Lidt webasto fyr spørgsmål..
Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 18:00

Hejsa Alle

Nå nu er det næsten installeret, men jeg har lige 2 spørgsmål, som jeg håber
en af jer ved...

1. Må fyret køre imens motoren kører?? her tænker jeg på om det er hårdt for
fyrets vandpumpe.. eller skal jeg bare lave det så fyret slukker automatisk
når der bliver sat tænding på bilen.. (benzin bil)

2. Hvor meget larmer fyret uden udstødning?? overvejer nemlig at bare
montere et flexrør uden lyddæmperen, den er der ikke rigtigt plads til :o/

Håber i kan hjælpe

Mvh
Morten

Fra : ena

Dato : 11-09-06 18:21

> [...]
> for fyrets vandpumpe.. eller skal jeg bare lave det så fyret slukker
> automatisk når der bliver sat tænding på bilen.. (benzin bil)

Ja det må gerne køre samtidigt med motoren

> 2. Hvor meget larmer fyret uden udstødning?? overvejer nemlig at bare
> montere et flexrør uden lyddæmperen, den er der ikke rigtigt plads til :o/

Det kommer an på hvor lydfølsom du er - det larmer ikke meget omtrent som en
hårtørrer selv uden udstødning

Fra : Lars

Dato : 11-09-06 19:09

> Ja det må gerne køre samtidigt med motoren

Enig.

> Det kommer an på hvor lydfølsom du er - det larmer ikke meget omtrent som
> en hårtørrer selv uden udstødning

Det er jeg nu ikke helt enig i, jeg mener at der vil være en del larm uden
udstødning, nok ikke inde i bilen, men den vil larme noget udenfor, især når
bilen ikke er startet, men larmen kan sagtens accepteres, man skal bare være
forberedt på at naboerne måske også kan høre det.

MVH Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 19:25

> Enig.

Ok, men der er vel ingen grund til det egentligt...

> [...]
> når bilen ikke er startet, men larmen kan sagtens accepteres, man skal
> bare være forberedt på at naboerne måske også kan høre det.

Ok, jeg må lave et test run, det skal ikke være så naboerne føler sig
sikaneret..

Mange tak for jeres svar :)

Mvh
Morten

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-09-06 20:03

On Mon, 11 Sep 2006 20:24:34 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

>Ok, men der er vel ingen grund til det egentligt...

Hvis det er en diesel motor kan det vel være relevant nok?

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 22:18

> Hvis det er en diesel motor kan det vel være relevant nok?

Ja måske, men det her er en benz slugende V6'er
Den kan jo godt selv lave varme )

Mvh
Morten

Fra : Lars

Dato : 12-09-06 07:28

> Ja måske, men det her er en benz slugende V6'er
> Den kan jo godt selv lave varme )

Men fyret kørende får du hurtigere en varm motor, som vel bliver mindre
slidt end en kold..

MVH Lars