Endnu en ung fartdjævel
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-08-06 11:34

Havnede i Damhussøen efter kapkørsel.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4745421.html

Ja ja, nu får jeg nok på puklen af alle de unge

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-08-06 12:38

Per Beer Hansen expressed precisely :
> Ja ja, nu får jeg nok på puklen af alle de unge

Var det da dig der kørte ? ;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-08-06 16:29

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per

Dato : 27-08-06 15:09

> Havnede i Damhussøen efter kapkørsel.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4745421.html
>
> Ja ja, nu får jeg nok på puklen af alle de unge

> [...]
Jeg har også været ung og tåbelig. Troede jeg var jordens bedste bilist og
ingen kunne lære mig noget. Jeg troede heller ikke jeg kunne dø eller der
kunne ske noget som helst.
Jeg kørte også tåbeligt dengang, fordi jeg ikke forstod en skid.

Nu som 60 årig kan jeg godt se hvor dum jeg var som 20 årig , men det
hjælper ikke de 20 årige idag, for de jo blot ligeså tåbelige som jeg var.

Men jeg tror vi mangler en bane på sjællland. Et sted man mod betaling kan
køre nogle omgange og opleve hvordan ens bil opfører sig.
Et sted hvor de unge kan afgøre hvem der er hurtigst eller hvem som kører
bedst uden at udsætte andre for farer.
Et sted som Nurnburg ring.

mvh Per

Fra : KMH

Dato : 27-08-06 16:33

"Per" <Per@nuerdederigen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> køre nogle omgange og opleve hvordan ens bil opfører sig.
> Et sted hvor de unge kan afgøre hvem der er hurtigst eller hvem som kører

Nu er jeg ikke just 60, men kun 37
Men derfor er jeg nu alligevel 100% enig.

Kim

Fra : Hehe

Dato : 28-08-06 16:33

> Nu er jeg ikke just 60, men kun 37
> Men derfor er jeg nu alligevel 100% enig.

Jeg er 22 nu, og skammer mig over nogle af de ting jeg ku finde da jeg lige
havde fået kortet...
der er især et par situationer hvor jeg stadig ikke fatter hvordan jeg kunne
finde på det!
Men hvordan man skal afholde andre fra at gøre ligeså hasarderede ting, aner
jeg virkelig ikke!

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-08-06 19:45

After serious thinking Hehe wrote :
> [...]
> havde fået kortet...
> der er især et par situationer hvor jeg stadig ikke fatter hvordan jeg kunne

Sådan er der vist heldigvis mange der har det - enkelte kommer aldrig
dertil og det er dem der kører råddent selv efter de bliver
pensioneret.

> Men hvordan man skal afholde andre fra at gøre ligeså hasarderede ting, aner
> jeg virkelig ikke!

Hvis du gjorde kunne du blive ufatteligt populær hos
forsikringsselskaberne mfl.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-08-06 16:33

Per wrote:

> [...]
>
> Nu som 60 årig kan jeg godt se hvor dum jeg var som 20 årig , men det
> hjælper ikke de 20 årige idag, for de jo blot ligeså tåbelige som jeg

Jeg har det på nøjagtig samme måde og jeg er ikke engang 60 endnu

> [...]
> Et sted hvor de unge kan afgøre hvem der er hurtigst eller hvem som
> kører bedst uden at udsætte andre for farer.

Jeg tror desværre ikke at det ville hjælpe ret meget.
Min erfaring siger mig, at det hele lige skal afprøves ude på vejen også, så
man rigtigt kan imponere de andre

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 18:13

> [...]

> ingen kunne lære mig noget. Jeg troede heller ikke jeg kunne dø eller der

Det "sjove" er at man også støder på bilster med samme holdning efter de er
blevet elitebilister m.m.........ja de findes endda i denne gruppe

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-08-06 18:22

on 27-08-2006, Tom supposed :
> Det "sjove" er at man også støder på bilster med samme holdning efter de er
> blevet elitebilister m.m.........ja de findes endda i denne gruppe

Er det ikke et krav for at opnå status som elitebillist ?

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 18:27

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> on 27-08-2006, Tom supposed :
>
> Er det ikke et krav for at opnå status som elitebillist ?

at man tror man er ufejlbarlig og det kun er de andre der er tåber?

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-08-06 18:40

It happens that Tom formulated :

> at man tror man er ufejlbarlig og det kun er de andre der er tåber?

Ja :)

Fra : Unlimited

Dato : 28-08-06 09:54

> [...]
> køre nogle omgange og opleve hvordan ens bil opfører sig.
> Et sted hvor de unge kan afgøre hvem der er hurtigst eller hvem som kører

Det tror jeg desværre heller ikke hjælper..
I lørdags var jeg med til at afholde lovligt streetrace i Køge. Der dukkede
lige omkring 30 biler op for at køre. Hvor af størstedelen var
amerikanerbiler.
De unge mennesker racet var henvendt til, blev væk.. Der er så mange
undskyldninger.. "Jeg har ikke råd til at betale 200kr for at køre race"
"Jeg synes det er latterligt at man skal køre med hjelm" "Jeg synes det er
pinligt at stille op med min 120HK bil (Folk kørte med biler UNDER 100HK)"
osv.

Jeg har selv været af den opfattelse tidligere at en bane på sjælland (Evt
omkring hovedstadsområdet) ville løse mange problemer med unge mennesker der
kører race. Det tror jeg desværre ikke længere.

Jeg tror unge mennesker kan lide spændingen ved at det kan gå galt i
trafikken, og for dem der kommer på striben i weekenderne tror jeg også
legen med politiet er en stor del af spændingen.

Desværre... For det kunne være guld værd med en bane Sjælland, så kunne man
for min sags skyld godt flå kort og bil fra dem der kører ulovligt race
første gang de bliver nappet.

/Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-08-06 11:26

Unlimited submitted this idea :
> Jeg tror unge mennesker kan lide spændingen ved at det kan gå galt i
> trafikken, og for dem der kommer på striben i weekenderne tror jeg også
> legen med politiet er en stor del af spændingen.

I USA har de vist haft god success med at politiet stiller op til ræs
på bane - så kører de dragrace med en privatbil og en politibil :)

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 20:24

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg desværre heller ikke hjælper..

Det kan nu også give alvorlige problemer med kaskoforsikringen hvis man
skader en bil på lukket bane. Det står tydeligt i policen at de ikke dækker
ved kapkørsel og des lignende.

--
Tom

Fra : Aslan

Dato : 28-08-06 13:36

Per wrote:
> Men jeg tror vi mangler en bane på sjællland. Et sted man mod
> betaling kan køre nogle omgange og opleve hvordan ens bil opfører sig.

Noget i stil med det her: http://www.trackdayklub.dk/ ??

Aslan
2004 Alfa 156 RST 2,0 JTS Lusso
2005 MB E320 (V6) CDI Avantgardé

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 16:41

> Havnede i Damhussøen efter kapkørsel.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4745421.html
>
> Ja ja, nu får jeg nok på puklen af alle de unge

Jeg tror de unge mee vil vide, hvorfor du oprettede indlægget.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 20:48

> Havnede i Damhussøen efter kapkørsel.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4745421.html
>
> Ja ja, nu får jeg nok på puklen af alle de unge

Næ ikke herfra. Han er da noget af en spasser, ham der endte i søen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-06 08:30

Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen presented the following explanation :
>
> Politieskorte og/eller fartkontroller for hver 5 km :)

Politieskorte er vist lige dyrt nok.
Fartkontrol for hver 5 km vil bare blive kaldt en pengemaskine.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-08-06 22:44

Christian B. Andresen has brought this to us :

> Fartkontrol for hver 5 km vil bare blive kaldt en pengemaskine.

Vi kan jo bare kalde det frivillig indsamling til statskassen - for det
er jo reelt hvad det er.

Fra : N/A

Dato : 29-08-06 22:44

Fra : N/A

Dato : 29-08-06 22:44

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-06 08:45

Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen has brought this to us :

> Vi kan jo bare kalde det frivillig indsamling til statskassen - for det
> er jo reelt hvad det er.

LOL

--
Christian