Valg af jolle/motorbåd
Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 01-08-06 20:53

Hej NG

Jeg er på jagt efter en mindre motorbåd efter jeg har solgt min
sejlbåd.

Vi snakker størrelse fra ca. 14-19 fod, meget gerne let at traile.
Påhængsmotor og en beløbsgrænse på 85K, gerne nyt eller nyere.

Båden skal primært bruges til søndagsture på fjorden, eller en
fisketur på hav og fjord. Til dette er en mindre motor jo rigeligt.
Men jeg vil gerne have muligheden på en varm sommerdag at spænde lidt
legetøj efter båden, og dette kræver jo nogle HK.

Var i første omgang lidt forelsket i en Ørnvik 460/510, den opfylder
jo alle kravene.
Men alt fra Linder alu jolle til Askeladden 475 Freestyle

Gode råd i den svære beslutnig modtages gerne

Er det fup eller fakta at det blå fotokort (duelighedsbevis) giver
føreret til speedbåde?

vh Henrik

Fra : Sune

Dato : 02-08-06 10:30

<henrik@bianca27.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
"Er det fup eller fakta at det blå fotokort (duelighedsbevis) giver
føreret til speedbåde?"

Da jeg tog mit speedbådskort, fik vi at vide, at hvis vi havde
duelighedsbevis, behøvede vi ikke speedbådskort.

Vh Sune

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-08-06 10:55

Nemlig. fakta.

Bjarke

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-08-06 13:56

Link: http://www.soesport.dk/sw3189_fr_content.asp?StoreId=174250

Citat:

"Har du duelighedsbevis med fotokort - d.v.s. at begge delprøver til
duelighedsprøven er bestået - dækker dette kravene til speedbådskørekort, og
du skal IKKE også have speedbådskørekort."

Bjarke

Fra : Anders

Dato : 02-08-06 13:02

<henrik@bianca27.dk> wrote in message
[...]

Vi kiggede på nogle Ørnvik 460 da vi skulle have båd men samlekvaliteten var
ikke noget vi kunne forliges med.
Vi valgte istedet en flex18 fra Skjernbådene, den er ikke så smart som
Ørnvik oa. men den sejler fantastisk godt og så er det rigtigt godt
håndarbejde.

Mvh
Anders

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-08-06 13:51

Anders, kan du ikke sætte din NG læser til at sætte nogle mærker ud for det
som er det der svares på ? Det er svært at finde hoved og hale i hvad der er
dit svar og hvad der er spørgsmålet når ikke man kan se forskel.

I Outlook gør man det i menuen: "Tools", "Options" under "Send" tab'en.
Nederst er der en der hedder "News setting format" for du skal trykke på
"plain text setting". I det billede der kommer op skal man vælge at "Indent
the original text with ">"".

(Eller noget tilsvarende hvis du kører tysk, fransk eller dansk Oulook ....)

Bjarke

Fra : Sverre Stokke

Dato : 05-08-06 06:39

"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> den 2. august 2006 kl. 14:02 +0100
skrev:
> [...]
>Vi valgte istedet en flex18 fra Skjernbådene, den er ikke så smart som
>Ørnvik oa. men den sejler fantastisk godt og så er det rigtigt godt

Der er også Limbo-bådene:

http://www.limbo.dk/

Hilsen Sverre.