Råd ang. køb af motorcykel
Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-06-01 20:09

Efter at have fået kørekortet, må det vist være tid til at kigge efter en
MC..

Jeg har haft kigget lidt rundt omkring, og umiddelbart ser 400ccm'erne ud
til at tiltale mig mest. Jeg regner med at give omkring 20.000,- for cyklen.
Specielt kan jeg godt lide Yamaha XS400 Seca. Jeg har ikke prøvet at sidde
på en, men det ser ud til, at kørestillingen er ret god.
Den virker desuden ret tiltalende med 2-cyl rækkemotor (af dem jeg har
prøvet har rækkemotorer haft en behagelig motorgang).

Nogle gode råd til hvilke andre modeller, der ellers kunne være interessante
for mig? - Som evt. minder om XS400?
Den skal helst have mere end 34HK, da jeg jo ellers ikke har noget at bruge
mit store kørekort til.

Da jeg er studerende, behøver den heller ikke være alt for dyr i forsikring,
men det er 400ccm'erne vel generelt ikke?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jakob D

Dato : 21-06-01 22:18

Køb en yamaha sr500.........
du får sq ikke en mere driftsikker mc. Dog får du heller ikke flere HK end
de 34, men til gengæld et dejligt bundtræk fra en 1 cylindret motor.

Jakob

Martin Sørensen <demolition@laxity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gtgq2$16bv$1@news.cybercity.dk...