Bil til den store familie
Fra : Familien Juul

Dato : 11-09-06 07:58

Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
børn?

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 11-09-06 08:27

Familien Juul skrev:

> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?

En Mazda 5

Men det kommer selvfølgelig an på hvad du vil smider efter sådan et
køretøj. Har du penge nok kunne du nappe en VW Caravelle

Mikael

Fra : Kåre

Dato : 11-09-06 08:28

"Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?

Tjaaa. Det kommer jo an på så meget.
Børn = Grim bil (Mudder og halve kiks på sæderne, og ridser overalt pga
tummel med klapvogne der skal moses ind bagi).
Jeg ville få ondt i maven med en spritny bil...

Men hvad er prislejet, og skal det være brugt eller nyt, økonomisk eller
sikkert, osv osv.

mvh
Kåre

Fra : Familien Juul

Dato : 11-09-06 08:53

Den må meget gerne være økonomisk.
Behøver ikke at være ny, for som du skriver, børn sviner jo...
Max 300.000...
Der må gerne være plads til barnevogn, men der kan man vel tage et sæde ud,
så der bliver plads..

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 09:13

On Mon, 11 Sep 2006 09:53:11 +0200, "Familien Juul"
<juul160404@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Max 300.000...
>Der må gerne være plads til barnevogn, men der kan man vel tage et sæde ud,

<...>

En mulighed var jo Fiat Multipla - uanset hvor lidt køn den er ser det
ud til, at den klarer sig ganske pænt kørsels- og holdbarhedsmæssigt.
Ellers er der jo Berlingo/Partner, men den er nok for klejn. Hvis ikke
det var fordi jeg ville få nervøst sammenbrud over mulige
børnesygdomme, ville jeg se på den nye C4 Picasso.
Ellers er der vel brugte Citroen C8, Peugeot 807, Ford Focus C-max,
Toyota Corolla Yaris osv. osv.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Kåre

Dato : 11-09-06 09:43

> [...]
> Max 300.000...
> Der må gerne være plads til barnevogn, men der kan man vel tage et sæde

Noget Mazda5, eller Avensis Stc.
Fine, fornuftige og solide familiebiler.

Kåre

Fra : Kåre

Dato : 11-09-06 13:48

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> "Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Noget Mazda5, eller Avensis Stc.
> Fine, fornuftige og solide familiebiler.

Ups, havde ikke set at det var fire børn...
Glem Avensis så.
Har en kollega med fire børn. De købte en Mazda 5 og er glade for den. Men
jeg ved ikke hvordan det er med barnevognen.

Kørte engang forbi en Caravelle med far, fire børn omkring et bord, og
barnevogn som ikke engang var slået sammen, men bare kørt lige ind bagi...
Det så squ hyggeligt og nemt ud. Men den koster at have kørende...

Kåre

Fra : Jan Vennike

Dato : 11-09-06 19:16

> [...]
> barnevogn som ikke engang var slået sammen, men bare kørt lige ind bagi...
> Det så squ hyggeligt og nemt ud. Men den koster at have kørende...

Noget i den retning ??

http://www.vennike.dk/bus/

Havde den indtil 1½ år siden - men fik den heldigvis solgt i "tide".

Knajten der overtog den, formåede at brænde 2 motorer af i den inden for 4
måneder - og til sidst mens jeg havde den, rendte den kun 4-5 km/l BENZIN -
puhaaa.

Købte en næsten ny Mazda Premacy - men kors hvor jeg dog savner pladsen
bussen - tænk at have en opslået barnevogn - eller en vaskemaskine og en
tørretumbler i bagagerummet - SAMTIDIG med at der var 4 børn + 2 voksne. Men
værkstedsregningerne savner jeg ikke

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Kostas

Dato : 11-09-06 10:11

"Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> wrote in

> [...]
> Max 300.000...
> Der må gerne være plads til barnevogn, men der kan man vel tage et

Honda FR-V kunne også være en mulighed. Dyrere end Multipla - men også
noget kønnere . Dog vil jeg tro at barnevognen kan blive et problem uden
at have prøvet at smide en i sådan en bil.

mvh

Kostas

Fra : KASO

Dato : 11-09-06 20:38

> [...]
> Børn = Grim bil (Mudder og halve kiks på sæderne, og ridser overalt pga
> tummel med klapvogne der skal moses ind bagi).

Tjah - ingen af vores biler har da båret præg af at transportere børn - det
er ingen naturlov, at de skal have lov til at svine bilen...

Fra : Anders Majland

Dato : 11-09-06 20:42

> Tjah - ingen af vores biler har da båret præg af at transportere
> børn - det er ingen naturlov, at de skal have lov til at svine
> bilen...

Nej men det kan være svært at undgå når sønnike ligner noget der har
ligget i et mudderhul hele dagen - og det har han sikkert også. Det er
jo lidt omstændeligt at skulle klæde ham om inden man tager han med hjem
fra børnehaven. Skånebetræk på sæderne kan jo tage en del af det,
ligesom børnelåsen forhindrer at han ved et uheld får smækket døren op i
andre biler.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-09-06 12:18

Familien Juul wrote:
> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?

Hvis vi snakker mor, far,4 børn plus oppakning så skal der en stor
bil til, Jeg vil tro at Touran, Gran Scenic, Mazda 5, Corolla Verso og
lignende er for små. Spcielt hvis man skal køre med barnevogn og alt
det som en lille unge skal slæbe med på f.eks en ferie.

Jeg ville nok se mig om efter en brugt Previa eller måske endda en
Vito.

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 11-09-06 13:25

"Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?
De par jeg kender med 4 børn kører Partner, Caddy og Galaxy. Men de har ikke
længere barnevognen med. Overvej at hægte den bag på med en cykelanhænger.
Det har jeg brugt med succes i mere end 10 år.

Selv kører vi Range Rover og overvejer en Land Rover 110'er. Men det kræver
at du er lidt entusiatisk og kan/vil skrue bare lidt.

FOCs

Fra : Galaxy

Dato : 11-09-06 15:32

Galaxy, Sharan eller Alhambra... Mange på markedet og fornuftig
dieseløkonomi...

Lars.

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 15:42

"Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?

Ford Transit minibus. Alle de der multivan er for små hvis man i dagligdagen
skal være SÅ mange i en bil og der samtidig skal være plads til lidt bagage.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-09-06 17:20

Familien Juul skriver:

> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?

Multifnat, Carvelle, eller Vito.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-09-06 17:25

Hej

For nu at blive i samme genre:

Vi skal snart til at have en ny bil. Krav:

- Plads til min. en hund størrelse kæmpe stor (newf, 75 kg)
- Plads til to børn incl. barnevogn/klapvogn
- Bagage til to voksne og to børn i en uge
- Billig i anskaffelse, max. 150.000 kroner
- Relativ sikker
- Så benzinøkonomisk som muligt
- Ikke kendt for at gå i stykker i utide
- Mulighed for automatgear, anhængertræk, fartpilot, drejbart forsæde
og den slags, bilen skal køres af handicappet

Jeg er godt klar over, at den slags biler ikke ligefrem hænger på
træerne, men hvad kan vi med fordel kigge efter?

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 17:36

On 11 Sep 2006 18:25:00 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg er godt klar over, at den slags biler ikke ligefrem hænger på
>træerne, men hvad kan vi med fordel kigge efter?

Vores Sheepdog hygger sig fint bag i Xsaraen - og to børn kunne vi
også sagtens klemme ind. Elastikken begynder at stramme, når der skal
være både børn, barnevogn og klapvogn med samtidig med hunden
Skift dog den kæmpehund ud med en chi-hua-hua..... *gemmer mig
lige* Ved godt, hvad jeg vil mene om folk, der synes Fancy skulle
skiftes ud.
Toyota Previa, Kia Carnival, VW Transporter. Muligvis kan mindre gøre
det, tag evt. børn, klapvogn og hund med ud og se på en af MPV'erne -
Xsara Picasso, Focus C-max, Renault Megane Scenic. Jeg er bare bange
for, at de har nogle år på bagen med jeres prisramme - og i må være
forberedt på ikke at køre 15 km/l.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Anders Majland

Dato : 11-09-06 18:41

vw transporter i laaaang udgave (eller andre i den klasse) eller regne
med at køre med trailer en stor del af tiden ... Det sidste er kun halvt
i spøg, for hvis ikke hund og barnevogn klapvogn behøber kunne være der
til daglig er der nok en fair mulighed. Om det så skal være en decideret
hundetrailer eller bare en multi en til alt det andet når hunden tager
bagagerummet er vel op til jer. Men f.eks politiet kører ofte rundt med
hunde dertil indrettede trailere.

Jeg kender ikke reglerne for invalidevogne men er der ikke noget med at
de kan fåes med lavere afgift ? Så rækker de 150kkr jo noget længere -
måske ikke til en ny bil, men en anden brugt invalidevogn ? Måske
leonard herinde eller i dk.helbred.handicap:

Så har jeg søgt lidt tilbage i gruppen. Leonard har tidligere skrevet om
en af sine biler:"VW Transporter Syncro TDI har jeg købt fordi det er
den eneste bil, der kan indregistreres som 10-personers bus, er stor
nok til at der kan være lift i sidedøren, har TDI og træk på alle 4
hjul. (Den er nedstolet til 4 sæder for at skaffe plads til lift og
kørestol og er bevilget afgiftsfri som invalidevogn). "

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-09-06 18:47

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> [...]
> måske ikke til en ny bil, men en anden brugt invalidevogn ? Måske
> leonard herinde eller i dk.helbred.handicap:

Heldigvis er jeg ikke handicappet nok til at skulle have en egentlig
invalidebil, men lidt særlige indretninger kan gøre det. F.eks.
automatgear, speederen flyttet over til venstre og den slags småting.

Mvh Trine

Fra : Anja

Dato : 11-09-06 21:56

"Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?

Safria med 7 sæder (du lader bare være at bruge det 7ende sæde) og den kan
du få til en god pris... plads til barnevogn og alt det andet...

Anja

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 11-09-06 22:40

Familien Juul wrote:
> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart
> har 4 børn?

Mazda 5 evt. med anhængertræk til barnevognen. Jeg har kun 3 børn, men har
nu alligevel stor glæde af en Mazda 5. Vi kan godt have 3 børn og en
klapvogn, samt oppakning til en uge i sommerhus i Mazdaen. Er der yderligere
behov for oppakning må der en kasse på taget (når børnene bliver større og
ikke kan have tasker foran sig).

Prisen på under 300 kkr er meget konkurrencedygtig da den bliver solgt (før
afgifter) med 20% rabat i forhold til EU-gennemsnittet (den ville koste
omkring 350 kkr hvis den blev solgt til "normalprisen"). Gardin-airbags
dækker alle 3 rækker som den eneste i klassen. Sæderne er meget nemme at
klappe individuelt sammen og op igen. Det eneste minus ved Mazdaen er at
midtersædet i anden række er meget smalt, men det skal I jo ikke bruge til
hverdag.

Jeg kan kun anbefale en Mazda 5 - og så fås den endda med en større motor
end konkurrenterne til samme pris.

Brugtmarkedet for 7-personers MPV'er (Opel Zafira etc.) er sælgers marked
med lavt udbud og høje brugtpriser. Bl.a. derfor købte vi ikke brugt.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 16-09-06 13:39

"Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?

Mazda 5 eller lign. .....og så lige en pakke kondomer..

Michael