Værkstedpris
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-09-06 14:07

Peugeot vil have 5.800kr for at skifte min kobling - er det en rimelig
pris eller tager de en "autoriseret = dyr" tillægsbetaling på det ?

Mao, skal jeg forvente besparelser der er til at forstå ved at vælge
et ikke-autoriseret værksted ?

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 14:15

On 6 Sep 2006 06:07:20 -0700, "Henrik Stidsen"
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>pris eller tager de en "autoriseret = dyr" tillægsbetaling på det ?
>
>Mao, skal jeg forvente besparelser der er til at forstå ved at vælge

Du kan da prøve at ringe til Quick-pot i Esbjerg - bortset fra at en
bruger her er meget lidt imponeret af dem. Om ikke andet så for at få
en pris, du kan bruge til at sammenligne med. Ellers prøv ikke
autoriserede værksteder - som jeg husker pendler du Esbjerg-Vejle, så
prøv i begge byer.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-09-06 14:33

Ivan Madsen skrev:
> Du kan da prøve at ringe til Quick-pot i Esbjerg - bortset fra at en
> bruger her er meget lidt imponeret af dem.

Jeg er en af de to her i gruppen - fra Esbjerg - der er alt andet end
imponerede af Quickpot Esbjerg så...

> Om ikke andet så for at få
> en pris, du kan bruge til at sammenligne med.

Var bl.a. derfor jeg skrev her - hvis nogen vidste hvad det kostede
andre steder :)

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-09-06 16:01

On 6 Sep 2006 06:33:29 -0700, "Henrik Stidsen"
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>Jeg er en af de to her i gruppen - fra Esbjerg - der er alt andet end
>imponerede af Quickpot Esbjerg så...

Hvad har du "på" dem, Henrik?
--
Hans Pedersen, Varde
06' Peugeot Partner X-line HDI

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-09-06 17:49

Hans Pedersen was thinking very hard :

> Hvad har du "på" dem, Henrik?

For det første en utrolig afvisende - grænsende til nedladende -
attitude når man kommer derud. At de en lørdag kun har 1 mand på
arbejde og derfor ikke har tid til noget som helst. At gutten - der
vist er boss derude - påstod at der var BÅDE skiver og tromle bagpå min
bil (og hvis det ikke var det han mente evnede han ikke at sige andet).
Så var det slut, så gad jeg ikke have noget med dem at gøre mere.

Så kort sagt: afvisende og dårlig service.

At Per så også kan fortælle skrækhistorier om dem gør det jo ikke
bedre.

Fra : Patrick

Dato : 06-09-06 19:01

5.800 kr. måske i overkanten..
Jeg gav 4.300 kr for ny kobling til min WV..
De brugte 5-6 timer på det og skulle have en timepris på omkring de 500 kr..

Håber det kunne hjælpe.

Mvh
Patrick

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-09-06 19:13

Patrick presented the following explanation :
> 5.800 kr. måske i overkanten..
> Jeg gav 4.300 kr for ny kobling til min WV..

Så meget forskel burde der ikke være på en Peugeot og en VWer

> Håber det kunne hjælpe.

Helt sikkert, det tyder på jeg skal konsultere uautoriserede
værksteder.

Fra : Mogens...

Dato : 06-09-06 19:21

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Så meget forskel burde der ikke være på en Peugeot og en VWer
> Helt sikkert, det tyder på jeg skal konsultere uautoriserede værksteder.

Jep - vi gav noget mindre for en koblingsudskifting hos
Schmiedman på en BMW 325i !!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-06 08:25

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> bil (og hvis det ikke var det han mente evnede han ikke at sige andet).
> Så var det slut, så gad jeg ikke have noget med dem at gøre mere.

Der var både skive og tromle bag på vores gamle 605'er.
Der er en lille tromle inden i skiven, tromlen er så til håndbremsen.
Elendigt system.

Men sådan er det ikke på 306'eren.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-09-06 14:41

Henrik Stidsen skrev:
> Mao, skal jeg forvente besparelser der er til at forstå ved at vælge
> et ikke-autoriseret værksted ?

Ringede til et "uautoriseret" værksted og prisen faldt med over 1000kr
til ca. 4600kr.

Det tog ikke lang tid at finde ud af hvem der vandt den "licitation" :)

Fra : Basil

Dato : 08-09-06 13:17

Følgende er skrevet af Henrik Stidsen:

> Ringede til et "uautoriseret" værksted og prisen faldt med over 1000kr
> til ca. 4600kr.
>
> Det tog ikke lang tid at finde ud af hvem der vandt den "licitation" :)

Jeg gav 2300 for det, på en Starlet 1995, hos Prebens Auto i Herlev.
Kai

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-06 09:02

Henrik Stidsen wrote:

> Ringede til et "uautoriseret" værksted og prisen faldt med over 1000kr
> til ca. 4600kr.
>
> Det tog ikke lang tid at finde ud af hvem der vandt den "licitation" :)

Hvis så du får en god og fair behandling så må du ryste op med
navnet.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-09-06 09:22

Christian B. Andresen skrev:

> Hvis så du får en god og fair behandling så må du ryste op med
> navnet.

Selvfølgelig :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-09-06 13:27

Basil skrev:

> Jeg gav 2300 for det, på en Starlet 1995, hos Prebens Auto i Herlev.

Der er for langt til Herlev til at det kan betale sig ;)

Men det kunne godt lyde til at det er en nemmere opgave at skifte
kobling på sådan en Starlet end på min 306´er - og at reservedelene
er billigere.

Fra : Basil

Dato : 08-09-06 14:23

> [...]
>
> Men det kunne godt lyde til at det er en nemmere opgave at skifte
> kobling på sådan en Starlet end på min 306´er - og at reservedelene

Det lyder bare mystisk, generelt mener jeg at de er lidt dyrere til
Japsere end til Franskmænd, men det er måske en gammel skrøne?
Jeg mener at kobling+udrykkerleje kostede kr. 900 hos Mekonomen, og så
skulle jeg selv montere lortet (hint: aldrig i livet).
Kai

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-09-06 15:03

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg mener at kobling+udrykkerleje kostede kr. 900 hos Mekonomen, og så
> skulle jeg selv montere lortet (hint: aldrig i livet).

Brug deres el. T.Svansens sider til at danne sig overblik over
reservedelspriser. Hvis det tilbud Henrik har fået, er fra fx. en Automester
i Kbh., er det muligt, de er ikke sååå billige igen- men lidt har også ret
;).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-09-06 19:03

Basil presented the following explanation :
> Jeg mener at kobling+udrykkerleje kostede kr. 900 hos Mekonomen, og så skulle
> jeg selv montere lortet (hint: aldrig i livet).

Jeg ved ikke hvor mekanikeren køber reservedelen men han sagde
koblingen med udrykkerleje kostede 1500+moms. Dertil kommer timelønnen
og der var vist sat en del timer af til det.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-09-06 19:30

> [...]
> Jeg mener at kobling+udrykkerleje kostede kr. 900 hos Mekonomen, og så
> skulle jeg selv montere lortet (hint: aldrig i livet).

Ja jeg tror ikke der er meget sandhed tilbage I den skrøne nu til dags, fra
norske brugtbilstests har de den slags operationer med hvor priserne er
indhentet autoriseret I samme område.

Skift af kobling (dele, arbejdsløn)

Honda Civic 1,4 96-01 / 4431 kr. (1851, 2580)
Nissan Primera 1,6 96-01 / 4531 kr. (2057, 2474)
Renault Laguna 1,8 94-00 / 4619 kr. (2003, 2616)
Toyota Corolla 1,3 97-01 / 4697 kr. (940, 3757)
Mazda MX5 ?,? 89- / 5356 kr. (2196, 3160)
Peugeot 306 ?,? 93-01 / 5550 kr. (2383, 3167)
Subaru Legacy ?,? 94- / 5881 kr. (2357, 3524)
Honda CR-V 2,0 97-02 / 6361 kr. (2270, 4091)
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 91-99 / 8379 kr. (3200, 5179)
Renault Megane Senic 2,0 95-03 / 8895 kr. (2065, 6830)
Peugeot 406 1,8 95- / 9266 kr. (2838, 6428)
Citroen Xantia 1,8 93-01 / 9361 kr. (2092, 7269)
Peugeot 406 HDI 95- / 11321 kr. (3487, 7834)

Med venlig hilsen Kim