/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Diesel - kun for de private med stort kørs~
Fra : BJ


Dato : 01-09-06 11:54

Så er der beregnet igen på dieselbilens fordele:

http://borsen.dk/650.94346

Hmmm .. det skal måske alligevel være V8 benzin næste gang..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



 
 
Hr. Jensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 01-09-06 12:10

Den Fri, 1 Sep 2006 12:54:20 +0200 sendte "BJ"
<mrbearSL@ETpost.tele.dk> følgende røgsignaler:

>Så er der beregnet igen på dieselbilens fordele:
>
>http://borsen.dk/650.94346
>
>Hmmm .. det skal måske alligevel være V8 benzin næste gang..;)

Men drejningsmomentet er noget større for de samme penge ved diesel,
og ved normal kørsel er det jo netop mellemaccelerationerne der kræver
momentet.

--
- The final countdown of this sad life has begun -
33-34 år....var det virkelig det hele?
Jeg klager til Gud, når jeg ser ham.
Er der nogen der skal have noget med?

BJ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-09-06 12:14


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:445gf2d9r56neigjshtbtrb6vak5c94777@4ax.com...

KLIP

>>Så er der beregnet igen på dieselbilens fordele:
>>
>>http://borsen.dk/650.94346
>>
>>Hmmm .. det skal måske alligevel være V8 benzin næste gang..;)
>
> Men drejningsmomentet er noget større for de samme penge ved diesel,
> og ved normal kørsel er det jo netop mellemaccelerationerne der kræver
> momentet.

Hvis man vil betale ekstra for det, så for min skyld ingen alarm.

Jeg kører kun mellem 10.000 og 15.000 km privat.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 17:12


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f81606$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Hvis man vil betale ekstra for det, så for min skyld ingen alarm.
>
> Jeg kører kun mellem 10.000 og 15.000 km privat.

Enig.
Og er en overhaling overstået på 10 eller 15 sekunder er vel ligegyldigt,
hvis bare det man foretager sig, er fornuftigt.
Men ok, man vil sikkert gerne betale ekstra for det 'kick'
en diesel kan give, og leve med skralderiet når motoren
er kold og ellers holder i tomgang osv.
Men tankevækkende, det med 206 Hdi'eren og de 26.000 km.....
Hvad siger pendlerne ?
I har sikkert nogle helt andre og mere 'fornuftige' tal
fra dagligdagen eller ?



Karsten Feddersen (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 02-09-06 08:47

Hej

Olsen wrote:
> Men tankevækkende, det med 206 Hdi'eren og de 26.000 km.....
> Hvad siger pendlerne ?

Da vi i sin tid (2002) købte vores Fiesta 1.4 TDCi skulle vi blot køre
10.000km om året for, at det kunne svare sig. Da vi så ville bytte den
til en Mazda 6 hed det sig pludselig 35.000km.

Med 25-30.000km om året kunne det jo aldrig svare sig. Men selvom det
kunne svare sig, så ville vi tilbage til benzin alligevel. Grunden for
dette var, at en reperation på en benzinmotor som regel er billigere end
en dieselmotor med højtrykssystemer og turbo. En kollega måtte for
eksempel betale 25.000 for en skiftemotor til hans Golf fordi topstykket
var gået med katastrofale følger for motor (total havari).

Så skiftet tilbage var en slags forsikring. Hellere betale en smule mere
løbende og have en mere driftsikker bil end at spare en smule og så en
dag vågne ved kysset af en forhammer mod pengekisten.

Jeg er netop blevet fyret og søger nyt arbejde. I den forbindelse er det
højest sansynligt, at vi skal have en bil mere. Denne vil også blive en
benziner uanset hvor langt jeg skal pendle.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 13:02


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f8115c$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så er der beregnet igen på dieselbilens fordele:
>
> http://borsen.dk/650.94346
>
> Hmmm .. det skal måske alligevel være V8 benzin næste gang..;)



Vi kører mellem 42000 - 48000 km om året, så det vil nok godt kunne svare
sig lidt endnu , men ellers kunne jeg da godt tænke mig en SEAT Altea
2,0 TFSI Van


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99



Anders Majland (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-09-06 13:18

> Vi kører mellem 42000 - 48000 km om året, så det vil nok godt kunne
> svare sig lidt endnu , men ellers kunne jeg da godt tænke mig en
> SEAT Altea 2,0 TFSI Van

Fra artiklen "Således viser beregninger fra OK Benzin, at man
eksempelvis i en Peugeot 206 skal køre over 24.000 km. om året, før man
overhovedet skal tænke tanken: Dieselbil. "

Det passer meget godt med mine udregninger for en fabia. Vi købte bilen
i 2004, samtidig med at jeg troede at vores kørselsebehov ville falde
markant (min kone skal kun køre 6-7000km til/fra arbejde). Da det i 2005
viste sig at vi stadig kørte ~25000km/år regnede jeg på om det ville
have været billigere med en den lille fabia diesel med samme lave effekt
(64hk). Det viste sig heldigvis at der ikke ville have været noget
sparret ved det og da jeg fornyligt regnede det igennem igen med
aktuelle brændstofpriser var udfaldet stadig det samme.



CGH (04-09-2006)
Kommentar
Fra : CGH


Dato : 04-09-06 09:43

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:44f82524$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> (min kone skal kun køre 6-7000km til/fra arbejde).

Du gode gud, så skal hun da godt nok køre tidligt om morgenen for at møde
til tiden? ;)

- Claus



Anders Majland (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 05-09-06 18:55

>> (min kone skal kun køre 6-7000km til/fra arbejde).
>
> Du gode gud, så skal hun da godt nok køre tidligt om morgenen for at
> møde til tiden? ;)

Det fremgik vist at konteksten at det var årligt ....



Martin Johansen [600~ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 01-09-06 13:24

In article <1821d$44f82123$55183f7d$19793@news.arrownet.dk>,
"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

> Vi kører mellem 42000 - 48000 km om året, så det vil nok godt kunne svare
> sig lidt endnu , men ellers kunne jeg da godt tænke mig en SEAT Altea
> 2,0 TFSI Van

Den er bare så sløv den motor... og ja det mener jeg.. den får ikke mig
op af sædet af begejstring :/

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 13:30


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-B99420.14235501092006@sunsite.dk...
> In article <1821d$44f82123$55183f7d$19793@news.arrownet.dk>,
> "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
>
>> Vi kører mellem 42000 - 48000 km om året, så det vil nok godt kunne svare
>> sig lidt endnu , men ellers kunne jeg da godt tænke mig en SEAT Altea
>> 2,0 TFSI Van
>
> Den er bare så sløv den motor... og ja det mener jeg.. den får ikke mig
> op af sædet af begejstring :/


I forhold til ?

Jeg har ikke prøvet den endnu, men 200Hk / 280 nm og så sløv ?, nårh pyt den
kan jo altid få en chip


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99



BJ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-09-06 13:34


"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:63d17$44f827d6$55183f7d$27778@news.arrownet.dk...

KLIP

>> Den er bare så sløv den motor... og ja det mener jeg.. den får ikke mig
>> op af sædet af begejstring :/
>
>
> I forhold til ?
>
> Jeg har ikke prøvet den endnu, men 200Hk / 280 nm og så sløv ?, nårh pyt
> den kan jo altid få en chip

Den napper i hvert fald nemt en 2.0 TDI PD i både optræk og topfart..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Kim H (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Kim H


Dato : 01-09-06 14:44


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f828b4$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
> meddelelse news:63d17$44f827d6$55183f7d$27778@news.arrownet.dk...
>
> KLIP
>
>>> Den er bare så sløv den motor... og ja det mener jeg.. den får ikke mig
>>> op af sædet af begejstring :/
>>
>>
>> I forhold til ?
>>
>> Jeg har ikke prøvet den endnu, men 200Hk / 280 nm og så sløv ?, nårh pyt
>> den kan jo altid få en chip
>
> Den napper i hvert fald nemt en 2.0 TDI PD i både optræk og topfart..
>

>
Det kan ikke passe for en 2.0 TDI er jo ikke sløv

Mvh. KimH



BJ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-09-06 14:48


"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44f8393a$0$875$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

>>> Jeg har ikke prøvet den endnu, men 200Hk / 280 nm og så sløv ?, nårh pyt
>>> den kan jo altid få en chip
>>
>> Den napper i hvert fald nemt en 2.0 TDI PD i både optræk og topfart..
>>
>
>>
> Det kan ikke passe for en 2.0 TDI er jo ikke sløv

Njaeee .... http://www.seat.dk

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 01-09-06 13:40

In article <63d17$44f827d6$55183f7d$27778@news.arrownet.dk>,
"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

> I forhold til ?

Den jeg til daglig kører rundt i :)

> Jeg har ikke prøvet den endnu, men 200Hk / 280 nm og så sløv ?

På papiret er den ikke så sløv.. men den føles sådan.. man sidder det
med pedalen i bund og tænker: "hvaa.. hvornår sker der noget??"

>, nårh pyt den
> kan jo altid få en chip

Det vil nok klæde den :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 01-09-06 18:52

Martin Johansen [6000] skrev:

> På papiret er den ikke så sløv.. men den føles sådan.. man sidder det
> med pedalen i bund og tænker: "hvaa.. hvornår sker der noget??"

Nåå... du mener at effekten er mere harmonisk

Jeg synes det er rart at der ikke er den der elastik/ketchup effekt på
turboen - men det er nok smag og behag.

/Brian



Martin Johansen [600~ (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-09-06 04:19

In article <44f87318$0$75033$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Nåå... du mener at effekten er mere harmonisk

Ja.. eller nej... fisk.

> Jeg synes det er rart at der ikke er den der elastik/ketchup effekt på
> turboen - men det er nok smag og behag.

Ja det tror jeg også. Men alligevel virker den lidt lam i forhold til.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik Stidsen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-09-06 13:04

BJ skrev:
> Så er der beregnet igen på dieselbilens fordele:
> http://borsen.dk/650.94346

Det må jo så betyde at udligningsaftgifter på dieselbilerne sættes
ned når de nu ikke længere har nogen økonomisk fordel på
tankstationerne :) (ok, det var naivt, undskyld).

Men som Jørgen fra FDM siger sidst i artiklen så er det også noget
med hvordan motoren er at køre med der betyder noget for folk.
Personligt kan jeg godt lide dieselmotoren og har ikke nogen speciel
lyst til at skifte til en benzinmotor istedet.


BJ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-09-06 13:28


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1157112215.206827.78240@b28g2000cwb.googlegroups.com...

KLIP


>Men som Jørgen fra FDM siger sidst i artiklen så er det også noget
>med hvordan motoren er at køre med der betyder noget for folk.
>Personligt kan jeg godt lide dieselmotoren og har ikke nogen speciel
>lyst til at skifte til en benzinmotor istedet.

Der er fordele og ulemper ved alt.

Jeg er dog lidt forvirret over konlusionen fra Jørgen "FDM".

Der er konstateret balance ved 24.000 km i regnskabet, men han nævner
fordelen ved diesels flere kilometer pr/l.

Det må da være tiden mellem optankninger, han ser som en fordel..!..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~




Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 13:33


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f8273a$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1157112215.206827.78240@b28g2000cwb.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
>
>>Men som Jørgen fra FDM siger sidst i artiklen så er det også noget
>>med hvordan motoren er at køre med der betyder noget for folk.
>>Personligt kan jeg godt lide dieselmotoren og har ikke nogen speciel
>>lyst til at skifte til en benzinmotor istedet.
>
> Der er fordele og ulemper ved alt.
>
> Jeg er dog lidt forvirret over konlusionen fra Jørgen "FDM".
>
> Der er konstateret balance ved 24.000 km i regnskabet, men han nævner
> fordelen ved diesels flere kilometer pr/l.
>
> Det må da være tiden mellem optankninger, han ser som en fordel..!..
>


Nej-nej-nej, du må ikke glemme lugten- lugten er da noget af det bedste ved
en diesel bil


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99



BJ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-09-06 13:35


"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:46327$44f82897$55183f7d$28619@news.arrownet.dk...

KLIP

> Nej-nej-nej, du må ikke glemme lugten- lugten er da noget af det bedste
> ved en diesel bil

LOL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus G. (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-06 16:27

> Nej-nej-nej, du må ikke glemme lugten- lugten er da noget af det bedste
ved
> en diesel bil
>
Jada, og det evige klister fra tabte dråber. Diesel er bare godt :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Henrik Stidsen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-09-06 13:35

BJ skrev:
> Jeg er dog lidt forvirret over konlusionen fra Jørgen "FDM".

> Der er konstateret balance ved 24.000 km i regnskabet, men han nævner
> fordelen ved diesels flere kilometer pr/l.

En dieselbil er generelt dyr i indkøb og der er en stor
udligningsafgift på. Jeg betaler f.eks. kun omkring 800kr pr. halvår
i vægtafgift (eller hvad det nu er det hedder for tiden) - de
resterende kroner op til 1600kr pr. halvår er en udligningsafgift.

Det er vist den slags ting der er regnet med i regnestykket når man
regner ud hvor "balancepunktet" ligger. Hvis dieselbiler ikke kørte
flere kilometer pr liter ville forskellen i f.eks. indkøbspris jo
aldrig udlignes.


BJ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-09-06 13:48


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1157114073.498079.45740@p79g2000cwp.googlegroups.com...

KLIP


>Det er vist den slags ting der er regnet med i regnestykket når man
>regner ud hvor "balancepunktet" ligger. Hvis dieselbiler ikke kørte
>flere kilometer pr liter ville forskellen i f.eks. indkøbspris jo
>aldrig udlignes.

Man må vel formode, der i beregningen er medtaget samtlige direkte
omkostninger ved kørsel med benzin kontra diesel.

Alm. vedligehold og forsikringer må hidhøre under variable omkostninger og
således ikke direkte sammenlignelige.

Vi har jo fra tid til anden hørt om diverse "mandagsbiler" mv..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Sørensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 01-09-06 14:09


Henrik Stidsen skrev:

> Det må jo så betyde at udligningsaftgifter på dieselbilerne sættes
> ned når de nu ikke længere har nogen økonomisk fordel på
> tankstationerne :) (ok, det var naivt, undskyld).
>
Hvad er det for en udligningsafgift?

Mig bekendt er den "grønne" ejerafgift sat efter brændstofforbrug,
grænserne er så lidt højere for diesel end benzin da man mener at en
liter diesel sviner mere end en liter benzin. Det gælder i alt fald
CO2.

Til gengæld beskattes diesel svjh lidt lavere end benzin, hvorfor ved
jeg ikke.

/Martin


Henrik Stidsen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-09-06 17:17

Martin Sørensen wrote on 01-09-2006 :
>> Det må jo så betyde at udligningsaftgifter på dieselbilerne sættes
>> ned når de nu ikke længere har nogen økonomisk fordel på
>> tankstationerne :) (ok, det var naivt, undskyld).

> Hvad er det for en udligningsafgift?

Jeg ved ikke hvorfor den er der eller hvad den går til - men den er der
:)

På det girokort jeg fik fra CRM står der:
Grøn ejerafgift: 760kr
Grøn udligningsafgift: 850kr

Udligningen er forklaret med at den betales for alle køretøjer der ikke
kører på benzin.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Uffe Ravn (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 02-09-06 01:29

Martin Sørensen wrote:

> Hvad er det for en udligningsafgift?

Udligningsafgift er navnet på den afgift dieselkøretøjer, der er
indregistreret før ejerafgiftens indførelse, skal betale oven i
vægtafgiften.

Selve vægtafgiften var ens på diesel og benzinbiler der vejede det samme.

Mvh. Uffe Ravn



Kenneth Møller (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth Møller


Dato : 01-09-06 14:14

Er der nogle der har en beregnings model , benzin/diesel ... jeg har lige
købt en 206 diesel 1 år gammel!! ifølge min beregning kunne det godt svare
sig selv med et kørsels behov på 10.000 - 15000 om året!!

Jeg skal lige sige at jeg får 1 kr rabat pr liter !!

en diesel bil holder værdien bedre!!!

kenneth
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f8115c$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så er der beregnet igen på dieselbilens fordele:
>
> http://borsen.dk/650.94346
>
> Hmmm .. det skal måske alligevel være V8 benzin næste gang..;)
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>



Anders Majland (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-09-06 14:29

> Er der nogle der har en beregnings model , benzin/diesel ... jeg har
> lige købt en 206 diesel 1 år gammel!! ifølge min beregning kunne det
> godt svare sig selv med et kørsels behov på 10.000 - 15000 om året!!

Det kan du hurtigt stykke sammen i et regneark. Altså km/liter prlige
afgifter osv. Men det er er jo lige det med valget af forudsætningerne.
F.eks om regnestykket skal være for 1 5 eller 10år.

Hvordan ser dit regnestykke ud ?

> Jeg skal lige sige at jeg får 1 kr rabat pr liter !!

Det hjælper jo noget ...

> en diesel bil holder værdien bedre!!!

Dvs du har giver for meget for den brugte du lige har købt ?

Jeg skulle have givet ~25kkr mere for en diesel - så det kan godt være
at en diesel procentvis taber en smule mindre de første X år, men i
kroner/øre er den måske stadig dyrere. Mine udregninger på at ny fabia
2004 og så holde den i 10år/250,000km var stort set uafgjort.
Benzineren var en smule billigere men ikke meget - og ikke mere end
forskellen på brugtprisen som 10årig måske vil kunne skifte balancen.

F.eks ny 206 sw 1,4 70hk benziner 163kkr til mod en diesel til 186kkr -
Tror du stadig prisforskellen mellem dem vil være 23000kr som
5år/125000km eller hvad med 10år/250000km. Dieslen er også 600kr/år
dyrere i grøn afgift. Og skal man låne til bilen vil merudgiften på de
23kkr de første år yderligee lægge ~1000kr/år på i renteudgift.





Kenneth Møller (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth Møller


Dato : 01-09-06 15:53



>
> Dvs du har giver for meget for den brugte du lige har købt ?

Det syntes jeg ikke jeg har 148.000 for en 206 årgang 2005, 30000 km med
aircon, esp mm..

tilsvarende i benzin ca. 15-10000 billiger!!

jeg kører i snit 20,5 pr liter!! , min søster har en benzin udgave hun kører
ca 15 i snit


Kenneth



Peter Ingsø Laursen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 01-09-06 15:30

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f8115c$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så er der beregnet igen på dieselbilens fordele:
>
> http://borsen.dk/650.94346
>
> Hmmm .. det skal måske alligevel være V8 benzin næste gang..;)

Fra januar 2006 til dags dato har jeg betalt 7,97 kr. i snit pr. liter
diesel. Jeg har meget sjældent kunnet konstatere en prisforskel til 95 oktan
benz., der var _mindre_ end 1,5 kr. Jeg kan ikke genkende artiklens præmis
om de 4% forskel på benz og diesel.

mvh, Peter Ingsø Laursen



Klaus G. (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-06 16:34

> Fra januar 2006 til dags dato har jeg betalt 7,97 kr. i snit pr. liter
> diesel. Jeg har meget sjældent kunnet konstatere en prisforskel til 95
oktan
> benz., der var _mindre_ end 1,5 kr. Jeg kan ikke genkende artiklens præmis
> om de 4% forskel på benz og diesel.
http://www.fdmbenzinpriser.dk/

PT er forskellen mellem 92oktan og diesel 56-69øe på bemandede tanke... Kig
selv på resten.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Peter Ingsø Laursen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 01-09-06 17:49

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44f852d1$0$75041$14726298@news.sunsite.dk...
> PT er forskellen mellem 92oktan og diesel 56-69øe på bemandede tanke...
> Kig
> selv på resten.

Jeg betvivler sådan set heller ikke tallene i den forstand. Det er vel en
sammenligning af listepriser. Jeg tænker bare, at artiklen måske har
begrænset værdi som vejledning for den almindelige bilkøber, når det i
virkelighedens verden er muligt at opnå en _langt_ større prisfordel. I den
lange periode, hvor benzinen var over 10 kr, lå min besparelse ofte omkring
2 kr. pr liter.
Jeg er helt med på, at fx vognmænd, der ikke lige kan vente 3-4 dage med at
tanke for a få en god pris, er en anden snak.

mvh, Peter Ingsø Laursen



Il Duce (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Il Duce


Dato : 01-09-06 18:45

>> Fra januar 2006 til dags dato har jeg betalt 7,97 kr. i snit pr. liter
>> diesel. Jeg har meget sjældent kunnet konstatere en prisforskel til 95
> oktan
>> benz., der var _mindre_ end 1,5 kr. Jeg kan ikke genkende artiklens
>> præmis
>> om de 4% forskel på benz og diesel.
> http://www.fdmbenzinpriser.dk/
>
> PT er forskellen mellem 92oktan og diesel 56-69øe på bemandede tanke...
> Kig
> selv på resten.

Ja så hvis benzinen koster 150kr/literen passer det skal fint med de 4 %
forskel.


--

MVH

Thomas



Klaus G. (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-06 19:33

> >> Fra januar 2006 til dags dato har jeg betalt 7,97 kr. i snit pr. liter
> >> diesel. Jeg har meget sjældent kunnet konstatere en prisforskel til 95
> > oktan
> >> benz., der var _mindre_ end 1,5 kr. Jeg kan ikke genkende artiklens
> >> præmis
> >> om de 4% forskel på benz og diesel.
> > http://www.fdmbenzinpriser.dk/
> >
> > PT er forskellen mellem 92oktan og diesel 56-69øe på bemandede tanke...
> > Kig
> > selv på resten.
>
> Ja så hvis benzinen koster 150kr/literen passer det skal fint med de 4 %
> forskel.
>
De siger forskellen er på 4%. Så hvis 92oktan koster 9,63kr, og diesel
koster 9,07kr., så er der en forskel på 56øre, og eftersom man siger diesel
er 56øre billigere end den 9,63kr. dyre benzin, så giver det 56 / 963 = 5,8%
billigere.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Il Duce (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Il Duce


Dato : 01-09-06 19:57

> De siger forskellen er på 4%. Så hvis 92oktan koster 9,63kr, og diesel
> koster 9,07kr., så er der en forskel på 56øre, og eftersom man siger
> diesel
> er 56øre billigere end den 9,63kr. dyre benzin, så giver det 56 / 963 =
> 5,8%
> billigere.

Hov rigtigt. Benzinen skal kun koster 15kr/literen for at det passer med 4
%. Men det gør den så ikke i øjeblikket og der er som regel også en forskel
på en krone eller mere. Lige pt. er forskellen på 95 oktan og diesel hos
Shell 62 øre, men det er ikke længe siden forskellen var 1.5kr. Så de fire
procent må under alle omstændigheder være grebet ud af den blå luft eller en
tilfældig pris fundet på en tilfældig tankstation. Ikke prisforskellen som
den reelt er.

MVH


Thomas



Klaus G. (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-06 19:58

> Hov rigtigt. Benzinen skal kun koster 15kr/literen for at det passer med 4
> %. Men det gør den så ikke i øjeblikket og der er som regel også en
forskel
> på en krone eller mere. Lige pt. er forskellen på 95 oktan og diesel hos
> Shell 62 øre, men det er ikke længe siden forskellen var 1.5kr. Så de fire
> procent må under alle omstændigheder være grebet ud af den blå luft eller
en
> tilfældig pris fundet på en tilfældig tankstation. Ikke prisforskellen som
> den reelt er.
>
Enig....

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Esben Juul Sørensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 01-09-06 20:14

> Så er der beregnet igen på dieselbilens fordele:
>
> http://borsen.dk/650.94346
>
> Hmmm .. det skal måske alligevel være V8 benzin næste gang..;)

Jeg ved godt hvilken V8 du mener (eller i det mindste har haft i tankerne
tidligere).

En sådan model var min daglige partner en del af foråret og selvom den kører
ret langt på literen med let speederfod (let speederfod Hr. Bjørn!) så
spiser den suppe som en sort amerikaner fra Mississipi så snart den får
noget at leve af.

Og med 4x4 instant traction, hurtig automatgear, og et dybt sug efterfulgt
af et brøl (men kun når man giver hele stiften) ved gasgivning/kickdown
vender man sig til at køre frygtindgydende effektivt. DET koster - en af de
mere intense sessioner jeg kørte endte på 4.5 km/L.

Det bliver dyrere end din T6 :)

MVH Esben



BJ (01-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-09-06 20:24


"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:7E%Jg.15006$E02.5703@newsb.telia.net...

KLIP

> Det bliver dyrere end din T6 :)

O.k., men jeg har også for næsten 200.000 kr. værkstedsregninger at gøre
godt med..;)

Hvis også et sådan beløb skal indkalkuleres i den nye S80, så må jeg vist
betakke mig og købe en Lexus.:)

Nå, nu skal potten jo først introduceres i Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Claus DN (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Claus DN


Dato : 02-09-06 09:59


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f8115c$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
| Så er der beregnet igen på dieselbilens fordele:
|
| http://borsen.dk/650.94346
|
| Hmmm .. det skal måske alligevel være V8 benzin næste gang..;)
|
| --
| Bjørn J.
| ~~wear sunscreen~~

Ja ja, journalister skriver med den forstand de nu en gang har. Hvis man
kigger sig for når man køber dieselbil, har den samme afskrivning (og nogen
gange mindre) som den tilsvarende benzinbil målt i kr og ikke i procent. Og
så længe dieselbilen kører længere på literen end benzineren, er der altså
kroner i kassen fra første kilometer.

I artiklen er der ikke nævnt noget om hvorledes beregningerne er lavet, men
man ser ofte fuldstændig tåbelige valg mellem de 2 modeller der
sammenlignes. Alle der har prøvet en moderne diesel med 100hk, ved at det
ikke kan sammenlignes med en brystsvag 1,6 benziner med 100 hk.

Så vidt jeg kan se fokuserer artilen kun på den rå dieselpris. I de 2,5 år
jeg har kørt diesel har prisen bølget frem og tilbage med en prisforskel
mellem 50 øre og 1,50 kr og det er helt normalt. Prisforskellen mellem
benzin og diesel er mindst om vinteren og størst om sommeren og hvert år er
der en eller anden journalist der får en hjerneblødning og skal skrive at nu
er fordelen ved at køre diesel forsvundet. Jeg tror ikke på det. Vi skal se
et markant skred i priserne på de brugte dieselbiler eller et
regeringsindgreb mod dieselbiler før fordelen forsvinder.

Vh. Claus



BJ (02-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-09-06 12:17


"Claus DN" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse
news:8b32e$44f947d4$55182bdb$25274@news.arrownet.dk...

KLIP

> I artiklen er der ikke nævnt noget om hvorledes beregningerne er lavet,
> men
> man ser ofte fuldstændig tåbelige valg mellem de 2 modeller der
> sammenlignes. Alle der har prøvet en moderne diesel med 100hk, ved at det
> ikke kan sammenlignes med en brystsvag 1,6 benziner med 100 hk.

Du kan da for sjov, forsøge at regne på disse 2:

Seat Altea 2.0T FSI
Seat Altea 2.0 16V TDI PD DPF

De koster stort set det samme uanset farvevalget af nummerplader.

PS: Det går alligevel som jeg tidligere har påstået. Benzin og diesel som
brændstof vil koste det samme på standeren.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Claus DN (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Claus DN


Dato : 02-09-06 16:51


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f96842$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
| Du kan da for sjov, forsøge at regne på disse 2:
|
| Seat Altea 2.0T FSI
| Seat Altea 2.0 16V TDI PD DPF
|
| De koster stort set det samme uanset farvevalget af nummerplader.

Det kan jeg da godt, men da de næsten koster det samme vil dieselen vinde.
Bemærk indledningen på mit indlæg: "Hvis man
kigger sig for når man køber dieselbil..." Man kan altid lave en dårlig
handel også når det drejer sig om dieselbiler.

|
| PS: Det går alligevel som jeg tidligere har påstået. Benzin og diesel som
| brændstof vil koste det samme på standeren.

Og dieselen vil stadig være bedre til at udnytte brændstoffet så der vil
være kroner i kassen fra føste kilometer.

|
| --
| Bjørn J.
| ~~wear sunscreen~~

Hvad vil du med dit indlæg? Give mig ret eller modbevise mine påstande?

Vh. Claus



BJ (02-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-09-06 16:55


"Claus DN" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse
news:3485b$44f9a85c$55182bdb$2242@news.arrownet.dk...

KLIP

> Hvad vil du med dit indlæg? Give mig ret eller modbevise mine påstande?

Tjaee .. nu vil jeg fortælle dig, du ikke kan regne.

Bevares, hvis du udelukkende tager udgangspunkt i forskellen i forbrugt
antal liter per kilometer, har du ret.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Claus DN (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Claus DN


Dato : 02-09-06 17:17


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f9a968$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
| Tjaee .. nu vil jeg fortælle dig, du ikke kan regne.

Jeg skriver altid indlæg for at nuancere debatten ikke for at pådutte andre
mine meninger. Du kritiserer bramfrit alt hvad der starter med D mens jeg
netop lægger vægt på at man skal se sig godt for. Hvis du mener jeg ikke kan
regne skal du have lov til det.

|
| Bevares, hvis du udelukkende tager udgangspunkt i forskellen i forbrugt
| antal liter per kilometer, har du ret.

Hm, jeg synes jeg skriver værditab alle steder, men det har du måske
overset? Værditab og brændstof er de 2 største poster på mit budget, men det
kan være du er hævet over det.

|
| --
| Bjørn J.
| ~~wear sunscreen~~

At dømme efter dine andre indlæg i dag er du vist bare i dårligt humør og
ude efter en diskussion uanset indhold. Det gider jeg ikke da mit humør er
aldeles udemærket, så jeg er ude herfra.



BJ (02-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-09-06 17:21


"Claus DN" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse
news:bf6f8$44f9ae76$55182bdb$8625@news.arrownet.dk...

KLIP

> Hm, jeg synes jeg skriver værditab alle steder, men det har du måske
> overset? Værditab og brændstof er de 2 største poster på mit budget, men
> det
> kan være du er hævet over det.

Njaee.. det gør jeg nu ikke og hvis diesel og benzinprisen bliver ens, så
skal _du_ bare se værditab.

Det har i øvrigt intet med mit humør at skaffe, det er helt klare fakta.

Der er i desforuden kommet alt for mange private dieselbil til, enhver
regering kan sidde et evt. provenutab overhørigt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 08:12


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f9af86$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Njaee.. det gør jeg nu ikke og hvis diesel og benzinprisen bliver ens, så
> skal _du_ bare se værditab.

Som det ser ud for den almindelig dansker (jyde), vil en dieselbil alligevel
være at foretrække. Dels på grund af brændstoføkonomien - og dels på
grund af det bedre moment i dieselmotoren...

> Det har i øvrigt intet med mit humør at skaffe, det er helt klare fakta.

Nøh... - Tom K foretrækker da diesel til race, så det

> Der er i desforuden kommet alt for mange private dieselbil til, enhver
> regering kan sidde et evt. provenutab overhørigt.

He he...

Jeg synes, det hander om flere ting - ikke mindst det daglige brug. Jeg
skifter imorgen job og modtager i den forbindelse en firmabil. Derfor
kan BMW'en sælges og en sportsvogn anskaffes - det bliver en benzin.
Nogen forslag under ca. 250.000 kr u/afgift? (ny som brugt)



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 08:18


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:dlQKg.15224$E02.5999@newsb.telia.net...

KLIP

> Som det ser ud for den almindelig dansker (jyde), vil en dieselbil
> alligevel
> være at foretrække. Dels på grund af brændstoføkonomien - og dels på
> grund af det bedre moment i dieselmotoren...

Hvis man skal køre mere end ca. 25.000 km om året privat, kan jeg altså ikke
være med.

>> Det har i øvrigt intet med mit humør at skaffe, det er helt klare fakta.
>
> Nøh... - Tom K foretrækker da diesel til race, så det

Nøh ... han lever af at være chauffør for det mærke, der vil have ham..

>> Der er i desforuden kommet alt for mange private dieselbil til, enhver
>> regering kan sidde et evt. provenutab overhørigt.
>
> He he...
>
> Jeg synes, det hander om flere ting - ikke mindst det daglige brug. Jeg
> skifter imorgen job og modtager i den forbindelse en firmabil. Derfor
> kan BMW'en sælges og en sportsvogn anskaffes - det bliver en benzin.
> Nogen forslag under ca. 250.000 kr u/afgift? (ny som brugt)

Her handler det om at slippe så billig i skat som mulig.

Alt over 160.000 kr er jo spild, hvis man kun har brug for 2 sæder..

Hvad med 10 Hyundai Getz..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 08:22

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fbd31d$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvis man skal køre mere end ca. 25.000 km om året privat, kan jeg altså
> ikke være med.

Jeg er bange for, at de fleste almindelige danskere (jyde) lægge meget
mærke til udgiften for den ugentlige optankning. Den skal være lav...

> Nøh ... han lever af at være chauffør for det mærke, der vil have ham..

I hans klasse vælger man det mærke, der kan levere de bedste vinderchancer.
Indtil videre haar Audi været noget foran - fremskridt gennem teknik, du
ved.
På motorvejen kan en Audi "d" imidlertid slet ikke være med - dér er de
bagud !

> Her handler det om at slippe så billig i skat som mulig.

Privatbil = ingen skat

> Alt over 160.000 kr er jo spild, hvis man kun har brug for 2 sæder

Jég har kun brug for 2

> Hvad med 10 Hyundai Getz..?

Spild af penge - den kommer ikke fra det rette land...



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 08:27


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:KuQKg.15229$E02.5955@newsb.telia.net...

KLIP

>> Hvis man skal køre mere end ca. 25.000 km om året privat, kan jeg altså
>> ikke være med.
>
> Jeg er bange for, at de fleste almindelige danskere (jyde) lægge meget
> mærke til udgiften for den ugentlige optankning. Den skal være lav...

Du har ret i, mange tisser i bukserne for at holde varmen..

>> Nøh ... han lever af at være chauffør for det mærke, der vil have ham..
>
> I hans klasse vælger man det mærke, der kan levere de bedste
> vinderchancer.
> Indtil videre haar Audi været noget foran - fremskridt gennem teknik, du
> ved.

At være racerkører er et job som alle andre. Det gælder om at producere
resultater for at kunne vælge og vrage.

> Spild af penge - den kommer ikke fra det rette land...

Tjaaee .. som født jyde, burde du tænke på økonomien. Hyundai er i dag mere
driftsikker end Toyota og ligger faktisk nr. 2 på den liste, der sidst blev
linket til her i gruppen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 08:33


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fbd54d$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> At være racerkører er et job som alle andre. Det gælder om at producere
> resultater for at kunne vælge og vrage.

Men han vælger det mærke, der har de største chancer...

> Tjaaee .. som født jyde, burde du tænke på økonomien. Hyundai er i dag
> mere driftsikker end Toyota og ligger faktisk nr. 2 på den liste, der
> sidst blev linket til her i gruppen..

Jow jow - og i Frankrig læste vi lige en test, hvor Hyundai er bedre end
Audi.
Meeen det vil jeg ikke...



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 08:37


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:7FQKg.15234$E02.5983@newsb.telia.net...

KLIP

>> At være racerkører er et job som alle andre. Det gælder om at producere
>> resultater for at kunne vælge og vrage.
>
> Men han vælger det mærke, der har de største chancer...

Naturligvis. Dt giver ham den største chance for at maksimere hans
indtjening.

Jeg tror ikke, han gør det ud af ren filantropi.

>> Tjaaee .. som født jyde, burde du tænke på økonomien. Hyundai er i dag
>> mere driftsikker end Toyota og ligger faktisk nr. 2 på den liste, der
>> sidst blev linket til her i gruppen..
>
> Jow jow - og i Frankrig læste vi lige en test, hvor Hyundai er bedre end
> Audi.
> Meeen det vil jeg ikke...

Du har jo også fornægtet det jyske og hoppet over i det svenske..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 09:02


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fbd7a0$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Naturligvis. Dt giver ham den største chance for at maksimere hans
> indtjening. Jeg tror ikke, han gør det ud af ren filantropi.

Et sidste forsøg - Hr Tom K vælger sig det mærke, som goiver
ham den største chance for at fuldbringe sit mål. Det kan mani hans
kørermæssige klasse (evne). Nikolaj Kiesa hopper påhvad som helst
blot for at komme ud at køre - eksempelvis week-endens DTM-løb
(tysk serie)

> Du har jo også fornægtet det jyske og hoppet over i det svenske

Jow jow - det er jo her, vi får opfyldt de fleste af vore mål. Ellers
havde vi valgt et andet sted...



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 09:08


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:A3RKg.15237$E02.6009@newsb.telia.net...

KLIP

>> Du har jo også fornægtet det jyske og hoppet over i det svenske
>
> Jow jow - det er jo her, vi får opfyldt de fleste af vore mål. Ellers
> havde vi valgt et andet sted...

Jeg kan nu ikke forestille mig dig bo i Tyrkiet og så daglig pendle på
arbejde..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 09:37


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fbdefb$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg kan nu ikke forestille mig dig bo i Tyrkiet...

Jeg har lige været en tur i Istanbul - det har fuldkommen ret !



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 10:05


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:LARKg.15238$E02.5833@newsb.telia.net...

KLIP

>> Jeg kan nu ikke forestille mig dig bo i Tyrkiet...
>
> Jeg har lige været en tur i Istanbul - det har fuldkommen ret !

LOL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Esben Juul Sørensen (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 04-09-06 18:24

> Jow jow - og i Frankrig læste vi lige en test, hvor Hyundai er bedre end
> Audi.
> Meeen det vil jeg ikke...

Jeg kørte for første gang igår i Sonata topmodellen med v6 aut og topudstyr.

Den kører forbandet godt til prisen - men jeg har også kørt Avensis
topmodellen som man ofte sammenligner med - plus selvfølgelig et magasin af
volvoer og andre biler.

Og lad mig bare sige at når du nu kommer fra en BMW 530d er dine
forventninger nok en anelse højere end det Hyundaien tilbyder selvom den som
sagt er en suveræn bil til det danske marked ikke mindst firmabeskatningen
taget i betragtning.

VH Esben



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 18:28


"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:_iZKg.15267$E02.6018@newsb.telia.net...

KLIP

> Og lad mig bare sige at når du nu kommer fra en BMW 530d er dine
> forventninger nok en anelse højere end det Hyundaien tilbyder selvom den
> som
> sagt er en suveræn bil til det danske marked ikke mindst firmabeskatningen
> taget i betragtning.

Skal man ikke, hvis endelig, sammenligne med en Grandeur.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 08:02


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f8115c$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hmmm .. det skal måske alligevel være V8 benzin næste gang..

Ja da - man lever jo kun een gang !
Nuvel, som jeg har sagt tidligere - du bliver overrasket, hvis du oplever en
moderne dieselvogn på motorvejen, som f.eks. min BMW. I det svenske
blad "Teknikkens verden" har man netop testet en '06 BMW 330i mod en
330d - testkøreren ville efterfølgende vælge dieseludgaven !

Vi er jo lige kommet hjem fra ferien, og selv min kone var imponeret. At
køre
fra Strasbourg til København med høj fart (præcis 8 timer for de 1.200 km)
og alligevel ha' fremragende komfort, fremragende trækkraft, lavt støjniveau
samt en brændstoføkonomi på over 12 km/l. Det ér sgu da fantastisk

I Sverige præmierer man dieselbiler - skatten sænkes nu på dem !



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 08:09


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:zbQKg.15221$E02.5958@newsb.telia.net...

KLIP

> Vi er jo lige kommet hjem fra ferien, og selv min kone var imponeret. At
> køre
> fra Strasbourg til København med høj fart (præcis 8 timer for de 1.200 km)
> og alligevel ha' fremragende komfort, fremragende trækkraft, lavt
> støjniveau
> samt en brændstoføkonomi på over 12 km/l. Det ér sgu da fantastisk

Jeg er da ikke i tvivl om, en dieselbil har samme komfort som en
benziner.

> I Sverige præmierer man dieselbiler - skatten sænkes nu på dem !

Det er vist utænkelig at sænke noget på den front i Danmark.

Se blot på hybridbilen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 08:17


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fbd118$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg er da ikke i tvivl om, en dieselbil har samme komfort som en
> benziner.

Forstår din humor - men i mine øjne er "kørselskomfort" ikke kun
lyst læder og klimaanlæg. Det handler om kørselskomfort - og der
er dieselmotorerne (mindst 6 ben og aut.) altså kommet geveladigtmed...

> Det er vist utænkelig at sænke noget på den front i Danmark.

Jep...

> Se blot på hybridbilen.

Jep - i Sverige kører der mange af Toyota's udgave...



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 08:21


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:ZpQKg.15226$E02.6020@newsb.telia.net...

KLIP

>> Jeg er da ikke i tvivl om, en dieselbil har samme komfort som en
>> benziner.
>
> Forstår din humor - men i mine øjne er "kørselskomfort" ikke kun
> lyst læder og klimaanlæg. Det handler om kørselskomfort - og der
> er dieselmotorerne (mindst 6 ben og aut.) altså kommet geveladigtmed...

Det er jeg heller ikke i tvivl om.

Min erfaring siger mig blot, der går ca. 5 til 6 år imellem fordelene inden
de vender.

Se blot på firmabil kontra stille egen bil til rådighed.

Kunsten er at ramme starten af begge situationer og udnytte fordelen
maksimalt...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 08:24


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fbd3cb$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er jeg heller ikke i tvivl om.

Godt så :)

> Min erfaring siger mig blot, der går ca. 5 til 6 år imellem fordelene
> inden de vender.

Så du mener, benzindrift vender tilbage - altså at motorerne gennemgår en
udvikling såledesm, at de kan være med igen?

> Se blot på firmabil kontra stille egen bil til rådighed.
> Kunsten er at ramme starten af begge situationer og udnytte fordelen
> maksimalt...

Sådan er det jo med alt



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 08:30


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:rwQKg.15231$E02.5908@newsb.telia.net...

KLIP

>> Min erfaring siger mig blot, der går ca. 5 til 6 år imellem fordelene
>> inden de vender.
>
> Så du mener, benzindrift vender tilbage - altså at motorerne gennemgår en
> udvikling såledesm, at de kan være med igen?

Ja og prisen på diesel og benzin bliver den samme..(ad åre)

Der ud over er jeg sikker på, man fra politisk og forbrugerhold vil himle op
over rabatter på op til 100 øre på diesel.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 08:34

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fbd609$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja og prisen på diesel og benzin bliver den samme..(ad åre)

Hmm..

> Der ud over er jeg sikker på, man fra politisk og forbrugerhold vil himle
> op over rabatter på op til 100 øre på diesel.

Næppe...



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 08:40


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:WFQKg.15235$E02.5673@newsb.telia.net...

KLIP

>> Der ud over er jeg sikker på, man fra politisk og forbrugerhold vil himle
>> op over rabatter på op til 100 øre på diesel.
>
> Næppe...

Så skulle det da være første gang, forbrugerorganisationer skulle vende det
blinde øje til.

Gør de det, kan det skyldes, de selv har samme rabat privat og det
offentliges ansatte også har det.

Det er bestemt ikke en regel for mange tusinde af private ansatte at opnå
rabat på 100 øre ved dieselkøb.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 08:59


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fbd835$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så skulle det da være første gang, forbrugerorganisationer skulle vende
> det blinde øje til.

Har vi andre lignende tilfælde, hvor store rabatter til forbrugerne
har affødt en ny skat?

> Gør de det, kan det skyldes, de selv har samme rabat privat og det
> offentliges ansatte også har det.

He he...

> Det er bestemt ikke en regel for mange tusinde af private ansatte at opnå
> rabat på 100 øre ved dieselkøb.

Næh, jeg er egentlig forundret over at læse hvor mange skribenter
herinde, der har en privatmæssig ordning, som ikke er bundet op på
en firmabil...



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 09:04


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:31RKg.15236$E02.6028@newsb.telia.net...

KLIP

>> Så skulle det da være første gang, forbrugerorganisationer skulle vende
>> det blinde øje til.
>
> Har vi andre lignende tilfælde, hvor store rabatter til forbrugerne
> har affødt en ny skat?

Jeg tror næppe, forbrugerorganisationerne kan opilne politikerne til en ny
skat.

Deres opgave er at tilse millimeterdemokratiet ellers ville de ikke gå så
højt op i eks. opvaskemiddel og dets indhold af vand.

Så tro mig, de skal nok tage fat på evt. ulige rabatter (med mindre de selv
nyder 100% godt af dem).

> Næh, jeg er egentlig forundret over at læse hvor mange skribenter
> herinde, der har en privatmæssig ordning, som ikke er bundet op på
> en firmabil...

Enten stiller de bilen til rådighed for deres store arbejdsgiver eller er
ansatte i det offentlige, hvor ufattelig mange rabatter kan opnås, endda
helt uden leverandøren skal fakturere til ét (1) sted og der igennem selv
hente en besparelse (og ikke mindst sikkerhed for sine penge).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jens F (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Jens F


Dato : 04-09-06 14:13

BJ wrote:
---snip---
> Enten stiller de bilen til rådighed for deres store arbejdsgiver eller er
> ansatte i det offentlige, hvor ufattelig mange rabatter kan opnås, endda
> helt uden leverandøren skal fakturere til ét (1) sted og der igennem selv
> hente en besparelse (og ikke mindst sikkerhed for sine penge).
>
Hvordan er det lige, at ansatte i det offentlige kan hente ufattelig
mange rabatter?

Jeg spørger af ægte interesse, jeg er i målgruppen, og har ikke øjnet en
sådan - åbenbart oplagt - mulighed. Men nu....
--

Jens F

BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 14:09


"Jens F" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
news:44fc2498$0$12606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>> Enten stiller de bilen til rådighed for deres store arbejdsgiver eller er
>> ansatte i det offentlige, hvor ufattelig mange rabatter kan opnås, endda
>> helt uden leverandøren skal fakturere til ét (1) sted og der igennem selv
>> hente en besparelse (og ikke mindst sikkerhed for sine penge).
>>
> Hvordan er det lige, at ansatte i det offentlige kan hente ufattelig mange
> rabatter?
>
> Jeg spørger af ægte interesse, jeg er i målgruppen, og har ikke øjnet en
> sådan - åbenbart oplagt - mulighed. Men nu....

Der er etableret utallige rabatordninger for netop denne gruppe af
lønmodtagere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 16:35


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fc2586$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der er etableret utallige rabatordninger for netop denne gruppe af
> lønmodtagere.

Mange og mange er vel så meget sagt, men een er meget favorabel.
Ikke mindst når der tales om bilforsikringer, men generelt også...
www.forbrugsforeningen.dk



Ebbe Kristensen (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 04-09-06 14:15

Jens F wrote:

> Hvordan er det lige, at ansatte i det offentlige kan hente ufattelig
> mange rabatter?
>
> Jeg spørger af ægte interesse, jeg er i målgruppen, og har ikke øjnet
> en sådan - åbenbart oplagt - mulighed. Men nu....

Forbrugsforeningen er da et bud.

Se om du kan blive medlem på
http://www.forbrugsforeningen.dk/page/default.asp?id=hvem_kan

Ebbe



Peter Ingsø Laursen (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 04-09-06 18:20

"Jens F" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
news:44fc2498$0$12606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvordan er det lige, at ansatte i det offentlige kan hente ufattelig mange
> rabatter?
>
> Jeg spørger af ægte interesse, jeg er i målgruppen, og har ikke øjnet en
> sådan - åbenbart oplagt - mulighed. Men nu....

Jeg lytter også spændt

Min kone er lærer og har dermed "adgang" til Lærernes Indkøbscentral.
What a joke! Man kan måske spare lidt på meget dyre luksusvarer, men der er
vel grænser for, hvad man gider kører til Herlev efter .-)

mvh, Peter Ingsø Laursen



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 18:40


"Peter Ingsø Laursen" <psil*fjern_dette*@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ofZKg.91$vZ6.55@news.get2net.dk...

KLIP

>> Hvordan er det lige, at ansatte i det offentlige kan hente ufattelig
>> mange rabatter?
>>
>> Jeg spørger af ægte interesse, jeg er i målgruppen, og har ikke øjnet en
>> sådan - åbenbart oplagt - mulighed. Men nu....
>
> Jeg lytter også spændt
>
> Min kone er lærer og har dermed "adgang" til Lærernes Indkøbscentral.
> What a joke! Man kan måske spare lidt på meget dyre luksusvarer, men der
> er vel grænser for, hvad man gider kører til Herlev efter .-)

Det fjerner da ikke muligheden at du synes, ordningen er til grin.

Desuden har andre også opgivet et andet link.

Jeg er ikke ansat i det offentlige endsige i nogen af de andre omtalte, der
kan få rabat blot ved at vise en kopi af sin ansættelseskontrakt.

Bortset fra det, er det jo underordnet, hvilken rabatordning der indgås,
folk brokker sig alligevel og synes græsset er grønnere "på den anden side".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Ingsø Laursen (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 04-09-06 18:50

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fc6518$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Bortset fra det, er det jo underordnet, hvilken rabatordning der indgås,
> folk brokker sig alligevel og synes græsset er grønnere "på den anden
> side".

Det var nu ikke ment som brok. Priserne i LICs årlige katalog er blot så
hamrende høje, at man slet ikke fatter, hvordan de kan få forretningen til
at løbe rundt - særligt i disse internettider, som også lærerne er ved at
opdage.

Jeg har har også kort til Metro - og der er græsset altså heller ikke særlig
grønt økonomisk betragtet. Så til de af jer, der ikke har lignende
muligheder ud over firmabil i luksusklassen: Rolig, I går ikke glip af noget


mvh, Peter Ingsø Laursen



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 18:53


"Peter Ingsø Laursen" <psil*fjern_dette*@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4HZKg.95$dm7.1@news.get2net.dk...

KLIP

> Jeg har har også kort til Metro - og der er græsset altså heller ikke
> særlig grønt økonomisk betragtet. Så til de af jer, der ikke har lignende
> muligheder ud over firmabil i luksusklassen: Rolig, I går ikke glip af
> noget

Vi betaler altså i dyre domme for vore firmabiler i luksusklassen selv når
den er næsten 7 år gammel.

Så bare rolig, der går intet forbi jer i den henseende ... heller.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Ingsø Laursen (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 04-09-06 18:59

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fc681e$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Vi betaler altså i dyre domme for vore firmabiler i luksusklassen selv når
> den er næsten 7 år gammel.
>
> Så bare rolig, der går intet forbi jer i den henseende ... heller.

He-he, jeg ved det. Jeg skulle lige se, hvor lang tid der gik, før der kom
en reaktion

mvh, Peter



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 19:01


"Peter Ingsø Laursen" <psil*fjern_dette*@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:nPZKg.99$qG7.18@news.get2net.dk...

KLIP

>> Vi betaler altså i dyre domme for vore firmabiler i luksusklassen selv
>> når den er næsten 7 år gammel.
>>
>> Så bare rolig, der går intet forbi jer i den henseende ... heller.
>
> He-he, jeg ved det. Jeg skulle lige se, hvor lang tid der gik, før der kom
> en reaktion

Den bedste reaktion er nu kommet fra Mogens. Jeg er ikke medlem af denne
Forbrugsforening heller.

Jeg har dog Metro-kort og det er ikke meget bevendt til rabat.

Skal jeg have rabat, forhandler jeg den hellere selv og i langt de fleste
tilfælde også med en rimelig succes..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 18:56


"Peter Ingsø Laursen" <psil*fjern_dette*@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4HZKg.95$dm7.1@news.get2net.dk...

>Rolig, I går ikke glip af noget

Forbrugsforeningen er en rigtig god forretning for medlemmet, hvilket man
ikke mindst mærker på forsikringssiden. Så jeg kan ikke give dig ret i
dine/din betragtning...



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 18:58


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:eNZKg.15270$E02.5908@newsb.telia.net...

KLIP

>>Rolig, I går ikke glip af noget
>
> Forbrugsforeningen er en rigtig god forretning for medlemmet, hvilket man
> ikke mindst mærker på forsikringssiden. Så jeg kan ikke give dig ret i
> dine/din betragtning...

Det er formålsløst.

Hvis ikke de mennesker, der laver disse ordninger får løn for det, men skal
lave arbejdet i fritiden, så er de godt dumme.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-09-06 19:17


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fc6942$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er formålsløst.

Jeg vurderer ikke dette - nævner blot en mulighed,
som manden tilsyneladende har overset...

> Hvis ikke de mennesker, der laver disse ordninger får løn for det, men
> skal lave arbejdet i fritiden, så er de godt dumme.

Idag kører det ikke på frivillig basis - der er det sat i system
gennem Forbrugsforeningen. Forretningen afleverer typisk
10% i rabat, hvor medlemmet får de 7%. OG rabatten er
ift. den pris, du får varen handlet ned til - ikke vejledende
udsalgspris som hos LIC. Så det...

Jeg er ikke fortaler for den slags eller det modsatte - nævner
blot hvorledes det virker...



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 19:21


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:o4_Kg.15275$E02.6026@newsb.telia.net...

KLIP

> Jeg er ikke fortaler for den slags eller det modsatte - nævner
> blot hvorledes det virker...

Det er jeg heller ikke og faktisk også lige glad om nogen har en sådan
mulighed.

Jeg skal nu nok klare mig og så mange ting mangler jeg ikke mere..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Ingsø Laursen (04-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 04-09-06 19:00

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:eNZKg.15270$E02.5908@newsb.telia.net...

> Forbrugsforeningen er en rigtig god forretning for medlemmet, hvilket man
> ikke mindst mærker på forsikringssiden. Så jeg kan ikke give dig ret i
> dine/din betragtning...

Måske har du ret. Jeg vil kigge nærmere på det. Jeg har også kun erfaringer
med LIC

Mvh, Peter



Torben Scheel (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-09-06 06:59

Peter Ingsø Laursen wrote:

> Måske har du ret. Jeg vil kigge nærmere på det. Jeg har også kun erfaringer
> med LIC
>
LIC kortet er nu fint når man har handlet f.eks. et sæt dæk ned i en
fornuftig pris, og så betaler med LIC kortet og får 8-10% ekstra. MAO -
brug det til betaling der hvor der er aftalt rabatter.

--
vh
Torben

KASO (04-09-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-09-06 19:32


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f8115c$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så er der beregnet igen på dieselbilens fordele:
>
> http://borsen.dk/650.94346
>
> Hmmm .. det skal måske alligevel være V8 benzin næste gang..;)
>

Tjah - jeg tankede imorges (OK):

Diesel: kr. 7.69 (!)
95 blyfri: kr. 8.86

Min Grand Scénic med stort frontareal og en egenvægt på 1.550kg. havde kørt
17,9km/l diesel - til kr. 7.69. Jeg tror egentlig at diesel stadig er en
glimrende idé....

(Nå- ja - og så er lydniveauet behageligt lavt, når motoren kun kører godt
2100 rpm på motorvejen )



BJ (04-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-09-06 20:03


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:44fc711a$0$916$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Tjah - jeg tankede imorges (OK):
>
> Diesel: kr. 7.69 (!)
> 95 blyfri: kr. 8.86
>
> Min Grand Scénic med stort frontareal og en egenvægt på 1.550kg. havde
> kørt 17,9km/l diesel - til kr. 7.69. Jeg tror egentlig at diesel stadig er
> en glimrende idé....

Glemmer du ikke dieselafgift, strafafgift og hvad i ellers klager over at
skulle betale?

> (Nå- ja - og så er lydniveauet behageligt lavt, når motoren kun kører godt
> 2100 rpm på motorvejen )

Helt enig. Jeg hører heller ikke meget til min benzinmotor, der løber med
ca. det samme, måske endda 100 omdr. mindre i højgear..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 05-09-06 08:07

KASO skrev:
> Diesel: kr. 7.69 (!)

Den pris mødte jeg også i Vejle - og 6-7 timer senere var den oppe
på 8.76 på samme tankstation... Hvorfor så store udsving på så
kort tid ? det kan simpelthen ikke være begrundet i udbud og
efterspørgsel.


Ukendt (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-09-06 09:18

On 5 Sep 2006 00:07:03 -0700, "Henrik Stidsen"
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>KASO skrev:
>> Diesel: kr. 7.69 (!)
>
>Den pris mødte jeg også i Vejle - og 6-7 timer senere var den oppe
>på 8.76 på samme tankstation... Hvorfor så store udsving på så
>kort tid ? det kan simpelthen ikke være begrundet i udbud og
>efterspørgsel.

Søndag tankede jeg i Klarup til 7,86 - en time senere stod der 8,83!
Der går priskrig i den - og så "justerer" de et par øre på
normalprisen og starter showet forfra. De leger godt, de kære
benzinselskaber.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Men det er nu hunden, der er chippet

Christian B. Andrese~ (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-09-06 11:28


Henrik Stidsen wrote:
> KASO skrev:
> > Diesel: kr. 7.69 (!)
>
> Den pris mødte jeg også i Vejle - og 6-7 timer senere var den oppe
> på 8.76 på samme tankstation... Hvorfor så store udsving på så
> kort tid ? det kan simpelthen ikke være begrundet i udbud og
> efterspørgsel.

Priskrig vel sagtens ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


BJ (05-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-09-06 11:38


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1157452078.261286.231780@m73g2000cwd.googlegroups.com...

Sidder i UK.

Her er diesel dyrere end blyfri 92 med ca 26 øre pr/l

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Christian B. Andrese~ (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-09-06 11:39


BJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1157452078.261286.231780@m73g2000cwd.googlegroups.com...
>
> Sidder i UK.
>
> Her er diesel dyrere end blyfri 92 med ca 26 øre pr/l

OK !

Hvordan er forskellen mellem fyringsolie og diesel ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


BJ (05-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-09-06 13:56


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1157452767.579995.3970@b28g2000cwb.googlegroups.com...

KLIP

>OK !

>Hvordan er forskellen mellem fyringsolie og diesel ?


Her må jeg være dig svar skyldig.

Her er naturgas....

Nå, jeg vil gå en tur i det gode vejr. 26 grader og sol. Det må blive hen på
Brighton Marina..

--
Bjørn J.
.... on the move



Henrik Stidsen (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 05-09-06 12:12

Christian B. Andresen skrev:
> Henrik Stidsen wrote:

> > Den pris mødte jeg også i Vejle - og 6-7 timer senere var den oppe
> > på 8.76 på samme tankstation... Hvorfor så store udsving på så
> > kort tid ? det kan simpelthen ikke være begrundet i udbud og
> > efterspørgsel.

> Priskrig vel sagtens ?

I så fald er det priskrige på et par timer, det er jo ikke unormalt
at se 4-5 forskellige priser på diesel i løbet af en dag, ofte med
forholdsvis store udsving, både 15 og 25 øre ofte.


Christian B. Andrese~ (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-09-06 12:43


Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
> > Henrik Stidsen wrote:
>
> > > Den pris mødte jeg også i Vejle - og 6-7 timer senere var den oppe
> > > på 8.76 på samme tankstation... Hvorfor så store udsving på så
> > > kort tid ? det kan simpelthen ikke være begrundet i udbud og
> > > efterspørgsel.
>
> > Priskrig vel sagtens ?
>
> I så fald er det priskrige på et par timer, det er jo ikke unormalt
> at se 4-5 forskellige priser på diesel i løbet af en dag, ofte med
> forholdsvis store udsving, både 15 og 25 øre ofte.

Sådan er det nogle dage i nogle områder.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Christian B. Andrese~ (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-09-06 13:57


BJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1157452767.579995.3970@b28g2000cwb.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> >OK !
>
> >Hvordan er forskellen mellem fyringsolie og diesel ?
>
>
> Her må jeg være dig svar skyldig.
>
> Her er naturgas....
>
> Nå, jeg vil gå en tur i det gode vejr. 26 grader og sol. Det må blive hen på
> Brighton Marina..

Ti stille !!!

god tur og håber du nyder noget godt engelsk øl

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


BJ (05-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-09-06 14:02


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1157461020.496818.25450@i42g2000cwa.googlegroups.com...

KLIP

>> >OK !
>>
> >>Hvordan er forskellen mellem fyringsolie og diesel ?
>>
>>
> >Her må jeg være dig svar skyldig.
>>
> >Her er naturgas....
>>
> >Nå, jeg vil gå en tur i det gode vejr. 26 grader og sol. Det må blive hen
> >på
> >Brighton Marina..

>Ti stille !!!

LOL

>god tur og håber du nyder noget godt engelsk øl

Tak og jeg skal gøre mit yderste ved den sikkert lækre og velsmaggende
buffet senere i aften..men ikke mindst i baren ... endnu senere...

--
Bjørn J.
.... on the move



Christian B. Andrese~ (06-09-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-09-06 08:19


BJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1157461020.496818.25450@i42g2000cwa.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> >> >OK !
> >>
> > >>Hvordan er forskellen mellem fyringsolie og diesel ?
> >>
> >>
> > >Her må jeg være dig svar skyldig.
> >>
> > >Her er naturgas....
> >>
> > >Nå, jeg vil gå en tur i det gode vejr. 26 grader og sol. Det må blive hen
> > >på
> > >Brighton Marina..
>
> >Ti stille !!!
>
> LOL
>
> >god tur og håber du nyder noget godt engelsk øl
>
> Tak og jeg skal gøre mit yderste ved den sikkert lækre og velsmaggende
> buffet senere i aften..men ikke mindst i baren ... endnu senere...

mmmmmm...mmmm.jeg kan ikke høre hvad du siger....mmmmm.....mmmmm
<hænderne_for_ørene.avi>

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste