/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Uballance i nye hjul
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 03:03

Jeg har købt nye 4 hjul med sommerdæk af anerkendt mærke hos en anerkendt
dækleverandør i Tyskland. Det hele blev sendt med fragtmand pakket
forsvarligt ind. Dækfirmaet har forsikret mig, at hjulene er nøje
afballanceret med nyeste maskiner inden afsendelsen.
Hvordan kan det så være, at de helt nye hjul alligevel har uballance? Den
var helt gal på 2 af hjulene men fejl på alle 4. Det kostede lige 500 kr.
ekstra at få dem "roteret" og afballerceret hos den lokale dækmand. Kommer
der uballance i et hjul pga. transport eller hvad?

MVH Peter



 
 
Ole Axelsen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 01-09-06 05:57

Peter wrote:
> Jeg har købt nye 4 hjul med sommerdæk af anerkendt mærke hos en
>Kommer der uballance i et hjul pga. transport eller hvad?

Ikke uden de har været kørt over af en damptromle:)


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Kito (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Kito


Dato : 01-09-06 06:37


"Peter" <-> skrev i en meddelelse
news:44f794d1$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg har købt nye 4 hjul med sommerdæk af anerkendt mærke hos en anerkendt
> dækleverandør i Tyskland. Det hele blev sendt med fragtmand pakket
> forsvarligt ind. Dækfirmaet har forsikret mig, at hjulene er nøje
> afballanceret med nyeste maskiner inden afsendelsen.
> Hvordan kan det så være, at de helt nye hjul alligevel har uballance? Den
> var helt gal på 2 af hjulene men fejl på alle 4. Det kostede lige 500 kr.
> ekstra at få dem "roteret" og afballerceret hos den lokale dækmand. Kommer
> der uballance i et hjul pga. transport eller hvad?
>
> MVH Peter
>
---------------------------------

Nej, du er bare blevet snydt.

Poul>



Andreas M. Hansen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 01-09-06 07:40

> Nej, du er bare blevet snydt.
>

Næhh - købeloven gæder skam også i Tyskland, han kunne uden problem have
sendt dem tilbage til butikken for at få dem afballanceret.
...
mvh

Andreas M. Hansen



Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 11:02


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44f7d5c6$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Nej, du er bare blevet snydt.
>>
>
> Næhh - købeloven gæder skam også i Tyskland, han kunne uden problem have
> sendt dem tilbage til butikken for at få dem afballanceret.
> ..
> mvh


Jahh.............men det havde også kostet en lille plovmand !


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99



Andreas M. Hansen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 01-09-06 12:48

> Jahh.............men det havde også kostet en lille plovmand !
>
>

Det er jo de lyksaligheder man må kalkulere med når man køber ting på
nettet....
Nu er der jo også netbutikker som håndterer dette på en god måde - en
kollega havde købt en racercykel hos en tysk webshop, efter 3 år var der en
revne i stellet, efter en mail til firmaet skulle hele cyklen sendes derned,
da firmaet havde modtaget cyklen kom der en mail, hvor de bad om et
kontonummer hvor de kunne overføre de udgifter han havde haft ved at sende
cyklen til Tyskland.
--
mvh

Andreas M. Hansen



Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 15:29


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44f81de5$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jahh.............men det havde også kostet en lille plovmand !
>>
>>
>
> Det er jo de lyksaligheder man må kalkulere med når man køber ting på
> nettet....
> Nu er der jo også netbutikker som håndterer dette på en god måde - en
> kollega havde købt en racercykel hos en tysk webshop, efter 3 år var der
> en
> revne i stellet, efter en mail til firmaet skulle hele cyklen sendes
> derned,
> da firmaet havde modtaget cyklen kom der en mail, hvor de bad om et
> kontonummer hvor de kunne overføre de udgifter han havde haft ved at sende
> cyklen til Tyskland.

Vel ikke fra en Dr. Nambi der er født i Nigeria

--
Tom



Andreas M. Hansen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 01-09-06 18:45

> Vel ikke fra en Dr. Nambi der er født i Nigeria
>



Næhh - det var såmænd fra www.canyon.de - og pengene og cyklen med et nyt
stel er såmænd kommet retur.
--
mvh

Andreas M. Hansen


Ukendt (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-06 21:55

Kito wrote:
> Nej, du er bare blevet snydt.

Af det tyske firma eller af min lokale dækmand? Fordi hvis man kommer ind
til ethvert dækcenter og har mistanke om, at hjulene er ude af ballace, så
ser manden jo sit snit til at tjene 500 kr. og gi'r mig ret, også selvom
hjulene reelt ikke fejler noget. Det kan jeg jo ikke bevise/modbevise. Så
ja, jeg er blevet snydt. Men af hvem...

En anden tanke kunne også være, at forskellige maskiner måler forskelligt.
Så selvom hjulene var indenfor acceptable tollerencer fra Tyskland, så har
den lokale dækmands maskine måske vist, at hjulene kunne blive ENDNU bedre.
Og sådan kan man vel blive ved. Efter en uges kørsel kan maskinerne måske
afballancere de samme hjul endnu bedre en gang til. Jeg tror det er lidt
hokus pokus med de dækcentre...

MVH Peter



Uffe Ravn (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 02-09-06 00:46

Peter wrote:

>> Nej, du er bare blevet snydt.
>
> Af det tyske firma eller af min lokale dækmand? Fordi hvis man kommer
> ind til ethvert dækcenter og har mistanke om, at hjulene er ude af
> ballace, så ser manden jo sit snit til at tjene 500 kr. og gi'r mig
> ret, også selvom hjulene reelt ikke fejler noget. Det kan jeg jo ikke
> bevise/modbevise. Så ja, jeg er blevet snydt. Men af hvem...

Hvis det har hjulpet er det naturligvis ikke af dækmanden, selv om jeg
plejer at betale nogle gange mindre for at få afballanceret.

Mvh. Uffe Ravn



Ukendt (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-06 03:06

Uffe Ravn wrote:
> Hvis det har hjulpet er det naturligvis ikke af dækmanden, selv om jeg
> plejer at betale nogle gange mindre for at få afballanceret.

Tja... jeg ved snart ikke om det har hjulpet. Tro flytter bjerge, så man vil
jo gerne have at det har hjulpet at give 500 kr. for afballanceringen...

/Peter



Ib Jakobsen (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 02-09-06 08:49

Peter skrev:

>
> Tja... jeg ved snart ikke om det har hjulpet. Tro flytter bjerge, så man vil
> jo gerne have at det har hjulpet at give 500 kr. for afballanceringen...

Og de passer 100%?. Jeg tænker på centerringen og dermed centreringen.
Det danske sprog kan være lidt bøvlet.





--
MVH

Ib Jakobsen

Ukendt (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-06 21:43

Ib Jakobsen wrote:
> Og de passer 100%?. Jeg tænker på centerringen og dermed centreringen.
> Det danske sprog kan være lidt bøvlet.

Jeg forstod
Ja, de skulle passe til modellen, de er købt efter nøje anvisninger. Og de
monteres også ligeså præcis som vinterhjulene (original hjul) mht.
hulafstand og centrering.

MVH Peter.




Mogens... (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-09-06 22:17

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
news:44f9ecc5$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Ja, de skulle passe til modellen, de er købt efter nøje anvisninger. Og de
> monteres også ligeså præcis som vinterhjulene (original hjul) mht.
> hulafstand og centrering.

På min Camaro var der ift. de originale fælge plads til en låsering,
som de uorginale fælge fra Keskin ikke tog højde for. Derved sad
fælgen skævt monteret på navet...

På min spritnye Volvo var der en defekt aluminiumsfælg, som Volvo
ikke fandt, men som dækmanden fandt. Hans maskine påviste des-
uden en fejl på Volvo's afbalanceringsudstyr - og jeg fik et par flasker
rødvin (og en ny fælg) for besværet...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste