Fiesta problem
Fra : Michael Westi

Dato : 31-08-06 21:01

Har en Fiesta Mk III.
Er lige serviceret.
Kørte og startede fint før.
Den starter stadig fint.
Men når jeg kobler ud kan den finde på at gå i stå eller næsten i stå.
Andre gange er den for høj i tomgang og under acceleration hugger/rykker
den.

Om den er kold eller varm er underordnet.

Hvad kan problemet være?

Mvh Michael

Fra : Bo Velschow

Dato : 01-09-06 19:08

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den.
>
> Om den er kold eller varm er underordnet.

Hmm... med min gamle Mondeo ('99 1.8 Zetec-E) blev en række ting
forsøgt/overvejet, idet den næsten konsekvent gik i stå i "lunken" tilstand,
når jeg koblede ud:
* Luftmasseføler (MAF)
* Lambdasonde
* PCV ventil
* Tomgangsregulator
* Gasspjældspotentiometer
* Revne i udstødningsmanifold
* Tændspole
* A/C switch
osv. osv.
(kig evt. her for lidt generel inspiration vedr. tomgansproblemer:
http://www.btinternet.com/~madmole/)

Fejlen viste sig dog (efter mange 1000 kroner i værkstedets kasse!) at være
så banal som en dårlig forbindelse (12V forsyningen) til ECU'en (Engine
Control Unit - den computer, der styrer hele festen): Ny ledning blev
trukket, og vips! så kørte den som en drøm.

- Så der er desværre nok at tage fat på...!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge