Erfaringer med Daewoo Matiz 0,8 søges
Fra : Jan Nielsen

Dato : 27-08-06 16:21

Hej gruppe

Vi skal have en ny "nr 2" bil den gamle uno kan ikke mere, umiddelbart er
der mulighed for at få en forholdsvis ny bil med et fornuftigt KM tal, i en
Matiz, men er det et dyrt bekendtskab, jeg tænker ikke på afskrivning, da vi
kører vores nr2 biler helt ned, men nærmere på reservedelspriser og
holdbarhed, fortæl fortæl.

Mvh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 16:40

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da vi kører vores nr2 biler helt ned, men nærmere på reservedelspriser og

Mon ikke indeks for dele er som andre ?
Holdbarhed i sådan een tror jeg ikke på.
Resten er smagssag, men hvor er den tarvelig.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-08-06 16:54

> [...]
> da vi kører vores nr2 biler helt ned, men nærmere på reservedelspriser og

Min mor har sådan en på tredje år og har kørt omkring 60.000 i den
efterhånden.
Det eneste der har været er et hjulleje, udstødning+kat , tændkabler og et
batteri der har været skiftet (men det må være forventeligt da bilen er fra
99 så vidt jeg husker og har omkring 90k på bagen).

Ellers så kører den bare, omend det bestemt ikke er nogen racer bil. Den er
heller ikke specielt behagelig at sidde i hvis du er 190+ (jeg er knap 2m og
får krampe i speederbenet bare af en tur til bageren fordi man er klemt
sådan sammen).
Men som konebil/bybil er det fin bil - jeg ville ihvertfald ikke pendle ret
meget i den.

Dennis Pedersen
2001 Seat Leon 1,9 TDI

Fra : Jan Nielsen

Dato : 27-08-06 17:17

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:44f1c031$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men som konebil/bybil er det fin bil - jeg ville ihvertfald ikke pendle
> ret meget i den.

> Dennis Pedersen
> 2001 Seat Leon 1,9 TDI
Jeg skal bruge den til og fra arbejde, en tur på 35 km hver vej, det kan
godt være jeg skulle prøve en længere tur, inden jeg skriver under.

Alternativer, med samme pris km årgang, kan være Suzuki Alto, mon det er
stort bedre ?

Jan

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-08-06 21:52

> [...]
> Jeg skal bruge den til og fra arbejde, en tur på 35 km hver vej, det kan
> godt være jeg skulle prøve en længere tur, inden jeg skriver under.

Det ville jeg ikke udsætte mig selv for hver dag - overhaling skal du bruge
en hel landingsbane for at kunne udføre. Men jeg er sikkert bare sart anlagt
:)

> Alternativer, med samme pris km årgang, kan være Suzuki Alto, mon det er
> stort bedre ?

pas
Jeg ville vælge noget lidt ældre med mere comfort. Men igen det er jo smag
og behag.

--
Dennis Pedersen
2001 Seat Leon 1,9 TDI

Fra : Deaster

Dato : 27-08-06 17:55

Jan Nielsen skrev:
> [...]
> Matiz, men er det et dyrt bekendtskab, jeg tænker ikke på afskrivning, da vi
> kører vores nr2 biler helt ned, men nærmere på reservedelspriser og

Når du er ude og kigge på biler i den prisklasse ville jeg helt sikkert
tage et kig på Kia Picanto, den er efter min mening meget bedre end
Daewooen.

Jesper

Fra : TDN

Dato : 27-08-06 18:08

> [...]
> da vi kører vores nr2 biler helt ned, men nærmere på reservedelspriser og

Her er en FDM test af den:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DEE976C0-0D3D-42D3-AD00-4020467025A0/0/minitest39.pdf

Mvh
Thomas