Hvor bred er en Hummer?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-09-06 14:22

Jeg så i forrige uge et kosteligt syn.

Nede i et tysk vejarbejde var der sådan en verdensmand i en sort
Hummer og tilsvarende solbriller der ville overhale en lastbil ved et
vejarbejde.

Disse vejarbejder er normalt med et rimeligt bredt spor til den tunge
trafik, og et 2-meter spor til at overhale i.

Da den der Hummer var kommet godt og vel op på siden af lastbilen,
rakte evnerne åbenbart ikke længere, eller også var solbrillerne
blevet for mørke.

Forst fik afspærringen til venstre et fur, og som de fleste amatører
reagerer fætteren med alt for pludselige og alt for store
ratbevægelser, så lastbilen får også lige en tur.

Der blev holdt byggemøde straks efter vejarbejdets ophør.

Nu er det at jeg kommer til at tænke på om sådan en café-ræser er over
2 meter bred. Så har han jo faktisk ikke noget at gøre ude i
overhalingsbanen, som tydeligt er skiltet med max-bredde på 2 meter?

Er sådan en karet iøvrigt udstyret med 24-volts anlæg, eller er det
kun de militære eksemplarer?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-09-06 14:36

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> 2 meter bred. Så har han jo faktisk ikke noget at gøre ude i
> overhalingsbanen, som tydeligt er skiltet med max-bredde på 2 meter?

En H2 er 205 cm bred iflg http://tinyurl.com/fm8lp

En H3 er 194 cm bred iflg http://tinyurl.com/fyokv

Thomas

Fra : Christopher Stein

Dato : 07-09-06 14:40

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> overhalingsbanen, som tydeligt er skiltet med max-bredde på 2 meter?
>
> Er sådan en karet iøvrigt udstyret med 24-volts anlæg, eller er det

den er    86.50 tommer bred som er ca 215 cm..

Fra : Brian

Dato : 07-09-06 17:23

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> den er 86.50 tommer bred som er ca 215 cm..

Hvis målet stemmer så vil jeg mene at den er ca 220cm bred... (219,71cm)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-09-06 14:44

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> writes:

> [...]
> 2 meter bred. Så har han jo faktisk ikke noget at gøre ude i
> overhalingsbanen, som tydeligt er skiltet med max-bredde på 2 meter?

81.2 tommer = 206.2 cm (ex spejle!)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-09-06 14:55

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> writes:

> 81.2 tommer = 206.2 cm (ex spejle!)

Om igen:

H1:
> 86.5*2.54
[1] 219.71

H2:
> 81.2*2.54
[1] 206.248

H3:
> 74.7*2.54
[1] 189.738

Fra : Tony Petersen

Dato : 07-09-06 14:42

> [...]
>
> Da den der Hummer var kommet godt og vel op på siden af lastbilen,
> rakte evnerne åbenbart ikke længere, eller også var solbrillerne

Vi kan da også her i landet......
http://fixie-king.dk/images/galleri/Mobil/hummer/Billede001.jpg
http://fixie-king.dk/images/galleri/Mobil/hummer/Billede000.jpg

Fra : Kim H.

Dato : 07-09-06 15:54

"Tony Petersen" <hello_trp@xxxhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi kan da også her i landet......
> http://fixie-king.dk/images/galleri/Mobil/hummer/Billede001.jpg
> http://fixie-king.dk/images/galleri/Mobil/hummer/Billede000.jpg

Det gælder jo ikke, det er jo en dame, hun kunne ha' gjort det samme i en
Alto

Kim

Fra : Henning

Dato : 07-09-06 16:16

On Thu, 7 Sep 2006 15:41:55 +0200, "Tony Petersen"
<hello_trp@xxxhotmail.com> wrote:

>Vi kan da også her i landet......
>http://fixie-king.dk/images/galleri/Mobil/hummer/Billede001.jpg
>http://fixie-king.dk/images/galleri/Mobil/hummer/Billede000.jpg

Det ligner mere at lastbilen er bakket ud i kvinden?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-09-06 17:19

Henning was thinking very hard :

> Det ligner mere at lastbilen er bakket ud i kvinden?

Syns det ligner en højresvingende lastbil hvor bagenden er svinget lidt
ud.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-09-06 14:51

Henning skrev:
> Det ligner mere at lastbilen er bakket ud i kvinden?

Det er det så ikke. Der er ikke mange der vil bakke en trailer rundt om
et hjørne.

Det er nok mere sandsynlig at den der Hummer ikke har kunnet vente til
lastbilen var færdig med at lave sit højresving, hvorfor den bliver
nappet af bagenden af traileren da denne svinger ud under svingningen.

På "billede000.jpg" ser det ud til at lastbilen har "bredt" sig over to
spor for at kunne komme rundt om hjørnet inden svingningen (er oftest
nødvendig). Og at Hummeren så ikke har kunnet vente til svingningen var
færdig. I øvrigt et ofte forekommende problem.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-09-06 16:12

Folmer Rasmussen wrote:
> Jeg så i forrige uge et kosteligt syn.
>
> Nede i et tysk vejarbejde var der sådan en verdensmand i en sort
> Hummer og tilsvarende solbriller der ville overhale en lastbil ved et
> vejarbejde.

Hvor bred er en Opel?

Hint: Var det en H1, H2, eller H3?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-09-06 20:16

On Thu, 7 Sep 2006 17:12:26 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Hvor bred er en Opel?
>
>Hint: Var det en H1, H2, eller H3?

>--

Det véd jeg fanneme ikke.

Min interesse for slige køretøjer kan ligge på et meget lille sted.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim S

Dato : 09-09-06 15:19

> Det véd jeg fanneme ikke.
>
> Min interesse for slige køretøjer kan ligge på et meget lille sted.

Men den er nok mindre end din er, Folmer. Ja, bilen
altså

Mvh, Kim