|
| Prisforskel diesel / benzin Fra : Ole Jensen |
Dato : 28-08-06 20:25 |
|
Hvorfor en prisforskellen skrumpet ind her i den seneste tid?
For ikke så lang tid siden, og så langt tilbage jeg kan huske, har
forskellen været omkring 1,40-1,50 i dieselens favør, men i de sidste
par uger har den ligget nede under 1 krone.
Hvorfor? Er det en sæson-ting?
--
mvh
Ole-J
Jeg er ikke ekspert
| |
Henrik Stidsen (28-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-08-06 20:49 |
|
Ole Jensen presented the following explanation :
> Hvorfor en prisforskellen skrumpet ind her i den seneste tid?
> For ikke så lang tid siden, og så langt tilbage jeg kan huske, har
> forskellen været omkring 1,40-1,50 i dieselens favør, men i de sidste
> par uger har den ligget nede under 1 krone.
Det har jeg også lagt mærke til, det er ikke engang et halvt år siden
den jævnligt var under 8kr.
I dag så jeg en HydroTexaco station der i morges solgte diesel til
8.22, ved 15:30 tiden var den oppe på 9.20! Dieselpriserne svinger helt
vildt for tiden.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Kent (29-08-2006)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 29-08-06 14:41 |
|
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.e51c7d68fc517bd8.34878@news.hs235.dk...
> Ole Jensen presented the following explanation :
>> Hvorfor en prisforskellen skrumpet ind her i den seneste tid?
>> For ikke så lang tid siden, og så langt tilbage jeg kan huske, har
>> forskellen været omkring 1,40-1,50 i dieselens favør, men i de sidste
>> par uger har den ligget nede under 1 krone.
>
> Det har jeg også lagt mærke til, det er ikke engang et halvt år siden den
> jævnligt var under 8kr.
>
> I dag så jeg en HydroTexaco station der i morges solgte diesel til 8.22,
> ved 15:30 tiden var den oppe på 9.20! Dieselpriserne svinger helt vildt
> for tiden.
>
Sidste weekend tankede min kammerat diesel til 7,50 pr. liter!
Ja, det svinger virkeligt meget!
Kent.
| |
Ukendt (28-08-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-08-06 20:51 |
|
"Ole Jensen" <newsplus@website.dk> skrev i en meddelelse
news:1hkstzt.1pkrikf5ss8biN%newsplus@website.dk...
> Hvorfor en prisforskellen skrumpet ind her i den seneste tid?
>
> For ikke så lang tid siden, og så langt tilbage jeg kan huske, har
> forskellen været omkring 1,40-1,50 i dieselens favør, men i de sidste
> par uger har den ligget nede under 1 krone.
>
> Hvorfor? Er det en sæson-ting?
Det har for lang tid siden været regeringens erklærede mål at udligne
forskellen. Du skal ikke tro at staten på sigt vil lade dig slippe billigere
i skatter og afgifter.
Det er oprigtig talt som at p*sse i bukserne, varmen varer ikke ved ret
længe og det gør den heller ikke med diesel, netop fordi staten jo har brug
for dine penge til husholdningen.
Herr Bjørn (BJ) har for et par år siden postet nogle officielle links
desangående at regerening nok skal komme efter dieselfolket
--
Tom
| |
Jesper Mehlsen (29-08-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Mehlsen |
Dato : 29-08-06 08:31 |
|
Tom skrev:
> "Ole Jensen" <newsplus@website.dk> skrev i en meddelelse
> news:1hkstzt.1pkrikf5ss8biN%newsplus@website.dk...
>> Hvorfor en prisforskellen skrumpet ind her i den seneste tid?
>>
>> For ikke så lang tid siden, og så langt tilbage jeg kan huske, har
>> forskellen været omkring 1,40-1,50 i dieselens favør, men i de sidste
>> par uger har den ligget nede under 1 krone.
>>
>> Hvorfor? Er det en sæson-ting?
>
> Det har for lang tid siden været regeringens erklærede mål at udligne
> forskellen. Du skal ikke tro at staten på sigt vil lade dig slippe billigere
> i skatter og afgifter.
> Det er oprigtig talt som at p*sse i bukserne, varmen varer ikke ved ret
> længe og det gør den heller ikke med diesel, netop fordi staten jo har brug
> for dine penge til husholdningen.
Jeg troede det havde med udbud og efterspørgsel at gøre? Og sætter man
afgiften på olie op, så vil mange få problemer med at betale for
opvarmning af deres huse.
> Herr Bjørn (BJ) har for et par år siden postet nogle officielle links
> desangående at regerening nok skal komme efter dieselfolket
>
>
???
Jesper
| |
Lars [6710] (28-08-2006)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 28-08-06 20:52 |
|
Ole Jensen skrev:
> Hvorfor en prisforskellen skrumpet ind her i den seneste tid?
>
> For ikke så lang tid siden, og så langt tilbage jeg kan huske, har
> forskellen været omkring 1,40-1,50 i dieselens favør, men i de sidste
> par uger har den ligget nede under 1 krone.
>
> Hvorfor? Er det en sæson-ting?
>
Mon ikke det er udbud og efterspørgsel der driver værket !
Måske afgifts poltikken er forskellig på de to produkter ?
Der er jo ikke nogen naturlov der siger at diesel skal være billigere
end benzin.
Da jeg sidst var i england lagde jeg mærke til at diesel faktisk var en
anelse dyrere end benzin....
--
Mvh
Lars
| |
Henrik Stidsen (28-08-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-08-06 20:53 |
|
Lars [6710] explained on 28-08-2006 :
> Da jeg sidst var i england lagde jeg mærke til at diesel faktisk var en
> anelse dyrere end benzin....
Diesel er dyrere end benzin hvis man piller alle afgifterne fra.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Karsten Feddersen (28-08-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 28-08-06 21:00 |
|
Hej
Ole Jensen wrote:
> For ikke så lang tid siden, og så langt tilbage jeg kan huske, har
> forskellen været omkring 1,40-1,50 i dieselens favør, men i de sidste
> par uger har den ligget nede under 1 krone.
>
> Hvorfor? Er det en sæson-ting?
Udbud og efterspørgsel. Næsten alle kommende bilkøbere går jo og siger:
"A ska' da dælme ha' jen diesel næst' gang". For få år siden udgjorde
diesel under 10% af den danske bilpark. I dag er det tæt ved 20% eller
sådan noget og der er flere på vej. Så efterspørgslen på diesel er
steget voldsomt og omvendt er den faldet på benzin til dels på grund af
mere økonomiske biler (alle de solgte mikro/minibiler) og dels på grund
af faldende salg.
Normalt er diesel billig i sommermånederne fordi det stort set er det
samme som fyringsolie, hvilket det ikke sælges så meget af om sommeren
som om vinteren, så mon ikke vi kan se forskelle helt ned mod 50øre til
vinter?
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Ole Jensen (28-08-2006)
| Kommentar Fra : Ole Jensen |
Dato : 28-08-06 21:31 |
|
Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> wrote:
> å efterspørgslen på diesel er
> steget voldsomt og omvendt er den faldet på benzin til dels på grund af
> mere økonomiske biler (alle de solgte mikro/minibiler) og dels på grund
> af faldende salg.
Nu jeg tænker over det, så kan jeg svagt huske et indlæg i radioen
sidste efterår, hvor de netop sagde, at efterspørgslen efter diesel
ville stige meget i de kommende år. Derfor kunne det blive nødvendigt at
opføre flere rafinaderier til at fremstille diesel, da de nuværende ikke
kunne følge med efterspørgslen.
--
mvh
Ole-J
Jeg er ikke ekspert
| |
Lars Knudsen (29-08-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 29-08-06 07:31 |
|
On Mon, 28 Aug 2006 21:24:41 +0200, newsplus@website.dk (Ole Jensen)
wrote:
>Hvorfor en prisforskellen skrumpet ind her i den seneste tid?
>
>For ikke så lang tid siden, og så langt tilbage jeg kan huske, har
>forskellen været omkring 1,40-1,50 i dieselens favør, men i de sidste
>par uger har den ligget nede under 1 krone.
>
>Hvorfor? Er det en sæson-ting?
Man kan dog så glæde sig over at det er lettere at opnå større rabat
på diesel end benzin. Jeg har fx via mit arbejde en fast rabat på 100
øre pr. liter på standerprisen hos Q8/F24 - og det er ikke fordi vi er
en vognmandsforretning.
** Lars
| |
Ole Gaarde Kristense~ (29-08-2006)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 29-08-06 11:35 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:7mn7f2pmv8i0eaivj4pphea3vmunhcpp1o@4ax.com...
>
> Man kan dog så glæde sig over at det er lettere at opnå større rabat
> på diesel end benzin. Jeg har fx via mit arbejde en fast rabat på 100
> øre pr. liter på standerprisen hos Q8/F24 - og det er ikke fordi vi er
> en vognmandsforretning.
>
Hej Lars
Er du sikker på at den rabat er på standerprisen og ikke listeprisen?
Alle andre har nemlig mig bekendt lavet det om så det er listeprisen
rabatten gives af (og skal hilse og sige at det kan mærkes i regnskabet).
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Lars Knudsen (29-08-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 29-08-06 19:01 |
|
On Tue, 29 Aug 2006 12:35:00 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:
>> Man kan dog så glæde sig over at det er lettere at opnå større rabat
>> på diesel end benzin. Jeg har fx via mit arbejde en fast rabat på 100
>> øre pr. liter på standerprisen hos Q8/F24 - og det er ikke fordi vi er
>> en vognmandsforretning.
>Er du sikker på at den rabat er på standerprisen og ikke listeprisen?
>Alle andre har nemlig mig bekendt lavet det om så det er listeprisen
>rabatten gives af (og skal hilse og sige at det kan mærkes i regnskabet).
Helt sikker - jeg checkede det nemlig de første par uger... Når de
kører priskrig er er jo en standerpris - og så xx øre priskrigsrabat.
Prigskrigsrabatten får man så ikke, men mindre den er over 100 øre, så
gælder den i stedet for den normale rabat.
** Lars
| |
Ole Gaarde Kristense~ (30-08-2006)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 30-08-06 01:07 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:a509f294hm3ag16m9jipjcqefq0q96i88l@4ax.com...
> On Tue, 29 Aug 2006 12:35:00 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
> <netpost98@hotmail.com> wrote:
>
>>Er du sikker på at den rabat er på standerprisen og ikke listeprisen?
>>Alle andre har nemlig mig bekendt lavet det om så det er listeprisen
>>rabatten gives af (og skal hilse og sige at det kan mærkes i regnskabet).
>
> Helt sikker - jeg checkede det nemlig de første par uger... Når de
> kører priskrig er er jo en standerpris - og så xx øre priskrigsrabat.
>
> Prigskrigsrabatten får man så ikke, men mindre den er over 100 øre, så
> gælder den i stedet for den normale rabat.
>
Okay - det overrasker mig virkelig. Det er de mig bekendt de eneste der
stadig gør. Med det resultat at vi andre er vind og skæve af at checke
listepriser og regne forskelle ud
Der ligger en F24 i Rønnede der ofte er temmelig billig, og her har jeg godt
lagt mærke til begrebet priskrigsrabat på kvitteringen.
Kunne være man skulle hive fat i sin lokale Q8-fætter og høre hvad han kan
tilbyde.
Tak for info
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Mogens... (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 03-09-06 21:06 |
|
"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44f4d6c0$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Okay - det overrasker mig virkelig. Det er de mig bekendt de eneste der
> stadig gør. Med det resultat at vi andre er vind og skæve af at checke
> listepriser og regne forskelle ud Tak for info
Tja' - jeg har en lignende ordning, hvor man får altid får mindst
den nævnte rabat. Således at forstå, at listeprisen er udgangs-
punktet, og er standerprisen ikke lav nok, købes benzinen til
listepris minus rabat.
Eet eksempel, hvor rabat på kortet 100 øre pr liter, og listeprisen 9 kr pr
liter:
Standerpris 8,25 kr - din pris 8 kr pr liter
Standerpris 7,95 kr - din pris 7,95 kr pr liter
| |
BJ (03-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-09-06 21:09 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:BAGKg.15177$E02.6028@newsb.telia.net...
KLIP
> Eet eksempel, hvor rabat på kortet 100 øre pr liter, og listeprisen 9 kr
> pr liter:
> Standerpris 8,25 kr - din pris 8 kr pr liter
> Standerpris 7,95 kr - din pris 7,95 kr pr liter
Det kan man jo ikke rigtig bruge til noget som Otto Normalverbraucher (med
mindre alle kan få den rabat).
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (03-09-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 03-09-06 21:12 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44fb3662$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Eet eksempel, hvor rabat på kortet 100 øre pr liter, og listeprisen 9 kr
>> pr liter:
>> Standerpris 8,25 kr - din pris 8 kr pr liter
>> Standerpris 7,95 kr - din pris 7,95 kr pr liter
> Det kan man jo ikke rigtig bruge til noget som Otto Normalverbraucher (med
> mindre alle kan få den rabat).
Det var et svar ifm. rabat på dieselolie - hvorledes rabatten gives.
| |
BJ (03-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-09-06 21:19 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:oGGKg.15179$E02.5869@newsb.telia.net...
KLIP
>
>>> Eet eksempel, hvor rabat på kortet 100 øre pr liter, og listeprisen 9 kr
>>> pr liter:
>>> Standerpris 8,25 kr - din pris 8 kr pr liter
>>> Standerpris 7,95 kr - din pris 7,95 kr pr liter
>
>> Det kan man jo ikke rigtig bruge til noget som Otto Normalverbraucher
>> (med mindre alle kan få den rabat).
>
> Det var et svar ifm. rabat på dieselolie - hvorledes rabatten gives.
Oki.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Ole Gaarde Kristense~ (04-09-2006)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 04-09-06 00:25 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:BAGKg.15177$E02.6028@newsb.telia.net...
>
> "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44f4d6c0$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Okay - det overrasker mig virkelig. Det er de mig bekendt de eneste der
>> stadig gør. Med det resultat at vi andre er vind og skæve af at checke
>> listepriser og regne forskelle ud Tak for info
>
> Tja' - jeg har en lignende ordning, hvor man får altid får mindst
> den nævnte rabat. Således at forstå, at listeprisen er udgangs-
> punktet, og er standerprisen ikke lav nok, købes benzinen til
> listepris minus rabat.
>
> Eet eksempel, hvor rabat på kortet 100 øre pr liter, og listeprisen 9 kr
> pr liter:
> Standerpris 8,25 kr - din pris 8 kr pr liter
> Standerpris 7,95 kr - din pris 7,95 kr pr liter
Ja den er jeg med på. Det er en lignende ordning jeg har.
Læser jeg Lars' indlæg helt forkert eller får han ikke en fast rabat på
standerprisen? (i stedet for listeprisen - det var det, der undrede mig)
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Mogens... (04-09-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-09-06 05:36 |
|
"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44fb646b$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Eet eksempel, hvor rabat på kortet 100 øre pr liter, og listeprisen 9 kr
>> pr liter:
>> Standerpris 8,25 kr - din pris 8 kr pr liter
>> Standerpris 7,95 kr - din pris 7,95 kr pr liter
> Ja den er jeg med på. Det er en lignende ordning jeg har.
> Læser jeg Lars' indlæg helt forkert eller får han ikke en fast rabat på
> standerprisen? (i stedet for listeprisen - det var det, der undrede mig)
Jeg er ret overbevist om, at hans rabatordning matcher ovenstående
og dermed vores ordninger...
| |
Ole Gaarde Kristense~ (04-09-2006)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 04-09-06 14:58 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:Y2OKg.15212$E02.6032@newsb.telia.net...
>
>
> Jeg er ret overbevist om, at hans rabatordning matcher ovenstående
> og dermed vores ordninger...
Pyha - så er det ikke kun mig
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-08-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-08-06 05:50 |
|
Lars Knudsen skriver:
>
> Man kan dog så glæde sig over at det er lettere at opnå større rabat
> på diesel end benzin. Jeg har fx via mit arbejde en fast rabat på 100
> øre pr. liter på standerprisen hos Q8/F24 - og det er ikke fordi vi er
> en vognmandsforretning.
125 øre her.
JEg skal snart have taget mig sammen til at få sådan et "kvart i otte"
kort..
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Christian B. Andrese~ (29-08-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 29-08-06 08:53 |
|
Ole Jensen wrote:
> Hvorfor en prisforskellen skrumpet ind her i den seneste tid?
>
> For ikke så lang tid siden, og så langt tilbage jeg kan huske, har
> forskellen været omkring 1,40-1,50 i dieselens favør, men i de sidste
> par uger har den ligget nede under 1 krone.
>
> Hvorfor? Er det en sæson-ting?
Dieselpriserne følger priserne på fyringsolie, og de stiger jo typisk
når fyringssæsonen starter.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
Christian B. Andrese~ (29-08-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 29-08-06 08:56 |
|
Jesper Mehlsen wrote:
> Tom skrev:
> > "Ole Jensen" <newsplus@website.dk> skrev i en meddelelse
> > news:1hkstzt.1pkrikf5ss8biN%newsplus@website.dk...
> >> Hvorfor en prisforskellen skrumpet ind her i den seneste tid?
> >>
> >> For ikke så lang tid siden, og så langt tilbage jeg kan huske, har
> >> forskellen været omkring 1,40-1,50 i dieselens favør, men i de sidste
> >> par uger har den ligget nede under 1 krone.
> >>
> >> Hvorfor? Er det en sæson-ting?
> >
> > Det har for lang tid siden været regeringens erklærede mål at udligne
> > forskellen. Du skal ikke tro at staten på sigt vil lade dig slippe billigere
> > i skatter og afgifter.
> > Det er oprigtig talt som at p*sse i bukserne, varmen varer ikke ved ret
> > længe og det gør den heller ikke med diesel, netop fordi staten jo har brug
> > for dine penge til husholdningen.
>
> Jeg troede det havde med udbud og efterspørgsel at gøre? Og sætter man
> afgiften på olie op, så vil mange få problemer med at betale for
> opvarmning af deres huse.
Det tror jeg ikke bekymrer regeringens skattefolk.
Desuden er det jo bare et insitament (staveplade købes, red) til bedre
isolering.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
Thomas Rasmussen (29-08-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 29-08-06 09:08 |
|
Christian B. Andresen wrote:
> Det tror jeg ikke bekymrer regeringens skattefolk.
> Desuden er det jo bare et insitament (staveplade købes, red) til bedre
> isolering.
Enig, men der hvor det måske kan bekymre regeringen er hos de
erhvervsdrivende... hvis de hæver afgiften på diesel (det kan jo sagtens
lade sig gøre at holde forskellig afgift på diesel og fyringsolie) så
lyder der et ramaskrig fra den branche. Det kan også kun være derfor at
man har et skæv-vredent afgiftssystem mellem benzin og diesel. På
verdensmarkedet er diesel dyrere end benzin.
Thomas
| |
claus b. p. (29-08-2006)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 29-08-06 10:46 |
|
"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> wrote in message
news:44f3f5f2$0$75038$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
>
>> Det tror jeg ikke bekymrer regeringens skattefolk.
>> Desuden er det jo bare et insitament (staveplade købes, red) til bedre
>> isolering.
>
> Enig, men der hvor det måske kan bekymre regeringen er hos de
> erhvervsdrivende... hvis de hæver afgiften på diesel (det kan jo sagtens
> lade sig gøre at holde forskellig afgift på diesel og fyringsolie) så
> lyder der et ramaskrig fra den branche. Det kan også kun være derfor at
> man har et skæv-vredent afgiftssystem mellem benzin og diesel. På
> verdensmarkedet er diesel dyrere end benzin.
>
Der har været, - og er stadig - skattestop, så så længe Anders bliver
siddende er der nok ikke den store fare for at afgifterne bliver reguleret.
Men svig og smerte hvis håndtaskebanden kommer ind! Så er der ingen nåde.
Men dette skal ikke svære et politisk indlæg, det må være olieselskaberne
der skummer fløden ved at regulere dieselpriserne op med undskyldning i de
dyre verdensmarkedspriser. Det har i mange mange år været folketingets
politik at tilgodese de erhverskørende med lavere dieselpris, mod en højere
ejerafgift. At ejerafgiften så udjævner sig nu, skyldes jo at CO2 udslippet
er mindre pr. kilometer for en dieselbil, da forbruget er mindre. Så i nogle
tilfælde er ejerafgiften næsten den samme. Til gengæld koster en dieselbil
som regel mere i indkøb, og dermed ryger der jo 180% ned i statskassen af
differencen. Er bilen yderligere på gule plader, er der yderligere
strafafgift for privat kørsel.
Ja, det er vel egentlig umuligt at undgå at tale politik når det handler om
biler. Vi kunne godt bruge noget mere uenighed i folketinget om netop dette.
/Claus
| |
Martin Sørensen (29-08-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 29-08-06 10:07 |
|
Lars [6710] skrev:
> Da jeg sidst var i england lagde jeg mærke til at diesel faktisk var en
> anelse dyrere end benzin....
>
Det er det også i Schweiz, måske har de ens afgift. Men man får
stadig mere energi/liter i diesel, det er nemlig lidt tungere, og
brændværdien pr kg er ca den samme (svjh).
/Martin
| |
News (29-08-2006)
| Kommentar Fra : News |
Dato : 29-08-06 10:20 |
|
"Ole Jensen" <newsplus@website.dk> skrev i en meddelelse
news:1hkstzt.1pkrikf5ss8biN%newsplus@website.dk...
> Hvorfor en prisforskellen skrumpet ind her i den seneste tid?
>
> For ikke så lang tid siden, og så langt tilbage jeg kan huske, har
> forskellen været omkring 1,40-1,50 i dieselens favør, men i de sidste
> par uger har den ligget nede under 1 krone.
>
> Hvorfor? Er det en sæson-ting?
Troede også at forskellen procentvis var den næsten den samme altid.
I går cyklede jeg forbi en Statoil. Der kostede diesel et par øre MERE end
95 oktan benzin!!!
Det var måske en fejl eller de var ved at ændre priseren, men benzinen var
også billig. Omkring 8.60,-
Kåre
| |
|
|