Punto lidt hårdere at dreje til venstre
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-08-06 22:42

Hejsa

Har netop købt en Punto fra 2000. Den har elektrisk servostyring
(cityservo). Det er lige som om, den er lidt hårdere at dreje til venstre,
end den er at dreje til højre (både med og uden cityservo). Hvad kan det
skyldes? Er det noget, der kan fikses rimeligt let?

mvh Frank

Fra : John Sahl

Dato : 28-08-06 04:27

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> venstre, end den er at dreje til højre (både med og uden cityservo).
> Hvad kan det skyldes? Er det noget, der kan fikses rimeligt let?

Jeg - har hørt - at Fiat's måde at reparere deres elektriske servostyring er
ved at udskifte lortet.Og da din er uden for garantien er det RET dyrt i
dele... Så lev med det, med mindre din Fiat-mekaniker har et trick der
virker.

--
/John Sahl

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 20:31

> [...]
> i dele... Så lev med det, med mindre din Fiat-mekaniker har et trick der

Min vens tipo havde det samme, plus at den støjede og tabte olie. Jeg mener
de skiftede både pumpen og tandstangen som kostede en arm.....han har købt
en stilo i stedet for

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 28-08-06 21:10

Tom wrote:
> Min vens tipo havde det samme, plus at den støjede og tabte olie. Jeg
> mener de skiftede både pumpen og tandstangen som kostede en
> arm.....han har købt en stilo i stedet for

Du kan ikke blive ved at ride på den gamle Tipo-historie, den har jo ikke
elektrisk servo som der er tale om her

--
/John

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 21:17

> Du kan ikke blive ved at ride på den gamle Tipo-historie, den har jo ikke
> elektrisk servo som der er tale om her

Hehe, du vil slet ikke vinde hvor mange gange hans Stilo har været på
værksted inden for garantiperioden )))
(jeg har postet en del af det tidl.)

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 28-08-06 21:34

Tom wrote:
> Hehe, du vil slet ikke vinde hvor mange gange hans Stilo har været på
> værksted inden for garantiperioden )))
> (jeg har postet en del af det tidl.)

Jeg har læst det

--
/John

Fra : John Sahl

Dato : 28-08-06 21:11

Tom wrote:
> Min vens tipo havde det samme, plus at den støjede og tabte olie. Jeg
> mener de skiftede både pumpen og tandstangen som kostede en
> arm.....han har købt en stilo i stedet for

Nåh ja, glemte lige, du har jo også købt en Mondeo mere, på trods af at du
jo ikke var specielt heldig med den du havde før

--
/John

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 21:18

> Nåh ja, glemte lige, du har jo også købt en Mondeo mere, på trods af at du
> jo ikke var specielt heldig med den du havde før

Jeg "havde" den i en uge

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 28-08-06 21:33

Tom wrote:
> Jeg "havde" den i en uge

Hvad har du byttet den ud med? Det har jeg da overset

--
/John

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 21:46

> Hvad har du byttet den ud med? Det har jeg da overset

Jeg havde ikke brug for en ST200 alligevel

--
Tom