Så er det desværre sket igen.
Fra : BJ

Dato : 12-09-06 08:46

21 årig viklet omkring et træ:

http://ekstrabladet.dk/112/article224011.ece

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 09:16

BJ skrev:
> 21 årig viklet omkring et træ:
> http://ekstrabladet.dk/112/article224011.ece

Trist for hans familie og venner. Trist for os andre der skal betale
megahøje forsikringspræmier pga. idioter som ham.

Med så høj fart i en 50km/t zone har han vist været en ulykke der
ventede på at ske. Heldigvis gik det stort set kun ud over ham selv.

Men det er da vist gået stærkt med at skrive den artikel:
Vestjysk en/et:
"Bilen smadrede med stor hastighed direkte ind i en vejtræ."

Kameraet overlevede ulykken ?
"Hans passager - en kammeraet - slap mirakuløst fra ulykken med mindre
kvæstelser. "

Hvornår bliver sproglig kvalitet en konkurenceparameter for netaviser ?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 09:20

Henrik Stidsen skrev:

> Men det er da vist gået stærkt med at skrive den artikel:
> Vestjysk en/et:
> "Bilen smadrede med stor hastighed direkte ind i en vejtræ."

Det *hedder* det da dérovre: *en* hus, f.eks.

Ingen fejl på dén ting!
Hans (født i Esbjerg)
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-06 09:24

Henrik Stidsen wrote:
> Hvornår bliver sproglig kvalitet en konkurenceparameter for netaviser
> ?

Hvordan synes du selv det går?

--
John Sahl

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 09:36

John Sahl skrev:

> Hvordan synes du selv det går?

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-09-06 16:31

John Sahl skrev:
> Hvordan synes du selv det går?

Så var jeg ikke den eneste.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-09-06 17:52

Finn Guldmann explained :

> Så var jeg ikke den eneste.

Den eneste hvad ? ;)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-09-06 11:32

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in

> Men det er da vist gået stærkt med at skrive den artikel:
> Vestjysk en/et:
> "Bilen smadrede med stor hastighed direkte ind i en vejtræ."

Det hedder det da i Jydeland? Har du en problem med det?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 12:44

Kent Oldhøj skrev:

> Har du en problem med det?

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 09:46

John Sahl skrev:

> Hvordan synes du selv det går?

Ganske udemærket - jeg lever jo heller ikke af at skrive tekster.

Fra : BJ

Dato : 12-09-06 09:51

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Ganske udemærket - jeg lever jo heller ikke af at skrive tekster.

ROFL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 12-09-06 14:00

Henrik Stidsen wrote:

> Ganske udemærket - jeg lever jo heller ikke af at skrive tekster.

Kan man leve af at blive godt gammeldags tøsefornærmet ?

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 17:34

Brian formulated the question :

> Kan man leve af at blive godt gammeldags tøsefornærmet ?

Det ved jeg ikke, har aldrig prøvet ;)

Men iøvrigt er der da kun en fejl i den sætning (vi ser bort fra
kommaer mv, det har jeg aldrig lært...).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-09-06 16:32

Henrik Stidsen skrev:
> Ganske udemærket - jeg lever jo heller ikke af at skrive tekster.

Vær du glad for det.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-09-06 17:52

Finn Guldmann formulated on lørdag :

> Vær du glad for det.

Det er jeg også - og i lige måde iøvrigt ;)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 09:47

Hans Paulin (6310) skrev:

> Det *hedder* det da dérovre: *en* hus, f.eks.
> Ingen fejl på dén ting!

Så langt vestpå ligger Kalundborg da vist heller ikke ;)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 09:49

Henrik Stidsen skrev:

> Så langt vestpå ligger Kalundborg da vist heller ikke ;)

Nå, okay!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-09-06 10:17

Den Tue, 12 Sep 2006 10:49:13 +0200 sendte "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> følgende røgsignaler:

>Nå, okay!

Men da man jo til tider omtaler kalundborgensere som kalundborg-jyder,
så er den ikke helt ved siden af.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 10:23

Hr. Jensen skrev:

> Men da man jo til tider omtaler kalundborgensere som kalundborg-jyder,
> så er den ikke helt ved siden af.

Ja, det var da vist hos Per Beer (hvorfor hedder han egentlig dét? ) jeg
så det 1. gang!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-09-06 10:48

Den Tue, 12 Sep 2006 11:22:50 +0200 sendte "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> følgende røgsignaler:

>Ja, det var da vist hos Per Beer (hvorfor hedder han egentlig dét? ) jeg
>så det 1. gang!

Det er vel fordi at det rimer og fordi at han (i sine helt unge dage
(for ikke at risikere noget)) kunne lide at snuppe en håndbajer....
Eller er der mon en ulogisk forklaring på det?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 12:43

Hr. Jensen skrev:

> Det er vel fordi at det rimer og fordi at han (i sine helt unge dage
> (for ikke at risikere noget)) kunne lide at snuppe en håndbajer....
> Eller er der mon en ulogisk forklaring på det?

Jeg har i hvert fald svært ved at styre min nysgerrighed!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-09-06 18:02

Hans Paulin (6310) wrote:

> Ja, det var da vist hos Per Beer (hvorfor hedder han egentlig dét?

Det skal jeg såmænd sige dig.
Det er simpelthen fordi det er mit (og min families) navn
Hvor det egentlig stammer fra, det ved jeg dog ikke, men det går langt
tilbage.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 20:09

Per Beer Hansen skrev:

> Det skal jeg såmænd sige dig.
> Det er simpelthen fordi det er mit (og min families) navn
> Hvor det egentlig stammer fra, det ved jeg dog ikke, men det går langt
> tilbage.

Nå okay!

- jeg har troet igennem mange år at det var en gimmick!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Brian

Dato : 12-09-06 20:13

Hans Paulin (6310) wrote:

> - jeg har troet igennem mange år at det var en gimmick!

Det er lidt i stil med dem der er udstyret med det flatterende efternavn
Bitsch... de ser det ikke som et gimmick, selv om stavemåden er lidt
anderledes

/Brian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 20:20

Brian skrev:

> Det er lidt i stil med dem der er udstyret med det flatterende
> efternavn Bitsch... de ser det ikke som et gimmick, selv om
> stavemåden er lidt anderledes

Okay!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : N/A

Dato : 12-09-06 20:10

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-09-06 20:10

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]

Du er ikke den første.
(Og sikkert heller ikke den sidste )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 20:13

Per Beer Hansen skrev:

> Du er ikke den første.
> (Og sikkert heller ikke den sidste )

Hæ hæ - den ligger jo osse lige til højrefoden
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 09:47

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-06 10:06

BJ wrote:
> 21 årig viklet omkring et træ:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article224011.ece

Meget trist for hans familie.
Men selv om det lyder meget barskt, så virker det umiddelbart som en
rimelig velfortjent "Darwin Award".
Godt der ikke røg uskyldige med i ulykken.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-09-06 10:36

Den 12 Sep 2006 02:06:01 -0700 sendte "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> følgende røgsignaler:

>Meget trist for hans familie.
>Men selv om det lyder meget barskt, så virker det umiddelbart som en
>rimelig velfortjent "Darwin Award".
>Godt der ikke røg uskyldige med i ulykken.

Men der er dælme ikke mange steder på Hareskovvej i Kalundborg at man
kan køre galt.
Uden at have set stedet, vil jeg skyde på at han har mistet
herredømmet over bilen lige efter at Slagelsevej bliver til
Hareskovvej. Der er også noget rabat med kantsten mellem vejbanerne på
det sted (så vidt jeg erindrer).

Hareskovvej er ellers næsten snorlige og så mange træer står der altså
heller ikke.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-09-06 10:53

Den Tue, 12 Sep 2006 11:36:15 +0200 sendte Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> følgende røgsignaler:

>Uden at have set stedet....

Ulykkestedet, altså.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 10:09

> 21 årig viklet omkring et træ:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article224011.ece

Tjaa man lærer først hvilke krafter der er indvolveret i en bil når man har
prøvet at køre galt :o/

Jeg har lært min lektion, og har lært af det...

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 10:11

> Tjaa man lærer først hvilke krafter der er indvolveret i en bil når man
> har prøvet at køre galt :o/
>
> Jeg har lært min lektion, og har lært af det...

Min pointe er at man burde lade køreskole eleverne crashe i en gammel bil,
så de kunne se hvad der skete !!

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 12-09-06 14:04

Juel wrote:

> Tjaa man lærer først hvilke krafter der er indvolveret i en bil når
> man har prøvet at køre galt :o/

Sjovt - indimellem når jeg læser dine skriblerier, slår du mig som en af
gutterne der tror de er udødelige... no offence.

> Jeg har lært min lektion, og har lært af det...

Var det også en gammel Golf ?

De er da vist helt enormt overrepræsenteret i den slags knejt-ulykker.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 07:23

> Sjovt - indimellem når jeg læser dine skriblerier, slår du mig som en af
> gutterne der tror de er udødelige... no offence.

None taken, det er lidt min livs mentalitet.. man skal leve stærkt, men ikke
dø for ung
Jeg kører da stadigt stærkt, men vi snakker om max 100kmt på godt oversigts
landevej.. og måske 140-150 på motorvejen hvis man har alt for travlt..
(virkeligt sjældent 19 ud af 20 ture er det med fartpilot på GPS 131kmt - i
130 zone self) og måske 10kmt for meget i byen, som hovedregel.. (altså ikke
at jeg gør det hele tiden, men når det sker)

Så på det punkt er jeg ikke meget anderledes end andre, jeg overhaler ikke
på unkt trafikkerede veje, det kan ikke betale sig at komme 5 biler frem
over 20km..

Men jeg har lært at behærske mig, og styre min tålmodighed (nok) til at man
ikke laver åndsvage manøvre..

http://starchild.dk/bmwskade/ så nej...

> De er da vist helt enormt overrepræsenteret i den slags knejt-ulykker.

Ja det er jo klart, de er billige, billige i res dele, og der findes en
MASSE styling til dem..

Mvh
Morten
Galant V6 Aut.
Golf Cabriolet 1.8GLi (til sommer ny restureret og med 2.0 motor)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 10:32

Juel skrev:
> Min pointe er at man burde lade køreskole eleverne crashe i en gammel bil,
> så de kunne se hvad der skete !!

Måske slet ikke nogen dum ide hvis man kunne sikre sig mod skader på
eleven.

Da jeg tog kørekort kørte jeg ind i en forhindring på køreteknisk i
Roskilde. Det var heldigvis kun en pude (og et par kegler røg der
også med i købet). Instruktøren mente jeg kørte for langsomt og
bremsede for lidt til en dobbelt undvigemanøvre så ordren var "lidt
hurtigere" og ellers "bremse meget meget mere". Det gjorde jeg så -
resultatet var at baghjulene slap vejen i det øjeblik jeg stampede på
bremsen (som instruktøren havde beordret). Da jeg jo skulle undvige
drejede jeg nærmest samtidig på rattet med det resultat at jeg kurede
sidelæns uden mulighed for at bremse eller styre. Følelsen af at have
kurs direkte mod en forhindring uden at kunne gøre noget som helst har
jeg ikke lyst til at opleve igen!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-06 10:55

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> sidelæns uden mulighed for at bremse eller styre. Følelsen af at have
> kurs direkte mod en forhindring uden at kunne gøre noget som helst har

Godt det var en skumgummipude og ikke en bropille, et træ eller en
lastbil.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 11:08

Christian B. Andresen skrev:

> Godt det var en skumgummipude og ikke en bropille, et træ eller en
> lastbil.

Jeps - for selvom det var højre side der ramte puden så havde det nok
ikke været nogen helt ufarlig landing alligevel. Vil skyde på jeg
kurede med 40-50km/t da jeg ramte den, kørte ca. 70km/t da jeg
begyndte manøvren.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 11:48

[...]

ja både det at ramme noget, men lige så meget det med at se hvilken energi
der bliver frigivet, det er lidt svært at forestille sig, hvis man ikke har
set det irl !!

Mvh
Morten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 11:10

Hr. Jensen skrev:

> Hareskovvej er ellers næsten snorlige og så mange træer står der altså
> heller ikke.

Det er jo mærkeligt nok ofte på snorlige veje at folk laver
soloulykker hvor de kører af vejen og ender på en mark eller i
grøften.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 12:03

Kent Oldhøj skrev:

> Det hedder det da i Jydeland? Har du en problem med det?

Når en københavneravis omtaler et sjællandsk træ på den måde -
totalt wannabee suck-up, tror de vi bliver gladere for dem af den grund
? ;)

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 12-09-06 20:43

> 21 årig viklet omkring et træ:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article224011.ece

Som sagt andetsteds:
1. Synd for familie
2. Godt at ingen medtrafikanter var involveret (bortset fra træet)
3. Trælst at de idioter der bare ikke fatter helt elementære regler skal
koste os så meget via bilforsikring, sygehusskatter osv.

Godt man bor i Sverige... (laveste antal dødsulykker pr. indbygger pr. år og
laveste antal dødsulykker pr. kørt km pr. år i Europa).

VH Esben