Bil til 60000-85000 kr.?
Fra : Mikkel

Dato : 03-09-06 17:50

Jeg søger efter en bil til ca. 60000-85000 kr.

Størrelsen skal være Golf størrelse eller klassen over! Max. km. er omkring
200000 km. men helst max. omkring 150000 km.

Jeg er egentlig blevet lun på en Alfa 156 1.8 eller 2.0 da de kan fås til
ret fornuftige priser hvis man kigger på årg. og km. og tager nyprisen på
disse biler i betragtning, men jeg er blevet frarådet det fra en kollega som
tidligere har arbejdet hos en Alfa forhandler, da det eftersigende skulle
være et bilmærke med rigtig mange værkstedsdage, ekstremt dyre reservedele
og generelt problemer med dem konstant! Tandremmen skal skiftes meget
jævnligt og til også ret dyre priser!

Nogen som kan bekræftige dette, eller er det ikke slemmere end så mange
andre? Jeg er ikke interesseret i kedelige Toyota'er, Mazda'er og lign.
selvom deres teknik nu godtnok er noget som virker!

Andre som jeg har kigget på er:
Alfa 147
Audi A3 1.8
Audi A4 1.8
BMW 318
Peugeot 406 2.0 (ny model)
VW Golf 4 1.8

Nogen som kan sige noget om disse (driftsikkerhed, reservedelspriser mv.)
eller har andre forslag?

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 18:05

"Mikkel" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre? Jeg er ikke interesseret i kedelige Toyota'er, Mazda'er og lign.
> selvom deres teknik nu godtnok er noget som virker!

Din kollega har helt ret. Alfa'er er lækre biler, men de er ikke særlig
holdbare. Slet ikke i den prisklasse du kigger efter.
Du skal gøre op med dig selv, om du vil ha driftsikker, eller om du vil
betale mere til mekkeren.
Du kan få en 626, 2,0 glx fra 97 til omkring 60-70. De er ikke så kedelige i
interiøret som nogen toyotaer er. Og du får væsentlig mere udstyr i de biler
end på tilsvarende VW...

> Andre som jeg har kigget på er:
> Alfa 147
> Audi A3 1.8
> Audi A4 1.8
> BMW 318
> Peugeot 406 2.0 (ny model)
> VW Golf 4 1.8

Klogeste valg (blandt dem du skriver her) er imo Golfen. Men jeg ville til
enhver tid vælge en Japser, når det er den prisklasse.
Mvh Tommy
Camry 2,2 aut

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-09-06 18:09

Mikkel wrote:

> Nogen som kan bekræftige dette, eller er det ikke slemmere end så mange
> andre? Jeg er ikke interesseret i kedelige Toyota'er, Mazda'er og lign.
> selvom deres teknik nu godtnok er noget som virker!

Jeg er ikke sikker hvad Civic man får i det prislag, har en
fornemmelse af at det er den mere kedelige periode. Men værd at
tjekke.

Hvis det skal være anderledes, så prøv at opstøve en Subaru, evt
egen import. Dem ser du ikke mange af.

/Martin

Fra : Lars Holst

Dato : 03-09-06 18:55

"Mikkel" <ingen@ingen.dk> said in

> [...]
> Peugeot 406 2.0 (ny model)
> VW Golf 4 1.8
>
> Nogen som kan sige noget om disse (driftsikkerhed, reservedelspriser

Vi har haft mere end rigeligt motoriserede køretøjer (over 50 meget
forskellige), heriblandt 3 stk Alfa Romeo, til at kunne fastslå at de
ikke fejler en skid mere end andre biler og at priserne på deres
reservedele er gennemsnitligt sat. I mange tilfælde billigere end f.eks.
FIAT og i høj grad billigere end BMW & Audi.

Det vil være et dyrere bekendtskab med en BMW eller en Golf hvis man
alene fokuserer på vedligehold ved ensartet kørsel af alle 3 køretøjer,
forudsat at man sikrer sig at den bil man køber ikke er totalt
mishandlet.

Golf er ovenikøbet den absolut kedeligste og uinspirerende sæbekassebil
man kan sætte sine surt opsparede penge i. Her vil chancen for at blive
involveret i et færdselsuheld være rimelig meget højere end ganske mange
andre biler blot fordi sandsynligheden for at falde i søvn ved rattet er
utilgiveligt høj.

Bibehold du bare Alfa'en som en af mulighederne men gør dig selv den
tjeneste at gå ind på flere fora på nettet hvor entusiasterne diskuterer
deres favoritbil for at blive klogere på hvad du skal tjekke ved netop
Alfa 156.

Husk så på at du skal tjekke lige mange forskellige ting ved alle biler,
for alle biler har svagheder.
Blot forholder det sig sådan at for nogen bilers vedkommende er
opbakningen og interessen så svag at ingen gider besvære sig med at
klarlægge lige præcis hvad der er af svagheder ved en model.

Endnu engang: Vær helt sikker på at selv om du ikke kan finde afklaring
på hvad der er vigtigt ved en bestemt bil at tjekke op på, så har bilen
svagheder uanset om det er en Audi, en Bentley eller en Lada.

Ender du med at købe en Alfa, så vælg dit værksted med omhu og du er godt
og billigt kørende i mange år fremover.

--
Lars Holst

Fra : Morten

Dato : 03-09-06 19:19

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Vi har haft mere end rigeligt motoriserede køretøjer (over 50 meget
> forskellige), heriblandt 3 stk Alfa Romeo,.........

Hvis du har haft over 50 køretøjer har ud sikkert ikke haft dem ret længe...
og kender sikkert ikke et reelt billede af holdbarhed på de forskellige
modeller.

I sommers spurgte en Alfa-ejer om jeg ville kontrollere hans forlygter. Den
ene var sprunget, og jeg sagde "Den højre virker ikke, men er det ikke
normalt på en Alfa... ". Fyrren svarede "Jo, det er ikke engang løgn"...

Hilsen
Morten

Fra : Lars Holst

Dato : 04-09-06 11:30

"Morten" <sys.asletdettedm@onsletdettecable.dk> said in

> [...]
> forlygter. Den ene var sprunget, og jeg sagde "Den højre virker ikke,
> men er det ikke normalt på en Alfa... ". Fyrren svarede "Jo, det er

??????????????
Jeg tror du taler i tåger.

--
Lars Holst

Fra : Mads Stetter

Dato : 03-09-06 19:35

Lars Holst wrote:

> Ender du med at købe en Alfa, så vælg dit værksted med omhu og du er
> godt og billigt kørende i mange år fremover.

Helt sikkert. Husk dog at få skiftet plejllejer i din Alfa 156 når den
runder de 200.000km. Alle de Alfa 156 motorer som går til er pga.
plejllejer! De er simpelthen ikke ordentligt dimentioneret.
Har en bekendt som har købt en 1.8 med 250.000km på bagen. Da han rykkede
plejllejer ud (for sjov i forbindelse med bundkarsskift) var de MEGET slidt.
Så han var mere end glad for at han opdagede det i tide, i stedet for at stå
med en defekt krumtap.

Så gør dig selv en tjeneste og brug de 500,- til plejllejer... Så har du en
MEGET fin bil, som du vil være glad for hver gang du trykker lidt på
speederen!

MVH Stetter
Golf 2 TD '89 Kedelig

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-09-06 20:12

On 03 Sep 2006 17:54:44 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]
>reservedele er gennemsnitligt sat. I mange tilfælde billigere end f.eks.
>FIAT og i høj grad billigere end BMW & Audi.

Fuldstændig enig hvad angår Audi og BMW. Jeg vil vel placere en 156'er
lidt under en Golf hvad angår stabilitet. Mht. til rust skal man være
lidt efter 156'eren, men med lidt opmærksomhed er det under kontrol.
Mht køreglæde er det vel kun BMW der har en realistisk chance for at
være med :)

> [...]
>involveret i et færdselsuheld være rimelig meget højere end ganske mange
>andre biler blot fordi sandsynligheden for at falde i søvn ved rattet er

Der findes også højdepunkter i Golf programmet! Så skal der bare flere
penge på bordet...

> [...]
>tjeneste at gå ind på flere fora på nettet hvor entusiasterne diskuterer
>deres favoritbil for at blive klogere på hvad du skal tjekke ved netop

www.cuoresportivo.dk er f.eks. et sted at starte. Vær dog opmærksom på
at mange af brugerne er temmelig religiøse med deres bilvalg!

>Ender du med at købe en Alfa, så vælg dit værksted med omhu og du er godt
>og billigt kørende i mange år fremover.

Specielt ved en 156'er er værkstedsvalget _meget_ vigtigt!

/Kent Glerup

Fra : Kent Nielsen

Dato : 03-09-06 20:18

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Fuldstændig enig hvad angår Audi og BMW. Jeg vil vel placere en 156'er
> lidt under en Golf hvad angår stabilitet. Mht. til rust skal man være
> lidt efter 156'eren, men med lidt opmærksomhed er det under kontrol.

Ja, jeg har godt nok set nogle sølle 156'ere, rustmæssigt, i årg. 1997-1999.
(Gennemtæringer i bund, paneler og fjederskåle)

Kent Nielsen

Fra : TDN

Dato : 04-09-06 12:03

> [...]
> svagheder uanset om det er en Audi, en Bentley eller en Lada.
>
> Ender du med at købe en Alfa, så vælg dit værksted med omhu og du er godt

Der er noget i dit indlæg jeg studser lidt over. Det ene er Alfa 156 skulle
være lige så stabil som andre, så se her:
http://www.mercedes-benz.fi/Projects/c2c/channel/files/90431_Pannenstatistik_2004_tcm8_114605.pdf#search=%22Pannenstatistik%202004%22
det er vist ikke lige tilfældet generelt. Det kan godt være jeres har været
fejlfrie og godt vedligeholdte, men i det prissegment på omkring + 60.000
kr. er der alle chancer for at købe en Alfa fyldt med fejl. Mon ikke de fine
velholdte eksemplarer med fuld service historie som en Alfa efter sigende
skal have, koster noget mere. Pengene rækker vel heller ikke til den
faceliftede model, men 1 gen. som der vel er mere fejlbehæftet end 2 gen.

Mvh
Thomas

Fra : Mikkel

Dato : 04-09-06 17:27

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til den faceliftede model, men 1 gen. som der vel er mere fejlbehæftet end

Hvad årgang kom 156'eren i og i hvilke årgange er den efterflg. blevet
faceliftet?

Fra : Lars Holst

Dato : 04-09-06 19:20

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> said in

> [...]
> Alfa efter sigende skal have, koster noget mere. Pengene rækker vel
> heller ikke til den faceliftede model, men 1 gen. som der vel er mere

kan du ikke lige oversætte for mig, nu hvor du er så flink at sende mig
en artikel på et sprog så grimt at jeg ikke ønsker at genopfriske det?

--
Lars Holst

Fra : TDN

Dato : 04-09-06 19:49

> [...]
>>

> kan du ikke lige oversætte for mig, nu hvor du er så flink at sende mig
> en artikel på et sprog så grimt at jeg ikke ønsker at genopfriske det?

Hvor svært kan det være at læse et skema...
Nå ifølge ADAC som samler biler op i vejsiden i Tyskland går en 1999 Alfa
156 4,32 gange så tit i stykker i forhold til den bedste i klassen og
byggeåret. 2000 er det 4,73 gange, 2001 5,28 gange, 2002 6,58 gange, 2003
3,41 gange og 2004 6,52 gange.

Så kan man jo diskutere dit udsagn de ikke går mere istykker end andre
biler.

Mvh
Thomas

Fra : Lars Holst

Dato : 04-09-06 20:50

> [...]
> 6,58 gange, 2003 3,41 gange og 2004 6,52 gange.
>
> Så kan man jo diskutere dit udsagn de ikke går mere istykker end andre

Statistik fortæller det man vil have den til.

Jeg har også engang set en statistik som påviser at Alfa Romeo er mere
trafiksikker end andre biler generelt fordi de, sammenholdt med antallet
af indregistrerede modeller, var indblandet i færre ulykker end andre
biler generelt er.

Jeg har også set en statistik som påviser at der er mere miljørigtigt at
satse på privatbilisme fremfor offentlig trafik i Danmark. Dette var
beregnet på grundlag af det faktum at mange store busser ligger og tøffer
rundt med ingen eller 1 passager ud på den jydske hede og
brændstofforbruget var ikke væsentligt lavere end hvis bussen havde været
halvfuld.

Skal jeg komme med flere eksempler på at statistikker fortæller det man
vil have dem til.
Der er sikkert også en statistik et eller andet sted som modsiger den
statistik du lige har fundet.
Gider ikke lede................

Men når jeg sammenligner mine udgifter til vedligehold på min 156 SW med
f.eks. min Volvo, VW, Citroën eller BMW så kommer Alfaen bedst ud af det.

Længere er den såmænd ikke.............

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-06 21:54

Lars Holst skriver:

> Men når jeg sammenligner mine udgifter til vedligehold på min 156 SW med
> f.eks. min Volvo, VW, Citroën eller BMW så kommer Alfaen bedst ud af det.

Hvad har du haft af udgifte i løbet af det sidste ½ år til vedligehold ?

Alt over 1308,08 er dyrt i forhold til en VW....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars

Dato : 04-09-06 23:44

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in

> [...]
> ?
>
> Alt over 1308,08 er dyrt i forhold til en VW....

Nada.............bortset fra en ny gummibrik på
koblingspedalen.............men den fik jeg gratis af værkstedet og så
købte jeg en pære til nummerpladelyset men det mener jeg var i det
tidlige forår og det er vist mere end ½ år siden.

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-06 05:07

Lars skriver:

> [...]
> købte jeg en pære til nummerpladelyset men det mener jeg var i det
> tidlige forår og det er vist mere end ½ år siden.

Okay, de 1308,08 er mine totale serviceomkostninger sidan april 2005.

+ et sæt vinterdæk, men det er vel ikek serviceomkostninger ?

Fra : Lars Holst

Dato : 05-09-06 10:27

> Lars skriver:

> Okay, de 1308,08 er mine totale serviceomkostninger sidan april 2005.
>
> + et sæt vinterdæk, men det er vel ikek serviceomkostninger ?
>
> Klaus

Åh ja.
Jeg glemte lige at jeg også har pumpet luft i ringene med min egen
kompressor og det koster selvfølgelig en smule i strøm.

--
Lars Holst

Fra : TDN

Dato : 05-09-06 05:45

> [...]
> f.eks. min Volvo, VW, Citroën eller BMW så kommer Alfaen bedst ud af det.

Hold da op, så det du har oplevet med et par Alfa'er er den endegyldige
sandhed og hvad alle de andre tusinder Alfa ejere oplever er irrelevant. Med
sådan en argumentation kan jeg da jeg se at statistik og brugtest m.v. er
ligegyldige og måske endda svindel....

Med sådan en overbevisende objektiv argumentation kan jeg ikke være med, så
jeg trækker mig og håber Mikkel har en sund skepsis og træffer det rigtige
valg.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 19:10

> [...]

> andre? Jeg er ikke interesseret i kedelige Toyota'er, Mazda'er og lign.
> selvom deres teknik nu godtnok er noget som virker!

Mine forældre har haft en 146 i snart 8 år nu.
Det der har været, har været småting og et par store.
Udstødningen holder. Hjullejer holder. Bremser holder.
Men flere småting gør, jeg på deres vegne, er træt af bilen.
De er sikket ligeglade..
Antennen sidder løs og kan ikke spændes,
regnvandet trækker streger ved sidespejlene i flere
timer efter den er kørt ud af vaskehallen. Højttalergitrene
i bag falder af. De originale måtter passer dårlig i bunden.
Forholdsvis jævn finish indendørs. Flere lister er for korte og
plastkvaliteten
er så som så. Luftdyserne er sarte. Den er lavgearet (1.6) men har et
kanont afsæt når den får kniven og lyder sprød. Men ikke på langfart,
der kan den være trættende. Hylende lyd i radioen. Gearet er faktisk
ret dårligt, når jeg nu tænker nærmere over det. Man sidder meget
oprejst og 'gammeldags' i den. Hårde sæder + affjedring samt
gummiagtig servostyring. Udsyn bagud er for mig utilstrækkelig,
men klasser bedre, end hvad man finder i nyere vogne, eks. Astra
samt nyeste Civic.
Motoren, som ellers burde være Alfas stærkeste kort, har fået
skiftet knastforstiller 2 gange og den er stadig gal. Motoren lyder
slem ved koldstart. Ellers er den sikkert holdbar. Der har ikke
været problemer med lak eller rust, men bilen er heller ikke 10 år
endnu..,o)
Jeg turde dog ikke købe en ældre Alfa. Netop 156 sku' jo være Alfas
come-back med kvalitet, men det viste sig, ikke at være tilstrækkelig iflg.
flere blade og brugttests.

> Andre som jeg har kigget på er:
> Alfa 147
> Audi A3 1.8
> Audi A4 1.8
> BMW 318
> Peugeot 406 2.0 (ny model)
> VW Golf 4 1.8

Ovennævnte typer skal man være varsomme med,
til det prisniveau du har sat.

> Nogen som kan sige noget om disse (driftsikkerhed, reservedelspriser mv.)
> eller har andre forslag?

Gå lidt ned i størrelse, og få noget nyere ?
Eller led godt og grundigt, før du vælger endeligt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-06 19:10

Mikkel skriver:

> Andre som jeg har kigget på er:
> Alfa 147

Den skal som minimum have fået en solid efterbehandling mod ruste hver
andet år, ellers er den pilrådden, fabrikkens behandling er intet værd.

Som du selv skriver har den også et dårligt ry, rent mekansik....

> Audi A3 1.8

For lille bil, hvis du ønsker bagsædeplads, eller bagagerum.

> Audi A4 1.8

Dejlig vogn, måske lidt undermotoriseret ?

Audier er meget ruststærke, men i dit prisleje er de ved at være så
gamel at de skal være efterbehandlet.

> BMW 318

Lille bil - men prestigefyldt. Mekanisk er den og Audi på samme højde.

> Peugeot 406 2.0 (ny model)

En større bil, med sine svagheder.

> VW Golf 4 1.8

En lidt kedlig men utrolig ruststærk bil, jeg er selv "golfoman" (er på
min 4. golf) og vil da anbefale dig en sådan.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 19:17

> Mikkel skriver:

> Den skal som minimum have fået en solid efterbehandling mod ruste hver
> andet år, ellers er den pilrådden, fabrikkens behandling er intet værd.

Gælder ikke kun Alfa eller Ford m.fl.
ALLE biler bør få en supplerende behandling.
-iflg. FDM o.a.

> Som du selv skriver har den også et dårligt ry, rent mekansik....

Motoren er sikkert det svageste led.
Jeg tænker på knastforstilleren.

> Audier er meget ruststærke, men i dit prisleje er de ved at være så
> gamel at de skal være efterbehandlet.

10 år gamle Audier har som alle andre biler
brug for rusteftersyn og efterbehandling.
Galvaniseringen er tyndere end lakken, meget tyndere,
og slides også af med tiden.

> En lidt kedlig men utrolig ruststærk bil, jeg er selv "golfoman" (er på
> min 4. golf) og vil da anbefale dig en sådan.

Husk blot at læse div. tests af ældre Golf...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-06 19:33

Olsen skriver:

> 10 år gamle Audier har som alle andre biler
> brug for rusteftersyn og efterbehandling.
> Galvaniseringen er tyndere end lakken, meget tyndere,
> og slides også af med tiden.

Slides galvaniseringen af ?

> Husk blot at læse div. tests af ældre Golf...

Som denne:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/93193438-E539-4184-B007-3137F54504DB/0/7881.pdf

Og denne:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/45976F75-3782-4CC9-999E-570F57F06C5A/0/8081.pdf

Fra : Mogens...

Dato : 03-09-06 20:24

"Mikkel" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er egentlig blevet lun på en Alfa 156 1.8 eller 2.0

Hvorfor?

> Nogen som kan bekræftige dette, eller er det ikke slemmere end så mange
> andre?

Spørg her istedet:
www.cuoresportivo.dk/index.php

> Andre som jeg har kigget på er:
> Alfa 147
> Audi A3 1.8
> Audi A4 1.8
> BMW 318
> Peugeot 406 2.0 (ny model)
> VW Golf 4 1.8

> Nogen som kan sige noget om disse...

Jeg fatter ikke sammenligningen - Alfa og de andre samt ikke mindst
økonomien.
Det er jo helt andre ting, der tricker en mand, der køber Alfa Romeo - ved
jeg,
idet jeg tidligere kørte Alfa Romeo V6 24V (3 stk.). Nu har jeg en BMW 530d
og har fundet ud af, at der også er andre bilfabrikanter, der kan skrue en
sporty
bil fandens godt sammen...

Fra : Mikkel

Dato : 03-09-06 20:38

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 530d
> og har fundet ud af, at der også er andre bilfabrikanter, der kan skrue en

Tak for alle svar, jeg er dog ikke blevet meget klogere. Men en del kan da
tilsyneladende godt anbefale Alfa 156 og en del andre Golf 4.
Det skal siges at jeg lige nu har en gammel VW Polo 1.3 st.car fra 1987 som
jeg har haft i over 2 år nu og jeg har absolut ikke brug for mere plads, jeg
kunne bare godt tænke mig en større bil og der syntes jeg bare at man får
ekstremt meget for pengene ved sådan en Alfa 156, men jeg er bange for at
blive for skuffet, da jeg vel samlet har brugt 1000-1300 kr. på reservedele
(en kammerat har serviceret den gratis for mig) og et sæt nye dæk til 1900
kr. og en forrude til 700 kr. på de to år med min Polo!

Uanset hvilken bil jeg køber vil det da helt sikkert være klogt at starte
med en undervognsbehandling, men jeg skal måske have bilen i 2-3 år, så
spørgsmålet er om det kan betale sig?

Fra : Mogens...

Dato : 03-09-06 20:53

Spørg eller læs her: www.cuoresportivo.dk/index.php

> Tak for alle svar, jeg er dog ikke blevet meget klogere. Men en del kan da
> tilsyneladende godt anbefale Alfa 156 og en del andre Golf 4.

En Alfa købes stadig med hjertet - en VAG typisk fordi man blot skal
transporteres fra A til B...

> [...]
> på reservedele (en kammerat har serviceret den gratis for mig) og et sæt
> nye dæk til 1900 kr. og en forrude til 700 kr. på de to år med min Polo!

Glem Alfa'en så !
Du sammenligner pærer og bananer, IMO - en Alfa bruger ikke
almindelige stumper som dusinvarerne anvender. Ifm Alfa køber
man også reservedelene med hjeret. Brembobremser og den slags!

> Uanset hvilken bil jeg køber vil det da helt sikkert være klogt at starte
> med en undervognsbehandling, men jeg skal måske have bilen i 2-3 år, så
> spørgsmålet er om det kan betale sig?

Har man kærlighed til biler, sørger manogså godt for dem.
uanset hvad!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-06 21:03

Mikkel skriver:

> Tak for alle svar, jeg er dog ikke blevet meget klogere. Men en del kan da
> tilsyneladende godt anbefale Alfa 156 og en del andre Golf 4.

Jeg vil godt anbefale dig Audi, men din prisramme er sku ikke lige til
en ordentlig model

> Det skal siges at jeg lige nu har en gammel VW Polo 1.3 st.car fra 1987 som
> jeg har haft i over 2 år nu og jeg har absolut ikke brug for mere plads, jeg
> kunne bare godt tænke mig en større bil

Er du utilfreds med den ?

Ja = skift
Nej = behold den og glæd dig over alle de penge du sparer, spar samtidig
flere penge sammen til en ny bil., så du ikke skal låne så mange.

> [...]
> (en kammerat har serviceret den gratis for mig) og et sæt nye dæk til 1900
> kr. og en forrude til 700 kr. på de to år med min Polo!

Billigt !

> Uanset hvilken bil jeg køber vil det da helt sikkert være klogt at starte
> med en undervognsbehandling, men jeg skal måske have bilen i 2-3 år, så
> spørgsmålet er om det kan betale sig?

Nej, du skal starte med at se efter om den har fået det regelmæssigt
siden starten (også hulrumsbehandling), specielt, hvis du vil have en
Alfa !

Fra : Mogens...

Dato : 03-09-06 21:11

> Nej, du skal starte med at se efter om den har fået det regelmæssigt
> siden starten (også hulrumsbehandling), specielt, hvis du vil have en
> Alfa !

Nej, der er ikke noget specielt i den forbindelse. Jeg har her
i gruppen vist et eksempel med en Alfa 156 - men der er ikke
noget, som du bør gøre ekstraordinært, fordi det netop er en
Alfa Romeo.

De 3 Alfa'er, jeg ejede, var rustfrie trods almindeligt brug også
om vinteren. Karosseriet er galvaniseret, og man skal selvfølgelig
undervognsbehandle som med andre biler...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-06 05:17

"Mogens..." skriver:

> [...]
> i gruppen vist et eksempel med en Alfa 156 - men der er ikke
> noget, som du bør gøre ekstraordinært, fordi det netop er en

Rostregisteret giver den meget dårlige karakterer.

> De 3 Alfa'er, jeg ejede, var rustfrie trods almindeligt brug også
> om vinteren. Karosseriet er galvaniseret, og man skal selvfølgelig
> undervognsbehandle som med andre biler...

Hvor mange år havde du dem i ?

Fra : Mogens...

Dato : 04-09-06 05:34

> Hvor mange år havde du dem i ?

Det handler mere om årgang end om antal år, jeg ejede bilerne.
De var alle brugte biler - rustfrie.

Fra : Christian

Dato : 04-09-06 10:47

Hej Mikkel

Jeg har en Alfa 156 til salg, der netop har fået skiftet tandremmen og
renoveret motoren til salg..

http://bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1004132&page=1

Du kan kontakte mig, hvis du er interesseret i at se bilen eller høre mere
om den.

Venlig hilsen
Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-06 16:54

"Mogens..." skriver:

> Det handler mere om årgang end om antal år, jeg ejede bilerne.
> De var alle brugte biler - rustfrie.

Bevares jeg solgte en 8 år gammel Golf III sidste år. Den var også
rustfri, uden at have modtaget en eneste efterbehandling.

Fra : Lars Holst

Dato : 04-09-06 19:21

> "Mogens..." skriver:

> Bevares jeg solgte en 8 år gammel Golf III sidste år. Den var også
> rustfri, uden at have modtaget en eneste efterbehandling.
>

> Klaus

Jeg har såmænd haft en ubehandlet FIAT som var rustfri og mere end 10 år
gammel.

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-06 21:55

Lars Holst skriver:

> Jeg har såmænd haft en ubehandlet FIAT som var rustfri og mere end 10 år
> gammel.

Netop, enkelttilfælde kan man ikke bruge til noget. Rostregisteret kan
man bruge til noget.