Motor til Citroën Evasion 2,0 TCT
Fra : Henrik Kromann

Dato : 05-09-06 21:29

Vores Citroën Evasion 2,0 TCT (turbo) begyndte at udsende blågrå røg efter jeg
fyldte olie på leden, efter lampen blinkede lidt ind imellem under kørslen.

Er det "farligt" at fylde olie på en "halvvarm" motor (havde kørt ca 2 km)?!?

Den lokaler "mekker" siger toppen er lettet og da vi tidligere har fået at vide
fra mærke-værkstedet at blokken har en revne, synes vi ikke vi vil reparere på
motoren - så vi er begyndt at lede efter en ombytter (short block eller hel
motor).

Er der nogen af jer, der ved om man kan bruge turbomotoren fra en Peugeot 806
eller fra Xantia / 406 istedet - ville jo nok gøre udvalget lidt større?!?

Og øhh, der er vel ikke nogen af jer, der tilfældigvis har sådan en liggende -
eller ved hvem der har?!?

Hilsen
Henrik

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.161.27.99)

Fra : Henrik Kromann

Dato : 05-09-06 21:39

Det gik lidt stærkt - der skulle ha stået "...udsende blågrå røg efter jeg fyldte
olie på FORleden, efter lampen blinkede lidt ind..." //Henrik

Fra : brian

Dato : 06-09-06 12:33

http://www.bildelsbasen.se/

der kan du finde motorer, ved dog ikke hvad de koster.

Citroen evasion , peugeot 806, fiat ulysse og lancia zeta er søster
modeller og jeg mener at benzin motorerne er ens
vh Brian
..

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-09-06 18:16

Henrik Kromann wrote:
> Og øhh, der er vel ikke nogen af jer, der tilfældigvis har sådan en liggende -
> eller ved hvem der har?!?

dataophug.dk har (desværre kun) 2 Evasion motorer - kan ikke se om det
er Turbo.

Vh Rune

Fra : Henrik

Dato : 06-09-06 19:45

Tak for svar, Brian og Rune

Jeg tror nok at Fiat og Lanzia lagde deres egne motorer i deres udgaver.

Ja, det skal helst være turbo motoren - jeg har prøvet en uden - det var ikke
sjovt...!

Ville ellers gerne have Citroens nye 2,2 diesel i - men det går nok desværre
ikke

Hilsen
Henrik

"Re: Motor til Citroën Evasion 2,0 TCT"

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 07-09-06 07:56

"Rune Larsen" <mailto:tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
"Re: Motor til Citroën Evasion 2,0 TCT"

Hejsa
jeg fik at vide af en skotte at det er den samme mortor der liger i en
Jumpy/Dispatch

Søren

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-09-06 09:44

Henrik Kromann wrote:
> [...]
> eller fra Xantia / 406 istedet - ville jo nok gøre udvalget lidt større?!?

Jeg er ret sikker på at det er den samme motor som i hvert fald i Xantia
- spørg evt. herinde: http://www.citronik.dk/

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2