|
| Længde på en trækker (Lastbil) Fra : Allan Møller |
Dato : 05-09-06 19:37 |
|
Har forgæves forsøgt at finde længden på en 2 akslet trækker
Scania eller Volvo på mærkernes hjemmesider.
Er der nogen her som kende længden på dem ? (ca. tal)
Hvis du også kender længden på en 3 akslet ville jeg også gerne vide dette.
Jeg vil selv vurdere dem til at være maks 5 meter men er noget i tvivl
alligevel.
Allan
| |
Folmer Rasmussen (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 05-09-06 20:22 |
|
On Tue, 05 Sep 2006 18:36:48 GMT, "Allan Møller" <spam@allanm.dk>
wrote:
>Har forgæves forsøgt at finde længden på en 2 akslet trækker
>Scania eller Volvo på mærkernes hjemmesider.
>
>Er der nogen her som kende længden på dem ? (ca. tal)
>Hvis du også kender længden på en 3 akslet ville jeg også gerne vide dette.
>
>Jeg vil selv vurdere dem til at være maks 5 meter men er noget i tvivl
>alligevel.
>--
Det ligger ikke i faste rammer.
Vognmanden bestiller en trækker efter det behov han har, med kort
eller lang hjulbase, eller noget derimellem.
Det forekommer f.eks. ganske ofte, at en almindelig forvogn bliver
bygget om til en trækker.
Det hele hænger sammen med hvad der skal køres, og hvorhen.
I Skandinavien er det mest normalt med 3-akslede trækkere fordi man så
kan udnytte den højere totalvægt der må køres med.
Syd for Padborg er 40 tons grænsen gældende, og derfor ser man stort
set kun 2-akslede trækkere der.
Ligeledes er "hjemmebiler" ofte med kort hjulbase, idet de ikke har
behov for store tanke.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Allan Møller (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Allan Møller |
Dato : 05-09-06 20:51 |
|
> Det ligger ikke i faste rammer.
>
> Vognmanden bestiller en trækker efter det behov han har, med kort
> eller lang hjulbase, eller noget derimellem.
Ok det var jeg næsten klar over.
Men hvis vi nu tager sådan en som du selv triller rundt i - hvis du
stadigvæk kører for den samme
vognmand - hvor lang er den så i 2 og 3 akslet version.
Jeg mener der er vel ikke 2 meters forskel på en "standard" DAF, Volvo og
Scania.
Grunden til at jeg vil vide det er et snarligt skifte til at sidde bag
rattet igen i en trækker og
mulighed for at tage den med over Øresundsbroen på min pendlerbizz som
tillader maks 6 m. køretøj.
Mvh. Allan
| |
Folmer Rasmussen (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 05-09-06 22:25 |
|
On Tue, 05 Sep 2006 19:50:32 GMT, "Allan Møller" <spam@allanm.dk>
wrote:
>
>Grunden til at jeg vil vide det er et snarligt skifte til at sidde bag
>rattet igen i en trækker og
>mulighed for at tage den med over Øresundsbroen på min pendlerbizz som
>tillader maks 6 m. køretøj.
>--
Åhhh, javel ja.
Og det er vognmanden helt indforstået med?
Jeg kan se det for mig.
Hvorfor i helvede lægger du dig til at sove én time før du er fremme
hos modtageren?
Jamen vognmand. Jeg brugte jo den time til at køre fra mit billige
asyl i Sverige og over til speditøren i Danmark!
Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at der også skal være køreskive i,
når der køres privat.
Bådflygtninge har mange problemer.
PS:
Hvis du er rigtig grov, så bon'er du vognmanden for det skattefrie
udedøgn, da du jo sover i Sverige.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (06-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-09-06 12:33 |
|
>>mulighed for at tage den med over Øresundsbroen på min pendlerbizz som
>>tillader maks 6 m. køretøj.
> Åhhh, javel ja.
>
> Og det er vognmanden helt indforstået med?
Ja
> Jamen vognmand. Jeg brugte jo den time til at køre fra mit billige
> asyl i Sverige og over til speditøren i Danmark!
>
> Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at der også skal være køreskive i,
> når der køres privat.
Tak - jeg vil mene at jeg kender reglerne.
> Hvis du er rigtig grov, så bon'er du vognmanden for det skattefrie
> udedøgn, da du jo sover i Sverige.
Folmer - din humor kan man ikke tage fra dig
Men du har altså stadigvæk ikke svaret på det som jeg ville vide.
Allan
| |
Folmer Rasmussen (06-09-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 06-09-06 14:42 |
|
On Wed, 6 Sep 2006 13:33:07 +0200, "AM" <vaild> wrote:
>> Hvis du er rigtig grov, så bon'er du vognmanden for det skattefrie
>> udedøgn, da du jo sover i Sverige.
>
>Folmer - din humor kan man ikke tage fra dig
>Men du har altså stadigvæk ikke svaret på det som jeg ville vide.
>--
Jeg er s'gu ikke hverken værre eller bedre end alle andre.
Når der er noget jeg ikke véd, får jeg uld i mund.
Jeg har kun målt skidtet med en trailer bagefter.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Finn Guldmann (09-09-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 09-09-06 13:31 |
|
Allan Møller skrev:
>> Det ligger ikke i faste rammer.
>> Vognmanden bestiller en trækker efter det behov han har, med kort
>> eller lang hjulbase, eller noget derimellem.
> Ok det var jeg næsten klar over.
> Men hvis vi nu tager sådan en som du selv triller rundt i - hvis du
> stadigvæk kører for den samme
> vognmand - hvor lang er den så i 2 og 3 akslet version.
> Jeg mener der er vel ikke 2 meters forskel på en "standard" DAF, Volvo og
> Scania.
> Grunden til at jeg vil vide det er et snarligt skifte til at sidde bag
> rattet igen i en trækker og
> mulighed for at tage den med over Øresundsbroen på min pendlerbizz som
> tillader maks 6 m. køretøj.
>
Den skal du da vist lige undersøge nærmere med Storebælt.
Jeg er ret sikker på at du kommer af med de 600,- kr det koster for en
"lille" lastbil.
Hvis det andet var muligt er jeg ret sikker på der sad to "Brobizz" i de
fleste trækkere. En til med og en til uden trailer.
(Den FH12 2-akslede der holder i min indkørsel er 5,7 m lang (Kan du
vente 2 uger kan du også få målet på en 3-akslet FH12))
--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.
| |
Leonard (09-09-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 09-09-06 13:48 |
|
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>> mulighed for at tage den med over Øresundsbroen på min pendlerbizz som
>> tillader maks 6 m. køretøj.
>>
>Den skal du da vist lige undersøge nærmere med Storebælt.
På Storebælt er der klare regler for varevogne, som er opdelt i 2
kategorier over og under 2,7 m høje, desuden må varevogne max have en
tilladt totalvægt på 3.500 kg.
På Øresund er reglerne ikke helt tydelige på hjemmesiden, men de har
delt lastbiler op i kortere eller længere end 12 m. så mon ikke det
bliver svært at få en trækker med på en alm. PendlerBizz.
--
Leonard
Aldrig mere holde i kø: http://oy-blu.dk/
| |
Finn Guldmann (09-09-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 09-09-06 14:36 |
|
Leonard skrev:
>>> mulighed for at tage den med over Øresundsbroen på min pendlerbizz som
>>> tillader maks 6 m. køretøj.
>> Den skal du da vist lige undersøge nærmere med Storebælt.
> På Storebælt er der klare regler for varevogne, som er opdelt i 2
> kategorier over og under 2,7 m høje, desuden må varevogne max have en
> tilladt totalvægt på 3.500 kg.
> På Øresund er reglerne ikke helt tydelige på hjemmesiden, men de har
> delt lastbiler op i kortere eller længere end 12 m. så mon ikke det
> bliver svært at få en trækker med på en alm. PendlerBizz.
>
Det vil jeg gå stærkt ud fra at det er.
--
MVH Finn
Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
| |
Propellen (06-09-2006)
| Kommentar Fra : Propellen |
Dato : 06-09-06 06:58 |
|
Allan Møller skrev:
> Har forgæves forsøgt at finde længden på en 2 akslet trækker
> Scania eller Volvo på mærkernes hjemmesider.
>
> Er der nogen her som kende længden på dem ? (ca. tal)
> Hvis du også kender længden på en 3 akslet ville jeg også gerne vide dette.
>
Vores 2 akslede FH12 globetrotter XL (sovekabine) har akselafstand på
3800mm. Tror det er rimelig standard. Men ellers tag et kig på
brugtmarkedet på volvos web. Der står typisk akselafstand på bilerne.
--
/Propellen
"Don´t pull low... Unless you are!"
"The sky is not the limit. The ground is"
| |
Esben Juul Sørensen (07-09-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 07-09-06 18:39 |
| | |
|
|