Garming GPSmap 60 CSx
Fra : Kent Friis

Dato : 04-09-06 17:09

Ikke lige den helt rigtige gruppe, men jeg kan ikke finde en GPS-
gruppe, og jeg har indtryk af at en del herinde har GPS-erfaringer.

Jeg har gik på en Garmin GPS-map 60CSx, en af universal-modellerne
der kan bruges både i bilen, kajakken og på skovturen. Der er indbygget
"baggrundskort", men hvor godt er dette kort? Skal man have City
Select, eller er det indbyggede kort detaljeret nok til kørsel i
DK?

Bluechart er nok ikke sk*de relevante i en kajak, det kan jeg altid
bestille når/hvis de gamle engang får sparet sammen til en båd (eller
hvis jeg selv vælger at skifte kajakken ud med noget med motor/sejl).

Mvh
Kent

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 04-09-06 18:07

"gps gruppen" er: dk.teknik.satellit.navigation
Bjarke

Fra : news

Dato : 04-09-06 18:43

Det indbyggede kort er ikke godt nok. Men spar en formue og køb det
på nettet.
Jeg har selv en 60cs.

Fra : JPS

Dato : 06-09-06 08:16

Jeg har selv en Garmin GPS-map 60C. Bruger den både i bilen og i båden. Det
er et dejligt aparat; tåler knups og regn. Skærmen er tydelig aflæst selv i
solskin. Perfekt til kajaksport.
I bilen ved turn by turn navigation kommunikerer den "kun" ved hjælp af
beep-lyde. Et beep: klar til drej. To beep: drej nu. Thats it!
Med Cityselect kan du navigere på husnummerniveau i det meste af Europa.
Min rummer hele bluechart med danske farvande incl. havneplaner, samt hele
DK samt Sydsverige på husnummerniveau. Skal du på ferie sydpå sletter du
blot Sverige og lægger f.eks. Barcelona og omegn ind i stedet
Du skal have både Bluechart og City Select, så billigt bliver det ikke. Køb
på nettet! Jeg købte mit gennem Aspid Shop i Portugal.
Hilsen JPS

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-09-06 16:51

Den Wed, 6 Sep 2006 09:16:25 +0200 skrev JPS:
> [...]
> I bilen ved turn by turn navigation kommunikerer den "kun" ved hjælp af
> beep-lyde. Et beep: klar til drej. To beep: drej nu. Thats it!

Det er som forventet, bare man ved hvornår man skal kigge, og kun
har det man rent faktisk skal se, er det jo ikke noget problem.

> [...]
> DK samt Sydsverige på husnummerniveau. Skal du på ferie sydpå sletter du
> blot Sverige og lægger f.eks. Barcelona og omegn ind i stedet

Med standard-memory (56 / 64 MB)?

> Du skal have både Bluechart og City Select, så billigt bliver det ikke. Køb
> på nettet! Jeg købte mit gennem Aspid Shop i Portugal.

Det blev nu City Navigator, iflg. navigations-gruppen skulle den være
både nyere og mere detaljeret. Og så var den cirka 1000,- billigere end
City Select.

BlueChart vil jeg mene jeg godt kan undvære, den kan altid komme til
senere. Den er mere relevant den dag jeg får noget med motor, så
jeg kan sejle lidt længere væk.

Mvh
Kent

Fra : Kent Friis

Dato : 06-09-06 17:29

> [...]
> Min rummer hele bluechart med danske farvande incl. havneplaner, samt hele

Hvordan når man har både vej- og søkort installeret, kan den selv
finde ud af hvilken en den skal bruge, eller skal man skifte
manuelt?

Mvh
Kent

Fra : Sune Johansson

Dato : 07-09-06 07:29

Kent Friis wrote:

> Hvordan når man har både vej- og søkort installeret, kan den selv
> finde ud af hvilken en den skal bruge, eller skal man skifte
> manuelt?

Du skal skifte manuelt ved at slå det kort fra der er øverst i
hierakiet. I min er det city select.

Man går ind i kortopsætning, under kort-info og slår den del af city
select kortet fra (ved at trykke <enter> når markøren står på det kort
man ønsker at slå fra), som man gerne vil have søkortoplysninger om og
så viser den søkortet i stedet for. Det er ikke besværligt når man ved
at det er sådan man skal gøre, men det tog lige lidt tid at finde ud af
at det var grunden til at man ikke kunne få søkortoplysninger selv om
man havde lagt blue chart ind sammen med city select.

mv. Sune