Årets dummeste belist.
Fra : Søren Blom

Dato : 08-09-06 23:13

Læs http://ekstrabladet.dk/112/article223489.ece Det må simpelthen været
årets dummeste bilist og så ikke et ondt om nordjyder ellers

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Klaus G.

Dato : 09-09-06 00:57

> Læs http://ekstrabladet.dk/112/article223489.ece Det må simpelthen været
> årets dummeste bilist og så ikke et ondt om nordjyder ellers
En god kandidat ja. Men der er så mange forskellige situationer, at jeg har
svært ved at kåre den dummeste, og husk vi har en vinter periode mere til
gode i år, der kan nå at ske mange sjove/dumme ting :)

Men ja, det havde nok været billigere bare at køre gennem den ene bom, end
at totalskade bilen, forsinke togdriften, ødelægge toget, hente mandskab ud
for at rydde op, osv osv osv..

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 09-09-06 01:12

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> at totalskade bilen, forsinke togdriften, ødelægge toget, hente mandskab

Ja det fatter jeg sgu heller ikke... Jeg havde nok bare trykket pedalen i
bund og videre gennem bom osv. Men det har han nok ikke lige haft overskud
til at tænke på. Jo ikke den mest almindelig handling at udfører.

Mik.

Fra : Klaus G.

Dato : 09-09-06 02:50

> Ja det fatter jeg sgu heller ikke... Jeg havde nok bare trykket pedalen i
> bund og videre gennem bom osv. Men det har han nok ikke lige haft overskud
> til at tænke på. Jo ikke den mest almindelig handling at udfører.
Enig. Lidt det samme som den mand, hvor hans bil går i stå, og så stopper
han midt på skinnerne. Efter noget tid begynder bommene at gå ned, og manden
kan i det fjerne set et tog komme kørende. Han går i panik, og dukker sig,
her sidder han og venter, indtil der er en som banker på vinduet, og spørger
om han ikke snart flytter sig: Det var togføren, som i riglig god tid kunne
se bilen på skinnerne, og som så havde fået stoppet toget :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 09-09-06 04:49

> [...]
> kunne
> se bilen på skinnerne, og som så havde fået stoppet toget :)

Ha ha... Ja.... Sgu ikke til at vide hvad der går gennem hovedet i den slags
situationer... Nemt nok bagefter jo :)

Fra : Henning Lund

Dato : 09-09-06 07:08

Søren Blom wrote:
> Læs http://ekstrabladet.dk/112/article223489.ece Det må
> simpelthen været årets dummeste bilist og så ikke et ondt om
> nordjyder ellers

Tsk tsk det må udløse et klip
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-09-06 07:10

Henning Lund wrote:

> Tsk tsk det må udløse et klip

Ja, hvis han havde et klippekort til toget, må det være belevet indraget nu

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-06 07:25

On Sat, 9 Sep 2006 08:08:27 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Tsk tsk det må udløse et klip

Det gjorde det da også - det var bare bilen, der blev "klippet"
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-06 07:41

Søren Blom wrote:
> Læs http://ekstrabladet.dk/112/article223489.ece Det må simpelthen
> været årets dummeste bilist og så ikke et ondt om nordjyder ellers

Ja det var ikke nogen videre kløgtig handling

Men de skriver følgende:
"Men den beslutning blev fatal for føreren af den røde kassevogn"
Betyder det ikke at det var dødeligt for personen ?
Han overlevede jo uden skrammer.
Eller har jeg misforstået betydningen af ordet "fatal" ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-09-06 07:52

Per Beer Hansen skrev:

> "Men den beslutning blev fatal for føreren af den røde kassevogn"
> Betyder det ikke at det var dødeligt for personen ?
> Han overlevede jo uden skrammer.
> Eller har jeg misforstået betydningen af ordet "fatal" ?

"Fatal" i dén betydning at der skete et uheld

Penge er jo den højeste Gud!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-06 12:01

Hans Paulin (6310) wrote:

> "Fatal" i dén betydning at der skete et uheld

Hvis du slår "fatal" op på www.wikipedia.com, så bliver du automatisk sendt
videre til ordet "death".

> Penge er jo den højeste Gud!

Jeps og jeg er stærkt troende

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-09-06 23:06

Per Beer Hansen skrev:

> Hvis du slår "fatal" op på www.wikipedia.com, så bliver du automatisk
> sendt videre til ordet "death".

Jeg holder mig til min intuition

> Jeps og jeg er stærkt troende

Halleluja!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-09-06 13:31

It happens that Per Beer Hansen formulated :
> "Men den beslutning blev fatal for føreren af den røde kassevogn"
> Betyder det ikke at det var dødeligt for personen ?
> Han overlevede jo uden skrammer.
> Eller har jeg misforstået betydningen af ordet "fatal" ?

Iflg. Politikens nudansk ordbog;
fatal [faZtaOl] adj. -t, -e
= SKÆBNESVANGER - en fatal beslutning · en fatal ulykke
ETYMOLOGI: fra latin f¤t¤lis 'skæbnebestemt, ulykkelig' afl. af f¤tum
'skæbne'

Og Skæbnesvanger:
skæbnesvanger [Zsgæ·bnSYsvHQOP] adj. -t, ~svangre
- som vil få stor indflydelse på ens skæbne el. som rummer årsagen til
en kommende ulykke el. katastrofe = KATASTROFAL, FATAL - beslutningen
viste sig at være skæbnesvanger · en skæbnesvanger fejltagelse

Og sidste henvisning:
katastrofal [katasdroZfaOl] adj. -t, -e
o som medfører el. som har karakter af en katastrofe = SKÆBNESVANGER -
det fik katastrofale følger · en krise af katastrofale dimensioner ·
manglen på fødevarer var katastrofal

Så det ser faktisk ikke ud til at behøve at betyde at gutten døde af
det. I daglig tale vil jeg nu nok mene at det oftest bruges om ting der
er dødelige, specielt når man tænker på det engelske "fatal" som, iflg.
ordbogen.com, betyder dødelig eller dødbringende (men også kan
oversættes til fatal eller skæbnesvanger).

Fra : Bjarne

Dato : 09-09-06 08:17

In article <4502035b$0$75040$14726298@news.sunsite.dk>,
   "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:
> [...]
> at totalskade bilen, forsinke togdriften, ødelægge toget, hente mandskab ud

Ifølge http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4836945.html sad bilen fast.
Men det "glemte" Ekstrabladet nok lige at skrive.

Lyder egentlig fornuftigt at løbe væk.

mvh,
Bjarne