'deo spørgsmål.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-09-06 20:23

Hej rødder

Findes 'deo uden ABS?
Der er tale om en '95-er der er solgt i DK fra ny af.

Det skal lige siges at der er kontrollampe for ABS i bilen.
I motorrummet findes der en normal 2-kreds hovedcylinder,
med vaccumforstærker.
Deraf spørgsmålet.
Er den med eller uden ABS?

--
Uffe Bærentsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 20:32

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal lige siges at der er kontrollampe for ABS i bilen.
> I motorrummet findes der en normal 2-kreds hovedcylinder,

ALLE mondeo'er har ABS i flg Fords egne oplysninger i den bog jeg har om
mondeo. Så det burde udelade enhver diskussion

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 03-09-06 20:37

> ALLE mondeo'er har ABS i flg Fords egne oplysninger i den bog jeg har om
> mondeo. Så det burde udelade enhver diskussion

Selv Ford isætter ikke kontrollerlamper for abs, hvis
ikke anlægget/systemet ér monteret...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-09-06 20:55

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Selv Ford isætter ikke kontrollerlamper for abs, hvis
> ikke anlægget/systemet ér monteret...

Dét turde jeg ikke holde mange 25-ører på.
De er snart ligeså uberegnelige som hele resten.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Mogens...

Dato : 03-09-06 20:56

> Dét turde jeg ikke holde mange 25-ører på.
> De er snart ligeså uberegnelige som hele resten.

Hvorfor så køw een igen?

Er Sierra'en fyret af?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-09-06 21:11

> Hvorfor så køw een igen?

Fordi manden er gal

> Er Sierra'en fyret af?

Den er gået til de evige skrotmarker,
æret være dens minde.

--
Uffe Bærentsen
Måske 'deo

Fra : Mogens...

Dato : 03-09-06 21:14

> Fordi manden er gal

Ja, dét må du være :)

> Den er gået til de evige skrotmarker,
> æret være dens minde.

Jep - det er kun manden fra Stevns, der køwer Sierra'er med
dårlige vanger i bag. Og er han ikke på banen, må bilen skrottes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-06 17:02

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Dét turde jeg ikke holde mange 25-ører på.
> De er snart ligeså uberegnelige som hele resten.

Såeh ?
Min Sierra har et speedo, som går til 220...

Fra : KO

Dato : 03-09-06 22:16

> ALLE mondeo'er har ABS i flg Fords egne oplysninger i den bog jeg har om
> mondeo. Så det burde udelade enhver diskussion

Måske. Men min fra 94 har ikke. Kan ikke huske hvordan man lige ser
forskellen, men det er noget med hvordan rørene ser ud, ved hovedcylinderen.
Min har dog ikke ABS lampe. Ikke der lyser i hvert fald

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 17:55

> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ALLE mondeo'er har ABS i flg Fords egne oplysninger i den bog jeg har om
> mondeo. Så det burde udelade enhver diskussion

Hmmm, jeg tror jeg brænder bogen af i brændeovnen når fyringssessonen
starter

ABS var ekstraudstyr på mondeo de første par år....8.000 Kr kostede de

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-09-06 20:49

> Hmmm, jeg tror jeg brænder bogen af i brændeovnen når fyringssessonen
> starter

Brænde en bog om en Ford?
Er du da rablende?
Du kommer aldrig ud af skærsilden efter den handling!

> ABS var ekstraudstyr på mondeo de første par år....8.000 Kr kostede de

Oki, ser dog ud til at det forefindes

--
Uffe Bærentsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-09-06 21:47

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hmmm, jeg tror jeg brænder bogen af i brændeovnen når fyringssessonen
>starter

hmmmmm.....

Har du ikke et lidt anstrengt forhold til åben ild ?

<<< grin >>>

........ og den næste der påstår dyskerne kører ordentligt og
hensynsfuldt, står til at blive smidt i KøbeBugt, når isen er ved at
dannes ...

Hold fest en flok halvhjerner vi åbenbart skulle dele veje med i
weekenden

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-09-06 21:57

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Har du ikke et lidt anstrengt forhold til åben ild ?

Så en dejlig stor skumslukker i weekenden.
Sådan en Crashtender fra en flyvestation kan godt nok nogle cowboytricks

> ....... og den næste der påstår dyskerne kører ordentligt og
> hensynsfuldt, står til at blive smidt i KøbeBugt, når isen er ved at
> dannes ...

Der var vistnok en der kom for skade at sige:
Hop i ......

--
mvh Uffe
Ikke længere Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 22:05

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> hmmmmm.....
>
> Har du ikke et lidt anstrengt forhold til åben ild ?
>
> <<< grin >>>

det husker jeg ikke

> [...]
> dannes ...
>
> Hold fest en flok halvhjerner vi åbenbart skulle dele veje med i

Såeh, har du da ligget og blokeret i venstre side af motorvejen?
(fordi så ER man jagtet vildt hos en tysker)

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-09-06 22:53

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Såeh, har du da ligget og blokeret i venstre side af motorvejen?
>(fordi så ER man jagtet vildt hos en tysker)

Njaehhhhhhh.... Der var vel en lastbil eller 2 at overhale på vejen
ned til Hamborg

.........Med campingvognen på slæb :)

--
Jan_stevns

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-09-06 06:43

jan@stevns.net wrote:
> Njaehhhhhhh.... Der var vel en lastbil eller 2 at overhale på vejen
> ned til Hamborg
>
> ........Med campingvognen på slæb :)

Du har da vist på fornemste vis været ude og repræsentere de danske
farver på bilkahabitten..

--
vh
Torben - der gerne giver 5 liter brændstof efter egen preference til

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 07:45

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

>Du har da vist på fornemste vis været ude og repræsentere de danske
>farver på bilkahabitten..

Mjoehhhhh .... som tyskerne kører herhjemme , altså tror blinklyset
kan rydde vej foran dem, kan man vel også dernede give igen af samme
skuffe ?

Jeg ved sgu' godt de kører stærkt, men patent på vejbanen - nope!

Jeg kan jo kigge gennem alle ruderne - og sagtens se bagud - så skulle
der komme en nød med 200, bliver det *hans* problem, og kun *hans* -
hvis jeg er ved at overhale andre.

>vh
>Torben - der gerne giver 5 liter brændstof efter egen preference til
>afbrænding af sneglehuset

Haha ;)
--
Jan_stevns

Fra : Christopher Stein

Dato : 05-09-06 10:09

jan@stevns.net skrev:

> [...]
>
> Jeg kan jo kigge gennem alle ruderne - og sagtens se bagud - så skulle
> der komme en nød med 200, bliver det *hans* problem, og kun *hans* -

Blot man ikke trækker ud LIGE foran gutten så er det i orden.. ;)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 16:05

Christopher Stein <cstein@softhome.net> skrev :

>Blot man ikke trækker ud LIGE foran gutten så er det i orden.. ;)

*det* gør man jo heller ikke - man kigger (længe!) efter et passende
stort hul i strømmen - tæller til 3 og blinker så ud - hvorefter man
lige kigger en gang til, om der er nogen der har sneget sig ind på en

En ting må man rose dem for - de har trods alt lidt kø-kultur, og også
så meget konduite, at en længere bagude godt kan finde på at "gå ud og
lukke bagdøren" uden han benytter sig af muligheden for at hamre
forbi den bil længere forude, der skal uden om en lastbil.

--
Jan_stevns

Fra : alexbo

Dato : 03-09-06 20:40

"Uffe Bærentsen" skrev

> I motorrummet findes der en normal 2-kreds hovedcylinder,
> med vaccumforstærker.

ABS boksen sidder ikke sammen med hovedcylinderen, men stadig i motorrummet,
rørene fra hovedcylinderen går til ABSén i stedet for til hjulene.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 04-09-06 09:17

> [...]
>
> Det skal lige siges at der er kontrollampe for ABS i bilen.
> I motorrummet findes der en normal 2-kreds hovedcylinder,

Hej

Nu regner det jo en del for tiden, så hvad med bare at træde på pedalen, så
får du svaret!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Christopher Stein

Dato : 04-09-06 09:34

Uffe Bærentsen skrev:
> [...]
>
> Det skal lige siges at der er kontrollampe for ABS i bilen.
> I motorrummet findes der en normal 2-kreds hovedcylinder,

Det er ikke alle der har ABS.. de første modeller har ikke.. bl.a. nogle
af politiets første biler havde ikke ABS..
men hvis kontrollampen lyser når der er tænding på ER der ABS i den..

Hvis du vil være helt sikker skal du bare pille forhjulet af og se om du
kan finde føleren ved kransen bag bremseskiven..

mvh
Chris..

...som selv har sådan en fin sag.. ;)

Fra : uffeb1@gmail.com

Dato : 04-09-06 11:25

Leif Langgaard skrev:

> Nu regner det jo en del for tiden, så hvad med bare at træde på pedalen, så
> får du svaret!

Hvis du har været spejder, så ved du:
"Vær beredt"
Det er hvad jeg gerne vil være i den situation.
En fungerende ABS kan skræmme livet af mig,
hvis jeg ikke forventer at ekvipagen er udstyret med slige sager.

Efter hvad jeg kunne høre og mærke, så ER der ABS på dytten

Uffe

Fra : Leif Neland

Dato : 08-09-06 07:21

uffeb1@gmail.com wrote:

> [...]
> En fungerende ABS kan skræmme livet af mig,
> hvis jeg ikke forventer at ekvipagen er udstyret med slige sager.

Jamen, så forvent at den er udstyret med ABS.

Så kan du passende blive skræmt, hvis den laver en baghjulsblokering

Leif

Fra : uffeb1@gmail.com

Dato : 04-09-06 11:27

Christopher Stein skrev:

> Det er ikke alle der har ABS.. de første modeller har ikke.. bl.a. nogle
> af politiets første biler havde ikke ABS..

Det fungerede i al fald ikke særlig godt

> men hvis kontrollampen lyser når der er tænding på ER der ABS i den...

Checked!

> Hvis du vil være helt sikker skal du bare pille forhjulet af og se om du
> kan finde føleren ved kransen bag bremseskiven..

Done!

> ..som selv har sådan en fin sag.. ;)

En af de første eller en med ABS?

Uffe

Fra : Christopher Stein

Dato : 04-09-06 15:13

uffeb1@gmail.com skrev:

> Det fungerede i al fald ikke særlig godt

> Checked!

> Done!

> En af de første eller en med ABS?

en '95'er celebration med ABS

Fra : uffeb1@gmail.com

Dato : 04-09-06 15:33

Christopher Stein skrev:

> en '95'er celebration med ABS

Kommende kollega

Uffe

Fra : Christopher Stein

Dato : 05-09-06 12:48

Fra : Leif Neland

Dato : 08-09-06 07:19

Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
>
> Det skal lige siges at der er kontrollampe for ABS i bilen.
> I motorrummet findes der en normal 2-kreds hovedcylinder,

Det er da let at finde ud af: Ud på en øde vejstrækning, og jok bremsen i
bund.

Leif