Nyt anhængertræk. (Hvor meget må jeg køre~
Fra : Bo Andersen

Dato : 30-08-06 17:46

Det er så gået op for mig at bilen ikke er registret med træk, og nu skal
jeg
udfylde en
http://kortlink.dk/politi/2y57 (PDF-fil 436 kB)
"Erklæring om montering af tilkoblingsanordning"

Jeg bliver total forvirret af vejledningen afsnit "C"
Hvis man starter med overskriften til a-b-c punkterne
og springer til punkt c og den 3. pind.

Citat" Påhængskøretøjets største totalvægt med/uden
bremser må ikke overstige for påhængskøretøj
med bremser 750 kg."

Hvad f... er det for noget dårligt sprog.. !

Kort sagt hvad skal jeg skrive på erklæringen ?
Her er de data jeg mener skal bruges.

Bil:
1360 kg egenvægt
1484 kg køreklar vægt
1920 kg tilladt totalvægt
1400 kg påhæng med brems
600 kg påhæng uden brems

Træk: 1500 kg.

Ud fra dette, kan jeg så lovligt køre med de
1400 kg (med brems) på alm B-kort ?

-Venligst, Bo Andersen-

Fra : alexbo

Dato : 30-08-06 18:18

"Bo Andersen" skrev

> Citat" Påhængskøretøjets største totalvægt med/uden
> bremser må ikke overstige for påhængskøretøj
> med bremser 750 kg."
>
> Hvad f... er det for noget dårligt sprog.. !

Det er da ganske enkelt hvis man ikke møver det hele sammen en lang række.

Påhængskøretøjets største totalvægt med/uden bremser må ikke overstige.
Med bremser, bilens tilladte totalvægt.
Uden bremser, 50% af tjenestevægt dog ikke over 750 kg.

> Kort sagt hvad skal jeg skrive på erklæringen ?
Hvis de 1400 kg. og 600 kg. er rigtige er det dem du skal bruge.

> Ud fra dette, kan jeg så lovligt køre med de
> 1400 kg (med brems) på alm B-kort ?

Ja, hvis det er anhængerens tilladte totalvægt.

mvh
Alex Christensen