Polering?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 11-09-06 22:08

Hej.

Jeg overvejer at polere bilen. "problemet" er, at jeg har købt en god Sonax
polervoks til "halv-ny" lak. Bilen er 4 år gammel, men køleren er til
gengæld ny, efter mødet med et rådyr gjorde den lidt krøllet. Vil Sonax
voksen flå den fra hinanden, eller vil det være ok? Det jeg tænker på, er om
en nylakeret overflade er mere skrøbelig, end en gammel? Uanset hvor meget
jeg glor på lakken, kan jeg dog ikke se forskel på ny / gammel.

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Il Duce

Dato : 12-09-06 06:54

> [...]
> hvor meget jeg glor på lakken, kan jeg dog ikke se forskel på ny / gammel.

Selv på helt nye biler bruger jeg Sonax Extreme 3 til at polere med. Du
tænker nok på SE2 når du siger "halv-ny", men jeg synes man skal op i en
3'er før den tager nok ved.

MVH

Thomas

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-09-06 07:10

Il Duce wrote:

> Selv på helt nye biler bruger jeg Sonax Extreme 3 til at polere med. Du
> tænker nok på SE2 når du siger "halv-ny", men jeg synes man skal op i en
> 3'er før den tager nok ved.

Har du et bud på et middel der skal til en rød Audi fra '92 der er sådan
.. nærmest .. blå (eller i hvert fald temmelig falmet og oxyderet)?

--
vh
Torben

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-09-06 14:10

middel der skal til en rød Audi fra '92 der er sådan
> .. nærmest .. blå (eller i hvert fald temmelig falmet og oxyderet)?

Slipol, alternativt vådslibepapir korn1200 el mere.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 20:14

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> middel der skal til en rød Audi fra '92 der er sådan
>>
> Slipol, alternativt vådslibepapir korn1200 el mere.

korn 1200...eller mere..jeg er lidt nysgerring da jeg har et par
ridser, MEGET fine, på min ene foskærm...lakken er også rød
uden klarlak..hvad kan korn 1200 eller mere gøre ved dem ??
Kan det hele poleres til blank bagefter eller....hvad er formålet
med eks. korn 1200..sådan set ud fra normale poleringsopgaver ?

Fra : spamsen

Dato : 12-09-06 23:05

"Olsen" <-> wrote in message
> [...]
> et par ridser, MEGET fine, på min ene foskærm...lakken er
> også rød uden klarlak..hvad kan korn 1200 eller mere gøre ved dem
hvis du er helt sikker på det er i "toplakken" og ikke i
sandingen/grundmalingen? så burde du kunne rette det lidt op med
vandslibning, bare pas lidt på når "appelsinhuden" er væk :)

> Kan det hele poleres til blank bagefter eller....hvad er
> formålet
ja noget god polerpasta burde klare det (og lidt sved på panden)

> med eks. korn 1200..sådan set ud fra normale
> poleringsopgaver ?
jeg ville ikke begynde at vandslibe min lak, med mindre jeg var helt sikker
på jeg kunne få glansen frem igen... prøv på et lille sted på bilen først.
f.eks dørfalsen så kan du se hvad korn 1200 gør :)

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-06 19:42

"spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvis du er helt sikker på det er i "toplakken" og ikke i
> sandingen/grundmalingen? så burde du kunne rette det lidt op med
> vandslibning, bare pas lidt på når "appelsinhuden" er væk :)

Det er ikke 'nede i det hvide' men stadig i 'topmalingen'.
Et par matte, 'ens' tydelige småridser fra en lidt grov
grydesvamp..

> ja noget god polerpasta burde klare det (og lidt sved på panden)

Hvor er forsk. på polerpasta og slipol ?

> jeg ville ikke begynde at vandslibe min lak, med mindre jeg var helt
> sikker på jeg kunne få glansen frem igen... prøv på et lille sted på bilen
> først. f.eks dørfalsen så kan du se hvad korn 1200 gør :)

Dørfalsen ?
Er du skør..der er den jo HELT som ny *S*..ej ok..

Fra : Henrik

Dato : 13-09-06 08:49

"Torben Scheel" skrev i en meddelelse
> Il Duce wrote:
> >
> Har du et bud på et middel der skal til en rød Audi fra '92 der er sådan
> .. nærmest .. blå (eller i hvert fald temmelig falmet og oxyderet)?

Jeg vil helt klart anbefale Wenol Polish (evt. kombineret med Auto-Wenol)...
måske lidt mere besværlig at arbejde med, men du får en utrolig flot glans
og dybde i lakken.
H.