accelerationsproblemer/"kængurobinzin i mi~
Fra : niff

Dato : 11-09-06 03:00

Jeg har igen fået problemer med at accellerationen ikke rigtig tager fat
specielt ved 70 km og derover kan motoren begynder at hakke lidt uden at
bilen rigtig accellererer eller gør den langsomt.

Jeg har fået skiftet tomgangsventilen og senere skiftet tændrør og det hjalp
også kortvarigt. Det sidste i lidt længere tid, men nu er problemet begyndt
så små at komme igen.

Er der nogen der har nogle løsningsforslag?? Jeg har efterhånden brugt
2-3000 på noget der alligevel ikke rigtigt har virket.

Jeg har en Ford Mondeo st.car i ellers god stand fra 1995 som har kørt
170.000km(ca) og været rigtig glad for den i de 2 1/2 år jeg har haft
den(undtagen de nævnteproblemer det sidste 1/2 år)

Jeg kan sagtens køre i den med i visse situationer som overhaling på
motervej kan det blive problematisk især omkr 70-90 km.Ved køjere hastighed
op lever jeg ikke samme problemer

Venlig hilsen Finn

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 11-09-06 06:12

Hej Finn

Har du været ude og blæse ventiler rene ? - Prøv 3 gear med "sømmet" i bund
!!!!! dv.s lige så mange omdrejninger den kan gå på . Minimum 5-10 minutter.

Så kan jeg anbefale noget Benzin additiv der hedder BEL ADD. Som tilsættes
ved tankininger , det renser dit system og skulle gerne give dig en Mondeo
uden problemer til de 300.....
Kim

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-09-06 18:54

Min søster kører også i en 95 Mondeo og min svoger som har fornøjelesen
af at skrue på bilen havde lignende problem. Han havde efterhånden været
igennem en heel del forskellige ting som lambda etc da han endelig måtte
køre bil til en elektro mekaniker.

Den korte historie. Han kiggede hurtigt på den og konstaterede at det
var gode nok tændrør der var monteret, men ikke lige 100% dem som Ford
selv angiver....Den slags ting har konsekvenser.

Tændrør blev skiftet og nu kører bilen upåklageligt

Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 19:24

> [...]
> motervej kan det blive problematisk især omkr 70-90 km.Ved køjere
> hastighed op lever jeg ikke samme problemer

Skift tændrørskabler fordi det er temmelig sansynligt at det ER dem som den
er galt med. Min mondeo kører på 4. sæt kabler og HVER gang når den begynder
at hakke, så skifter jeg kablerne og så har jeg ny motor igen.
Jeg fik tippet fra en Ford mekaniker som med det samme vidste at det var
tændkablerne. Spørg mig ikke hvorfor den er så følsom over for de kabler.
Tændrør er mondeo stort set ligeglad med. Jeg har prøvet 5 forskellige
mærker og kan ikke opleve nogen forskel.

--
Tom