Rensning af Alufælge....
Fra : Michael H. Madsen

Dato : 09-09-06 01:24

Hej NG.

Har 4 stk. RS-alufælge til en Ford Escort som jeg har købt hos den lokale
skrotter... Men.... De er simplethen møg sorte!

Det naturligvis bræmsestøv, snavns osv. men det sidder sgu godt fast... Der
skal VIRKELIG bruges kræfter med en rensesvamp og VEL-opvaske middel.

Spørgsmålet... Har prøvet med alt muligt mærkeligt... Men kan ikke få opløst
det her snavs på nogen nem måde... Findes der et godt trick så jeg ikke skal
slide alt for meget af larkeringen af

Mvh. Michael.

Fra : Kent

Dato : 09-09-06 02:54

"Michael H. Madsen" <mhm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opløst det her snavs på nogen nem måde... Findes der et godt trick så jeg
> ikke skal slide alt for meget af larkeringen af

Jeg slynger lige en pludselig indskydelse ud........

.... har du prøvet fælgrens?? .

Prøv Sonax's - og lad det virke nogle minutter.

Går det heller ikke, så giv det en gang rensebenzin.

Kent.

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 09-09-06 04:47

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message

Cut

> [...]
>
> ... har du prøvet fælgrens?? .
>
> Prøv Sonax's - og lad det virke nogle minutter.
>
> Går det heller ikke, så giv det en gang rensebenzin.

Hej Kent.

He he, ja har prøvet noget fra Alaska, men det vist knap så hissigt som det
jeg har brug for, men ja, rensebenzin kan faktisk godt tage det, det også
det eneste andet jeg har fundet som kan. Men det sviner jo en del og lugter
knap så godt i de mængder... *G*

Mik. :)

Fra : Mogens...

Dato : 09-09-06 06:50

> [...]

Inden du bruger for meget energi på fælgene, bør du checke,
om de ikke er skæve. Jeg har en dårlig erfaring med den slags.

> He he, ja har prøvet noget fra Alaska, men det vist knap så hissigt som
> det jeg har brug for

Harald Nyborgs fælgrens er også rimelig god...

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 09-09-06 05:42

> [...]
> opløst det her snavs på nogen nem måde... Findes der et godt trick så jeg
> ikke skal slide alt for meget af larkeringen af

Løsningen er et andet sted end du nok foventer
Ind under køkkenvasken (eller hvor hun nu gemmer dem)
Fat i en tablet til opvaskemaskinen. Opløs den i en spand vand.
På med gummihandsker - det er noget krasbørstigt skidt.
Så er det ellers i gang. Kan du "lægge dem i blød" er det mest effektivt
(altå på med noget og lad det sidde 5-10 min).

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 09-09-06 19:11

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> Så er det ellers i gang. Kan du "lægge dem i blød" er det mest effektivt
> (altå på med noget og lad det sidde 5-10 min).

Hej Ole.

Tanken strejfede mig faktisk men kom bort fra det igen. Giver det en chance.
Tak tak :)

Mvh. Michael.

Fra : Kent

Dato : 09-09-06 22:24

> Cut

> Hej Ole.
>
> Tanken strejfede mig faktisk men kom bort fra det igen. Giver det en
> chance. Tak tak :)
>
> Mvh. Michael.

Jeg kommer i tanke om noget...

Den mest effektive virkning tror jeg du vil få ved at smøre fælgene
ind i brun sæbe! Vel og mærke den tykke brune sæbe, der fåes
i spand. Den er kraftigere end den flydende. Men smør det på
og pak dem så ind i plastik - evt. hver enkelt i en sort sæk eller
lignende. Så skal du lade dem ligge i mindst et døgns tid, og så bør
du næsten kunne skylle det af.

På denne måde kan brun sæbe jo faktisk opløse maling, så
mon ikke også du kan fjerne olie og bremsestøv.

Kent.

Fra : KASO

Dato : 10-09-06 12:56

> [...]
> du næsten kunne skylle det af.
>
> På denne måde kan brun sæbe jo faktisk opløse maling, så
> mon ikke også du kan fjerne olie og bremsestøv.

Jeps - sammen med lakken på fælgene

Fra : Kent

Dato : 11-09-06 15:55

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps - sammen med lakken på fælgene

Nej nej

Kent.

Fra : Bo Andersen

Dato : 09-09-06 11:19

> [...]
> opløst det her snavs på nogen nem måde... Findes der et godt trick så jeg
> ikke skal slide alt for meget af larkeringen af

Biltemas Fælgrens, det er så sidsygt at det svider i øjne og svælg
når man bruger forstøveren !
Det virker, bruger det selv lige inden vaskehallen.

-Bo-