årgang ud fra stel nummer
Fra : birger100@gmail.com

Dato : 13-09-06 16:59

jeg har en peugeot 306 som er indregistret i 1996, men jeg vil gerne
vide om den faktisk er fra 96.
Kan det ses ud fra stel nummeret?
jeg har fundet enkelte sider på nettet, men de virker ikke specielt
gode..
håber der er nogen der kan hjælpe
mvh
Birger

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 13-09-06 18:25

birger100@gmail.com skrev:
> [...]
> vide om den faktisk er fra 96.
> Kan det ses ud fra stel nummeret?
> jeg har fundet enkelte sider på nettet, men de virker ikke specielt

på inderskærm eller andet metal under forklappen står der et 4-6 cifret
nummer - der kan kodes til produktionsdato

--
Keld

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 13-09-06 18:39

Håber du kan finde svaret her

http://www.vehicleidentificationnumber.com/

Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 13-09-06 18:52

Kan umiddelbart godt se, at 306'eren ikke er med.

Det er normalt det 10'ende tegn i stelnummeret, der angiver
produktionsåret - "S" = 1995, "T" = 1996.

Fra : Leo Jensen

Dato : 13-09-06 19:26

> [...]
>
> Det er normalt det 10'ende tegn i stelnummeret, der angiver
> produktionsåret - "S" = 1995, "T" = 1996.

Bemærk at man må producere 2007-modeller fra 1. august 2006 (og tilsvarende
for tidligere år...)
Man skifter årgangskoden 'før tid' for at bilerne ikke skal nå at blive for
gamle før de når frem til forhandlerne...

Leo

Fra : birger100@gmail.com

Dato : 13-09-06 21:53

Bo Rasmussen skrev:

> Kan umiddelbart godt se, at 306'eren ikke er med.
>
> Det er normalt det 10'ende tegn i stelnummeret, der angiver
> produktionsåret - "S" = 1995, "T" = 1996.

problemet er bare at det 10 tal er "3".
og det virker jo ikke til at være tæt på 96-97
kan der være tale om et andet system når det er peugeot

Fra : HBC

Dato : 13-09-06 22:52

problemet er bare at det 10 tal er "3".
og det virker jo ikke til at være tæt på 96-97
kan der være tale om et andet system når det er peugeot

Så er den fra 2003

Der står noget om VIN numre her :

http://www.kerrywilson.com/vin.htm

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 13-09-06 22:55

birger100@gmail.com skrev:

> problemet er bare at det 10 tal er "3".
> og det virker jo ikke til at være tæt på 96-97
> kan der være tale om et andet system når det er peugeot

Peugeot droppede princippet med et bogstav for årgang fra 1987 modellerne

send mig dit stelnummer, min mail virker, jeg har forbindelser

Keld