/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad er "Diaphram Clutch"
Fra : Grønne


Dato : 27-08-06 22:45

Er ved at bestille et udrykkerleje i USA men der er noget jeg ikke helt
forstår. Vare teksten er " Throw-out Bearing w/Diaphram Clutch".

Efter hvad jeg kan finde ud af er "Throw-out Bearing" udrykkerlejet men hvad
er "Diaphram Clutch" ?

Nogen der ude der kan hjælpe ?

/Grønne



 
 
Hr. Jensen (27-08-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 27-08-06 22:58

Den Sun, 27 Aug 2006 23:45:12 +0200 sendte "Grønne" <anders@and.dk>
følgende røgsignaler:

>Er ved at bestille et udrykkerleje i USA men der er noget jeg ikke helt
>forstår. Vare teksten er " Throw-out Bearing w/Diaphram Clutch".
>
>Efter hvad jeg kan finde ud af er "Throw-out Bearing" udrykkerlejet men hvad
>er "Diaphram Clutch" ?

Clutch er kobling, så vidt jeg husker.
Jeg fandt noget:

"The "softest" clutch is the diaphragm type. It also requires the
least amount of travel to release. The diaphragm type clutch works
good in lightweight, low geared vehicles. It is not the best clutch
for high RPM use as the diaphragm spring will stay "flat" or released
from the centrifugal force generated by the RPM. A variation of the
diaphragm type was used for a while by GM, that to some extent helped
this problem. This was called the Hi-Cone diaphragm type and was
designed so the spring - instead of being flat when released - still
had a slight bevel. These Hi-Cone units were not bad but still won't
hold like the Borg and Beck coil spring type. Aftermarket units like
the Centerforce®, use centrifugal weights to counteract this high-rpm
flattening and subsequent loosening. It should be noted that this is
not typically a concern of the Jeep enthusiast as high RPM horsepower
is not as much an interest as low-RPM torque. It should be pointed out
that the spring itself is the "release arms" of a diaphragm type
clutch. Note that when interchanging from one type to the other, you
will require a different throwout bearing. The three-finger style
requires a longer throwout vs. the diaphram type, which uses a shorter
throwout bearing."

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget.

--
Hr. Jensen

-The final countdown of this sad life has begun...-

alexbo (27-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 27-08-06 23:20


"Grønne" <anders@and.dk> skrev

> Er ved at bestille et udrykkerleje i USA men der er noget jeg ikke helt
> forstår. Vare teksten er " Throw-out Bearing w/Diaphram Clutch".
>
> Efter hvad jeg kan finde ud af er "Throw-out Bearing" udrykkerlejet men
> hvad er "Diaphram Clutch" ?

Det er det der på dansk hedder en tallerkenkobling, det bruges på stort set
på alle biler idag.
Den ligner en tallerken der er slidset op.
http://www.lukclutch.com/support/clutch_basics.phtml

Tidligere brugte man fingerkoblinger.
Den har et antal fingre.
http://www.mbzponton.org/valueadded/maintenance/clutch/clutch_adjust.htm

mvh
Alex Christensen




TG4600 (28-08-2006)
Kommentar
Fra : TG4600


Dato : 28-08-06 10:01


Grønne skrev:

> Er ved at bestille et udrykkerleje i USA men der er noget jeg ikke helt
> forstår. Vare teksten er " Throw-out Bearing w/Diaphram Clutch".
>
> Efter hvad jeg kan finde ud af er "Throw-out Bearing" udrykkerlejet men hvad
> er "Diaphram Clutch" ?
>
> Nogen der ude der kan hjælpe ?
>
> /Grønne

Prøv også at kigge på http://auto.howstuffworks.com/clutch.htm

/TG


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste