origonol-sprit
Fra : Steffen Skov

Dato : 28-09-06 15:28

I en ældre tråd i foråret snakkede vi om, om det kunne betale sig at købe
det originale brændstof til spritkomfuret.
I denne sæsson har jeg lavet et eksperiment udledt af tråden. Jeg har kun
brugt husholdnings sprit iblandet 10% destilleret vand (det samme som til
batterierne).
Min konklussion er:
1. Det soder ikke.
2. Det lugter ikke.
3. Det er meget billigere.
4. Jeg fortsætter med den blanding.

Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 07-10-06 16:13

Hej Steffen,

Det er fuldstændig rigtigt det du skriver. Jeg vil endda tilføje:
1. Det soder langt mindre end originalspritten alene.
2. Det lugter også mindre.
3. Det er en del billigere; på kemistudiet er det noget af det
første man lærer, at tilføre rigelige mængder af "Profitol"
(vand), det lønner sig.
4. Fortsæt endeligt, kogegrejet er også lettere at rengøre.

Mvh/Harding

Fra : Claus Bjerre

Dato : 20-10-06 15:50

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugt husholdnings sprit iblandet 10% destilleret vand (det samme som til

Behøver det være distilleret vand?
CB

Fra : ThomasB

Dato : 20-10-06 16:13