|
| Sjove historier med gamle biler Fra : Martin Kristensen |
Dato : 09-09-06 22:58 |
|
Hej.
Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler de vil
dele
med andre.
mvh.
M.
| |
Ukendt (10-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-09-06 09:37 |
|
"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
news:450338e3$0$20279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler de vil
> dele
> med andre.
Husker stadig da jeg kørte over en and..
Dvs. anden løb hen over motorhjelmen,
op over forruden og ned igen...
Der var ande-fodaftryk efterfølgende på ruden..
Sjovt ? Sikkert ikke.
I Polo'en kørte jeg engang om kap med
nogle i en Sort BMW. Var sikker på, det
var et par knajte, som havde lånt fars bil
og nu sku' spille smarte...
Det viste sig at være Holstebro-betjentene.
Den tur kostede mig 850,-....
| |
Harald Blaatand (10-09-2006)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 10-09-06 10:23 |
|
"Olsen" <-> wrote in message
news:4503ceae$0$20229$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:450338e3$0$20279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej.
>>
>> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler de
>> vil dele
>> med andre.
>
> Husker stadig da jeg kørte over en and..
> Dvs. anden løb hen over motorhjelmen,
> op over forruden og ned igen...
> Der var ande-fodaftryk efterfølgende på ruden..
> Sjovt ? Sikkert ikke.
>
> I Polo'en kørte jeg engang om kap med
> nogle i en Sort BMW. Var sikker på, det
> var et par knajte, som havde lånt fars bil
> og nu sku' spille smarte...
> Det viste sig at være Holstebro-betjentene.
> Den tur kostede mig 850,-....
>
Jeg så engang en bil med en chauffør af "anden etnisk herkomst" der kørte en
and over,anden gik stille og roligt og ville over vejen,chaufføren ændrede
retning på sit køretøj og ramte meget præcist sit mål,det var ikke sjovt,
men det har sgu nok været i en gammel elendig bil !
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om
| |
Hr. Jensen (10-09-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 10-09-06 10:56 |
|
Den Sun, 10 Sep 2006 11:23:23 +0200 sendte "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> følgende røgsignaler:
>Jeg så engang en bil med en chauffør af "anden etnisk herkomst" der kørte en
>and over,anden gik stille og roligt og ville over vejen,chaufføren ændrede
>retning på sit køretøj og ramte meget præcist sit mål,det var ikke sjovt,
>men det har sgu nok været i en gammel elendig bil !
Der kan det anbefales at følge efter ham og vente til han stiger ud af
bilen....et kraftigt tråd på speederen og han er kebabfyld.
--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...
| |
Kent Oldhøj (11-09-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 11-09-06 07:27 |
|
Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in
news:86o7g2pcheo2bdtq158p60gbhv337jncgk@4ax.com:
> Der kan det anbefales at følge efter ham og vente til han stiger ud af
> bilen....et kraftigt tråd på speederen og han er kebabfyld.
Minder mig om en vittighed:
En jæger skal have fornyet sit jagttegn, og da han står hos de lokale
Jagttegnsfornyer-myndigheder bliver han spurgt om han vil have det
udvidede jegttegn.
- "Udvidede jagttegn? Hvad dækker det?"
- "Så må du jage indvandrere."
- "Indvandrere? Cool! Lad os bare få det med."
På vej hjem ser han 2 indvandrere stå og rode i en container, og da han
har bøssen med, stopper han op, sniger sig ind på dem og plaffer dem
begge ned. En gadebetjent kommer ilende til:
- "Sig mig hvad er det lige du har gang i kammerat? Er du fuldstændig
vanvittig?"
- "Tag det roligt Hr. Betjent. Jeg har skam tilladelse til at skyde
indvandrere."
- "Ja ja, men sku da ikke ved foderpladserne din tumpe!"
| |
KMH (10-09-2006)
| Kommentar Fra : KMH |
Dato : 10-09-06 14:45 |
|
> I Polo'en kørte jeg engang om kap med
> nogle i en Sort BMW. Var sikker på, det
> var et par knajte, som havde lånt fars bil
> og nu sku' spille smarte...
> Det viste sig at være Holstebro-betjentene.
> Den tur kostede mig 850,-....
Hmmm...... Hvis det var sidst i 80'erne (mener det var 89) så husker jeg
godt den sorte bimmer.
Og ja, Det var en bette gut som i den grad lignede en der var ude og lege i
fars bil.
Den kostede også mig en lille skærv til "citronmåne kassen" :-/
Kim
| |
Skovge (11-09-2006)
| Kommentar Fra : Skovge |
Dato : 11-09-06 08:41 |
|
"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:4503ceae$0$20229$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> I Polo'en kørte jeg engang om kap med
> nogle i en Sort BMW. Var sikker på, det
> var et par knajte, som havde lånt fars bil
> og nu sku' spille smarte...
> Det viste sig at være Holstebro-betjentene.
> Den tur kostede mig 850,-....
Ak ja - nu kører de så bla. i en sort superstylet astra med to søde unge
lyshårede piger i - kørte om kap med dem ind over sjællandsbroen og
inkasserede en bøde for ulejligheden........
Ellers var jeg på et tidspunkt sidste år i Tyskland og lå og kørte lidt
hurtigt i min Audi A6 3,2 V6 sammen med en gut i en BMW 530i - hastigheden
var vel omkring de 230-240 stykker, da der kommer en helt sort passat op på
siden af os med to gutter i mørkt tøj og en masse ekstra sager i
instrumentbordet der lyste op - den ham på passagersædet roder lidt i
dørlommen og hiver en "slikkepind" frem - "shit, tænker jeg - det ersgu
politiet, nu vanker der nok lige en hilsen" - da han så stikker
"slikkepinden" op i ruden står der ikke "POLIZEI" på den, men derimod
"TURBO" - og væk er passaten med 250++ km/t ud mod horisonten.........den
grinede vi meget af den sommer.
| |
Per Beer Hansen (10-09-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 10-09-06 17:47 |
|
Martin Kristensen wrote:
> Hej.
>
> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler
> de vil dele
> med andre.
Såsom f.eks. hvor lidt plads der egentlig er i en Mascot, når man er 6
personer i drive-in bio (og så var det oven i købet lillejuleaften)
Eller hvordan det føles, at blive trukket med ca. 150 km/t i en Wartburg 353
på motorvejen ?
Eller hvordan det ser ud, når man lige skal lave en brænder og bilen bagved
så tænder for de blå syltetøjsglas ?
Eller hvordan det ser ud, når man skal lave en brænder og kardanakslen
pludselig stikker op gennem gulvet ?
Eller tænker du mere på historier om selve bilerne (ikke oplevelser) ?
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Michael (10-09-2006)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 10-09-06 20:00 |
|
Hej.
Jeg husker en tur til Hamborg hvor vi pinte en gammel opel kadett 1,4 st.
car
som havde kørt som postbil til total døde, den var knap nok i stand til at
køre de sidste km. hjem.
Motoren var total død og måtte skiftes senere.
mvh.
Michael
"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
news:450338e3$0$20279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler de vil
> dele
> med andre.
>
> mvh.
>
> M.
>
>
>
| |
JSM (10-09-2006)
| Kommentar Fra : JSM |
Dato : 10-09-06 21:27 |
|
"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
news:450338e3$0$20279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler de vil
> dele
> med andre.
>
Nytårsaftensdag engang i starten af 90'erne. Jeg læste på Universitetet i
Aalborg. Og nu havde jeg, i min Fiat 126, været i Nørresundby for at hente
en kammerat som skulle med til nytårsfest hos en anden kammerat i Hobro. Det
var sidst på eftermiddagen og alt og alle lod til være på vej til nytårsfest
et eller andet sted. M.a.o. masser af trafik. På Limfjordsbroen går
broklappen op. Vi holdt forrest i køen og da broklappen går ned og bommen
op, sætter jeg i første gear, slipper koblingen, træder på speederen.....
og Piaten laver et par forkølede kænguruhop og går i stå. Hurtig genstart af
motoren, et par tråd på speederen - som afslører at denne har opgivet al
kommunikation med resten af motoren. Til akkompagnement af en hel del
tudehorn, lykkes det at få bilen humpet op over broens toppunkt - i 1.ste
gear og tomgang. Ikke lige en disciplin som huer en i forvejen brystsvag
Fiat 126. Herfra går det ned ad bakke og vi får humpet bilen væk fra broen
og ad første frakørsel ned på havneområdet. Dengang var havneområdet ved
Limfjordsbroen ikke stort andet end én stor parkeringsplads. En tom,
fuldstændig tom P-plads. Vi stod ud, åbnede bagsmækken og konstaterede
hurtigt, at Gas-kablet ganske enkelt var knækket. Hvor finder man et nyt
gas-kabel til en Fiat 126 nytårsaftensdag kl. sidst på eftermiddagen ? Svar
: Det gør man ikke. Og sådan noget som abonnement hos Falck var der ikke
liget blevet tid til.
Så i stedet begyndte vi at lede efter et eller andet vi kunne reparere
skidtet med. Min kompliment til kommunens ansatte. Disse ellers så udskældte
folk, havde absolut ikke hængt og sovet henover deres skovle og koste. Vi
fandt intet. Absolut bogstaveligt talt intet. Selv affaldscontainerne var
blevet forsvarligt aflåst. Denne ildhu skal nok søges i, at de godt vidste
at pladsen i timerne omkring midnat ville blive invaderet adskillige
hundreder nytårskåde og mere eller mindre veloverrislede individer med
intentioner om at affyre en anseelig mængde nytårskrudt. Og at de samme
mennesker formentlig ville se ethvert ikke nagel- brænd- og/eller slagfast
objekt som en invitation til at udføre en eller anden form for nytårsspøg
med eller på det. Hvilket også var min væsentligste grund til ikke at ville
efterlade min lille Fiat der.En 126'er er ikke større end at 3-4 mand med
lethed og lynhurtigt ville kunne vende den så udstødningsrøret pegede den
rigtige vej for et raketaffyringsrør. Et scenarie jeg dengang ikke fandt
urealistisk (Jeg var selv engang med til at løfte lidt rundt på en mascot så
den endte med et hjulpar på hver sin side af en grøft, men det er en helt
anden historie..). Et eller andet måtte der ske. Efter ca. 45 minutters
traven frem og tilbage i området smilede heldet til os. Vi fandt et stykke
sort fladt plastic"snor". I ved, sådan 5 mm bred flad sort plastic-strimmel
man man slår omkring papkasser. Denne bandt vi omkring armen på
karburatoren. (Hvis nogen har regnet ud hvad det er for type "snor" jeg
taler om, så ved de også, at det er IKKE nemt at slå en knude på det - slet
ikke en der ikke glider op). Så flåede vi plasticcoveret af der dækkede over
bagsmækkens køle-ribber stak strimlen igennem her og ind igennem det åbne
bagvindue i passagersiden. Strimlen var lige præcist så lang, at passageren
ved at sidde på skrå i sædet, med højre arm hen over ryglænet kunne nå
strimlen og trække i den og på den måde give gas. Og således kørte vi fra
Aalborg mod Hobro. Jeg styrede rat, bremse og gearskift og Søren, min
kammerat, styrede gas-givningen fra passagersædet. Jeg råbte så bare
henholdsvis "GAAASS" og "SLIIIIP" når der var brug for det. Bortset fra at
Søren sad temmelig akavet og kablet på intet tidspunkt kunne strammes så
meget, at vi kunne komme over 65 km/t gik turen forbløffende godt. Bortset
fra at vi var ved at dø af grin over os selv og situationen. På vej gennem
Rold Skov blev vi overhalet af en politi-bil. Den lå hvad der føltes som
meeegeet laaang tid på siden af os og stirrede på vores køretøj, inden de
stak os et kæmpestort smøret grin og fortsatte videre ud i horisonten. Vi
kom godt frem til Hobro og havde en udmærket nytårsfest. Men det er stadig
turen derned der står stærkest i hukommelsen.
mvh
Jesper
| |
taina (10-09-2006)
| Kommentar Fra : taina |
Dato : 10-09-06 21:53 |
|
"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
news:4504755d$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
klip (alt)
LOOOL!!! Tak for den historie
mvh. tina
| |
Ukendt (10-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-09-06 22:18 |
|
Jeg har prøvet noget af det samme. Heldigvis var der manuel choker på og den
kunne holde os i fart i de sidste 40 km. vi manglede.
"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
news:4504755d$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:450338e3$0$20279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej.
>>
>> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler de
>> vil dele
>> med andre.
>>
>
> Nytårsaftensdag engang i starten af 90'erne. Jeg læste på Universitetet i
> Aalborg. Og nu havde jeg, i min Fiat 126, været i Nørresundby for at hente
> en kammerat som skulle med til nytårsfest hos en anden kammerat i Hobro.
> Det var sidst på eftermiddagen og alt og alle lod til være på vej til
> nytårsfest et eller andet sted. M.a.o. masser af trafik. På
> Limfjordsbroen går broklappen op. Vi holdt forrest i køen og da broklappen
> går ned og bommen op, sætter jeg i første gear, slipper koblingen, træder
> på speederen..... og Piaten laver et par forkølede kænguruhop og går i
> stå. Hurtig genstart af motoren, et par tråd på speederen - som afslører
> at denne har opgivet al kommunikation med resten af motoren. Til
> akkompagnement af en hel del tudehorn, lykkes det at få bilen humpet op
> over broens toppunkt - i 1.ste gear og tomgang. Ikke lige en disciplin som
> huer en i forvejen brystsvag Fiat 126. Herfra går det ned ad bakke og vi
> får humpet bilen væk fra broen og ad første frakørsel ned på havneområdet.
> Dengang var havneområdet ved Limfjordsbroen ikke stort andet end én stor
> parkeringsplads. En tom, fuldstændig tom P-plads. Vi stod ud, åbnede
> bagsmækken og konstaterede hurtigt, at Gas-kablet ganske enkelt var
> knækket. Hvor finder man et nyt gas-kabel til en Fiat 126 nytårsaftensdag
> kl. sidst på eftermiddagen ? Svar : Det gør man ikke. Og sådan noget som
> abonnement hos Falck var der ikke liget blevet tid til.
> Så i stedet begyndte vi at lede efter et eller andet vi kunne reparere
> skidtet med. Min kompliment til kommunens ansatte. Disse ellers så
> udskældte folk, havde absolut ikke hængt og sovet henover deres skovle og
> koste. Vi fandt intet. Absolut bogstaveligt talt intet. Selv
> affaldscontainerne var blevet forsvarligt aflåst. Denne ildhu skal nok
> søges i, at de godt vidste at pladsen i timerne omkring midnat ville blive
> invaderet adskillige hundreder nytårskåde og mere eller mindre
> veloverrislede individer med intentioner om at affyre en anseelig mængde
> nytårskrudt. Og at de samme mennesker formentlig ville se ethvert ikke
> nagel- brænd- og/eller slagfast objekt som en invitation til at udføre en
> eller anden form for nytårsspøg med eller på det. Hvilket også var min
> væsentligste grund til ikke at ville efterlade min lille Fiat der.En
> 126'er er ikke større end at 3-4 mand med lethed og lynhurtigt ville
> kunne vende den så udstødningsrøret pegede den rigtige vej for et
> raketaffyringsrør. Et scenarie jeg dengang ikke fandt urealistisk (Jeg var
> selv engang med til at løfte lidt rundt på en mascot så den endte med et
> hjulpar på hver sin side af en grøft, men det er en helt anden
> historie..). Et eller andet måtte der ske. Efter ca. 45 minutters traven
> frem og tilbage i området smilede heldet til os. Vi fandt et stykke sort
> fladt plastic"snor". I ved, sådan 5 mm bred flad sort plastic-strimmel man
> man slår omkring papkasser. Denne bandt vi omkring armen på karburatoren.
> (Hvis nogen har regnet ud hvad det er for type "snor" jeg taler om, så ved
> de også, at det er IKKE nemt at slå en knude på det - slet ikke en der
> ikke glider op). Så flåede vi plasticcoveret af der dækkede over
> bagsmækkens køle-ribber stak strimlen igennem her og ind igennem det åbne
> bagvindue i passagersiden. Strimlen var lige præcist så lang, at
> passageren ved at sidde på skrå i sædet, med højre arm hen over ryglænet
> kunne nå strimlen og trække i den og på den måde give gas. Og således
> kørte vi fra Aalborg mod Hobro. Jeg styrede rat, bremse og gearskift og
> Søren, min kammerat, styrede gas-givningen fra passagersædet. Jeg råbte så
> bare henholdsvis "GAAASS" og "SLIIIIP" når der var brug for det. Bortset
> fra at Søren sad temmelig akavet og kablet på intet tidspunkt kunne
> strammes så meget, at vi kunne komme over 65 km/t gik turen forbløffende
> godt. Bortset fra at vi var ved at dø af grin over os selv og situationen.
> På vej gennem Rold Skov blev vi overhalet af en politi-bil. Den lå hvad
> der føltes som meeegeet laaang tid på siden af os og stirrede på vores
> køretøj, inden de stak os et kæmpestort smøret grin og fortsatte videre ud
> i horisonten. Vi kom godt frem til Hobro og havde en udmærket nytårsfest.
> Men det er stadig turen derned der står stærkest i hukommelsen.
>
> mvh
> Jesper
>
| |
Ukendt (12-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-09-06 20:22 |
|
"LarsZK" <nogen> skrev i en meddelelse
news:450480ec$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg har prøvet noget af det samme. Heldigvis var der manuel choker på og
> den kunne holde os i fart i de sidste 40 km. vi manglede.
>
Husker også Poloen i Viborg engang...
En fjeder som skal holde speederen tilbage ved slip var knækket,
så det var heldigt, jeg havde H2o klipklapper på, for så ku' pedalen
være mellem fod og klipklap i form af en simpel "hæve-sænke" funktion
af speederen..træls tur som krævede en vis kontrol.
| |
Ukendt (10-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-09-06 22:31 |
|
Min kone og jeg blev engang stoppet af politiet omkring Års. Vi havde
dengang en gammel Opel Kadet. Den var så rusten at politimanden spurgte om
den havde været brændt. Måske også fordi jeg havde lappet et hul i taget med
tekstyl og det så jeg sjovt ud.
Ellers har jeg præseret at brænde en motor af i min gamle Ascona da jeg lige
skulle blære mig og lave en heksering. Ved samme lejlighed lykkedes det mig
også at rykke døren af i føresiden da den ikke var lukket da jeg startede på
min heksering. Senere skulle jeg blære mig igen og smadrede forenden. Det
kan ikke betale sig, at blære sig i sin gamle Ascona.
Min næste bil totalskadede jeg også, da jeg skulle køre sidelæns rundt i et
sving. Jeg fandt siden ud af, at ham jeg havde købt bilen af, havde sat
støddæmpere fra en 80cm3 crosser i bag.
En anden sjov episode oplevede jeg, da jeg skulle ned i byen og handle ind.
Jeg kørte bag ved en gammel mand med filthat. Han kørte meget langsomt og
jeg undrede mig over at konen sad på bagsædet. Det viste sig, at de kun
havde en fordør på bilen, men det generede dem åbenbart ikke. De kørte
sommend også om i byen og skulle også bare handle ind.
Mvh
LarsZK
"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
news:450338e3$0$20279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler de vil
> dele
> med andre.
>
> mvh.
>
> M.
>
>
>
| |
Karsten Feddersen (11-09-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 11-09-06 06:30 |
|
Hej
Martin Kristensen wrote:
> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler de vil
> dele
> med andre.
Mine forældre har haft en gammel Simca Talbot engang. På det tidspunkt
boede vi i Tyskland og der skal bilerne jo synes hvert andet år.
Vi var på vej til at flytte til Danmark, men bilen skulle alligevel
synes så vi lige havde bil de sidste par måneder inden vi flyttede.
Meeen, den var jo lidt rusten. Det var egentligt ikke så meget selve
rusten, men mere de huller det efterlod i bagklap mm. Løsningen var
nærliggende. Lidt byggeskum og lidt tyske øldåser klippet til i rette
mål, lappede lige hullerne. Nu var bilen tæt....
Tiden kom hvor vi skulle til syn. Min mor skulle handle mens bilen blev
synet. Sådan en tysk synsfætter er i hvert fald der i slutningen af
firserne opdraget med "Ordnung muss sein". Når manden så er over de 50
og har arbejdet som synsmand i over 30 år, så skal man ikke lige løbe om
hjørner med ham.
"WAS IST DENN DASS?????????????" udstødte manden. Han hev dåsen af og
blev peonrød i hovedet. "PADERBORNER, PADERBORNER?!?!?! HABEN SIE DAS
AUTO MIT PADERBORNER REPARIERT????? SIND SIE BEKLOPT (åndsvag)?????"
Og sådan blev vores bil kasseret på stedet.... Min mor og jeg tog bussen
hjem. Min far fik dispensation til at køre bilen hjem.
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Brian (11-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 11-09-06 12:08 |
|
Karsten Feddersen wrote:
> "WAS IST DENN DASS?????????????" udstødte manden. Han hev dåsen af og
> blev peonrød i hovedet. "PADERBORNER, PADERBORNER?!?!?! HABEN SIE DAS
> AUTO MIT PADERBORNER REPARIERT????? SIND SIE BEKLOPT (åndsvag)?????"
>
> Og sådan blev vores bil kasseret på stedet.... Min mor og jeg tog
> bussen hjem. Min far fik dispensation til at køre bilen hjem.
Den historie har jeg ellers hørt mange gange - jeg troede sgu det var en
røverhistorie
/Brian
| |
Karsten Feddersen (11-09-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 11-09-06 12:44 |
|
Hej
Brian wrote:
> Den historie har jeg ellers hørt mange gange - jeg troede sgu det var en
> røverhistorie
Den er nu god nok. Det var tilbage i efteråret 1986 og jeg tror vi havde
givet 800 D-Mark for den.
Jeg tror dog mange biler er lappet på lignende måde og ligeledes
kasseret på samme måde.
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Jesper Hedegaard (11-09-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 11-09-06 21:14 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45054396$0$75036$14726298@news.sunsite.dk...
> Karsten Feddersen wrote:
>
>> "WAS IST DENN DASS?????????????" udstødte manden. Han hev dåsen af og
>> blev peonrød i hovedet. "PADERBORNER, PADERBORNER?!?!?! HABEN SIE DAS
>> AUTO MIT PADERBORNER REPARIERT????? SIND SIE BEKLOPT (åndsvag)?????"
>>
>> Og sådan blev vores bil kasseret på stedet.... Min mor og jeg tog
>> bussen hjem. Min far fik dispensation til at køre bilen hjem.
>
> Den historie har jeg ellers hørt mange gange - jeg troede sgu det var en
> røverhistorie
>
> /Brian
>
Prøv med Tuborg næste gang - måske er han kun til importøl
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder
| |
Per Henneberg Kriste~ (11-09-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 11-09-06 07:16 |
|
Martin Kristensen wrote:
> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler
> de vil dele
> med andre.
Elendige?
I mine unge dage var jeg medlem af Viborg MC. Jeg husker en gang - jeg mener
det var på Hjarbæk Camping, men da det er over 30 år siden kan jeg huske
forkert - hvor vi holder en flok og der kommer en BMW-pilot kørende, smider
bilen, tager sit gevær på bagsædet af sin bil og går. Af en eller anden
grund, som så også er gået tabt i min hukommelse, forekom han os
provokerende og fræk og da vi var en flok MC´ister løfter vi bagenden op og
lægger nogle brændeknuder ind under differentialet.
Efter vel overført operation svæver baghjulene et antal cm over jorden.
Efter lidt tid kommer han tilbage. Jeg var selv spændt på om han ville
opdage detaljen med baghjulene, men han havde alt for travlt med at spille
sej. Han smider geværet ind på bagsædet, sætter sig ind i bilen, kobler i
første gear, slipper koblingen.
Og kommer ingen steder.
Den seje stiger ud af sin bil, vurderer hurtigt at den bare kan skubbes ned
af stilladset og kører så væk.
Det er det bedste grin jeg nogensinde har haft. Jeg var total færdig! :)
Den seje har jeg hverken set ham før eller siden :)
Selv om man kører MC ved man godt nogle ting om biler :)
--
Per, Esbjerg
| |
Jesper Hedegaard (11-09-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 11-09-06 21:12 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4504ff3f$0$20267$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Martin Kristensen wrote:
>
>> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler
>> de vil dele
>> med andre.
>
> Elendige?
>
> I mine unge dage var jeg medlem af Viborg MC. Jeg husker en gang - jeg
> mener det var på Hjarbæk Camping, men da det er over 30 år siden kan jeg
> huske forkert - hvor vi holder en flok og der kommer en BMW-pilot kørende,
> smider bilen, tager sit gevær på bagsædet af sin bil og går. Af en eller
> anden grund, som så også er gået tabt i min hukommelse, forekom han os
> provokerende og fræk og da vi var en flok MC´ister løfter vi bagenden op
> og lægger nogle brændeknuder ind under differentialet.
>
> Efter vel overført operation svæver baghjulene et antal cm over jorden.
>
> Efter lidt tid kommer han tilbage. Jeg var selv spændt på om han ville
> opdage detaljen med baghjulene, men han havde alt for travlt med at spille
> sej. Han smider geværet ind på bagsædet, sætter sig ind i bilen, kobler i
> første gear, slipper koblingen.
>
> Og kommer ingen steder.
>
> Den seje stiger ud af sin bil, vurderer hurtigt at den bare kan skubbes
> ned af stilladset og kører så væk.
>
> Det er det bedste grin jeg nogensinde har haft. Jeg var total færdig! :)
>
> Den seje har jeg hverken set ham før eller siden :)
>
> Selv om man kører MC ved man godt nogle ting om biler :)
>
> --
> Per, Esbjerg
>
Hmm - det minder mig om; vi var en mindre flok kammerater på svassketur i
Dyskland et par dage. Kommer op til færgelejet og holder i en meget kort kø.
Bagfra kommer en DK-registreret bil, hvor føreren mener han skal udenom alt
og alle - indtil billetmanden resolut stiller sig i vejen for ham. Ingen
pardon der - bare ned bag i køen - selvfølgelig. Og det var helt ånssvagt -
han kunne sku ikke undgå at komme med næste færge ?!
Nå - kort før ankomst til DK kommer vi jo ned på bildækket og går hen mod
vognen - og ser at idioten holder lige bag os.
Hmmm - der må gøres noget. Så vi tar en af de store stopklodser til
lastvogne - dem, der altid hænger på vogndækket. Og sætter den foran hans
venstr forhjul (han sku jo ikke gerne se den).
Og sådan en er forbløffende effektiv på et glat vogndæk. Da vi kørte ville
han jo osse gerne - men det ku han ikke !
Men vi så dog lige et par storgrinende dæksfolk lunte hen for at hjælpe ham.
De ku jo tydeligt se problemet - men havde ikke vanvittigt travl med at
hjælpe ham
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder
| |
H.S. (11-09-2006)
| Kommentar Fra : H.S. |
Dato : 11-09-06 12:39 |
|
LOL tak for 15 minutters grin gutter....
Det er sgu nogle sjove historier *G*
- Hvorfor foregår de fleste af dem i Jylland
| |
KubikH (11-09-2006)
| Kommentar Fra : KubikH |
Dato : 11-09-06 21:36 |
|
"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
news:450338e3$0$20279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler de vil
> dele
> med andre.
>
> mvh.
>
> M.
>
Her er en lille historie jeg tidligere har skrevet andetsteds.
Den handler om ejerskabet af en gammel Lada 1200 st car.
Elin der refereres til i historien er min kære kone ,
Enjoy
Niels
Jeg ejede på det tidspunkt en Mercedes 307 og en Zastava 511 samtidigt.
Min svoger havde en Lada stationcar 1200, vårgrøn penselmalet over det meste
af karossen, og det eneste plade der var nogenlunde ret var taget.
Zastavaen var noget rusten, men det mest presserende problem var at
batteriet var meget dårligt, og dækkene var noget blanke i overfladen.
Svoger mente at Lada ikke var sagen mere, og ville skille sig af med den for
kr. 500,-.
Da den havde næsten nye dæk og akkumulator, var jeg hurtig og slog til.
Det var noget af en møgbunke, sædet var knækket, så der stod en mælkekasse
bag ryglænet, ellers lå man ned, tomgangen eksisterede ikke, den løb op og
ned i omdrejninger i ryk, og olielampen lyste under ca. 1000 O/Min., og i
det hele taget bankede og tæskede maskineriet så det var løgn.
Svigerfar og jeg skulle efter arbejde op til en campingplads ved Humlebæk,
der havde han og svigermor en fastliggervogn, og Elin var også deroppe.
Det eneste af de 3 køretøjer der var benzin på, var Ladaén, så den blev
udtaget til transport.
På vej op af Helsingørmotorvejen, blev vi enige om at se hvad skidtet kunne
præstere.
"Pedal to the metal", og skramlet begyndte at synge..........Pludselig midt
i en overhaling med 125 i timen........BOOOOOOOOOOO......"Complete
powerloss".
Hurtigt ind i inderbanen, og et blik i bakspejlet for at se om der var fri
bane...........BAGRUDEN VAR MALET HVID !!!!!!!!!!............ Fuldstændigt
surrealistiskt !!
Stadig med pedalen i bund kiggede jeg i sidespejlet, og så at vi trak en
"Tågebanke" rullende efter os, og der dukkede biler op i tågen med lys på
( Det var før man kørte med kørelys !!! ).
Nede på ca. 60 i timen, begyndte den igen at tage tændinger, og gik
efterhånden rent igen.
Langsomt krøb der tynde sorte streger frem under hjelmen og hen langs
siderne og et par enkelte op over forruden.
Svigerfar og jeg kastede et blik på hinanden, lagde skidtet på støtte 100 og
bad indvendigt til vorherre
Da vi kom frem, åbnede jeg hjelmen, og alt var sort af olie, og der dryppede
olie ud af luftfilteret !!!!!!!!
Om natten var jeg på skifteholdsvagt, og da der ikke kørte noget maskineri
besluttede jeg mig for at løse mysteriet.
Af med filteret.........luftfilteret havde været så stoppet at motoren ikke
kunne få luft, så den havde suget filteret sammen, indtil det til sidst gik
i stykker, men inden da, havde den brugt krumtaphusudluftningen som sugerør,
og spist en god slat.....1½ liter olie i farten.
Nå filteret blev smidt væk, og da man alligevel stod og legede opdagede man
at det meste af "skramleriet" kom fra ventilerne, af med
ventildækslet............ der var ca. 0.6 mm luft hele vejen rundt......og
så vidt jeg husker skulle det være noget lignende 0,15 mm.
Frem med søgerbladene, og pludselig kunne den gå tomgang, og af en Lada at
være lød den civiliseret.
Olie var der for lidt af, men jeg havde 5 liter på lager.
Ud med bundproppen.... der kom ikke noget ud !!!!!!!......... jo forresten
der voksede en "sæk" frem af hullet, og den blev større....brast....der kom
nogle klumper....og resten løb ud.
Så fik den ny olie, og der var olietryk op til 10 sek. efter at man havde
stoppet motoren !!!
Historien er den at svoger var en slags "smøremand" på værket, og da han
synes at Ladaen manglede olie, og for øvrigt spiste det den fik for hurtigt,
var den blevet sat på en diæt af tyk maskinolie og noget gearolie.
Nå da vagten var omme var sædet også svejst, Lada vasket og havde fået et
blåt felt fra midt på dørene og ned, hjulene havde fået noget sølvfarve og
tænding og luftskruer indstillet på gehør.
Det blev vores nye hverdagsbil, ( Det var jo så smart at den ikke engang
skulle synes, og desuden var den forsikret af "Svigermekanikken" på yderst
favorable vilkår ) Zastavaen blev skrottet, og Mercedesen endte min anden
svoger med at bytte sig til for et Migatronic co2 svejseværk.
Et års tid senere havde Elin og jeg været i Nordjylland og hente
svejseværket og var på vej hjem over Sjælland.
Ladaén gik som en skoldet trold, med tagbagagebærer og en cykel på taget.
Da vi kæmpede os igennem det store S sving ved starten af motorvejen, kom
der en "fake" Mini Cooper op bag os og blinkede at han ville forbi.
Lidt ukorrekt fik Lada klampen og kæmpede sig op på 160 i timen, han
blinkede stadig, så jeg rykkede ind, og da han ikke længere lå i min
slipvind kunne han ikke mere, så han blev liggende på højde med min
bagskærm.
Sådan gik det et stykke tid, fra tid til anden kæmpede jeg mig et par meter
foran, rykkede ud for at overhale, han røg op i røven på mig, jeg trak ind
osv.
Til sidst slap jeg pedalen, og vinkede til ham da han edderrasende strøg
forbi med et "Fucktegn" og helt rød i roen.
Det bedste var at da vi kom til Roskilde, holdt han inde på tanken, med
hjelmen oppe og blå / sort røg bølgende op i luften.
Vi gav ham hornet og vinkede pænt til ham........... Havde han heddet
Supermand, havde jeg garanteret fået bank *GGG*.
1 år senere skubbede Lada en gammel Mercedes 200 op i Robert Koch Nielsens
sprit nye "Bimmer 750 etellerandet".
Den blev erklæret totalskadet, og med fradrag for selvrisiko fik vi kr.
9500.- for den af Kgl. Brand
Ak ja ........................ det var en go´bil .............. SUK
| |
Preben Riis Sørensen (12-09-2006)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 12-09-06 21:15 |
|
"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
news:450338e3$0$20279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Er der nogle der har nogle sjove historien med gamle elendige biler de vil
> dele
> med andre.
I blind overbevisning om, at motorbeslaget 'lå i et hak' skruede jeg
motorbolten af min FIAT Uno, for der var en mislyd jeg ledte efter. Det
resulterede i, at motoren, grundet Tyngdelovens paragraf 1, lagde sig pænt
ned på fliserne..... SUK! Men alle tarme kunne skubbes hjem igen, og
operationen kunne klares med en donkraft på få minutter, og patienten
overlevede Den bolt blev spændt godt til igen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
|
|