GPS kortplotter og kort
Fra : ena

Dato : 24-09-06 17:10

Jeg overvejer at anskaffe en Garmin GPSmap 298c -
http://www.garmin.com/products/gpsmap298/

Jeg skal bruge den til enkelte sejladser i øresund og ellers 95 % af tiden
til sejlads på den Svenske Indlands sø Sommen - Sejlklubben deroppe har
udgivet et digitalt kort http://hem.passagen.se/sommensss/sjokort.html og
nu kommer mine spørgsmål:

1) Kan Garmin GPSèn køre med dette kort - og hvordan lægges det ind.

2) Er der andre forslag til en kombineret GPS kortplotter og Ekkolod der kan
køre på Sommen sejlklubs kort?

Jeg er grøn mht. GPS kortplottere og standarder - men er habil PC bruger +
kan navigere (duelighedsbevis)

Håber nogen kan svare

På forhånd tak

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 24-09-06 23:03

De angivne kort er til brug på PC'er. De kan (mig bekendt) ikke kører i
garmin'en.

Garmin har deres egne kort´, som er en opkøbt kombination at diverse lokale
kort udbydere. I danmark køber de dem fx af Kort og matrikelstyrelsen.

Jeg har netop købt en 292'er med et kort over det område, men jeg har ikke
testet det endnu ...

Bjarke

Fra : Stig Andersen

Dato : 04-10-06 18:42

Du kan overveje at sejle med bærbar PC med en GPS mus.
Hvis du downloader Seaclear II som er gratis kan du importere
BSB kort dog ikke de helt nye version 3.

Hilsen
Stig