Lyden fra undervognen der hjemsøger mig
Fra : Niller

Dato : 30-08-06 18:38

Problemet er i alt sin enkelthed (forhåbenligt) at min bil
siger en underligt lyd når jeg enten giver gas, kobler ud / kobler
ind. Det sker faktisk i alle gear. Lyden er et gennemtrængende "KNAK"
som kommer fra under
bilen ( lyder det som ). Det underlige er at den ikke gør det hver
gang, men kun når den er kørt varm...og så er det faktisk konstant.
Der har været nogle bud på det kunne være et defekt motorophæng,
men mekanikeren har tjekket og det var ikke det Det er heller ingen
rystelse eller noget. Hvis jeg skulle give et forsigtigt bud på hvor
det kommer fra kunne det være gearkassen, men det lyder da også
underligt...ville den ikke nærmere give en skrabe/hvæse lyd hvis det
var den?

Fra : Henrik

Dato : 30-08-06 20:53

"Niller" <superslagter@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du skrev hvilken bil det var, ville det måske være nemmer.

Hilsen

Henrik

Fra : Brian

Dato : 30-08-06 21:51

[...]

Når det kommer ved brug af kobling, hvor mon fejlen så er? Jeg ved godt,
hvor jeg ville lede først... (ved "giver gas" forstår jeg bundgas, pedalen i
bund, hvilket jo rykker i koblingen)

Fra : Niller

Dato : 31-08-06 17:54

Brian skrev:

> [...]
> hvor jeg ville lede først... (ved "giver gas" forstår jeg bundgas, pedalen i

Bilen er en vw polo 1,6 fra 97 Så er det på plads :)

Og lyden kommer ikke kun ved brug af kobing men som sagt også hvis jeg
giver gas (ikke bundgas) men blot speeder op. Hvis jeg f.eks kommer
kørende og sagtner farten for derefter at giver gas igen lyder der et
(Knak/klok) et eller andet.

Kan et slidt knokkelled evt. have noget med det at gøre..eller ville
lyden være konstant der?