Dagens vits.
Fra : JBH

Dato : 01-09-06 13:47

Dagens vits må absolut være den her.

http://netavisen.newspaq.dk/indland/?aid=195019

2,5 års fængsel (reelt 2 år ...) for med alt for høj fart, i narkopåvirket
tilstand og uden kørekort at køre over for rødt lys og køre en fodgænger i
et fodgængerfelt ihjel.

Må den næste ulykke af den slags ramme den latterlige dommer / de domsmænd
som på den måde latterliggør ofret og de efterladte .

/JBH

Fra : Anders Majland

Dato : 01-09-06 13:56

> 2,5 års fængsel (reelt 2 år ...)

Ja det harmonerer jo imho dårligt med overskriften "Hård straf for at
køre student ihjel" men dommener måske hård i forhold til lign. sager ?

Det er jo nemt at råbe på hårdere straffe, men svært at bevare et
fornuftigt forhold mellem forskellige forseelser..

Som f.eks forslaget om at det kulle koste 5000kr i bøde hvis en mc
støjede for meget mens taksten for en støjende lastbil fortsat skulle
være 500kr. Eller måske skal til at koste et klip at tale i håndholdt
mobiltelefon - samme straf som for at køre over for rødt lys. Håndholdt
mobiltelefoni er forresten tilladst i (forbuds)sverige. Og for den
mobilsnakkende svensker der kørte mig ned sidste efterår kan jeg nok
heller ikke mobiltelefonen skylden for smidsy uheldet....

Fra : Martin Nielsen

Dato : 01-09-06 14:15

*snip*

Har i ikke opdaget at vi lever i et LORTELAND?

Fra : Mehmet K

Dato : 01-09-06 15:36

> Har i ikke opdaget at vi lever i et LORTELAND?

Nu er lorteland måske lige i overkanten...

Men ingen tvivl om at 2 år for sådan en forseelse er meeeget i underkanten
synes jeg... De to år burte kun være for at han kørte i beruset tilstand,
også 2 år yderligere for at have kørt mens han var påvirket af hash og
amfetamin... At han kører den stakkels pige ned, burte give 5-6 år
yderligere... Under normale omstændigheder, dvs hvis han ikke var påvirket
af alkohol mm. kunne man sigte han for uagtsomt mandrab. Men det virker lidt
for tyndt nu synes jeg... Det er lidt mere end uagtsomt det her...

Ps. inden folk reagerer på det jeg har skrevet vil jeg lige sige at ikke
alle der kører mens de er fulde burte straffes med to år i spjældet... Der
kan nok godt være situationer hvor man siger: penge bøde, eller kortere
fængselsstraf... Men ovennævnte situation kræver lidt mere end det synes
jeg....

Mvh
Mehmet

Fra : Klaus G.

Dato : 01-09-06 16:22

> Har i ikke opdaget at vi lever i et LORTELAND?

Ingen forbyder dig at flytte, hvis du er så utilfreds med det hele. Men
sjovt nok hiver du ikke dankortet frem den dag du skal på syghuset f.eks.,
og så er "lortelandet" slet ikke så ringe alligevel.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : JBH

Dato : 01-09-06 16:35

> Ingen forbyder dig at flytte, hvis du er så utilfreds med det hele. Men
> sjovt nok hiver du ikke dankortet frem den dag du skal på syghuset f.eks.,
> og så er "lortelandet" slet ikke så ringe alligevel.

Hvaba..
Han kan trække et nummer i køen og vente til der er tid til den behandling
han har betalt for MINDST EN GANG i form af diverse skatter og afgifter.
alternativt kan han betale EN GANG MERE for at blive behandlet på et
privathospital...

/JBH

Fra : Klaus G.

Dato : 01-09-06 17:53

> [...]
> han har betalt for MINDST EN GANG i form af diverse skatter og afgifter.
> alternativt kan han betale EN GANG MERE for at blive behandlet på et

Nu er sygesikringen jo ikke det eneste man betaler til...

Anyway, man kan frit vælge hospital, og det var oppe at vende for ikke så
lang tid siden, at folk ikke udnytter det, også selv om de kan komme "på
bordet" lang tid før...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-09-06 20:29

Klaus G. wrote:

> Ingen forbyder dig at flytte, hvis du er så utilfreds med det hele. Men
> sjovt nok hiver du ikke dankortet frem den dag du skal på syghuset f.eks.,
> og så er "lortelandet" slet ikke så ringe alligevel.

Hov, der var ingen der henviste til vores høje skatteniveau eller noget
i den retning... Lorteland kan ligeså godt henvise til at det er
totalt latterligt at man kun får 2.5 år for at bryde noget nær samtlige
love inkl. at slå en person ihjel, og så samtidig at både politikere og
anklager står og klapper i deres små fede hænder og siger at det er godt
med en hård straf....

Hvis nu han havde taget en køkkenkniv og slagtet den unge pige med
denne, så var alle nok enige om at han skulle være låst inde i spjældet
og nøglen smidt i marianergraven... Manddrab bør ikke gøre forskel på
midlet det er begået... og hvis man først har røget hash, derefter
drukket sig fuld og taget en bane amfetamin, og til sidst sat sig i en
bil og kørt overfor rødt og slået en pige ihjel... det er fandme ikke
engang uagtsom manddrab... det er MORD, ikke andet... burde helt ærligt
dømmes derefter.

Sjovt at jeg lige så i TV-avisen at det her i landet end ikke er
ulovligt at køre bil efter at have sniffet 10g coke eller lign... men
uuuh... hvis man tager en pilsner, så er man jo nærmest lystmorder hvis
man sætter sig ind bag rattet (NEJ, jeg bifalder ikke spirituskørsel,
men det er sgu tankevækkende)

Thomas
Der mener den syge 22 årige burde låses inde i 8-10 år, og efterfølgende
have 20 års forbud mod at være i nærheden af et køretøj.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-09-06 21:04

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis nu han havde taget en køkkenkniv og slagtet den unge pige med denne,
> så var alle nok enige om at han skulle være låst inde i spjældet og nøglen
> smidt i marianergraven...

Men det var ikke sket, kun Palle Sørensen var tæt på, fordi han i affekt
skød 3. betjente. . Policy er at det dansk retssystem ikke vil hævne, men
give folk tid til at tænke over tilværelsen, og bliver bedre mennesker ;).

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-09-06 21:16

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> give folk tid til at tænke over tilværelsen, og bliver bedre mennesker ;).

<eric cartman pukes his guts out.avi>

jeg tror sgutte den unge mand bliver et bedre menneske af at være 2 år i
fængsel... udover at spjældet nok skal sørge for at han får dækket sit
narkoforbrug så er det IMO ikke lang tid nok til at han kan tænke over
hvad han egentlig har gjort... alene det at han mange gange før er
knaldet uden kørekort gør at han skulle være sendt i behandling for
mange måneder siden. Det havde hvert fald været billigere for samfundet
end at han kører rundt og slår folk ihjel... det er jo ikke fordi landet
her ligefrem lider af overbefolkning (hvis man skal tro på
arbejdsmarkedet i hvert fald).

Det er måske fair nok at man ikke har en lov der kun går ud på at
hævne... men der burde IMO være en sammenhæng mellem de domme man får
hvis man slår et andet menneske ihjel med en bil (specielt i tilfælde
magen til dette) eller vælger at slå et menneske ihjel med våben. Havde
den unge mand brugt sin computer, scanner og printer til at skrive 5
falske 100kr sedler ud for at betale sit stofmisbrug, så var han sikkert
blevet idømt 6-8 år lige på stedet... that kinda makes you wonder!?? :|

Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-09-06 21:43

> [...]

> jeg tror sgutte den unge mand bliver et bedre menneske af at være 2 år i
> fængsel... udover at spjældet nok skal sørge for at han får dækket sit

Enig.

Det havde hvert fald været billigere for samfundet
> end at han kører rundt og slår folk ihjel...

Det samme med vor psykiatiske system. Ingen bliver tvangsbehandlet før de
slår nogen ihjel, i mellemtiden er de pårørende også blevet psyk.patienter
pga. magtesløshed :((.

det er jo ikke fordi landet
> her ligefrem lider af overbefolkning (hvis man skal tro på arbejdsmarkedet
> i hvert fald).

Om der er mangel vil jeg sætte ?? ved, der er mangel på den måde at
arbejdsmarkedet ikke kan få de folk de gerne vil have, men man vil ikke, tør
ikke, "binde an med" de folk man kan få. Man er ikke villig til at bruge
resourser på uddannelse, omskoling etc., så jeg kalder manglen et "luksus
problem".

> [...]
> falske 100kr sedler ud for at betale sit stofmisbrug, så var han sikkert
> blevet idømt 6-8 år lige på stedet... that kinda makes you wonder!?? :|

Eller mere, falskmøntneri mener jeg kan give op til livsvarigt, dvs 16 år.
Helt ude af proportioner ifht det at tage et liv, ødelægge de pårørendes
liv.

Fra : blue

Dato : 02-09-06 08:16

> Eller mere, falskmøntneri mener jeg kan give op til livsvarigt, dvs 16 år.

For det første giver falskmøntneri "kun" 12 års fængsel og for det andet er
livsvarigt fængsel = livsvarigt fængsel og ikke 16 år.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-09-06 12:40

"blue" <jfdh@aprsfgd.dk> skrev i en meddelelse news:44f92fae$0$12696

> For det første giver falskmøntneri "kun" 12 års fængsel og for det andet
> er livsvarigt fængsel = livsvarigt fængsel og ikke 16 år.
Uanset skal det være et meget bestialsk mord for at straframmen er større.

Fra : BJ

Dato : 02-09-06 12:47

KLIP

> Uanset skal det være et meget bestialsk mord for at straframmen er større.

Vi da også kun én fange i Danmark, der virkelig sidder på livstid, Palle
Sørensen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : blue

Dato : 02-09-06 14:46

> Vi da også kun én fange i Danmark, der virkelig sidder på livstid, Palle
> Sørensen.

Palle Sørensen sidder ikke i fængsel - men det er der andre, der gør på
livstid...

Fra : blue

Dato : 02-09-06 14:45

> Uanset skal det være et meget bestialsk mord for at straframmen er større.

Strafferammen for drab er større uanset, hvordan drabet foregår. Udover drab
findes der en hel del overtrædelser, hvor strafferammen er højere end
falskmøntneri.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-09-06 22:36

Thomas Rasmussen wrote:
> [...]
> skrive 5 falske 100kr sedler ud for at betale sit stofmisbrug, så var
> han sikkert blevet idømt 6-8 år lige på stedet... that kinda makes
Hov. Falskmøntneri er en mere alvorlig forbrydelse end øh... manddrab

Faktisk er falskmøntneri den alvorligste forbrydelse man kan begå i
den type samfund vi lever i nu.

Hvorfor? Fordi ved falskmøntneri skaber man en mistillid til landes
møntfod og det vil skabe alternative betalingsformer, hvor sådan noget
som skatter og afgifter ikke kan styres. Jeg ved godt at skatter og afgifter
ikke er velset her i gruppen, men de holde nu det samfund vi har nu
sammen.

mvh
Henning

Fra : Christopher Stein

Dato : 04-09-06 09:07

Thomas Rasmussen skrev:

> [...]
> falske 100kr sedler ud for at betale sit stofmisbrug, så var han sikkert
> blevet idømt 6-8 år lige på stedet... that kinda makes you wonder!?? :|

Dvs. næste gang skal vi bare plante nogle falske 100 kr sedler på manden
for at få retfærdigheden til at ske fyldest?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-09-06 23:19

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Men det var ikke sket, kun Palle Sørensen var tæt på, fordi han i
> affekt skød 3. betjente.

4 betjente

Mvh. Uffe Ravn.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-09-06 08:17

Uffe Ravn skrev:

> 4 betjente

Jeg studsede osse - men Jørgen mener måske at han kom i affekt efter at have
skudt den første!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-09-06 12:38

> Jeg studsede osse - men Jørgen mener måske at han kom i affekt efter at
> have skudt den første!?
> --

Et er sikkert, efterflg. er INGEN andre blevet straffet på samme måde for at
dræbe en betjent, hverken v. røverierne i Tranbjerg el. Købmagergade.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-06 15:30

JBH skriver:

> 2,5 års fængsel (reelt 2 år ...) for med alt for høj fart, i narkopåvirket
> tilstand og uden kørekort at køre over for rødt lys og køre en fodgænger i
> et fodgængerfelt ihjel.

Det er det jeg siger. Vil du slå en mand ihjæl, så gør det med din
bil....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 01-09-06 17:54

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> JBH skriver:

> Det er det jeg siger. Vil du slå en mand ihjæl, så gør det med din
> bil....

Ingen tvivl. I den sammenhæng er 2,5 år faktisk meget, så overskriften er
ikke helt ved siden af.

/Brian

Fra : Ricky

Dato : 01-09-06 19:08

JBH wrote:
> [...]
>
> Må den næste ulykke af den slags ramme den latterlige dommer / de domsmænd
> som på den måde latterliggør ofret og de efterladte .

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4785409.html?forside

"Det var desuden 6. gang, den 22-årige blev dømt for at køre bil uden at
have erhvervet kørekort."

Hvad sker der lige?!?!?

Fra : JBH

Dato : 01-09-06 19:30

"Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4785409.html?forside
>
> "Det var desuden 6. gang, den 22-årige blev dømt for at køre bil uden at
> have erhvervet kørekort."
>
> Hvad sker der lige?!?!?

Ja, Ud over fængselsdommen blev den 22-årige frakendt retten til at få
kørekort de næste fem år... Totalt til grin når han nu 6 gange er snuppet
for at køre uden kørekort.

Det eneste som hjælper her, er en stor mukkert smadret mod hans
knæskaller....

/JBH

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-09-06 20:13

> [...]
> for at køre uden kørekort.
>
> Det eneste som hjælper her, er en stor mukkert smadret mod hans

Bagefter skal vi via skatten så betale for hans kørestol og en eventuel
førtidspension. Godt tænkt!

Emil

Fra : JBH

Dato : 01-09-06 20:24

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Bagefter skal vi via skatten så betale for hans kørestol og en eventuel
> førtidspension. Godt tænkt!

Er det måske bedre at hans næste "offer" er en af dine (eller en andens)
kære som dør eller lemlæstes af idioten. Nu du er inde på det økomomiske,
hvor meget tror du han bidrager/ har bidraget til samfundet med, sådan rent
skattemessigt.

Kom igen......................

/JBH

Fra : Jim Bob

Dato : 02-09-06 02:20

> [...]
>
> Må den næste ulykke af den slags ramme den latterlige dommer / de domsmænd
> som på den måde latterliggør ofret og de efterladte .

Ja, og nu hvor vi har den fremme. Lad os smide de svin, der ikke afleverer
biblioteksbøgerne til tiden i spjældet. Og kap knoppen af de psykopater, der
ulovligt brænder haveaffald af. Og vi kunne da også genindføre hjul og
stejle til de blodtørstige psykopatsvin, der kører 120 på motorvejen.

Den narkopåvirkede har formentligt ikke været klar over konsekvensen af sine
handlinger og har under ingen omstændigheder haft til hensigt at slå den
unge pige ihjel, derfor er han dømt for uagtsomt manddrab hvor 2 år er en
hård straf. Hvis vi skulle straffe for at tilfredsstille ofrenes pårørende
kunne vi ligeså godt stille guillotinen op igen. Ved nærmere eftertanke vil
jeg foreslå du flytter til mellemøsten. Der har de retssystemer, der passer
til dig. Tag din medicin og tænk dig om!

/JB

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-09-06 11:45

Emil Jensen [2100] wrote:

> Bagefter skal vi via skatten så betale for hans kørestol og en eventuel
> førtidspension. Godt tænkt!

Og invalidevogn.
Nej, det er svært hvad man skal gøre ved sådanne typer.
De er vel også uanvendelige som vejfyld......

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-09-06 07:02

Christian B. Andresen wrote:

> Og invalidevogn.
> Nej, det er svært hvad man skal gøre ved sådanne typer.
> De er vel også uanvendelige som vejfyld......

I nyhederne i går så jeg at man vil begynde at lave "biodiesel" af
slammet fra rensningsanlæggene - altså af affaldsprodukter. Mon ikke han
kan bruges dér, så kommer han jo ud at køre en gang mere?

--
vh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-09-06 10:57

Torben Scheel wrote:

> I nyhederne i går så jeg at man vil begynde at lave "biodiesel" af
> slammet fra rensningsanlæggene - altså af affaldsprodukter. Mon ikke han
> kan bruges dér, så kommer han jo ud at køre en gang mere?

Og er der ikke også noget med at de vil lave bio etanol fra
slagteriaffald ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk