"Nyhedsgrupper" <frank.glindhart@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:Z_wKg.20$o%5.7@news.get2net.dk...
> Bo Velschow skrev:
>> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> news:44f9ca51$0$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:44f9c8e5$0$75039$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Hej!
>>>>
>>>> Bo Velschow wrote:
>>>> ...
>>>>> - og da Zetec (og Zetec-E) vist også er berømte (berygtede! "Been
>>>>> there, done that - got the T-shirt!") for dårlig tomgang / dårlig
>>>>> motorgang, vil jeg da lige dele et godt link med jer:
>>>>>
http://www.btinternet.com/~madmole/
>>>> Ah, det kan da vist ikke være _så_ stort et problem endda? Det er
>>>> skisme da ikke mange som har skrevet om det her i gruppen. Ihvertfald
>>>> ikke noget en renset MAF eller et sæt nye tændkabler har kunnet fikse
>>>> :)
>>> arh, nu viser fejlene sig vel også først når motoren begynder at få lidt
>>> Km på bagen. Min egen er dårligt tilkørt med sine 319.000 Km
>>>
>>> --
>>
>> Tjah, min begyndte på "morsomhederne" efter 150kkm - så deet.... Dog
>> viste problemet sig som nævnt at være en dårlig forbindelse (jeg spurgte
>> også værkstedet, om bilen måske var af fransk oprindelse?!
), men det
>> kostede meget blod, sved og tårer at finde frem til dette.
>>
>> I øvrigt er Zetec vist mere berygtet end Zetec-E mht. dårlig motorgang -
>> så noget har Ford formentlig lært...
>>
>> PS! I øvrigt var værkstedet meget kulante undervejs i processen; fik
>> bl.a. støddæmpere+bremser bag uden beregning, da jeg efterhånden havde
>> lagt en pæn sjat penge hos dem uden, at problemet var løst. Gode
>> værksteder er guld værd (og heldigvis er de også aut. Mazda-værksted, så
>> når 6'eren skal til service, er det helt klart Scaniadam i Lyngby, der
>> får opgaven...!)
>>
> Bare en høflig forespørgsel, hvor var din omtalte dårlige forbindelse
> placeret henne.
>
Det var såmænd forsyningsledningen til ECU'en (Engine Control Unit -
"motorcomputeren"). Der var for høj modstand (pga. et eller andet stik), så
værkstedet trak en ny ledning direkte fra akku'en (de opgav på forhånd at
forsøge at finde det dårlige stik dybt inde i dyret et eller andet sted) -
og vupti! så spillede det hele igen..
> Og så sidste spørgsmål hvad er forskellen på en Zetec og en Zetec E.
>
Zetec sad vist i Mondeo Mk. I, mens Zetec-E blev introduceret med Mk. II
(tror jeg nok).
Lidt om Ford's motorer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Zetec
--
Venlig hilsen
Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark