|
| Opel Kadett vil ikke køre.... Fra : Tut |
Dato : 31-08-06 20:55 |
|
Har købt mig en ældre opel kadett - årgang 85. For et par dage siden, da jeg
satte den i garagen var der ingen problemer. I aften da jeg skulle bruge den
startede den som vanlig flot og kvik, men den kan ikke køre. Den går fint i
gear - både 1. gera og bakgear, men det er som om den bliver bremst. Nærmest
som om den ikke kan trække. Det mærkes som om bilen egentlig godt vil
frem/tilbage, men et eller andet forhindrer den i at komme det. Jeg er
virkelig på spanden. Hvad kan det mon være og bliver det mon dyrt at få den
repareret?
Enlig mor
| |
Hans Paulin \(6310\) (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 31-08-06 21:15 |
|
Tut skrev:
> Hvad
> kan det mon være
Et gæt: dine bremser "hænger" - dvs. de "slipper" ikke helt.
> og bliver det mon dyrt at få den repareret?
HVIS det er bremserne der hænger skal du nok regne med en times arbejde hos
en mekaniker.
(Og det er ikke bare håndbremsen du har glemt?)
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
pwh (31-08-2006)
| Kommentar Fra : pwh |
Dato : 31-08-06 21:21 |
|
> Har købt mig en ældre opel kadett - årgang 85.
>
> Enlig mor
Er det ikke et lidt forkert valg af bil hvis du er enlig mor
og sansynligvis afhængig af værksteder.
Så kan sådan en gammel Kadyt blive et MEGET dyrt bekendskab.
/Jens (med Kadyt '90 , men som kan skrue selv)
| |
Klaus D. Mikkelsen (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 31-08-06 21:23 |
|
pwh skriver:
>
> Er det ikke et lidt forkert valg af bil hvis du er enlig mor
> og sansynligvis afhængig af værksteder.
> Så kan sådan en gammel Kadyt blive et MEGET dyrt bekendskab.
Eller en måde at komme til at møde mandfolk på ?
> /Jens (med Kadyt '90 , men som kan skrue selv)
Der var den første der tilbød sig
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Hans Paulin \(6310\) (31-08-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 31-08-06 21:26 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Der var den første der tilbød sig
Jeg er sq da glad for at du ik foreslog mig!
--
Med venlig hilsen
Hans - der har sit på det tørre - både hér og hisset
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-09-06 05:20 |
| | |
Hans Paulin (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 01-09-06 09:40 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hun skulle jo have en ordentlig papfar til sine børn
Nå, okay!
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
pwh (31-08-2006)
| Kommentar Fra : pwh |
Dato : 31-08-06 21:43 |
|
>> Er det ikke et lidt forkert valg af bil hvis du er enlig mor
>> og sansynligvis afhængig af værksteder.
>> Så kan sådan en gammel Kadyt blive et MEGET dyrt bekendskab.
>
> Eller en måde at komme til at møde mandfolk på ?
>
>> /Jens (med Kadyt '90 , men som kan skrue selv)
>
> Der var den første der tilbød sig
>
> Klaus
*LOL*
Der lurede du mig godt nok af
Nej, skrue for meget på gammel bil gider jeg ikke mere,
man bliver beskidt, smadrer knoerne og meget andet ondt
Min egen Kadyt er købt for 5000kr nysysnet af min Fars kone,
ellers havde jeg heller ikke røget på sådan en gammel æske.
Den får lov til at leve til næste syn, eller hvis den bliver alvorligt
syg med noget jeg ikke gider skrue på.
Men indtil videre må jeg sige den kører upåklageligt,
den har kostet mig en køler på 1/2 år, det er det hele
Men har man ikke forstand på at pille lidt selv, vil jeg mene at
man skal holde sig langt væk fra de oldtidslævn.
De er nemme at skrue i selv, men dyre hvis andre skal gører det.
/Jens
| |
jan@stevns.net (31-08-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 31-08-06 22:23 |
|
"pwh" <gætselv@.dk> skrev :
>De er nemme at skrue i selv, men dyre hvis andre skal gører det.
Åehhh - de gamle kasser er da som regel så ukomplicerede, at
værkstederne har ganske nemt med dem, så den holder vist ikke
--
Jan_stevns
| |
pwh (01-09-2006)
| Kommentar Fra : pwh |
Dato : 01-09-06 06:49 |
|
>> De er nemme at skrue i selv, men dyre hvis andre skal gører det.
>
> Åehhh - de gamle kasser er da som regel så ukomplicerede, at
> værkstederne har ganske nemt med dem, så den holder vist ikke
Hvad holder ikke ???
Du mener måske at der er god økonomi i at få et værksted til at
lave alt arbejdet på en oldgammel bil.
Der er vel trods alt ikke mange værksteder der arbejder for mindre
end 350-400 kr/t, og så kan det sgu hurtigt rende op.
/Jens
| |
Tut (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Tut |
Dato : 01-09-06 13:12 |
|
Så kører mi kadett igen. såmænd bare bremserne der havde sat sig fast, da
bilen har stået med håndbremseren trukket en lille uges tid - bankeslag med
en hammer på boltene på baghjulet og 50 kr. fattigere hehe
"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
news:LRPJg.3$ib2.1@news.get2net.dk...
> >> De er nemme at skrue i selv, men dyre hvis andre skal gører det.
> >
> > Åehhh - de gamle kasser er da som regel så ukomplicerede, at
> > værkstederne har ganske nemt med dem, så den holder vist ikke
>
> Hvad holder ikke ???
> Du mener måske at der er god økonomi i at få et værksted til at
> lave alt arbejdet på en oldgammel bil.
>
> Der er vel trods alt ikke mange værksteder der arbejder for mindre
> end 350-400 kr/t, og så kan det sgu hurtigt rende op.
>
> /Jens
>
>
| |
pwh (01-09-2006)
| Kommentar Fra : pwh |
Dato : 01-09-06 15:30 |
|
Tut wrote:
> Så kører mi kadett igen. såmænd bare bremserne der havde sat sig
> fast, da bilen har stået med håndbremseren trukket en lille uges tid
> - bankeslag med en hammer på boltene på baghjulet og 50 kr. fattigere
> hehe
Tilykke med det, så havde Hans gættet rigtigt
Godt du har fundet et værksted der arbejder Orange,
ellers kan Kadytten blive alt for dyr at have.
De er vist heldigvis mekanisk ret stabile, men der kan ikke
undgå at opstå småtterier hen af vejen, rusten er nok din største fjende.
Det er dyrt at få lavet, selv Orange, da det er et tidskrævende arbejde.
/Jens
| |
Hans Paulin (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 01-09-06 15:41 |
|
Tut wrote:
> Så kører mi kadett igen. såmænd bare bremserne der havde sat sig
> fast, da bilen har stået med håndbremseren trukket en lille uges tid
> - bankeslag med en hammer på boltene på baghjulet og 50 kr. fattigere
> hehe
Brug håndbremsen med omtanke - om vinteren kan den fryse fast
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Ukendt (01-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-09-06 19:57 |
|
"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:eRHJg.320
> Men har man ikke forstand på at pille lidt selv, vil jeg mene at
> man skal holde sig langt væk fra de oldtidslævn.
> De er nemme at skrue i selv, men dyre hvis andre skal gører det.
Det er nu stadig billigere, at få førstehjælp til en Kadett, end det er til
f.eks en Mitsubishi, som vi tidligere har haft. Sådan noget elektronisk
noget, koster kassen, at få fikset.
Ligenu har vi en VW Caravelle på værksted. Da det er en gammel spand regner
jeg også med, at den er forholdsvis nem, at fikse. Værkstedet vi bruger
tager ca. 250 kr. i timen. De har så desværre lukket hele weekenden.
--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/
Beskriv din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/
| |
pwh (01-09-2006)
| Kommentar Fra : pwh |
Dato : 01-09-06 20:49 |
|
>> Men har man ikke forstand på at pille lidt selv, vil jeg mene at
>> man skal holde sig langt væk fra de oldtidslævn.
>> De er nemme at skrue i selv, men dyre hvis andre skal gører det.
>
> Det er nu stadig billigere, at få førstehjælp til en Kadett, end det
> er til f.eks en Mitsubishi, som vi tidligere har haft. Sådan noget
> elektronisk noget, koster kassen, at få fikset.
Helt sikkert, jeg er da også glad for at min Kadyt er uden indsprøjtning,
eller andre elektroniske besynderligheder
Men igen vil jeg mene at det ikke er en god ide med en oldgammel bil
hvis man ikke kan skrue selv, men skal betale andre mennesker for det.
/Jens
| |
Ukendt (02-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-09-06 10:31 |
|
"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:G80Kg.12280
> Men igen vil jeg mene at det ikke er en god ide med en oldgammel bil
> hvis man ikke kan skrue selv, men skal betale andre mennesker for det.
Her er det jo netop bedre med en oldgammel bil, hvor man ikke skal betale
1000 kr. for, at få skiftet en pære. Lige netop det kan vi nu også godt selv
( dvs. manden kan ), men pointen er, at nye biler jo også går i stykker
og de koster ofte meget mere, at reparere på, især hvis de skal på speciel
værksted, hvad de jo ofte skal.
--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/
Beskriv din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/
| |
pwh (02-09-2006)
| Kommentar Fra : pwh |
Dato : 02-09-06 12:30 |
|
>> Men igen vil jeg mene at det ikke er en god ide med en oldgammel bil
>> hvis man ikke kan skrue selv, men skal betale andre mennesker for
>> det.
>
> Her er det jo netop bedre med en oldgammel bil, hvor man ikke skal
> betale 1000 kr. for, at få skiftet en pære. Lige netop det kan vi nu
> også godt selv ( dvs. manden kan ), men pointen er, at nye biler
> jo også går i stykker og de koster ofte meget mere, at reparere på,
> især hvis de skal på speciel værksted, hvad de jo ofte skal.
Hvis du skal have dit regnestykke til at gå op tror tror jeg du skal
rette oldgammel til simpel konstruktion.
Det følges self tit ad, men jeg kan da godt komme i tanker om et par
oldgamle biler som bestemt ikke er simple i sin konstruktion.
Dem ville jeg alene pgr alderen holde snitterne langt bort fra,
du skal heller ikke se bort fra det væsentlige faktum at jo flere år
en bil har været på vejene, jo størrer risiko er der for gennemtæringer.
Det ved jeg af egne dyrkøbte erfaringer er rigtigt dyrt at få lavet,
selvom man kan få nogen til at lave det orange.
Som en af mine mekanikervenner så malende beskriver det,
at have gammel bil er som et hul i jorden man kan skovle penge ned i
/Jens
| |
|
|