Problem med startermotor på VW Polo 1.3 19~
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 28-08-06 09:10

Når jeg prøver at starte min Polo, sker det oftere og oftere, at
startmotoren ikke tager ved og bare står og fiser hurtigt rundt. Ved
2. eller 3. forsøg, tager den fint ved og starter motoren.

Jeg oplevede det første gang for et par måneder siden, og det sker nu
måske ved hver 3-4 start.

Synger startmotoren på sidste vers?

Kan jeg ligeså godt skifte den med det samme? (Bilen holder syn 1 år
endnu, og bliver derefter nok kasseret)

mvh
Michael Kristensen

Fra : Henrik

Dato : 28-08-06 16:40

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er din startkrans som er slidt.
Det er en del af svinghjulet og er ikke sådanne lige til at skifte.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 21:00

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Synger startmotoren på sidste vers?

>Kan jeg ligeså godt skifte den med det samme? (Bilen holder syn 1 år
>endnu, og bliver derefter nok kasseret)

Det er startmotoren hvor tandhjulet ikke kommer i indgreb. Det kan næppe
betale sig at skifte startmotoren selv om det er en let sag at foretage. Så
skal du da finde en hos en hugger til 1-200 Kr

--
Tom

Fra : kazz

Dato : 28-08-06 22:26

Prøv lige at tjekke forbindelserne på starteren, kan være en skruenøgle, en
stålbørste og 5 minutter kan løse problemet.
Tjek også lige batteriet når du er igang med at få beskidte fingre *SS*
Hjælper det ikke, vil mit helt klare bud være at finde en "ny" starter hos
en hugger, for din startkrans tror jeg næppe det er.
Symptomet på en slidt startkrans, er en masse larm når man kører med
starteren og ikke det at den slet ikke tager fat.

Kazz