Montering af omdrejningstæller...
Fra : Jacob Beer

Dato : 08-07-06 22:18

Hej alle,

Jeg går og overvejer at sætte en omdrejningstæller i båden - motoren er en
Buhk DV20.

Er det noget, man selv kan gøre?

Hvordan (=hvor) skal den forbindes til motoren?

På forhånd tak,

Jacob

Fra : Lars Schmidt

Dato : 09-07-06 06:38

Hejsa, Normalt tilslutter man omdrejningstælleren på klemme "W" på
generatoren ( vekselstrømsudtag )
derefter er det blot at kalibrere instrumentet.
Hvis "W" ikke findes på generatoren, kan du lodde en ledning på en af de 3
feltspoler inden dioderne.
venlig hilsen Lars

Fra : Jacob Beer

Dato : 12-07-06 16:31

Hmm...ja, det lyder jo meget nemt
Har også fået købt en omdr.tæller og regner med at montere den i næste
uge...men hvordan kalibrerer man så sådan en fætter...?

Mvh

Jacob Beer

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 15-07-06 06:52

"Jacob Beer" <jacob@jbeer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har også fået købt en omdr.tæller og regner med at montere den i næste
> uge...men hvordan kalibrerer man så sådan en fætter...?

Hej Jacob
Hvad har du købt og hvor , jeg har selv sådan en motor i min fiskekutter og
det kunne være sjovt at se hvor stærkt motoren løber

Per