manden bagved.....det
>>>> manglede da bare. Peters afstand har netop været tilstrækkelig når
>>>> han har nået at stanse. Det er også dette han skal oplyse
>>>> forsikringsselskabet.
>>>
>>> Enig!
>>
>>Ikke enig. Det bliver 50/50. Bilen bagved er ansvarlig for skader på
>>egen forvon samt din bagvogn da han ikke har holdt fornøden afstand.
>>Du er ansvarlig for egen forvogn og forankørendes bagperron da du ikke
>>har holdt tilstrækkelig afstand. Og det har du ikke hvis du ikke har
>>forudset at klaphatten bagved ikke kan køre bil. Det er p*sse
>>uretfærdigt, men eftersigende er det sådan det er.
> Der er mindst 2 varianter over temaet, se evt.
> http://aabendel.b2b.dk/upload/regresaftalen.pdf om køsammenstød.
> Læg mærke til at det er erstatningsansvarets placering der er tale om,
> ikke ansvar ift. færdselsloven.

Det ved jeg godt. Og forsikringsselskaberne er nogle dovnehunde når det
gælder interne forhandlinger. Og ved at dele skylden får de begge del i
bonustab osv. Derfor er de MEGET tilbøjelige til at dele skyld.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Andersen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Andersen


Dato : 17-09-06 17:27


"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelandet
news:mhong21q2ouglpl46ehsbpsv9d4kcur72b@4ax.com...
> On 16 Sep 2006 10:55:38 GMT, Broegger
> <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> wrote:
>
>>"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev
>>news:450b9eaf$0$75031$14726298@news.sunsite.dk:
>>
>>> Tom wrote:
>>>>>> 4. Hvem bærer skylden?
>>>>> Tja... det gør du! Selv om det er rasende uretfærdigt, "burde" du
>>>>> have holdt større afstand til den forankørende. Jeg ved godt at det
>>>>> ikke holder i virkeligheden
>>>>
>>>> Nej, han bærer da selvfølgelig IKKE nogen skyld hvis han har nået at
>>>> bremse op. Det er da så indlysende at det er manden bagved.....det
>>>> manglede da bare. Peters afstand har netop været tilstrækkelig når
>>>> han har nået at stanse. Det er også dette han skal oplyse
>>>> forsikringsselskabet.
>>>
>>> Enig!
>>
>>Ikke enig. Det bliver 50/50. Bilen bagved er ansvarlig for skader på
>>egen forvon samt din bagvogn da han ikke har holdt fornøden afstand.
>>Du er ansvarlig for egen forvogn og forankørendes bagperron da du ikke
>>har holdt tilstrækkelig afstand. Og det har du ikke hvis du ikke har
>>forudset at klaphatten bagved ikke kan køre bil. Det er p*sse
>>uretfærdigt, men eftersigende er det sådan det er.
> Der er mindst 2 varianter over temaet, se evt.
> http://aabendel.b2b.dk/upload/regresaftalen.pdf om køsammenstød.
> Læg mærke til at det er erstatningsansvarets placering der er tale om,
> ikke ansvar ift. færdselsloven.
>
> /Hans


Absolut ikke enig !!

Har selv prøvet samme situation. Myldretid, køen stoppede, det gjorde jeg
også, men ikke ham bagved. Jeg blev klasket op i røven på ham foran mig, og
fik derved skader både for og bag.
Jeg skrev det som det var på skadesanmeldelsen, husk at i det felt hvor du
skal skrive hastigheden ved sammenstødet, at skrive 0. Ved 0 km/t er din
standselængde, ja prøv at gæt.

Jeg fik dækket alle skader. Men ham der ramte mig bagfra var godt nok tosset
i lang tid efter....... Ringede og truede, oven i købet.



Henrik Stidsen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 17-09-06 17:42

Andersen explained on 17-09-2006 :
> Ringede og truede, oven i købet.

Det meldte du vel til politiet så ?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



claus b. p. (19-09-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 19-09-06 13:54


"Andersen" <soren6407@hotmail.com> wrote in message
news:450d7749$0$75033$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> Absolut ikke enig !!
>
> Har selv prøvet samme situation. Myldretid, køen stoppede, det gjorde jeg
> også, men ikke ham bagved. Jeg blev klasket op i røven på ham foran mig,
> og fik derved skader både for og bag.
> Jeg skrev det som det var på skadesanmeldelsen, husk at i det felt hvor du
> skal skrive hastigheden ved sammenstødet, at skrive 0. Ved 0 km/t er din
> standselængde, ja prøv at gæt.

Har også prøvet det, og forsikringen har aldrig forsøgt at anfægte
forklaringen. Så no problemos.
>
> Jeg fik dækket alle skader. Men ham der ramte mig bagfra var godt nok
> tosset i lang tid efter....... Ringede og truede, oven i købet.
Forstår jeg så ikke, han kan da kun miste bonus/selvrisiko en gang. Men han
mente måske at det var din skyld at han kørte op i dig? Oplevede engang
inde på Kgs. Nytorv at blive overfuset af en nydelig mand der var kørt op
bag i mig. "Hvorfor i alverden jeg dog bremsede?" Han mente måske at jeg
skulle være kørt videre selv om bilerne foran mig bremsede op? Nå nej, det
kunne han jo egentlig godt forstå.

/Claus



Morten Fruergaard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 16-09-06 15:34

Broegger wrote:
>> Enig!
>
> Ikke enig.

Synd!

> Det bliver 50/50.

Nej.

> Bilen bagved er ansvarlig for skader på
> egen forvon samt din bagvogn da han ikke har holdt fornøden afstand.

Og bilen foran igen...

> Du er ansvarlig for egen forvogn og forankørendes bagperron da du ikke
> har holdt tilstrækkelig afstand.

Korrekt - hvis han ikke selv kunne nå at stoppe, men hvis han bliver skubbet
op i bilen foran af bilen bagved, så er det bilen bagved, som skal dække!

> Og det har du ikke hvis du ikke har
> forudset at klaphatten bagved ikke kan køre bil. Det er p*sse
> uretfærdigt, men eftersigende er det sådan det er.

Ja, eftersigende...
Men sådan er det heldigvis ikke...

Hvis du ikke tror på mig, så kan det ske at du tror på dette:
http://www.ankeforsikring.dk/Upload/13_630_100_Ansvar_ved_sammen.pdf

Læs punkt 9 og 10...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ukendt (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-09-06 19:29


"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9840838225B03tbr@130.225.247.90...
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev
> news:450b9eaf$0$75031$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Tom wrote:
>>>>> 4. Hvem bærer skylden?
>>>> Tja... det gør du! Selv om det er rasende uretfærdigt, "burde" du
>>>> have holdt større afstand til den forankørende. Jeg ved godt at det
>>>> ikke holder i virkeligheden
>>>
>>> Nej, han bærer da selvfølgelig IKKE nogen skyld hvis han har nået at
>>> bremse op. Det er da så indlysende at det er manden bagved.....det
>>> manglede da bare. Peters afstand har netop været tilstrækkelig når
>>> han har nået at stanse. Det er også dette han skal oplyse
>>> forsikringsselskabet.
>>
>> Enig!
>
> Ikke enig. Det bliver 50/50. Bilen bagved er ansvarlig for skader på
> egen forvon samt din bagvogn da han ikke har holdt fornøden afstand.
> Du er ansvarlig for egen forvogn og forankørendes bagperron da du ikke
> har holdt tilstrækkelig afstand. Og det har du ikke hvis du ikke har
> forudset at klaphatten bagved ikke kan køre bil. Det er p*sse
> uretfærdigt, men eftersigende er det sådan det er.

Sikke da noget v.. Det er da ham BAGVED der ikke har holdt tilstrækkelig
afstand og dermed skader 2 biler. Det siger da sig selv at hvis man holder
stille og der kommer en bragende op bagi, så får man da ikke skylden. Der er
intet med tilstrækkelig afstand når man først holder stille.
Det kunne lige så vel ske i en lysregulering hvor man holdet tæt bagved en
bil og der så kommer en bagfra. Her holder man da heller ikke med 50 m
afstand mellem bilerne

--
Tom



Anders Majland (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 15-09-06 22:04

> Fik den kedeligste oplevelse i mit liv i dag at blive blandet ind i et
> harmonika sammenstød, og af de involverede biler var det min der trak
> den største nitte.

Godt det kun var materielskade

> Kort om ydre rammer for situationen skal nævnes at jeg er forsikret i
> GF forsikring (med kasko), og min bil var/er en mazda 323 fra 1994 der
> har kørt 270000 km. Blev købt i 2003 for 29000 igennem en kollega. Har
> lige ofret 12000 for at få den igennem syn (august 2006)

Hvis den er totalskadet skal forsikringen erstatte hvad du kan købe en
tilsvarende for hos en forhandler - Det har i princippet ikke noget med
hvad du har givet for din at gøre. Men kan du dokumentere at din var i
særdeles god stand kan du forlange tilsvarende. Din nylige regning er da
dokumentation for at det ihvertfald var iordne. Men forbered dig på at
en det er taksators opgave at slippe billigt muligt for selskabet så tag
ikke nødvendigvis imod det første tilbud men det se det som et
forhandlingsoplæg...

> Sagen: Harmonikasammenstød, jeg var nummer 2 i rækken af i alt 4
> indvolverede biler. Kort sker der det, at vi kører på motorvej, og jeg
> ser bilerne længere fremme aktivere nødblinket. Jeg bremser automatisk
> ned, og ser pludselig at bilen foran bremser væsentligt hårdre end jeg
> troede. Men ingen problem, har trods alt ofret 12000 på bl.a. nye
> bremser og dæk. Nåede det også, men det gjorde den store kassevogn bag
> mig ikke, og jeg blev smækket op i bilen foran. Samlet heldigvis kun
> materiel skade, men temmeligt chokerende.

Holdt du stille da du blev ramt bagfra ?
Problemet bliver at dokumentere det for så hænger den bagfrakørende på
skylden. I praksis vil du nok komme til at hænge på skaderne på fronten
af egen bil og bagenden på den foran. Så den kommer til at belaste din
status hos dir forsikrinselskab

> Nu står min bulede og bøjede mazda ved afkørslen til Ejby på Fyn, og
> jeg er ikke medlem af falck eller dansk autohjælp. Hvad gør jeg med
> følgende:
>
> 1. Transport af bilen til et værksted (og hvem skal betale det)?
Dækkes normalt af din kasko - ring til selskabet imorgen.

> 2. Hvad skal der gøres med bilen når den havner ved et værksted? Skal
> de give et tilbud, skal jeg have en taksator ud eller hvad?
Værksted aftaler med dit forsikringsselskab hvilken taksator der kommer
forbi

> 3. Hvornår kan det betale sig at reparere en ældre bil, og hvornår kan
> det ikke?

Der er lavet om i regler inden for de seneste par år - men mener ikke de
må rep'e for mere end 60% af bilens værdi (jeg er ikke sikker på at det
tallet men det er mellem 50 og 70)

> 4. Hvem bærer skylden?
Bliver sandsynligvis delt.
> 5. Jeg har alle de indvolveredes navne. Hvad skal jeg bruge dem til?

Du skriver en skadesanmeldelse til dit forsikringsselskab imorgen - så
kort og præcis som muligt. Det gør de andre involverede også - altså
skriver til egne selskaber og forsikringsselkaberne vælger så at fordele
skylden efter nogen af dem selv vedtagne regler.

> 6. De udgifter jeg har haft i forbindelse med transport væk fra
> motorvejen (både bilen og mig selv i taxi)

Afhænger af dine forsikringsvilkår - spørg dem.




claus b. p. (15-09-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 15-09-06 22:06


"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in message
news:450b0ec8$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej alle
>
> Fik den kedeligste oplevelse i mit liv i dag at blive blandet ind i et
> harmonika sammenstød, og af de involverede biler var det min der trak den
> største nitte.
>
Hej Peter.

Sort uheld du har været ude for.
Men, for det første har du som medlem af GF's forsikringsklub medlemskab af
Dansk Autohjælp, så få dem til at transportere bilen til et værksted. Du
udfylder en skadesanmeldelse hvor du beskriver, at du blev skubbet op i den
forankørende, og at du var standset helt, da du blev ramt bagfra. Værkstedet
får en taksator til at vurdere skaderne på bilen, og er den skadet så den
skal repareres for mere end 50% (tror jeg det er) af bilens værdi, bliver
den erklæret totalskadet. Du kan så få en tilsvarende bil, årgang og
stand, - eller beløbet. Men hvis man kan købe en tilsvarende bil for 15000
kr, er det bare ærgerligt at man har ofret 20000 på at få ordnet sin gamle.
Følgeudgifter som alternativ transport mv. vil du ikke kunne få dækket af
dit eget selskab, men man kan muligvis få noget dækket af modpartens
ansvarsforsikring. Kontakt GF, de kan hjælpe dig med det praktiske. Husk at
meddele dem at der muligvis også er personskade - piskesmeld.
Hvis forsikringsselskabet accepterer at du ikke selv kørte ind i den foran,
mister du ikke bonus/selvrisiko.

Du skal altså nu bare få Dansk Autohjælp til at transportere bilen til
værksted, kontakte GF og udfylde skadesanmeldelse, og så tænke på hvordan du
kommer til København indtil der kommer en afklaring.

/Claus



Klaus D. Mikkelsen (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-09-06 22:10

Peter eller Line skriver:
>
> Sagen: Harmonikasammenstød, jeg var nummer 2 i rækken af i alt 4
> indvolverede biler. Kort sker der det, at vi kører på motorvej, og jeg ser
> bilerne længere fremme aktivere nødblinket. Jeg bremser automatisk ned, og
> ser pludselig at bilen foran bremser væsentligt hårdre end jeg troede. Men
> ingen problem, har trods alt ofret 12000 på bl.a. nye bremser og dæk. Nåede
> det også, men det gjorde den store kassevogn bag mig ikke, og jeg blev
> smækket op i bilen foran.

> 4. Hvem bærer skylden?

Hvis du kan bevise ovenstående er det ham bagved. Ham du ramte ind i,
mærkede han et eller 2 bump ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-09-06 23:00


"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:450b0ec8$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej alle
>
> Fik den kedeligste oplevelse i mit liv i dag at blive blandet ind i et
> harmonika sammenstød, og af de involverede biler var det min der trak den
> største nitte.

Øv, for en sur røv.

Forsikringen vil lægge til grund om den forreste mærkede ét eller 2 bump.
Hvis han kun har mærket ét klarer du frisag..
(og dermed ingen belastning af selvrisiko eller bonustab) Jeg har selv
prøvet at være forrest og jeg blev ringet op af forsikringen som ville vide
hvor mange bump jeg havde mærket.
Vær opmærksom på at forsikringsselskaberne har mest ud af det, hvis alle
parter får skyld! Find ud af om forreste bil er enig med dig i at du blev
skubbet op i hans bagdel.

Hvis du har kvitteringer på hvad der er ofret på bilen skal du klart vise
dem til taksator.

Find tilsvarende biler på bilbasen.dk og tag ud og se dem/sammenlign med din
egen. Print den/dem ud som kommer tættest på din i stand osv. Så har du de
bedste argumenter overfor taksator. Kig kun hos forhandlere.

Kontakt din forsikring snarest muligt - de kan vejlede dig.

Held og lykke med det hele

Mvh Tommy



Morten Fruergaard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 16-09-06 07:58

Peter eller Line wrote:
> 1. Transport af bilen til et værksted (og hvem skal betale det)?

Som nogle skriver, så har du sikkert Dansk Autohjælp gennem GF, men ellers
betaler forsikringen alligevel...

> 2. Hvad skal der gøres med bilen når den havner ved et værksted? Skal
> de give et tilbud, skal jeg have en taksator ud eller hvad?

Værkstedet kontakter taksatoren/GF forsikring-

> 3. Hvornår kan det betale sig at reparere en ældre bil, og hvornår
> kan det ikke?

Tja. Den må maks. blive reparareret for ca. 70 %. Når den skal reparares for
over 60 % skal de spørge dig om den skal reparares eller du vil have den
totalskadet. %-satserne er jeg ikke 100 % sikker på.

> 4. Hvem bærer skylden?

Hvis du har holdt stille inden ham bagfra rammer dig og det er derfor du
rammer ham foran, så skal ham bagved dække hele din bil + den foran.
Hvis det er sådan det er sket, så skal du IKKE acceptere at du får nogen del
af skylden!! Hvis de gør det, så brug 100 kr. og tag sagen i ankenævnet!

> 5. Jeg har alle de indvolveredes navne. Hvad skal jeg bruge dem til?

Skadesanmeldelsen. Ham du ramte kan evt. være dit vidne. Hvis du bliver
skubbet op i ham foran af ham bagved, så vil ham foran kun mærke eet bump.
Hvis du rammer ham foran og ham bagved efterfølgende rammer sig, så vil ham
mærke 2... Ham foran kan i teorien godt mærke 2 bump - selvom du bliver
skubbet op i ham - det var jo også en 4. bil bagved igen...

> 6. De udgifter jeg har haft i forbindelse med transport væk fra
> motorvejen (både bilen og mig selv i taxi)

Dig.

> 7. Gik på skadestuen i forbindelse med undersøgelse af muligt
> piskesmæld. Fik en lettere inkompetent læge (mener jeg selv) der
> sagde at det var næsten umuligt at få piskesmæld (men jeg havde
> faktisk ondt i nakken). Hvad er det med forsikring og piskesmæld?

Kontakt evt. din læge...

> Håber I kan hjælpe en lettere chokeret bilist....faktisk tidligere
> elitebilist men takket være et eller andet fjols ikke mere! (eller
> ryger men ikke ned fra sit niveau hvis man er uskyldig)?


Hvis du ikke har del af skylden så er du stadig elite...
Og pga. af det + selvrisikoen er det vigtigt, at du gør meget for at
overbevise forsikringen om, at du blev skubbet op i ham foran...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Hr. Jensen (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 16-09-06 10:35

Den Fri, 15 Sep 2006 22:36:23 +0200 sendte "Peter eller Line"
<peterline@mobilixnet.dk> følgende røgsignaler:

>Sagen: Harmonikasammenstød, jeg var nummer 2 i rækken af i alt 4
>indvolverede biler. Kort sker der det, at vi kører på motorvej, og jeg ser
>bilerne længere fremme aktivere nødblinket. Jeg bremser automatisk ned, og
>ser pludselig at bilen foran bremser væsentligt hårdre end jeg troede.

Du skriver det ikke direkte, men aktiverede du selv dit havariblink,
da du opdagede at de forankørende biler gjorde det?

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

Thore (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Thore


Dato : 16-09-06 10:40

On Fri, 15 Sep 2006 22:36:23 +0200, "Peter eller Line"
<peterline@mobilixnet.dk> wrote:

>Nu står min bulede og bøjede mazda ved afkørslen til Ejby på Fyn, og jeg er
>ikke medlem af falck eller dansk autohjælp. Hvad gør jeg med følgende:
>
>1. Transport af bilen til et værksted (og hvem skal betale det)?

Skal du.

>2. Hvad skal der gøres med bilen når den havner ved et værksted? Skal de
>give et tilbud, skal jeg have en taksator ud eller hvad?

Du skriver en skadeanmeldelse hos reparatøren. Husk din police. Så
klarer reparatøren det videre.

>3. Hvornår kan det betale sig at reparere en ældre bil, og hvornår kan det
>ikke?

Finder taxatoren ud af...

>4. Hvem bærer skylden?

Hvis du holdt stille, da bagfrakørende ramte og skubbede dig op i
forankørende/holdende, er det ham bag dig der får skylden for din skade
på front/bagparti samt skaden på den bil, der holdt/kørte foran dig.

>5. Jeg har alle de indvolveredes navne. Hvad skal jeg bruge dem til?

Skadeanmeldelsen.

>6. De udgifter jeg har haft i forbindelse med transport væk fra motorvejen
>(både bilen og mig selv i taxi)

Digselv

>7. Gik på skadestuen i forbindelse med undersøgelse af muligt piskesmæld.
>Fik en lettere inkompetent læge (mener jeg selv) der sagde at det var næsten
>umuligt at få piskesmæld (men jeg havde faktisk ondt i nakken). Hvad er det
>med forsikring og piskesmæld?

Godt at have en lægeerklæring, hvis der senere kommer noget (om måske 20
år)
>
>Håber I kan hjælpe en lettere chokeret bilist....faktisk tidligere
>elitebilist men takket være et eller andet fjols ikke mere! (eller ryger men
>ikke ned fra sit niveau hvis man er uskyldig)?

Hvis modparten (ham bag dig) bliver kendt skyldig, er du stadig
elitebilist.
>

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
(Erstat evt .invalid med .dk for direkte mail)

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Morten Fruergaard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 16-09-06 15:35

Thore wrote:
>> 1. Transport af bilen til et værksted (og hvem skal betale det)?
>
> Skal du.


Nej.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Thore (20-09-2006)
Kommentar
Fra : Thore


Dato : 20-09-06 13:23

On Sat, 16 Sep 2006 16:35:14 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Thore wrote:
>>> 1. Transport af bilen til et værksted (og hvem skal betale det)?
>>
>> Skal du.
>
>
>Nej.

Det skal han da, hvis han ikke har noget abbonement på Falck,
VejService/Hjælp e.l., ellers vil de nok ikke fragte bilen. At han så
måske senere kan få pengene retur er en anden sag, afhængig af udfaldet
selskaberne imellem.

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
(Erstat evt .invalid med .dk for direkte mail)

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Morten Fruergaard (21-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-09-06 05:48

Thore wrote:
> On Sat, 16 Sep 2006 16:35:14 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
> mit efternavn . com> wrote:
>
>> Thore wrote:
>>>> 1. Transport af bilen til et værksted (og hvem skal betale det)?
>>>
>>> Skal du.
>>
>>
>> Nej.
>
> Det skal han da, hvis han ikke har noget abbonement på Falck,
> VejService/Hjælp e.l., ellers vil de nok ikke fragte bilen. At han så
> måske senere kan få pengene retur er en anden sag, afhængig af
> udfaldet selskaberne imellem.

Jeg har een gang haft brug for det, og der sendte de regningen direkte til
forsikringen.
Har du har erfaring med det eller gætter du?


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Thore (27-09-2006)
Kommentar
Fra : Thore


Dato : 27-09-06 14:28

On Thu, 21 Sep 2006 06:48:07 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Thore wrote:
>> On Sat, 16 Sep 2006 16:35:14 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
>> mit efternavn . com> wrote:
>>
>>> Thore wrote:
>>>>> 1. Transport af bilen til et værksted (og hvem skal betale det)?
>>>>
>>>> Skal du.
>>>
>>>
>>> Nej.
>>
>> Det skal han da, hvis han ikke har noget abbonement på Falck,
>> VejService/Hjælp e.l., ellers vil de nok ikke fragte bilen. At han så
>> måske senere kan få pengene retur er en anden sag, afhængig af
>> udfaldet selskaberne imellem.
>
>Jeg har een gang haft brug for det, og der sendte de regningen direkte til
>forsikringen.
>Har du har erfaring med det eller gætter du?

Konen var ude for en tilsvarende situation for nogle få år siden...
(gammelt indlæg: Tipo døde) hvor hun holdt stille, og blev påkørt bagfra
og skubbet op i den foranholdende.

Jeg indfandt mig på stedet.
Vi har via GF aftale med DK Vejhjælp) og jeg ringede til dem.
½ time efter dukkede han op, men forespurgte på abbonement, jeg henviste
til forsikringspolicen, og kommentaren var: "OK, så skal I ikke selv
lægge ud..."

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
(Erstat evt .invalid med .dk for direkte mail)

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Niels Bengaard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 16-09-06 14:44

Du kan gå ind på forsikringsoplysningen og læse de fleste af deres foldere
online.
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Oplysningsmaterialer.aspx

Niels



Lars Hoffmann (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 16-09-06 17:57

Broegger wrote:

> Ikke enig. Det bliver 50/50. Bilen bagved er ansvarlig for skader på
> egen forvon samt din bagvogn da han ikke har holdt fornøden afstand.

Det er ikke hvad der står på
http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/skyld/index.htm

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Henning (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 16-09-06 18:00


>bilerne længere fremme aktivere nødblinket. Jeg bremser automatisk ned, og
>ser pludselig at bilen foran bremser væsentligt hårdre end jeg troede. Men
>ingen problem, har trods alt ofret 12000 på bl.a. nye bremser og dæk. Nåede
>det også, men det gjorde den store kassevogn bag mig ikke, og jeg blev
>smækket op i bilen foran. Samlet heldigvis kun materiel skade, men temmeligt
>chokerende.

Vigtigt, meget vigtigt! Husk at skrive i skadesanmeldelsen, at du
holdt stille med foden på bremsen (og havariblink aktiveret) da du
blev ramt bagfra.

Christian B. Andrese~ (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 18-09-06 12:09


Henrik Stidsen wrote:
> Andersen explained on 17-09-2006 :
> > Ringede og truede, oven i købet.
>
> Det meldte du vel til politiet så ?

Det er da kun rimeligt at melde det.
Man skal have en 100% nul tolerance overfor trusler.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Henrik Stidsen (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 18-09-06 19:16

Christian B. Andresen laid this down on his screen :
>>> Ringede og truede, oven i købet.

>> Det meldte du vel til politiet så ?

> Det er da kun rimeligt at melde det.
> Man skal have en 100% nul tolerance overfor trusler.

Præcis

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste