Hjælp: Bilforsikring af en bil med 326 HK ~
Fra : Daniel

Dato : 30-08-06 16:03

Hej med jer!

Jeg vil gerne hjælpe en ven, som er elitebillist og har kørt 19 år skadefri
samt bor i Nordjylland.

Han vil gerne have forsikret en Mercedes 500 E fra 1991 med 326 HK.

De fleste forsikringer afslår at kaskoforsikre bilen og andre kommer med en
ublu pris.

Hvordan og hvor får man en god pris?

Det må være den samme problemstilling mange folk med amerikaner biler og
andre specialbiler står i.

Glæder mig til at høre fra jer

Med venlig hilsen

Daniel

Fra : RP

Dato : 30-08-06 16:18

> Det må være den samme problemstilling mange folk med amerikaner biler og
> andre specialbiler står i.

tja, så længe bilen er under 25 år gammel ihvertfald. Min corvette
fra '68 med ca. 350 hk koster ca. 800,- om året med kasko...

Ellers prøv evt at spørge på smallblock.dk, der er måske nogle med
en nyere amerikaner med mange heste (og samme problem).

mvh

R. Poulsen

Fra : René

Dato : 31-08-06 08:10

> Det må være den samme problemstilling mange folk med amerikaner biler og
> andre specialbiler står i.

Hej
Har prøvet samme problemstilling med en Camaro 5,7 L fra 1997 med omkring
300Hk
Topdanmark 19000
Tryg 14000 Og disse kun hvis der blev sat genfindingssystem
Gps i .
Prøvede en 4-5 andre og endte med Alm Brand til 6800 Kr med samme beløb i
kasko .
Selvfølgelig mod at jeg flyttede 2 andre forsikringer over til dem.

mvh Renè

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-08-06 16:26

Hej

Daniel wrote:
> Det må være den samme problemstilling mange folk med amerikaner biler og
> andre specialbiler står i.

Folk med specialbiler er som regel medlem af en klub hvorigennem de kan
få fornuftige priser.

Alternativt bør han måske prøve Danske Forsikring (Danske Bank). Jeg
ved, at de netop har omklassificeret en del biler og på den måde blev
min Mazda 6 2,3 sport pludselige billigere. Førhen var top-modellen
automatisk dyr. Fx kostede en Mazda 3 2.0 mere i forsikring end en Mazda
6 2.0 ene og alene fordi 2.0-motoren i 3-serien var top-modellen. Nu har
de lavet det om, så bilen holdes op imod tilsvarende biler på markedet.
Så selvom Mercedesen har over 300hk, så er det stadig en 15 år gammel
bil, som kun har begrænset værdi. Uanset hvilken sportsvogn (op til
Corvette med 350+hk) jeg har spurgt til hos Danske Forsikring har prisen
aldrig været over 10.000, men bilens aktuelle værdi har heller aldrig
været over 500.000,-.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-08-06 22:26

"Daniel" <fjernDETTEdanieldk121@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ublu pris.
>
> Hvordan og hvor får man en god pris?
>
> Det må være den samme problemstilling mange folk med amerikaner biler og

Jeg har et lignende problem, som blot viser at begrebet specialbil er
bredere end jeg har fantasi til at forestille mig. Jeg spurgte mit nuværende
forsikringsselskab om prisen på en Honda Civic årgang 2006, for beregneren
på hjemmesiden gav intet resultat hvis ønsket kun var at forsikre bilen.
Årsagen er at det er en specialbil (beretter selskabet) pga. de 140 hk og
kun det, en Honda Stream 1,7 med 125 hk giver heller intet resultat hvilket
kunne tyde på samme status. Så jeg må jo hellere hænge med her for at se, om
andre har erfaringer med forsikringsselskaber der ønsker at forsikre den
slags monsterbiler.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik Steen Møller

Dato : 31-08-06 07:23

Prøv evt. AROS forsikring. Har bekendte som har fået meget favorable
priser på hhv. BMW 530D og Audi A8.

- Henrik Steen Møller

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-08-06 12:40

Kim Kristensen skrev:

> [...]
> Årsagen er at det er en specialbil (beretter selskabet) pga. de 140 hk og

Det kan jeg slå! Et selskab (Fair svjh?) mente at min Accord 2.0 med
115 hypper var en specialbil.

Det var iøvrigt en rystende oplevelse at ringe rundt, faktor 2 i
forskel mellem dyreste og billigste.

/Martin

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-08-06 13:00

Martin Sørensen wrote:

> Det kan jeg slå! Et selskab (Fair svjh?) mente at min Accord 2.0 med
> 115 hypper var en specialbil.
>
> Det var iøvrigt en rystende oplevelse at ringe rundt, faktor 2 i
> forskel mellem dyreste og billigste.

Sjove oplevelser er der masser af - min Rover 620ti med alt i udstyr
(200hk / turbo) kostede ca. 7500 årligt - ca. 2500 i selvrisiko og
fastpræmie. Min nuværende Audi 80 2,3E Avant med aircon (133hk) koster
det samme..

Min Yamaha FJ1100 (125hk) koster ca. 1500,- i ansvar om året, min kone
får som begynder forsikret en XJ600 (72hk) til samme pris. Det kan
betale sig at gifte sig til elitestatus

--
vh
Torben Yamaha TDM 900, Yamaha FJ1100, Audi 80 2.3E Avant