Kanalbog ?????? Holland
Fra : Tenna

Dato : 28-08-06 18:09

Vi skal næste år på kanal sejlads blandt andet til Holland, men har
hørt at der skal være en speciel bog ombord. Er det rigtigt? Er der
mon nogen der kan hjælpe med hvad den hedder og hvor den kan købes?
Jørgen

Fra : claus b. p.

Dato : 28-08-06 21:58

"Tenna" <64@mail.dk> wrote in message
> [...]
>hørt at der skal være en speciel bog ombord. Er det rigtigt? Er der
>mon nogen der kan hjælpe med hvad den hedder og hvor den kan købes?

Dansk Sejlunions hjemmeside, citat:

ANWB ALMANAK Deel 1, med CEVNI og hollandske søvejsregler skal være ombord.
Også selv om man ikke forstår hollandsk! ANWB Almanak Deel 2 indeholder
oversigt over alle sluser og broer i Holland (og Belgien) med åbningstider,
priser osv.

Prøv at taste det ind i Google, så kommer der nogle links til steder man kan
købe den. Måske kan den også skaffes i danske boghandler, prøv at spørge.

/Claus

Fra : Gasten

Dato : 29-08-06 09:02

I den forbindelse kan jeg anbefale en cd-rom, der kan fås hos
www.duelighed.dk . Den hedder "Nanna Thereses billedbog" og de beskriver den
selv således:
"Mit navn er Bolette la Cour. Som styrmand på Duelighedsklubbens gode skib
Nanna Therese, sejlede jeg i 2005 fra Sydlangeland til Middelhavet via
Kielerkanalen og Nordsøen, samt af kanaler og floder i Holland, Belgien og
Frankrig.
Mens jeg passede mit job ombord, fik jeg taget over 10.000 fotos med mit
lille digitalkamera, og nu har jeg udvalgt nogle tusinde, som præsenteres
sammen med besætningens rejsedagbog på CD-rom, med titlen NANNA THERESES
BILLEDBOG 2005."

Jeg har set den igennem og synes den er meget inspirerende.

Sejlerhilsen fra Gasten

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Prøv at taste det ind i Google, så kommer der nogle links til steder man
> kan købe den. Måske kan den også skaffes i danske boghandler, prøv at

Hent en gratis SPAMfighter her.