Forsikring
Fra : Søren Janner

Dato : 14-09-06 13:34

Hej NG

Lige et forsikrings spørgsmål: Hvordan og hvor får man en fornuftig
forsikringsordning ?

Jeg har fået tilbud på før omtalte Uttern på kr. 25.000 - 46.000 om året -
måske lige i overkanten af hvad jeg havde regnet med

Ting som trækker ned er, at jeg ikke har duelighedsbevis (kun
speedbådsbevis) og gerne vil sejle om vinteren (noget af den).

Er der hjælp at hente ?

Hilsen fra Søren

Fra : ...

Dato : 14-09-06 15:10

Jeg rodede også lidt med det, for et stykke tid siden, jeg endte på
Pantaenius.

Fra : 2

Dato : 14-09-06 19:12

On Thu, 14 Sep 2006 14:33:43 +0200, "Søren Janner"
<sj@stjerne-personale.dk> wrote:

> [...]
>
>Ting som trækker ned er, at jeg ikke har duelighedsbevis (kun
>speedbådsbevis) og gerne vil sejle om vinteren (noget af den).

Hej hvis det er prisen på forsikring, så køb heller lidt mere varmt
tøj til dig selv, og en bådtrailer så den kan stå hjemme hos dig selv.
Og sejl så bare en anelse mere forsigtigt.

Jeg synes også nogle forsikringsselskaber grænser til at det er
svindel ved høj lys dag!

Er du nybegynder sejler?

Torben

Fra : Sverre Stokke

Dato : 14-09-06 18:48

"S¯ren Janner" <sj@stjerne-personale.dk> den 14. september 2006 kl. 14:33
+0100 skrev:
> [...]
>
>Ting som trækker ned er, at jeg ikke har duelighedsbevis (kun
>speedbådsbevis) og gerne vil sejle om vinteren (noget af den).

Prøv at se på http://www.smaabaadsklub.dk/

Hilsen Sverre.

Fra : Torben Henriksen

Dato : 14-09-06 21:24

Hej Søren

Det var dog et tilbud der vil noget, jeg ville sætte en tændstik til et
sådant.
Min kaskoforsikring beløber sig til kr. 5.159.00 pr.år for en motorbåd
på 28 fod, forsikringen er tegnet i Yacht - Pool. Har man ikke
duelighedsbevis
er der et tillæg på omkring kr. 50,00
hertil kommer ansvars forsikring på kr. 195,00 pr. år tegnet gennem den
lokale sejlklub.
Du kan også gå ind på Danmarks Fritidssejler Union www.dfu-dk.dk
og læse mere.

Mvh/Torben H.

Fra : Kondrup

Dato : 16-09-06 12:34

Kære alle
Inspireret af Torben har jeg indhentet tilbud fra Yacht-Pool via
Danmarks Firtidssejler union. Deres tilbud er 2.000 kr. billigere end
det jeg nu betaler (ca. 9.000 hos Codan inkl afgift).
Nu skal jeg så til at læse alt det med småt.
Er der nogen der har erfaring med Yacht-Pool ved skader?`

Hilsen
Jens

Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 21-09-06 19:18

> Nu skal jeg så til at læse alt det med småt.
> Er der nogen der har erfaring med Yacht-Pool ved skader?`

Aftalen gennem DFU byder på ret gode vilkår

vh Henrik Damsgaard