|
| B.B.B.? Fra : GB |
Dato : 05-09-06 19:17 |
|
Bruger Brems Benzin?
Hvordan beregner man hvor meget brændstof en motor bruger ved en
opbremsning? Og hvordan kører men så bedst, rent økonomisk i en
benzindrevet bil?
--
Med venlig hilsen
GB
| |
Lars Knudsen (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 05-09-06 19:39 |
|
On Tue, 05 Sep 2006 18:16:30 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:
>Bruger Brems Benzin?
>
>Hvordan beregner man hvor meget brændstof en motor bruger ved en
>opbremsning? Og hvordan kører men så bedst, rent økonomisk i en
>benzindrevet bil?
Noget med at koble ud så sent som muligt. Alle nyere biler slukker så
vidt jeg ved for brændstoffet hvis du slipper speederen.
** Lars
| |
Brian (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 05-09-06 20:00 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:u0hrf2ddm8ock2m6p3hml1rpummi1q7edd@4ax.com...
> On Tue, 05 Sep 2006 18:16:30 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:
>
>>Bruger Brems Benzin?
>>
>>Hvordan beregner man hvor meget brændstof en motor bruger ved en
>>opbremsning? Og hvordan kører men så bedst, rent økonomisk i en
>>benzindrevet bil?
>
> Noget med at koble ud så sent som muligt. Alle nyere biler slukker så
> vidt jeg ved for brændstoffet hvis du slipper speederen.
....altså motorbremser.
| |
Lars Knudsen (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 05-09-06 20:31 |
|
On Tue, 5 Sep 2006 21:00:05 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:
>>>Bruger Brems Benzin?
>>>
>>>Hvordan beregner man hvor meget brændstof en motor bruger ved en
>>>opbremsning? Og hvordan kører men så bedst, rent økonomisk i en
>>>benzindrevet bil?
>>
>> Noget med at koble ud så sent som muligt. Alle nyere biler slukker så
>> vidt jeg ved for brændstoffet hvis du slipper speederen.
>
>...altså motorbremser.
Nemlig ja. Men det kræver næppe ekstra benzin fordi man trykker på
bremsepedalen...
** Lars
| |
GB (05-09-2006)
| Kommentar Fra : GB |
Dato : 05-09-06 22:28 |
|
Lars Knudsen <larsremove@landligtremove.dkaway> wrote in
news:j3krf293m1ljd1vda6fqc8u6i36l6qnh18@4ax.com:
> Nemlig ja. Men det kræver næppe ekstra benzin fordi man trykker på
> bremsepedalen...
Nej, det var det der undrede mig.
--
Med venlig hilsen
GB
| |
Hans Paulin \(6310\) (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 05-09-06 21:00 |
|
Lars Knudsen skrev:
> Alle nyere biler slukker så
> vidt jeg ved for brændstoffet hvis du slipper speederen.
Over 2000 rpm's, skrev "Mogens" engang.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-09-06 21:47 |
| | |
Hans Paulin \(6310\) (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 05-09-06 21:50 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Hans Paulin (6310)" skriver:
>>
>> Over 2000 rpm's, skrev "Mogens" engang.
>
> Over tomgang - har jeg skrevet flere gange...
Og hvem af jer har så ret?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-09-06 21:51 |
| | |
Hans Paulin \(6310\) (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 05-09-06 21:53 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mig
Nå, okay!
> (VAG-COM på min tidligere Golf sagde 0,0ms i indstprøjningstid når
> man motorbremsede)
Fint nok!
Udtalelsen fra Mogens faldt for flere år siden - måske er princippet ændret
siden!?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Kent Oldhøj (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 05-09-06 22:59 |
|
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in
news:44fde3be$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Udtalelsen fra Mogens faldt for flere år siden - måske er princippet
> ændret siden!?
Det kan man godt sige. Elektronikken der styrer det er blevet bedre.
| |
Hans Paulin \(6310\) (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 05-09-06 23:12 |
|
Kent Oldhøj skrev:
> Det kan man godt sige. Elektronikken der styrer det er blevet bedre.
Tjow
Det er svært at kloge sig på noget i dag hvis man ikke ligefrem har
insiderviden
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-09-06 05:15 |
|
"Hans Paulin (6310)" skriver:
>
> Udtalelsen fra Mogens faldt for flere år siden - måske er princippet ændret
> siden!?
Pas, det var en 97'er Golf III med 1,8 benzin (ældre motorkonstruktion
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Uffe Bærentsen (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 05-09-06 21:51 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:44fdd741$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Over 2000 rpm's, skrev "Mogens" engang.
På Sierra var det over 1200 rpm.
--
mvh Uffe
Nu med 'deo
Tipo 1,6i (konebil)
| |
Hans Paulin \(6310\) (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 05-09-06 21:54 |
|
Uffe Bærentsen skrev:
> På Sierra var det over 1200 rpm.
"I rest my case!"
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Uffe Bærentsen (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 05-09-06 22:01 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:44fde3e4$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> På Sierra var det over 1200 rpm.
>
> "I rest my case!"
Ikke nødvendigt at riste kassen.
Hvordan programmet i motorstyringen er strikket sammen,
er helt op til bilfabrikanten.
Så jeg vil godt tro at andre sætter grænsen højere.
--
mvh Uffe
Nu med 'deo
Tipo 1,6i (konebil)
| |
Hans Paulin \(6310\) (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 05-09-06 22:09 |
|
Uffe Bærentsen skrev:
> Ikke nødvendigt at riste kassen.
> Hvordan programmet i motorstyringen er strikket sammen,
> er helt op til bilfabrikanten.
> Så jeg vil godt tro at andre sætter grænsen højere.
Da jeg fik det at vide af Mogens havde jeg min Kadett GSi - dén havde vel
blokket de drivende hjul hvis den ikke havde fået benzin under de 2000
omdrejninger! *host*
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
GB (05-09-2006)
| Kommentar Fra : GB |
Dato : 05-09-06 22:29 |
|
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in news:44fdd741$0$84031
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>> Alle nyere biler slukker så
>> vidt jeg ved for brændstoffet hvis du slipper speederen.
> Over 2000 rpm's, skrev "Mogens" engang.
Jeg triller rundt i en Volvo 460DL fra 1994. Den har vel ikke den funktion?
--
Med venlig hilsen
GB
| |
Hans Paulin \(6310\) (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 05-09-06 22:42 |
|
GB skrev:
> Jeg triller rundt i en Volvo 460DL fra 1994. Den har vel ikke den
> funktion?
Ja, dét er så et godt spørgsmål: Mogens siger ved 2000 omdrejninger, Uffe
ved 1600 og Klaus ved 0 - og *jeg* ved ikke en sk*d om det - det kan være
hvad som helst hvis man ikke har den detail-viden om lige netop *din* bil
Er hér en mekaniker til stede?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Uffe Ravn (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 05-09-06 23:08 |
|
Hans Paulin (6310) wrote:
> Ja, dét er så et godt spørgsmål: Mogens siger ved 2000 omdrejninger,
> Uffe ved 1600 og Klaus ved 0 - og *jeg* ved ikke en sk*d om det - det
> kan være hvad som helst hvis man ikke har den detail-viden om lige
> netop *din* bil
>
> Er hér en mekaniker til stede?
Det kan vel ikke tage mange minutter at montere et par ledninger og et
voltmeter, og køre en tur hvor en passager aflæser voltmeteret og man selv
aflæser omdrejningstælleren.
Mvh. Uffe Ravn
| |
Hans Paulin \(6310\) (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 05-09-06 23:10 |
|
Uffe Ravn skrev:
> Det kan vel ikke tage mange minutter at montere et par ledninger og et
> voltmeter, og køre en tur hvor en passager aflæser voltmeteret og man
> selv aflæser omdrejningstælleren.
Nu er du jo så osse epilektriker modsat os andre!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Uffe Ravn (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 05-09-06 23:25 |
|
Hans Paulin (6310) wrote:
>> Det kan vel ikke tage mange minutter at montere et par ledninger og
>> et voltmeter, og køre en tur hvor en passager aflæser voltmeteret og
>> man selv aflæser omdrejningstælleren.
>
> Nu er du jo så osse epilektriker modsat os andre!
Selv om jeg bor i Dianalund http://www.epilepsihospitalet.dk vil jeg godt
frasige mig den stillingsbetegnelse.
Jeg er Radiokamineker
Mvh. Uffe Ravn
| |
Hans Paulin \(6310\) (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 05-09-06 23:41 |
|
Uffe Ravn skrev:
> Selv om jeg bor i Dianalund http://www.epilepsihospitalet.dk vil jeg
> godt frasige mig den stillingsbetegnelse.
Sågu sågu!
> Jeg er Radiokamineker
- og dérmed lidt bedre til at rode i skinemariet end os andre!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Uffe Ravn (06-09-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 06-09-06 21:25 |
|
Hans Paulin (6310) wrote:
>> Selv om jeg bor i Dianalund http://www.epilepsihospitalet.dk vil jeg
>> godt frasige mig den stillingsbetegnelse.
>
> Sågu sågu!
>
>> Jeg er Radiokamineker
>
> - og dérmed lidt bedre til at rode i skinemariet end os andre!
Ok, så det kommer ikke af at være ejer af en gammel Opel?
Mvh. Uffe Ravn
| |
Hans Paulin \(6310\) (06-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 06-09-06 22:40 |
|
Uffe Ravn skrev:
> Ok, så det kommer ikke af at være ejer af en gammel Opel?
De kører jo bare!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Uffe Ravn (06-09-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 06-09-06 23:32 |
|
Hans Paulin (6310) wrote:
>Ok, så det kommer ikke af at være ejer af en gammel Opel?
>
> De kører jo bare!
Du er svær at blive uenig med.
Mvh, Uffe Ravn
| |
Hans Paulin \(6310\) (06-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 06-09-06 23:42 |
|
Uffe Ravn skrev:
> Hans Paulin (6310) wrote:
>
>> Ok, så det kommer ikke af at være ejer af en gammel Opel?
>>
>> De kører jo bare!
>
> Du er svær at blive uenig med.
Ja, i en Opel er man godt rustet mod problemer!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-09-06 05:16 |
| | |
Frank K. Jensen (05-09-2006)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 05-09-06 22:37 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:u0hrf2ddm8ock2m6p3hml1rpummi1q7edd@4ax.com...
> On Tue, 05 Sep 2006 18:16:30 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:
>
>>Bruger Brems Benzin?
>>
>>Hvordan beregner man hvor meget brændstof en motor bruger ved en
>>opbremsning? Og hvordan kører men så bedst, rent økonomisk i en
>>benzindrevet bil?
>
> Noget med at koble ud så sent som muligt. Alle nyere biler slukker så
> vidt jeg ved for brændstoffet hvis du slipper speederen.
Hvad er nyere biler? En Punto fra 2000?
Jeg kobler nemlig altid ud alt for tidligt, men hvis jeg nu kan spare
benzin, så kan jeg måske lære det
mvh Frank
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-09-06 05:17 |
| | |
Frank K. Jensen (06-09-2006)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 06-09-06 15:02 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44FE4BC5.5FC93F70@du.kan.finde.den...
> "Frank K. Jensen" skriver:
>>
>> Hvad er nyere biler? En Punto fra 2000?
>
> Ja. Med benzinindsprøjtning (og katalysator)
Ok, tak.
mvh Frank
| |
|
|