<ave@koderco.dk> skrev i en meddelelse
news:1158262829.507699.185420@h48g2000cwc.googlegroups.com...
MikLarsen@gmail.com wrote:
> Det vil være en fordel hvis du kunne få en til at gennemgå
> styrtøjet, men dt kræver en lift. Det er ikke verdens mest holdebare.
>Hér ramte du hovedet på sømmet. Bilen holdte kraftigt mod højre
>(hvilket dog ikke var tilfældet ved opbremsning). Sælger nævnte det
>da vi kom, men vi mærkede det også selv - også ved lavere
>hastigheder.
>BMW-manden vi senere havde bilen ude at køre sagde det kunne
>skyldes/ordnes på 4 måder:
>1, Sporing (billigt)
>2. Nye svingkugler (~2000 kroner)
>3. Ny drejearm? Bøjearm? Svingarm? Noget i den dur (~5000)
>4. Skæve fælge (~mange)
Går ud fra at de priser var skiftet af BMW, nr. 3 må være bærearmene, hvis
han havde løften den op, kunne han forholdsvis let kontrollere disse, og dem
kan du selv skifte relativt let, hvis du køber stumperne hos
www.koed.dk er
der stumper for en 2000-2500 kr., og med et medlemskab af
www.bmw-club.dk
kan du deltage i værkstedsaftener hvor du kan få hjælp til, at skifte dem
disse aftener er gratis, man skal kun betale for fortæring, eller hvis man
skal have skiftet dæk.
>Pga. den usikkerhed, ville jeg ikke give min accept til sælger
>umiddelbart.
Fornuftigt prøv et par stykker mere, så du har noget at sammenligne med.
>Jeg har efterfølgende foreslået sælger at vi får et værksted til
>at undersøge det - på min regning - og efter de har afgjort hvilken
>af de 4 ovenstående situationer det drejer sig om, er der en ny
>situation (jeg vil næppe købe hvis det er 3. eller 4.)
alternativt kan du presse sælgeren i pris eller betinge købet af, at han
udbedre fejlen.
> Jeg håber du har checket med dit forsikringsselskab, for den bliver
> formentlig dyr.
>Talte med AROS i går. Er meget fine. 15252 for en som mig, der aldrig
>har ejet en bil før (de ser på værdi/vægt, og ikke BMW og
>motorstørrelse).
Tja men havde du ikke haft mc, mange selskaber tæller ancieniteten med fra
den.
>Mange tak for input.
Velbekommen
--
Dannie