Transport til Grønland
Fra : Jan A

Dato : 26-08-06 12:46

Hej NG

Jeg har muligvis en køber til vores motorbåd men han bor på Grønland,
hvordan er det mon med transport derop pris ?, rute ?, transporttid ? eller
andet.
Han skal låne til den og spørger mig til råds, hvad skal jeg råde ham til.
Båden koster 270.000 kr.

MVH Jan

Fra : Møller

Dato : 26-08-06 15:31

"Jan A" <janaxelsen@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> andet.
> Han skal låne til den og spørger mig til råds, hvad skal jeg råde ham til.

Spørg i et shippingfirma der sender containere til Grønland.

Biler fra USA og Australien får vi hjem i 20' containere, spørg
f.eks.Lehmann, Schencker, DFV ( DFDS) o.lign
Fra USA: ca., 20.000,- så det bliver nok det samme til Grønland.

Hvis han skal låne til båden, så må det da være ham der skal skaffe pengene,
men du skal vel have pengene i hånden før du sender den.
Lad ham spørge sin bank eller et bådfinanceringsselskab, vil de ikke låne,
så glem ham.

Normalt handler vi på den måde, at det er køber, der sørger for transport og
forsikring fra sælgers plads, så er man ude over hvem der har ansvar for
evt. skader. Så sælg båden til han ab din plads, og så må han, eller det
transportfirma han entrerer med, sørge for resten.

Andet vil være uklogt af dig.

I Incoterms findes alle forsendelses/forsikrings- muligheder:
http://tf.nordea.dk/sitemod/Design/Layouts/Incoterms/index.asp?pid=350
f.eks. EXW.

Møller

Fra : Boje

Dato : 26-08-06 20:53

"Jan A" <janaxelsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andet.
> Han skal låne til den og spørger mig til råds, hvad skal jeg råde ham til.

Hej.

Det afhænger i nogen grad af bådens størrelse samt destinationen i Grønland.
Men jeg kender nogen, som har måttet aflevere Dkr 40.000 for en 25 fods
motorbåd til Diskobugtområdet udført via Grønlandshavnen i Ålborg. De fik
den frem kun lettere beskadiget inden en måned. Og det er efterhånden 5 år
siden.

Mvh Boje

Fra : Møller

Dato : 27-08-06 09:57

"Boje" <boj@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> den frem kun lettere beskadiget inden en måned. Og det er efterhånden 5 år

Det er jo problemet med al den glasfiber, at det er let og langt og ikke kan
være i en 20'-container

Så en befragter må være vejen frem, de kender alt til al form for transport.

Møller

Fra : Sverre Stokke

Dato : 27-08-06 11:43

"Jan A" <janaxelsen@webspeed.dk> den 26. august 2006 kl. 13:45 +0100 skrev:
>Jeg har muligvis en køber til vores motorbåd men han bor på Grønland,
>hvordan er det mon med transport derop pris ?

Her er en lokal forhandlers priser:

http://www.qasaat.gl/html/aquador06.htm

Hvorfor i alverden er bådene billigere end i Danmark?

Hilsen Sverre.

Fra : Henning

Dato : 27-08-06 12:00

On Sun, 27 Aug 2006 12:43:24 +0200, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

>Her er en lokal forhandlers priser:
>
>http://www.qasaat.gl/html/aquador06.htm
>
>Hvorfor i alverden er bådene billigere end i Danmark?

Kunne man forestille sig, priserne var opgivet uden moms?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 27-08-06 16:44

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Her er en lokal forhandlers priser:
>
> http://www.qasaat.gl/html/aquador06.htm
>
> Hvorfor i alverden er bådene billigere end i Danmark?

Hej, det er de heller ikke, båden skal til Grønland fra Danmark

Men problemet med transport er og bliver købers, men hvis man nu gerne vil
sælge, vil man jo nok gerne hjælpe!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Thomsen

Dato : 27-08-06 22:02

"Jan A" skrev i en meddelelse
> Jeg har muligvis en køber til vores motorbåd men han bor på Grønland,
> hvordan er det mon med transport derop pris ?, rute ?, transporttid ?
> eller andet.

Royal Arctic Line http://www.ral.gl/ er transportøren.
Ring og hør vedr. pris og andet.
Transporttiden afhænger meget af, hvor i Grønland, varen skal leveres og
hvornår du indleverer varen i Ålborg i forhold til en skibsafgang.
Måske 1-2 uger til Nuuk og 2-3 uger til Diskobugten.
--
) Hilsen Per
(

Fra : Sverre Stokke

Dato : 28-08-06 18:53

Henning <no.mail@all.invalid> den 27. august 2006 kl. 12:59 +0100 skrev:

>Kunne man forestille sig, priserne var opgivet uden moms?

Der er ikke moms i Grønland

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 28-08-06 18:54

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> den 27. august 2006 kl. 17:43
+0100 skrev:
>"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

>Hej, det er de heller ikke, båden skal til Grønland fra Danmark

Jo, de er

Ja, og den grønlandske forhandler får sine både trasporteret TIL Grønland.

Hilsen Sverre.

Fra : jfo

Dato : 29-08-06 14:57

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote in message

> Jo, de er
>
> Ja, og den grønlandske forhandler får sine både trasporteret TIL Grønland.
>

> Hilsen Sverre.

Dette er et gæt. I Grønland er der ingen veje mellem bygderne. Derfor er en
båd en vigtig brugsting. Derfor har de nok lavere afgifter på både end vi
har i Dk.

JFO

Fra : Sverre Stokke

Dato : 29-08-06 15:56

"jfo" <fossadun@yahoo.com> den 29. august 2006 kl. 15:56 +0100 skrev:
> [...]
>en
>båd en vigtig brugsting. Derfor har de nok lavere afgifter på både end vi
Der er ikke afgift på både i Danmark

Hilsen Sverre.