Hej
Henrik Stidsen wrote:
> Men der er jo nok mange meninger om det så kom bare frem med dem.
Hvis det har betydning for bilens formåen på enten sikkerhed, kørsel
eller komfort og denne oplysning er tilbageholdt, så har man handlet i
ond tro og dermed kan køber ophæve handlen. Det kan eventuelt blive
nødvendigt med rettens hjælp, men det kan lade sig gøre.
Så i sådan et tilfælde skal det helt klart oplyses. Hvis det er uden
betydning som en lakskade eller en bule i forskærmen som ingen kan se
den nogensinde har været der, så behøver man ikke fortælle det.
I kraft af mine Ford biler har jeg jop ofte været på værksted og de fik
begge lavet blikarbejde. I begge tilfælde fik jeg tilfældigvis vurderet
dem før (og uden skader) og efter plade-/lakarbejde. Selvom jeg fik
fikset hele min venstre side på Escorten og bagskærm, kofanger og hjelm
på Fiestaen så betød det intet på prisen. Tværtimod vil jeg sige med
Fiesta'en da Ford'erne har det med at samle stenslag, så en nylakeret
motorhjelm trak opad.
Med hensyn til at købe en skadet bil, så ville jeg prøve at undgå det.
Det er ikke til at vide hvor godt det er lavet og om det eventuelt 6 år
senere viser sig om store rustanfald. Svigerfars bil har engang for
mange år siden fået lavet noget lakarbejde. Det er en 95'er Escort som
han fik i '97. Han har ikke selv stået for noget lakarbejde, men først i
dag kan man se farveforskelle i lakken. Hvad de så end har lavet så ser
alt fint ud.
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen -
http://www.feddersen.dk