vdr. køb af polaris drabant
Fra : Torben G. Bank

Dato : 25-09-06 11:31

Hej Gruppe

Jeg overvejer kraftigt, øh har sådan set bestemt mig for at købe en Polaris
Drabant.

Er der noget jeg specielt skal se efter, i en gl pd'er.

På forhånd tak
Torben

Fra : Ole P.

Dato : 25-09-06 16:10

Torben G. Bank wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg overvejer kraftigt, øh har sådan set bestemt mig for at købe en
> Polaris Drabant.
>
> Er der noget jeg specielt skal se efter, i en gl pd'er.

Jeg har da et par råd.

For det første, og det gælder alle bådtyper, så skal du fornemme om båden
virker velpasset og velholdt, for gør den ikke det, kan der være mange
skulte ting der heller ikke er holdt i orden.

Så ved jeg om 2 ting der kan være / er problem med pd'ere:

1. Du skal sikre dig at rorskægget er monteret med en (eller er det 2?)
solide bundstokke, for ellers KAN båden miste ror og skæg i hårdt vejr.
Denne fejl var svjh. kun tilstede i tidlige modeller (indtil byggenr?)

2. Hvis båden er forsynet med ankerbrønd forude, har forstagets
stævnsbeslags røstjern en kedelig tilbøjelighed til at ruste, og det siges
at være et mareridt at skifte det. (til et stævnbeslag med gennemgående
bolte)
Er der ikke ankerbrønd, er det ikke noget problem.

Ellers er båden yderst velsejlende og meget stabil i næsten alt slags vejr.

Der findes en hemmeside for Pd'ere:
http://www.pd26.dk/

--
hilsen Ole (en glad Pd ejer)

Fra : Kondrup

Dato : 27-09-06 22:43

Kære Torben
Enig med Ole - jeg havde en Pd i 20 år - klarede al slags vejr - også
en ufrivillig vestenkuling fra Skagen til Helsingør. Solgte pga
pladsmangel (større familie).
Check også motoren - hvis den har en Vire motor, må du tænke på at
den er gået ud af produktion. Masnedø har reservedele - men hvor
længe?
Også rigtigt, at der skal være tværgående bundstokke til skægget.
God fornøjelse.
Hilsen
Jens

Fra : Torben G. Bank